CONFIG HELP!!!!!!!!!!!!

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
ZLEFF

CONFIG HELP!!!!!!!!!!!!

Post autor: ZLEFF »

Mój sprzęt:Windows XP, GeForce 2 MX 400, 256 MB SDRAM, Athlon 900Mhz, płyta SHUTTLE z chipsetem VIA model AK-12, CD-ROM LG 52x, monitor 15", dwie karty muzyczne (SB LIVE! 5.1 i zintegrowana VIA na płycie) częściej używam tej drugiej więc proszę o config pod VIA (SB LIVE! sprawia podczas grania że komputer sie zawiesza więc używam go tylko przy programach muzycznych typu LOGIC AUDIO PLATINUM). Ustawienia podane na stronie sprawiają pewne problemy więc mam nadzieje że ktoś poda mi bardziej zoptymalizowane pod mój sprzęt. Warto jeszcze zaznaczyć że zależy mi na graniu właściwie tylko w trzy gry (METAL GEAR SOLID, GRAN TURISMO 2, ISS PRO EVOLUTION 2) bo jednak w swoich kategorich biją wszystkie pozycję na PC. Co by tu jeszcze podać? Aha używam bios'u scph 1001. Przy ustawieniach podanych na stronce tnie mi dźwięk we wszystkich trzech pozycjach (nieznacznie ale jednak pewien dyskomfort odczuwalny) pozatym w MGS pojawiąją się błędy w intro (w filmie pojawiąją się momentami paski czarne przechodzące przez cały ekran), w GRAN TURISMO 2 jest coś takiego że gra się wczytuje elegancko do momento wybrania START GAME, po tym następuje czarny ekran i nic się nie dzieje (epsxe v1.5.2). ISS najlepiej działa z tych trzech pozycji ale chciałbym jednak uzyskać jakieś optymalne ustawienia dla tej gry pod mój sprzęt. Instalować ASPI Drivers ? Czy nie trzeba w XP?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

SB LIVE! sprawia podczas grania że komputer sie zawiesza więc używam go tylko przy programach muzycznych typu LOGIC AUDIO PLATINUM
Jeśli instalowałeś sterowniki spod systemu W2k bo płyta nie zawierała sterów dla XP to błąd ten powoduje niewłaściwa wersja modułu DEVLDR32/DEVCON (chyba o ten chodzi, ale pewności mi brak). Chodzi o to, że podczas instalacji zostaje zamieniona wersja z WXP na W2k, która nie jest w pełni kompatybilna z sys XP przez co powoduje sporo błędów tj.: niewłaściwe zamykanie systemu, wieszanie dźwięku, wywalanie się aplikacji itp. Miałem kiedyś podobny błąd :) który rozwiązać można na 2 sposoby:
1) ściągnąć nowe stery dla karty ze strony Creative przygotowane specjalnie dla systemu XP
2) nadpisać obecne pliki (wpomniany DEVLDR32.EXE/DEVCON32.dll ) przez domyślną wersję programu z instalacji systemu [ver. 1.0.0.17], która znajduje się na płytce instalacyjnej systemu i bardzo możliwe że również w folderze [D:\WINDOWS\system32\ReinstallBackups\0002\DriverFiles\i386\]
Ustawienia podane na stronie sprawiają pewne problemy więc mam nadzieje że ktoś poda mi bardziej zoptymalizowane pod mój sprzęt.
BIOS: SCPH7502

CDRom: PeopS CDR 1.3, choć najlepiej byłoby zrzucić gierki do ISO bo to znacznie przyśpieszy emulację i zaapobiegnie pewnym błędom.

