Kurushi

Tutaj możecie publikować swoje recenzje, komentować recki innych użytkowników. My zaś najlepsze z nich umieścimy na łamach strony.
AdminWooman
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 06 listopada 2004, 19:57
Kontakt:

Kurushi

Post autor: AdminWooman »

KURUSHI

Producent: Sony Japan
Kraj: Japonia
Rodzaj gry: puzzle (logiczno-zręcznościowa)
Data produkcji: październik 1997
Ilość Graczy: 1-2

Kurushi choć mało popularna gra na rynku europejskim, w Japonii znajduje się na szczycie listy najczęściej zakupywanych gier na PsOne. Już ponad 800000 Japończyków sprawdziło swoje umiejętności w tej inteligentnej grze. Może nadszedł już czas by rozpowszechnić ją na naszym rynku. Kurushi zwana jest również jako Intelligent Qubes, czyli" Inteligentne Sześciany" albo I.Q. Grę ta porównuje się czasem do znanego wszystkim Tetrisa, z tą różnica jednak, iż w naszej gierce trzeba likwidować klocki znajdujące się na planszy.

Kurushi posiada swoją stronę interentową: www.us.playstation.com/Content/OGS/SCUS ... index.html

Zasady Gry
Wyobraźcie sobie prostokątną plandekę sześcianów połączonych ze sobą w jedną całość zawieszoną w przestrzeni. W grze sterujesz Elliotem, który został umieszczony na tejże plandece. Jego zadaniem jest likwidowanie rzędów klocków zbliżających się w jego kierunku. Na początku gra wydaje się śmiesznie prosta, dopiero z czasem zaczynają się coraz to trudniejsze etapy gry, kiedy to trzeba detonować nie jeden ani nie dwa rządki klocków po cztery klocki lecz znacznie większe ilości, gdyż plandeka rozszerza się wzdłuż i wrzesz. W ostatnim etapie przemieszcza się na raz 14 rzędów klocków po 9, czyli mamy do zlikwidowania 126 sześcianów.

Znaczenie klocków:
Szare - W każdym kolejnym poziomie ich kolor się zmienia) podłożenie ładunku pod ten klocek spowoduje jego detonację.
Zielone - po ich detonacji, używając trójkąta dokonuje się likwidacji wszystkich klocków w zasięgu 3x3 klocków dookoła zaznaczonego pola.
Czarne - ich detonacja powoduje zmniejszenie się plandeki o jeden rząd za każdy zdetonowany czarny klocek.

W trakcie gry, trzeba szybko i sprytnie detonować klocki. Jeśli zdetonuje się czarne sześciany lub ominie szare, spowoduje to zmniejszenie się plandeki o ilość popełnionych błędów. Jeden klocek to jeden rząd. "Ładunki detonacyjne" można umieszczać tylko pojedynczo, co jest znacznym utrudnieniem w końcowych poziomach gry. Trzeba również uważać by nie zostać zgniecionym przez sześciany oraz trzeba trzymać się jak najdalej od krawędzi gdzie spadają klocki, bo w tym miejscu najłatwiej spaść w przepaść i zakończyć grę. Nie martwcie się jednak, samodzielnie nie można wypaść z plandeki. Pierwszy poziom jest tylko rozgrzewką przed grą, w dalszych etapach trzeba uważać na swoje ruchu i detonowane klocki. Głównie chodzi mi o klocki zielone. Ustawienie klocków nie jest przypadkowe. Trzeba w takiej kolejności je likwidować, żeby w momencie detonacji klocka zielonego nie zniszczyć klocka czarnego. Za każdy rządek dobrze zdetonowanych sześcianów, wydłuża się nam nasza plandeka o jeden rząd. Jeżeli rząd klocków przygniecie Elliota i rozpędzony spanie w przepaść, natepny rządek będzie taki sam z jak ten poprzedni.
W trakcie gry oblicza się twoje I.Q. Początkowo nie znając zasad gry moje I.Q. nie sięgało powyżej 5. Na szczęście po zapoznaniu się z nimi udało mi się osiągnąć wynik wynoszący prawie 300. Na jego wielkość ma wpływ ilość uzyskanych punktów, sposoby detonacji klocków oraz to jak daleko się doszło w grze. Ponoć w grze można zdobyć znacznie wyższy wynik, lecz ja tego osobiście nie mogę potwierdzić. Dlatego zachęcam Was do sprawdzenia tego.
W prawym górnym rogu znajduje się "ułamek liczb". Dolna liczba wskazuje ile ruchów jest zaplanowanych do wykonania w danym etapie gry. Natomiast górna oznacza ile ruchów wykonał gracz. Za idealną ilość otrzymuje się 5000 punktów, za wykonanie mniejszej ilości (a wierzcie mi jest to czasem możliwe) otrzymuje się 10000 punktów, natomiast za przekroczenie limitu otrzymuje się ich 1000.
W grze można wybrac sobie trzy stopnie trudności gry, które polegają na szybkości poruszających sie klocków. Najlpeiej wybrac sobie pierwszy poziom, gdyż na początek będzie nam najłatwiej, gdyż na wyższych stopniach można nie poradzić sobie z predkością klocków.
W grze znajduje się również moduł na dwóch graczy. Polega on na tym, iż gracze grają po kolei. Zmiana gracza następuje w momencie, gdy osoba grająca przegra. Dzięki temu można nawzajem sprawdzić kto ma wyższe I.Q. Szkoda, że Japończycy nie stworzyli innego sposobu gry na dwóch graczy. Ten niestety nie spełnia oczekiwań wielu z graczy.
Gra składa się z ośmiu poziomów, w których znajdują się po cztery etapy. Łącznie są do przejścia 32 plansze. Na końcu dochodzi się do finału, który jest bardzo trudny do przejścia. Zawsze po skończeniu gry jest możliwość jej kontynuowania nie od etapu na którym zginęliśmy, lecz od poziomu w którym po raz ostatni graliśmy. Kontynuacja powoduje, iż nasze I.Q. jest liczone od początku.

