Strona 1 z 2

ePSXe v. 2.X - Emulator(y) PS2

: 25 września 2002, 14:13
autor: winter_mute
Oto odpowiedź na pytania nurtujące kilka osób:

1. Czy istnieje ePSXe v.2 – emulator konsoli PlayStation2?
- nie istnieje coś takiego!

2. ... jeśli nie to czy istnieją jakieś inne emulatory tego systemu?
- oczywiści że istnieją :) ... Są to na przykład:
o PCSX2 Strona Domowa
o PS2Emu Strona Domowa

3. ... skąd je pobrać?
- np. ze strony domowej :) (Patrz powyżej)

4. ... gdyż bardzo chciałbym pograć sobie w XXX (wstaw odpowiedni tytuł)?
- zerknij do tematu
http://www.psemu.pl/forum/viewtopic.php?t=928..

: 11 lutego 2003, 15:40
autor: winter_mute
Jak to zawsze bywa czasy się zmieniają, a wraz z nimi sytuacja związana z tym tematem. Postaram się wieć na bieżąco aktualizować treść tego wpisu.
Zmiany na dziś
1. Wymagania sprzętowe - jeśli jesteś kompa o konfiguracji PIV3G / 512 RAM / ATI Radeon lub GF: FX (ewentualnie GF4Ti4600) to bardzo możliwe że Twój sprzęt sprosta wymaganiom przyszłych emulatorów konsoli PS2.
2. W Styczniu tego roku Emulator PCSX2 jako pierwszy uruchomił komercyjny tytuł (MK: DA). Jednakże nie ma co się gorączkować bo: werjsja PCSX2, która tego dokonała nie została opublikowana, owe "uruchomienie" ograniczało się jedynie do wyświetlenia loga gry i tyle...

......więc
Jedyną rzeczą którą można zrobić na dzień dzisiejszy jest czekanie :!:

: 21 czerwca 2003, 18:56
autor: winter_mute
Już tu dawno nie pisałem, a prace nad emu PS2 wciąż przecież posuwają się do przodu (tempem żułwia, ale jednak). Co się zmieniło:

1) PCSX2 jest w stanie uruchomić BIOS konsoli (choć wygląda to marnie)
2) powyższy pkt znacząco zwiększa jego kompatybilność z niektórymi tytułami
3) przez co emu jest w stanie pokazać kilka ekranów [z prędkością 0fps :] z następujących gier:
  • -> Ridge Racer 5
    -> Frequency
    -> Hidden Invasion
    -> Medal of Honor Frontline
    -> Mortal Kombat D.A
    -> Sven Goran Eriksson's World Manager 2002
    -> Unreal Tournament
Podsumowując z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej, jednakże o samym graniu (nawet w prędkości 5fps) wciąż możemy tylko pomażyć :cry:

Więcej informacji na temat PCSX2 na stronie domowej.

: 22 lipca 2003, 22:46
autor: drak
W firmie u ojca kolegi odpaliłem morlala DA fps lepiej nie pytać pierwsa walka komp się wiesza.
Zebraliś my niezłego kompa Radeona 9500 => X1 128 MB 2x AMD Atlon 2400+ , 2048 333 ddr na mainboard Tytan Tiger MPX.
Przyjdzie hammer Santiago i będzie po sprawie ;).
Emulatory pod windowsa i linuxa to nie to. Emulator powinien być osobnym systemem przecieź ps 2 ma 266MHz.

: 28 lipca 2003, 20:10
autor: winter_mute
W firmie u ojca kolegi odpaliłem morlala DA fps lepiej nie pytać pierwsa walka komp się wiesza.
Nic dziwnego - obecna wersja (gdy piszę te słowa najnowsze "wydanie" oznaczone jest cyferką 0.3) PCSX2 pokazuje jedynie parę początkowych slajdów - więć o graniu możesz zapomnieć.
Zebraliś my niezłego kompa Radeona 9500 => X1 128 MB 2x AMD Atlon 2400+ , 2048 333 ddr na mainboard Tytan Tiger MPX [...] o fps lepiej nie pytać
Nic dziwnego - obecnie prace skupiają się nad kompatybilnością emulatora. Nie można pracować nad optymalizacją kodu i zwiększaniu szybkości gdy emu nie uruchamia nawet 1/100 tytułów, a sam proces emulacji ogranicza się do wyświetlenia kilku slajduffff.

