PSEmu.pl has detected visit from non-polish host. site to with google or hide this message.
Strona przechowuje informacje w plikach cookies, zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz dokonać zmian zasad korzystania z ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki i/lub UKRYĆ ten komunikat.
PSEmu: PlayStation Emulation
Final Fantasy 7 po polsku
Serwis PlayStation PlayStation 2 Forum IRChat
Działy
 · Strona główna
 · Aktualności
 · Artykuły
 · Download
 · Emulatory
 · F.A.Q.
 · Gry
 · Kompatybilność
 · Konsola

Szukaj



Znajomi
Proudly Hosted on Emulation64 server
Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ
squarezone.pl - zaglab sie w swiat gier Square
PlayStation Portable Poland
Najwiekszy polski serwis poswiecony zagadnieniom we2002
Reklama

Info
PSEmu / PSePSXe
istnieje od 02-08-02,
czyli 5832 dni

Osób online: 9
Userów: 0
Gości: 9
Statystyki zbiorcze


Artykuły

[ Konfiguracje | Opisy | Wywiady | Inne ]



GS dx9

Wstęp: Snując rozważania nad najważniejszymi wydarzeniami związanymi z emulacją systemu PlayStation2 nie jedna osoba stwierdzi, że najważniejszym z nich było pojawienie się emulatora PCSX2. Czym byłby jednak dobry emulator tejże platformy pozbawiony możliwości generowania odpowiedniej oprawy wizualnej uruchamianych gier. W tym właśnie momencie dochodzimy do sedna sprawy i prostym ciągiem logicznym stwierdzamy, że kolejnym krokiem milowym w opisywanej dziedzinie było ukazanie się wtyczki GS dx9. Właśnie dzięki niej możemy nacieszyć oczy piękną, wygładzoną i co najważniejsze generowaną w zawrotnym tempie grafiką w emulatorach konsoli PS2.

Instalacja: Podobnie jak w przypadku większości pluginów przeznaczonych zarówno dla emulatorów PSXa jak i PS2 instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż plugin GS dx9 występuje w dwóch wersjach: podstawowej i SSE2. Podczas gdy nad pierwszą z nich nie trzeba się zbytnio rozwodzić warto zauważyć iż druga przeznaczona jest dla procesorów wykorzystujących instrukcje SSE2 - Pentium4 lub Athlon64/FX. Jeśli więc jesteś posiadaczem tegoż sprzętu nie zawadzi skorzystać właśnie z tej wersji, co zaowocuje wzrostem prędkości emulacji.

Konfiguracja GS dx9
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu GS dx9.

Konfiguracja: Podstawową konfigurację pluginu GS dx9 znajdziecie w dziale {Artykuły > Konfiguracja}.

Opis: Plugin GS dx9 oferuje następujące opcje konfiguracyjne:

Ustawienia Podstawowe:

Resolution – za pomocą tej rozwijanej listy możemy wybrać rozdzielczość oraz częstotliwość odświeżania generowanego obrazu, przy czym opcja „Windowed” odpowiada za wyświetlanie obrazu w oknie, a pozostałe opcje za wyświetlanie pełnoekranowe o zadanych parametrach np. 800x600 100Hz - wyświetli obraz pełnoekranowy w rozdzielczości 800x600 oraz częstotliwości odświeżania 100Hz.

Render – za pomocą tej rozwijanej listy możemy wybrać jeden z trybów odpowiedzialnych za renderowanie (tworzenie) obrazu, przy czym do wyboru mamy następujące opcje:

  • Direct 3D – grafika tworzona z wykorzystaniem akceleracji graficznej wspierającej standard DX9, na czym niezwykle zyskuje zarówno jakość wyświetlanego obrazu jak i sama prędkość emulacji.
  • Software (fixed) - za tworzenie grafiki w tym trybie odpowiedzialny jest jedynie procesor, brak wykorzystania akceleracji karty graficznej skutkuje znacznym zmniejszeniem prędkości emulacji i pogorszeniem jakości obrazu. Tryb ten należy stosować w przypadku problemów z kompatybilnością danego tytułu np. podczas wystąpienia przekłamań w grafice, etc.
  • Software (fload) – starsza i niestety wolniejsza wersja powyższego.
  • Do not render – wtyczka nie generuje obrazu. Tryb przydatny jeśli próbujemy naszych sił w grze na oślep lub np. chcemy zrzucić ścieżkę dźwiękową do pliku (bez grafiki prędkość emulacji znacznie wzrasta, a dźwięk się nie przycina :] ).

Shader - opcja włącza obsługę tzw. "Pixel Shaderów" (inaczej procesora pikseli) polepszających jakość wyświetlanego obrazu i w niektórych przypadkach zwiększającego szybkość emulacji. Do wyboru mamy następujące opcje:

  • Pixel Shader 3.0 - Najszybsza i najbardziej kompatybilna opcja, jednakże przeznaczona dla posiadaczy kart wykorzystujących technologię Pixel Shader w wersji 3.0.
  • Pixel Shader 2.0 - opcja dla posiadaczy kart wykorzystujących technologię Pixel Shader w wersji 2.0.
  • Pixel Shader 1.4 - opcja dla posiadaczy kart wykorzystujących technologię Pixel Shader w wersji 1.4.
  • Pixel Shader 1.1 - opcja dla posiadaczy kart wykorzystujących technologię Pixel Shader w wersji 1.1.
  • Fixed Pipeline - opcja dla posiadaczy kart nie wykorzystujących technologii Pixel Shader czyli posiadających procesora pikseli. Opcja niezalecana przy korzystaniu z GSdx9 0.8 gdyż powoduje przekłamania w kolorach.

Enable paletized textures - włączenie tej opcji spowoduje przyspieszenie emulacji w grach, które wykorzystują jedną teksturę z wieloma paletami. Należy jednak uwazać bo w większości przypadków możemy obserwowac efekt odwrotny do zamierzonego. Co więcej aby uaktywnic opcję należy posiadać kartę wykorzystującą Picel Shader 2.0 lub lepszy i wybrac odpowiednie opcje w polach Render i Shader (Direct3D, PS 2.0/3.0)

Linear texture filtering - po zaznaczeniu tej opcji uaktywnia się filtrowanie tekstur, dzięki czemu obraz staje się mniej rozpikselowany.

Enable tv-out - jeśli Twoja karta posiada TV-OUT zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlenie zawartości okna GSdx9 na dodatkowym wyświetlaczu.

NLOOP 0 Hack - włączenie tej opcji naprawi błędy graficzne w Final Fantasy X i Final Fantasy X-2 objawiające się w postaci dziur w podłożu. W przypadku innych gier opcja powinna pozostać wyłączona.

Record State - po zaznaczeniu tej opcji wszelkie informacje wyjściowe z pluginu GSdx9 są kierowane do wskazanego folderu, aż do momentu zamknięcia PCSX2. Opcja przeznaczona jest dla developerów i osób pragnących analizować przetwarzanie obrazu przez wtyczke graficzną, choćby w celu wyeliminowania błędów w kolejnej jej edycji.

Na tym zakończę mając nadzieję, że kilka powyższych słów opisujących wtyczkę GS dx9 powiększy Wasz zakres wiedzy na temat wtyczek graficznych oraz ułatwi Wam proces konfiguracji emulatorów PS2.


[ powrót ]

"; ?>