FFXII and cell-shading

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

FFXII and cell-shading

Post autor: winter_mute »

Od premiery stabilnej wersji PCSX2, oznaczonej numerkiem 1.0.0 minął dobry miesiąc, dlatego niejedno z Was pewnie zastanawia się czy warto przesiąść się z powrotem na rozwojową wersję SVN? Odpowiedź może być tylko jedna - tak, warto, zaś argumentów na jej poparcie wiele.
Obrazek
Po pierwsze, 30 dni to okres czasu, który w egzystencji prężnie rozwijającego się projektu pozwala na wprowadzenie kilkudziesięciu zmian do aplikacji. Wśród nich, wielu mało istotnych poprawek (np. reorganizacja dokumentacji) oraz kilku istotnych zmian, takich jak choćby:
  • wprowadzono poprawki dla maszyn z chipsetami graficznymi Intela (w tym, laptopów z dwiema kartami graficznymi),
  • tymczasowo zażegnano problem pasów we wstawkach filmowych przez przełączanie wtyczki graficznej w tryb programowy w czasie ich wyświetlania,
  • poprawiono i zoptymalizowano kod odpowiedzialnego za obsługę przerwań, VIF i DMAC
  • oraz obsługę operacji na TDA, FIFO, DMA, IOP przetwarzanych przez plugin dźwiękowy SPU2-X,
  • zoptymalizowano inicjalizację wtyczki wideo GSdx pod kontrolą DirectX,
  • dodano poprawki dla systemów bazujących na architekturze multiarch,
  • poprawiono błędy przy zapisie plików konfiguracyjnych,
  • umożliwiono zmianę języka w dowolnym momencie pracy emulatora,
  • wyeliminowano kilka błędów występujących przy korzystaniu z 3 rdzeni procesora,
  • poprawiono kompatybilność względem tytułów takich jak: Sphinx and the Cursed Mummy, Buffy the Vampire Slayer, Shadowman 2, THPS Project 8, Katamari Damaci, Baldurs Gate, Tales of Destiny 2, Suikoden Tactics, The Bouncer, seria Crash,
  • usunięto kod SDL i glew z projektu.
Po drugie, na powyższym lista zmian się nie kończy, bo najlepsze zostawiłem sobie na koniec. Otóż od wydania 5390, PCSX2 umożliwia kontrolowanie obrazu za pomocą zewnętrznych shaderów. Dzięki nim, nałożycie na wyświetlany obraz filtr, uzyskując ciekawe efekty jak choćby: zaawansowane wygładzanie krawędzi, bloom, cellshading, czy symulację matrycy CRT [przykłady znajdziecie w obrazkach załączonych do niniejszej wiadomości], a wszystko to działa znakomicie (na mojej konfiguracji nawet bez widocznego zwolnienia pracy emulatora) w całkiem przystępnej formie (shader wrzucamy do głównego folderu emulatora w pliku shader.fx i aktywujemy w emulatorze klawiszem PageUp). Jednym słowem - wypas. Nie zostaje więc nic innego, jak przytłoczyć Was odnośnikami do: najnowszej wersji PCSX2, strony domowej emulatora, automatycznego repozytorium SVN, oficjalnego wątku poświęconego shaderom... oraz standardowo, zaprosić do pozostawiania komentarzy zarówno z uwagami dot. najnowszego wydania PCSX2, jak i screenami z ciekawym zastosowaniem filtrów w waszych ulubionych grach.
2BII!2B
ODPOWIEDZ