Jednakże na horyzoncie jest już nowa (0.4) wersja tegoż programu, która bez wątpienia narobi sporo hałasu, gdyż:
- jest w stanie odpalić BIOS konsoli i wykonać podstawowe operacje z nim związane
- liczba obsługiwanych tytułów uległa zwiększeniu. Co więcej ich emulacja nie ogranicza się tylko do kilku tytułowych ekranów.
Emulatory pod windowsa i linuxa to nie to. Emulator powinien być osobnym systemem przecieź ps 2 ma 266MHz.
1. W takim razie na co powinien być ten emu :?: Na komórki? Jestem za :!: :)
2. A PSX ma CPU taktowany z prędkością 33.8MHz, a jego płynna emulacja wymaga zastosowania procka z conajmniej 500MHz na tarczy. Pamiętaj, że architektura konsol (w tym pzypadku PSX, PS2) jest całkowicie odmienna od tej znanej z PieCa .W dodatku konsola to nie tylko CPU, to także: doskonały układ graficzny, "makabrycznie" wydajna pamięć i cała masa innego sprzętu, który trzeba zemulować.

Podsumowując: Nie spisywałbym tego emu na straty... Moim zdaniem prace posuwają się całkiem sprawnie, a nowa (0.4) wersja zapowiada się naprawdę smakowicie. Może nie umożliwi płynnego grania bo do tego naprawdę potrzeba jeszcze sporo pracy i jeszcze więcej czasu, ale z pewnością da przedsmak tego co będziemy kosztować w przyszłości.

BTW; sprzęt który złożyliście rzeczywiście jest całkiem niezły, ale nie jest to szczyt możliwości. 3Ghz PIV-HL / > 1G DDR / GF:FX 5800 (ew. ATI R9800) ... to dopiero byłaby maszynka :)

: 04 października 2003, 22:50
autor: nowy013
nie rozumiem - piszecie, ze o emulacji psx2 mozemy sobie tylko pomarzyc, ale w sieci pelno jest zgranych gier z psx2 np tekken4 itd. to co Ci ludzie z nimi robia? Patrza sie na nie ???

: 05 października 2003, 00:05
autor: BzyRes
Widac, ze nie rozumiesz... Przeczytaj najpierw uwaznie powyzsze wypowiedzi (2/3 razy).
I pamietaj, siec klamie :)

: 05 października 2003, 00:16
autor: winter_mute
nowy013 pisze:nie rozumiem - piszecie, ze o emulacji psx2 mozemy sobie tylko pomarzyc, ale w sieci pelno jest zgranych gier z psx2 np tekken4 itd. to co Ci ludzie z nimi robia? Patrza sie na nie ???
Pomysl :!: Co bys zrobil majac przerobiona konsole PS2 i PC-ta wyposazonego w nagrywarke :?: :idea:

Odpalanie gier na emulatorach to nie jedno zastosowanie plikow ISO.

: 21 października 2003, 12:21
autor: winter_mute
Widzę, że temat cieszy się sporą popularnością (spójrzcie tylko na liczbę wyświetleń) więc wypadałoby dodać w nim coś nowego.

Na początek więsci z frontu - obecnie trwaja pracę nad nową wersją PCSX2 oznaczoną cyferką 0.5, która:
1) jest w stanie uruchomić sporą liczbę gier:
Akira Psycho Ball, Barbarian, Blade 2, BMX XXX, Breath Of Fire V-Dragon Quarter, Codebreaker 7, Dark Cloud 2, Devil May Cry 2, Dragonball Z-Budokai, Dynasty Warriors 3, Ejay Clubman, Enter The Matrix, Escape From Monkey Island, F1 Championship Season 2000, Fatal Frame, Gradius 4, HotShots Golf 3, International Track & Field, Jak & Daxter, Kengo 2, Legaia 2: Duel Saga, Marcel Desailly Pro Football, Mortal Kombat-Deadly Alliance, Onimusha : Warlords, Project Zero, Quake 3, R-Type Final, Race Driver v8 Supercar, Rakugaki Ongaku, Resident Evil: Dead Aim, Rockman X7, Romance Of The Three Kingdoms 8, SOCOM: Navy Seals, Summer Heat Beach Volleyball, Super Puzzle Bobble, Super Bust-a-Move, Sven Goran Eriksson's World Manager 2002, The Terminator, Tony Hawk's Pro Skaters 3, Unreal Tournament, WWF Smackdown 3 Just Bring It, Zettai Zetsumai Toshi
Z czego grywalne są 2 tytuły (wytłuściłem je Wam w powyższym spisie).
2) potrafi odpalić/obsłużyć BIOSy SCPH10000 (JAP), SCPH39001 (US NTSC)
3) Ma koszmarne wymagania sprzętowe komputery o konfiguracji: 2G CPU / 1G RAM / GF4Ti osiągają średnią prędkoś 10-15 fps`ów (oto co może zdziałać brak optymalizacji).

A na deser wrzucam mały screen - SCPH10000 uruchomione na PCSX2(v0.41) w trybie Software.
Obrazek
(kliknij by powiększyć)

: 08 grudnia 2003, 09:58
autor: agnieszka
dobra super ps2 spox ale grało sie na takiej maszynie jak drimsast jest ona zdziepko mniej zawansowana od ps2 a emu by sie przydało a takowego niema co by odpalało komercyjne gry a nie jakies smiec bo warto by zagrac w pare dobrych gier z drimkasta ?