PSEmu.pl has detected visit from non-polish host. site to with google or hide this message.
Strona przechowuje informacje w plikach cookies, zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz dokonać zmian zasad korzystania z ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki i/lub UKRYĆ ten komunikat.
PSEmu: PlayStation Emulation
Reklama w serwisie PSEmu.pl
Serwis PlayStation PlayStation 2 Forum IRChat
Działy
 · Strona główna
 · Aktualności
 · Artykuły
 · Download
 · Emulatory
 · F.A.Q.
 · Gry
 · Kompatybilność
 · Konsola

Szukaj



Znajomi
Proudly Hosted on Emulation64 server
Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ
squarezone.pl - zaglab sie w swiat gier Square
PlayStation Portable Poland
Najwiekszy polski serwis poswiecony zagadnieniom we2002
Reklama

Info
PSEmu / PSePSXe
istnieje od 02-08-02,
czyli 5924 dni

Osób online: 15
Userów: 0
Gości: 15
Statystyki zbiorcze


Artykuły

[ Konfiguracje | Opisy | Wywiady | Inne ]



P.E.Op.S. SPU2 DSound Audio Driver

Wstęp: Poprzednim razem omówiliśmy plugin GS dx9, który przez wiele osób uznawany jest za najlepszą wtyczkę wideo dla emulatorów PS2. Tym razem pod lupę weźmiemy najlepszy, bo w zasadzie jedyny (przynajmniej w chwili gdy pisze te słowa) plugin umożliwiający emulatorowi PCSX2 generowanie muzyki i efektów dźwiękowych – oto opis wspaniałego P.E.Op.S. SPU2 DSound.

Instalacja: Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Konfiguracja P.E.Op.S. SPU2 DSound Audio Driver
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu P.E.Op.S. SPU2 DSound Audio Driver.

Konfiguracja: Podstawową konfigurację pluginu P.E.Op.S. SPU2 DSound znajdziecie w dziale {Artykuły > Konfiguracja}.

Opis: Plugin P.E.Op.S. SPU2 DSound oferuje następujące opcje konfiguracyjne:

Ustawienia Podstawowe:

Mode – Tryb pracy, opisuje w jaki sposób wtyczka przesyła dane do karty muzycznej. Każdy z trybów ma swoje wady i zalety dlatego warto zastanowić się dogłębnie nim wybierzemy jeden, optymalny dla naszego systemu.

  • Fast Mode – Jak sama nazwa wskazuje przeznaczony jest dla użytkowników, którym zależy głównie na szybkości emulacji. Tryb ten używa dodatkowego strumienia do przesyłania sygnału audio zamiast przesyłać go jednocześnie z obrazem, w skutek czego emulacja zyskuje na prędkości tracąc tym samym na jakości dźwięku.
  • High Compatibility Mode - Ten tryb przesyła sygnał audio razem ze strumieniem wideo, dzięki czemu osiąga się pełną synchronizację dźwięku z obrazem. Dodatkowo w trybie zastosowano pewne operacje ulepszające jakość dźwięku, ale jak łatwo się domyśleć cierpi na tym prędkość emulacji.
  • Use SPUAsync – Tryb opracowany przez PSX SPU Development Team (twórców Eternal SPU Plugin), który oferuje najlepszą kompatybilność w stosunku do dźwięku z oryginalnej konsoli i doskonałą (żeby nie powiedzieć wspaniałą) jakość sygnału audio, jednocześnie w największym stopniu obciążając on system, więc całkowicie nie nadaje się do zastosowania na wolniejszych komputerach.

Volume – Głośność. Chyba nie trzeba tłumaczyć do czego służy i jak korzystać z tej opcji :]

Reverb – Opcja Reverb służy do kontrolowania efektów tj.: wyciszenie czy echo. Autorzy wtyczki dostarczyli nam dwa sposoby kontrolowania ów efektów:

  • No Reverb – Brak efektów = mniej pożartych zasobów = szybsza emulacja.
  • SPU Reverb – Opcja generuje efekty najbardziej zbliżone do tych z konsoli. Jako iż opcja owa wciąż jest w powijakach i nie została dokładnie przetestowana powodować może spore komplikacje i znaczny spadek prędkości emulacji.

Interpolation – Opcja służy do regulacji płynności dźwięku przez co dźwięk wydaje się czystszy. Sprawa jest dość skomplikowana i czysto subiektywna dlatego zalecam wypróbowanie poszczególnych ustawień i wybranie jednego, najbardziej nam odpowiadającego. Jeśli zaś rozważamy samą prędkość emulacji sprawa ma się następująco:

  • None – Jeśli narzekasz na prędkość emulacji nie znajdziesz lepszego rozwiązania niż wybranie tej opcji i tym samym wyłączenie interpolacji.
  • Simple Interpolation – Dźwięk może sprawiać wrażenie czystszego, a prędkość emulacji prawie nie spada – warto wypróbować.
  • Gaussian interpolation – Chyba najlepszy wybór. Po wybraniu tego trybu uświadczyć można nieprzyjemnego spadku prędkości, ale jeśli masz dobry sprzęt to warto zobaczyć jakiej poprawie ulega dźwięk.
  • Cubic interpolation – Kolejny dobry tryb, wydaje mi się, że sopran brzmi trochę lepiej niż na powyższym trybie, ale i tak bardziej podoba mi się „Gaussian” :]

Dźwięk XA:

Enable XA Playing – Opcja ta odpowiada za odtwarzanie muzyki i dźwięku we wstawkach filmowych. W chwili obecnej opcja nie została zaimplementowana, więc spokojnie można zostawić ją wyłączoną.

Change XA Speed – Opcja służy do synchronizacji obrazu i dźwieku we wstawkach filmowych. W chwili obecnej opcja nie została zaimplementowana, więc spokojnie można zostawić ją wyłączoną.

Inne:

SPU IRQ... – Zakłada się iż podobnie jak w emulacji PSXa niektóre gry będą wymagają włączenia tej opcji. W chwili obecnej mozna pozostawić ją wyłączoną.

Mono Sound Mode – Włączenie tej opcji spowoduje zamianę sygnałyu wyjściowego z Stereo na Mono. Co prawda jakość otrzymanego w ten sposób nie będzie tak dobra jak w trybie stereo, jednakże jakby na problem nie spojrzeć przetwarzana będzie jedynie połowa sygnału audio więc jest to idealne rozwiązanie dla osób dążących do uzyskania największej prędkości emulacji.

Developer Debug Check Box – Opcja przeznaczona dla developerów, powodująca wyświetlenie dodatkowego okienka w czasie gry. Okno owo zawiera informacje dotyczące wykorzystania jednostki przetwarzania dźwięku, kanałów itd... Opcja jest dość zasobożerna i wymaga pracy emulatora w trybie okna.

Enable Sound Recording Window – Opcja umożliwiająca rejestrację sygnału audio bezpośrednio podczas gry.

Use Thread Sync – Opcja umożliwiająca synchronizację rejestrowanego w trybie "Thread" sygnału audio z obrazem. Co prawda po zaznaczeniu opcji dźwięk w emulatorze brzmi fatalnie, ale wystarczy otworzyć nagrany w ten sposób plik by przekonać się iż w jego przypadku sprawa ma się o wiele lepiej.

To by było na tyle jeśli chodzi o opis wtyczki P.E.Op.S. SPU2 DSound Audio Driver – mam nadzieję, że dzięki artykułowi przybliżyłem Wam temat obsługi dźwięku w emulatorze PCSX2 i kilka pojęć z nim związanych.


[ powrót ]

"; ?>