Problem z Expe (Missing framebuffer)

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
Daerian
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 czerwca 2009, 00:59

Problem z Expe (Missing framebuffer)

Post autor: Daerian »

Witam
Jest to mój pierwszy post na forum, chciałbym się więc także przywitać :-)

Expe używam od wersji 1.52, od kilku lat - i niestety, w chwili obecnej pomimo starań jestem bezsilny wobec problemu. Niedawno dokonałem zmiany konfiguracji PCeta. W chwili obecnej posiadam płytę ATI P5B-VM SE i korzystam z jej wbudowanej karty graficznej (o co, jak podejrzewam, rzecz się rozchodzi). Przed zmianami wszystko działało prawidłowo, w tym "najtrudniejsze przypadki", jak np. Chrono Cross.

Aktualnie:
W momencie uruchamiania dowolnego obrazu (które działały przed zmianą sprzętu) otrzymuje komunikat "Missing framebuffer object extension". Przed aktualizacjami był chyba inny komunikat, ale nie jestem pewien. W momencie gdy zaczęły się problemy, zainstalowałem najnowsze sterowniki do karty, directa, ForceAspi. System to Win XP z SP2. Jest to okienko z komunikatem, po kliknięciu OK Expe wyrzuca błąd krytyczny. Nie wiem co robić, czy ktoś zna może wyjście poza kupnem nowej karty graficznej i prób wtedy? Mam nadzieję, że coś przegapiłem. Poniżej zamieszczam swoja aktualna konfigurację Pete Open GL 2.9.

Obecna konfiguracja:
Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.9
Author: Pete Bernert
Card vendor: Intel
GFX card: Intel 965/963 Graphics Media Accelerator

Resolution/Color:
- 800x600 Window mode
- Internal X resolution: 2
- Internal Y resolution: 2
- Keep psx aspect ratio: off
- No render-to-texture: Ź

- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- TexWin pixel shader: off
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: off
- Frame skipping: off
- FPS limit: 63.0

Compatibility:
- Offscreen drawing: 0
- Framebuffer effects: 0
- Framebuffer uploads: 0

(w związku z problemem eksperymentowałem zwłaszcza tutaj)

Misc:
- Scanlines: on [0]
- Mdec filter: on
- Screen filtering: on
- Shader effects: 1/1
- Flicker-fix border size: 0
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: on [00011400]

Bardzo proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję :-)
Pozdrawiam
Daerian
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Hmmm,
1) witamy
2) z tego co się orientuje to ATI nie robi MB, P5B-VM SE to chyba ASUS, czy się mylę?
3) Intel 965/963 Graphics Media Accelerator + Pete's OpenGL2 Driver = zły pomysł

Proponuję co następuje:
a) na początek przesiadka na słabszą wersję pluginu graficznego to jest Pete's OpenGL, bądź Pete's DX6 D3D, zależnie od tego który będzie się lepiej sprawował.
b) generalnie jednak proponuję jednak zacząć przymierzać się do zakupu karty graficznej z wyższej półki, bo zintegrowaną grafikę to polecić mogę jedynie do biura, a kość Intela która ze względu na energooszczędność świetnie radzi sobie w laptopach do emulacji kompletnie się nie nadaje.
2BII!2B
Daerian
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 czerwca 2009, 00:59

Post autor: Daerian »

Witam i dziękuję

Faktycznie, słabsza wersja pomogła - dziękuję za podpowiedź.
I tak, ASUS, już trochę senny musiałem być :D

Lepsze kartę mam w planach, musiałem tylko na czymś zaoszczędzić :D

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam :-)
Daerian
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Nie ma sprawy i na zakończenie dodam tylko że to wcale nie głupi pomysł. Znaczy się oszczędzić na grafice, tą zawsze można dokupić, bądź zmienić na lepszą. Osobiście poleciłbym Ci na dobry początek coś z serii 9600 - tanie, a dobre, no i pobór mocy o połowę niższy niż w przypadku 9800 :) Co do emulacji, zostań przy tym na czym obecnie działasz OGL/D3D, a w momencie gdy dokupisz porządną grafikę śmiało przesiadaj się na OGL2.

Tyle z mojej strony, miłego grania.
2BII!2B
ODPOWIEDZ