Grafika
Grafika gry nie jest skomplikowana. Na czarnym tle w trójwymiarowej przestrzeni znajduje się duży prostokąt złożony ze sześcianów. Przez całą grę zmieniają się jedynie kolory klocków oraz ich ilość na ekranie. Na szczęście uboga szata graficzna nie ma wpływu na jakość gry. Gracz cały czas skupia się na detonowaniu klocków. W grze mamy do wyboru pięć różnych zestawów tekstur, które można zmieniać przed rozpoczęciem gry. W trakcie gry tekstura klocków zmienia się wraz ze zmianą poziomu gry. W trakcie gry można zmieniać ustawienie kamer. Po polu porusza się mężczyzna, który ubrany jest w czerwoną koszulę i szare spodnie. Można grac również kobietą oraz nawet psem zwanym Spike.Swoją wielkością nie przerasta jednego sześcianu.

Muzyka
W grze efekty dźwiękowe ograniczone są do minimum. Podczas gry można posłuchać muzyki, ale tylko wyłącznie z własnych odtwarzaczy. Na szczęście jej brak nie powoduje zmniejszenia jakości gry. W grze słychać tylko dźwięki: poruszających się klocków, usytuowania ładunku oraz jego detonacji, upadku sześcianów w przestrzeń, zliczania uzyskanych rzędów klocków przy zakończeniu poziomu, rozpoczęcia etapu oraz kroki Elliota. W momencie gdy popełnimy błąd, Elliot wydaje również sam z siebie dźwięki. Moja siostra siedząc kiedyś koło mnie, kiedy grałam w ta grę, aż zdziwiła się gdy usłyszała w/w dźwięki, gdy można użyć tu porównania, iż są one "mroczne".

Sterowanie
Sterowanie padem w grze jest bardzo proste. Strzałkami poruszamy się graczem po plandece. Główną rolę odgrywa X, którym umieszczamy ładunek oraz go detonujemy. Jeśli zdetonujemy klocek zielony, pozostanie nam zielone pole, które można zdetonować wtedy, kiedy uznamy to za słuszne, przyciskiem trójkąta, co spowoduje zniknięcie wszystkich klocków na polu 3x3. Jeśli już usuniemy wszystkie szare i zielone klocki, a pozostaną nam jeszcze czarne, by nie tracić czasu możemy użyć przycisku kwadratu, co spowoduje przyśpieszenie ruchu klocków. Uwaga, nie radzę używać tego w momencie gdy na planszy nie zlikwidowaliśmy jeszcze wszystkich szarych i zielonych klocków, gdyż spowoduje to, iż będziemy mieli mniejsze szanse po wyburzenie ich przez upadkiem ich w przepaść.

Grę tą polecam dla każdemu. Przeznaczona jest dla młodszych graczy, jak również i dla starszych. Zaczynając grać w tą gierkę należy miec dużo czasu wolnego, ponieważ potrafi ona pochłonąć gracza na wiele godzin. Zbiża się zima, więc może to jest odpowiedni moment żeby zaopatrzyć się w egzemplarz tej gry.

Autorka:AdminWooman [www.psxdev-pl.tk]
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

W formie wyjaśnienia ocena 78 jest średnią arytmetyczną ocen poszczególnych członków jury. Ponieważ pozostali członokowie nie opisali przyznanych ocen ustosunkuje się jedynie do własnej oceny. Otóż brakowało mi kilku rzeczy - głównie stopki i nagłówka recenzji (tj. informacji o opisywanym tytule, skali ocen itd), choć ogólnie prace były bardzo ciekawe, podobnie jak same gry. Nie mam nawet sił liczyć godzin, które spędziłem nad tetrisem i niezwykle ciekawym Kurashi, choć bariera jezykowa była ogromna (<- grałem w wersję Jap. NTSC). Tak czy owak wystarczyłoby dodać te kilka wspomnianych informacji, a ocena byłaby o wiele wyższa, choć mam nadzieję że i druga pozycja Cię satysfakcjonuje.

Gratuluję wygranej, jednocześnie proszę o kontakt przez PW w celu ustalenia szczegułów dotyczących przekazania nagrody.

Pozdrawiam
/w_m/

BTW; można opublikować Twoje recenje na łamach serwisu :?:
2BII!2B
ODPOWIEDZ