Frame Rate gier na Konsoli i Emulatorze [epsxe 1.70]

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
zekzt
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 16:23

Frame Rate gier na Konsoli i Emulatorze [epsxe 1.70]

Post autor: zekzt »

Więc tak - jak w temacie chciał bym żeby ktoś lepiej obeznany podał mi jaki jest oryginalny frame rate gier z PSXa - odpalanych na konsoli, ewentualnie żeby ktoś zweryfikował czy moje wyniki na emulatorze są poprawne [czyli czy pokrywają się z tym jak gra działać powinna na konsoli]

Na przykładzie Final Fantasy IX :

Fizyczny realny fram rate mierzony frapsem :

W menu głównym jak i invenotry in game = 60fps
Mapa świata = 20 fps
Poruszanie się po lokacjach [np bieganie po evil forest] = 30 fps

Walki :
Początek walki [obrót wokół planszy, spawn postaci] = 15 fps
W trakcie walki [po pojawieniu się postaci i mobów, gdy juz jest dostęp do konkretnych komend np ataku/skilli itp] = 60fps
Koniec walki [rzut kamery na zwycięskie party, triumfalne pozy postaci] = 15 fps


Z góry dzięki za jakakolwiek odpowiedź.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Fizyczny realny fram rate mierzony frapsem :
1) Co to jest fizyczny framerate? Ktoś Ci za monitorem siedzi i klatki przerzuca
2) W emulacji fraps się średnio sprawdza, więc akurat nie bardzo również realny. Zauważ przecież że za wyświetlanie obrazu nie jest bezpośrednio odpowiedzialny API taki jak OGL czy DX, lecz dane przechodzą przez kilka warstw programowych -> kod źródłowy psx'a - emulator - wtyczka wideo, więc jak już chcesz coś mierzyć to wyłącz framelimit i sprawdź wskazania wtyczki GPU.

Co się zaś tyczy Twojego pytania - przyjęło się, że gry pracują z prędkością równą częstotliwości regionu z którego pochodzą - 50fps dla europy i australii oraz 60fps dla reszty świata. Jest to prędkość maksymalna, która w niektórych momentach, jak wczytywanie danych oraz szczególnie w przypadku emulacji (gdzie większość operacji jest wykonywana programowo, a co za tym idzie kilkukrotnie) jest widoczna przez zwolnienie lub chwilowe zacięcie animacji.

Tyle z mojej strony.
2BII!2B
ODPOWIEDZ