PPSSPP 0.7.6

winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PPSSPP 0.7.6

Post autor: winter_mute »

Nie wiem jak jest w Waszym przypadku, ale mnie niezwykle cieszy prężny rozwój każdego nowego projektu. Doskonałym tego przykładem jest tytułowy PPSSPP - pojawił się pod koniec ubiegłego roku, w styczniu był już w stanie uruchamiać garść komercyjnych gier, a w dniu dzisiejszym (biorąc pełną odpowiedzialność za to stwierdzenie) muszę szczerze przyznać, z emulacją PSP radzi sobie wyśmienicie. O własnych obserwacjach napiszę może poniżej, zajmijmy się wpierw zmianami, jakie nastąpiły w programie od opisywanej ostatnio wersji:
Obrazek
  • v0.6 - wersja JIT dla procesorów ARM, czyli wielkie przyśpieszenie aplikacji w wersji dla urządzeniach mobilnych. Sporo poprawek zwiększających kompatybilność programu, a przez to powiększających listę obsługiwanych gier.
  • v0.6.1 - poprawione adresowanie LDR r0, [r0] - umożliwiające poprawne działanie aplikacji na urządzeniach z procesorem Snapdragon.
  • v0.7 - dodano możliwość kontroli przez wychylenia i świetny port dla iOS, aczkolwiek największą zmianą w tej wersji było drastyczne zwiększenie prędkości, uzyskane przez optymalizację kodu, skutkujące jednocześnie znaczącym zwiększeniem kompatybilności programu, ufff. Dzięki temu grywalne stały się takie pozycje jak choćby: God of War, Virtua Tennis, czy Ace Combat X.
  • v0.7.5 - usprawniono interfejs oraz kompatybilność programu.
  • v0.7.6 - kolejne zmiany w interfejsie, w tym najważniejsza - regionalizacja programu (tak, jest też polska wersja językowa), oraz stos naprawionych błędów dzięki czemu masa gier (m.in. Persona 3 i seria GTA) wygląda i zachowuje się jak przystało.
Tyle w teorii, czas na praktykę i jak (po przeczytaniu pierwszej części niusa) łatwo się można się domyśleć - jestem bardzo zadowolony z rezultatów. W zasadzie, ciężko jest się przyczepić do PPSSPP v0.7.6 dla Windowsa, obie z testowanych przeze mnie gier (t.j. Lumines i Patapon), biorąc pod uwagę prędkość emulacji, jakość generowanej przez program grafiki, czy dźwięku, pracowały bez większych zastrzeżeń. W czasie godzinnego testu, nie uświadczyłem krytycznego błędu, zwisu, zacięcia, przekłamań w obrazie i dźwięku, czy nawet grubszych zwolnień prędkości emulacji. Jedyna rzecz, do której można mieć `jakieś ale` to brak polskich czcionek w systemowych menusach, ale napisy w stylu `Wró?` (miast Wróć) można spokojnie przetrawić, pominąć korzystając z anglojęzycznego interfejsu, czy przeczekać do kolejnej wersji, w której zapewne to niedociągnięcie zostanie poprawione. Do tego czasu, warto bliżej zapoznać się z najnowszą odsłoną PPSSPP, ciesząc się przy tym wysokim poziomem emulacji PSP jakie prezentuje tytułowy program, no i oczywiście przyjemnością z szarpania w świetne szpile z pierwszego, przenośnego PlayStation. Tyle z mojej, kończąc wywód odsyłam na stronę domową projektu oraz zapraszam do dzielenia się włąsnymi spostrzeżeniami z obcowania z najnowszą odsłoną PPSSPP, oddaje komentarze do Waszej dyspozycji, wszelkie opinie (szczególnie dotyczące pracy pod Adroidem, Linuksem, iOS, czy BB) są bardziej, niż mile widziane.
2BII!2B
tarnowskawola
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2013, 13:58

Problem

Post autor: tarnowskawola »

Witam, mam problem, zainstalowalem sobie emulator na komputerze i chcialem przetestowac dwie gry a mianowicie UFC i GTA: Vice City Stories jednak w obu tytulach mam tylko czarny ekran;/ W gta raz slyszalem muzyke wprowadzajaca i nic wiecej, jakies rady?;> Moze cos zle konfiguruje?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Przyczyna twojego problemu może być dwojaka:
1) intro - niestety obecna wersja emulatora nie potrafi wyświetlić wstawek filmowych :/ spróbuj przeskoczyć wciskając klawisze przypisane do przycisków O, X lub START.
2) buffer rendering - przełącz opcje w menu "Options"
2BII!2B
tarnowskawola
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2013, 13:58

Post autor: tarnowskawola »

W Gta miales racje to byl problem z intrem co do Ufc dalej wyswietlaja mi sie tylko dwa pierwsze okienka z napisami ze jest to gra na psp a drugie cos o wydwacy i marki ;) Noo ale dobrze juz mniejsza o to ufc mam jeszcze jedno pytanie a mianowice jakie opcje powinnienem zaznaczyc by moc uzyskac jak najplyniejsza rozgrywke gdyz grajac w VCS w miescie mam tak jakos 30 fps i troszke muli.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

mam jeszcze jedno pytanie a mianowice jakie opcje powinnienem zaznaczyc by moc uzyskac jak najplyniejsza rozgrywke gdyz grajac w VCS w miescie mam tak jakos 30 fps i troszke muli.
Nie wiem co Ci doradzić, gry nie posiadam, a na testowanych tytułach, nawet tych bardziej wymagających jak Wipeout czy 3rd Birthday, zwolnień nie zauważyłem. Na i5 3GHz, 8GB RAM i budżetowym Quadro, wszystko co odpalałem, z dowolnie wybranymi opcjami chodziło w pełnej prędkości.

Może problem z grą, jak mi się uda od kogoś wysępić VCS to przetestuje i dam Ci znać co i jak. Do tego czasu musisz zdać się na pomoc i poradę innych, a nóż widelec ktoś odpalał tą pozycję.
2BII!2B
ODPOWIEDZ