Video: Pete`s OpenGL 1.7, ustawienia:
Resolution/Color:
- 800x600 (lub 640x480 w razie zacięć) Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: off
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [włącz "Use old frame skipping", "Direct framebuffer updates" też się przyda]

Dźwięk: na VIA używaj ePSXe SPU Core, a jesli Ci się uda uruchomić SBLive! to bez wątpienia najlepiej sprawi się EternalSPU 1.3. Ustaw taj jak podano w dziale {Konfiguracja>Sound}
w GRAN TURISMO 2 jest coś takiego że gra się wczytuje elegancko do momento wybrania START GAME, po tym następuje czarny ekran i nic się nie dzieje (epsxe v1.5.2).
Looknij na TEN wpis
w MGS pojawiąją się błędy w intro (w filmie pojawiąją się momentami paski czarne przechodzące przez cały ekran),
Włącz dodatkowo opcję SPU IRQ - wait CPU Action w konfigu Eternala, żeby zlikwidować zacięcia w dźwięku, dla grafiki sprawdź powyższą konfigurację Pete`s OpenGL.
Instalować ASPI Drivers ? Czy nie trzeba w XP?
Odp. znajdziesz w drugim z zazłożonych przez Ciebie tematów
2BII!2B
ZLEFF

Podziękowania

Post autor: ZLEFF »

Dziękuje ci za wyczerpującą odpowiedź jestem wielce zobowiązany!!!!
ZLEFF

Jeszcze jedno!

Post autor: ZLEFF »

Ustawienia które mi podałeś działają naprawdę wyśmienicie. Dodatkowo skoro interesują mnie tylko trzy gierki zrzuciłem je sobie na ISO przez ISOPRODUCER'a 1.1 (polecam tą czynność innym użytkownikom epsxe) i śmigają naprawdę wspaniale (przerosły moje oczekiwania). W związku z powyższym chciałbym poeksperymentować i może wycisnąć coś więcej bo wiem że można tylko od czego zacząć zwiększanie configu? Na własną rękę zwiększyłem texture quality do B8 G8 R8 A8. Co dalej proponujesz i w jakiej kolejności?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Zacząłbym od zwiększenia rozdzielczości i sprawdzenia jak gry bedą pracować przy włączonym RiResText (wyłącz najpierw FSAA w panelu sterowania Ekranem)... powinno to zwiększyć jekość tekstur w grach 3D, ale jak bedzie pracować na GF:MX :?: Musisz sam sie przekonać... Jednakże wydaje mi się że skoro poziomy w tych grach nie są zbyt rozbudowane to powinno to sprawić większego problemu, ale oczywiście moge sie mylic :)
2BII!2B
ZLEFF

:)

Post autor: ZLEFF »

Co to jest FSAA w panelu sterowania ekranem?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

To skrót of Full Screen Anty-Aliasing, wydaje mi się że podczas zaznaczenia HiResText na kartach GF włączony zostaje tryb 2xFASAA [lub sam AA?] w przypadku kart GF2MX nie jest to dobrą wiadomościa gdyż ów karta nie ma sprzętowej obsługi tej funkcji więc wygładzanie krawędzi [bo to właśnie robi Anty-Aliasing] odbywa się w trybie Software czyli obciąża bezpośrednio procesor... przez co jak łatwo się domyśleć prędkość animacji ulega zwolnieniu. Dlatego właśnie warto wyłączyć tą opcję a robi się to przez {Panel Sterowania > Ekran > Ustawienia zaawansowane > Ustawienia Anty-Aliasingu}. Dzięki temu opcja HiResText spowoduje podwójne powiększenie tekstur, bez włączenia wygładzania ich tekstur, przez co nie stracisz znacząco na prędkości. Nie powiem Ci dokładnie jak opcja HiResT będzie działać w Twoim przypadku - trochę słaby proc, nie wspominając już o k. graficznej [nie mam pod ręką podobnej konfiguracji, musialbym dreptać 3,5kilosa do kumpla, który ma sprzęt zbliżony do Twojego]... Musisz sam popróbować... i sprawdzić czy z opcją HiRes w wymienione przez Ciebie tytuły da się ciurlać.
2BII!2B
ODPOWIEDZ