PPSSPP 0.9.1

winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PPSSPP 0.9.1

Post autor: winter_mute »

Z pewnym opóźnieniem (wybaczcie, inne kwestie były u mnie priorytetowe ostatnimi czasy), niemniej z wielką przyjemnością, podejmuję dziś temat mojego prywatnego faworyta wśród tegorocznej emu-projektów. Miano, w mojej opinii jak najbardziej zasłużone, biorąc pod uwagę osiągniętą dotychczas kompatybilność i prędkość emulacji oraz tępo i zakres zmian wprowadzanych z każdym, kolejnym wydaniem aplikacji. Najnowsza publikacja nie jest tu wyjątkiem, niemniej...
Obrazek
... zanim przejdę do stricte praktycznychargumentów potwierdzających powyzsza teze, przyjrzyjmy się prosze oficjalnej liście zmian dla wydania 0.9.x:
  • usprawniono mapowanie i obsługę kontrolera, z uwzględnieniem nowych urządzeń tj. nVidia Shield,
  • zoptymalizowano opcje odpowiedzialne za obsługę kontrolerów (ekranów) dotykowych pod kątem gier muzycznych/rytmicznych,
  • zaprojektowano całkiem na nowo dynamiczny interfejs aplikacji z możliwością nawigacji za pomocą klawiatury (tudzież innego kontrolera),
  • zoptymalizowano kod programu pod kątem prędkości emulacji, co uwidacznia się w przypadku wielu tytułów,
  • usprawniono funkcję pomijania klatek, zwiększając tym samym płynność emulacji na mało-wydajnych urządzeniach,
  • zwiększono kompatybilność względem wielu nowych tytułów,
  • poczyniono wbudowanego debuggera PSP
  • poprawiono najistotniejsze błędy z pierwszego stabilnego wydania wersji 0.9.x
Tyle w temacie teorii, czas wydźwięk praktyczny. Po pierwsze wiele nowych gier - dla przykładu taki Tekken 6 jest w pełni grywalny. Prędkość emulacji na komputerach PC po prostu zachwyca. Z kolei na co-nowszych urządzeniach z systemem Android spokojnie można ciupać w pozycje 2D (Patapon, Lumines), a niektórym tytułom 3D niewiele do szczęścia brakuje - dla przykładu CrisisCore na tegorocznej wersji tabletu Nexus7, zwalnia jedynie podczas walk. Suma sumarum, zmiany względem wersji 0.8.x są nie tylko widoczne, ale i mocno odczuwalne i jeśli postęp prac nie zwolni i uda się zaaplikować w kolejną wersję obsługę wielowątkowości, szybkiej pamięci i kilku jajek, zachowując dotychczasowy przyrost kompatybilności programu, to z kolejna wersja emulatora zapowiada się nad wyraz interesująco. Ba, zaryzykuje wręcz stwierdzeniem, że odsłona 1.0 ma szansę zostać pierwszym pełnoprawnym i przystępnym emulatorem PSP dla (niekoniecznie najdroższych) urządzeń z systemem android... czego Wam i sobie szczerze życzę. Kończąc wywód standardowo odsyłam na stronę domową projektu oraz zachęcam do opisywania własnych odczuć, względem tytułowej aplikacji, w komentarzach do niusa.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Testowałem na Nexus 4. Powiem szczerze - działa dobrze, średnio 20-30 klatek na sekunde w grach 3D (GTA:Liberty City Stories i Burnout Legends), ale zdecydowanie nie przekonują mnie klawisze ekranowe (Metal Slug Anthology). Ma się to nijak do normalnej konsoli (wciśnięcie dwóch przycisków na raz? Radzę zapomnieć). Ale na PC ma to jakiś sens.
Obrazek
Awatar użytkownika
Muzzy^F8
Senior
Senior
Posty: 227
Rejestracja: 20 czerwca 2003, 05:08

Post autor: Muzzy^F8 »

Ja ostatnio nie mam czasu na granie w gry, a co dopiero emulowane, ale emulator już czeka i zrobione ISO Crisis Core.

Ciekawe ile wersji do przodu skoczy numeracja emulatora zanim odpalę. :D
Póki co nie boję się problemów ze sterowaniem. Jak tylko emu obsługuje pady to będzie dobrze. :)

added:
Oczywiście piszę o wersji PC. ;)
Obrazek
Obrazek
Fear my anger. Fear my power.
I'm Dark Angel undercover.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Póki co nie boję się problemów ze sterowaniem. Jak tylko emu obsługuje pady to będzie dobrze
Emulator obsługuje pady zaróno w wersji PC jak i tej, przeznaczonej dla androida, a skoro już o tym mowa to...
Testowałem na Nexus 4 [...], ale zdecydowanie nie przekonują mnie klawisze ekranowe
Nie wiem jak to wygląda na 4-ce, ale na siódemce Dualshock3 działa od kopa (nie trzeba nic konfigurować ani ustawiać) po połączeniu przewodem USB z tabletem.

w temacie wygody:
http://buy.thegameklip.com/products/gameklip-casemount
2BII!2B
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

winter_mute pisze:
Dałbym "Lubie to" ale nie mamy takiej funkcjonalności ;) A tak serio - trzeba mieć najpierw pada od PS3 :)
Nie żebym marudził, ale skoro smartfony/tablety mają wyeliminować wszystkie pozostałe przenośne urządzenia (czyli w praktyce kieszonkowe konsole) to fajnie by było, żeby wynaleźli jakieś rozsądne sterowanie. Ekrany dotykowe są fajne, ale mimo wszystko nie są w stanie zastąpić prawdziwych klawiszy (już pomijając, że te wirtualne przysłaniają właściwą gre). Xperia Play była całkiem ciekawą (lekko ceglastą) propozycją - mam nadzieje, że do czegoś podobnego kiedyś wrócimy.
Obrazek
ODPOWIEDZ