PSEmu.pl to witryna poświęcona emulacji PlayStation,
czyli tematyce oprogramowania umożliwiającego uruchamianie gier z konsol PS1, PS2 i PSP na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów Windows, Linux, macOS, iOS oraz Android.
Aktualności:
Wraz z kolejnym wydaniem projektu hpsx64, światło dzienne ujrzało nowa rozwojowa wersja symulatora PlayStation2 pod nazwą hps2x64.

W przeciwieństwie do poprzednich odsłon, w wydaniu z 10 stycznia 2021 r. lista zmian nie ogranicza się do jednej pozycji i obejmuje:
- usprawnione działanie programu w trybie wielowątkowym;
- częściową implementację pamięci podręcznej;
- częściową implementację emulacji btac;
- poprawiony rekompilator w zakresie odczytu rejestrów R5900;
W tutejszej pobieralni znajdziecie niewielkie archiwum zawierające plik wykonywalny najnowszej wersji tytułowego emulatora hps2x64. Natomiast w sekcji Pliki pionu PS1, znaleźć można archiwum z najnowszym wydaniem kompletnego projektu hpsx64.
Z przyjemnością informuję o nowym wydaniu eksperymentalnego symulatora PlayStation, emulującego szaraka w ramach opisywanej aplikacji pod nazwą hps1x64.

Lista zmian w ostatniej wersji aplikacji z 10 stycznia 2021r. obejmuje:
- udoskonalona obsługa gamepadów w trybie multiplayer;
- usprawnione działanie programu w trybie wielowątkowym;
- poprawiony rekompilator w zakresie odczytu rejestrów R3000A;
Po przestudiowaniu powyższej teorii, zapraszam na zajęcia praktyczne do działu Pliki, gdzie znajduje się najnowsza wersja oficjalnego wydania projektu oraz minimalistycznej paczki z plikiem wykonywalnym emulatora pierwszego PlayStation dla systemu Windows.
Najwyraźniej znów przyjdzie nam poczekać na wydanie konkurencyjnego projektu, więc na łamy serwisu trafia wpis o rozwojowej wersji PPSSPP z dnia 11 stycznia 2021r.

Najistotniejsze zmiany jakie wprowadzono w wersji 1.10.3-1550-g5d8b2ef50, względem opisanej poprzednio odsłony to:
- usprawniono pracę w trybie pełnoekranowym;
- poprawiono wsparcie dla systemu iOS 12.1+/13/14;
- dodano wsparcie dla architektury ARM64 pod systemem Windows;
- poprawiono działanie funkcji AdhocMatching;
- dodano do interfejsu przycisk Home oraz nowe ikony;
- poprawiono wyświetlanie europejskich znaków diakrytycznych;
- usprawniono działanie menadżera plików w systemie Android, w tym obsługę zawartości przechowywanej na karcie SD;
- zwiększono kompatybilność programu względem gier takich jak: Atari Classics Evolved, Bleach Soul Carnival, Grand Theft Auto - Vice City Stories, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact, Scooby-Doo! Who's Watching Who?, Persona 3, Tron Evolution, Wipeout Pure;
Po najnowsze rozwojowe odsłony emulatora odsyłam do tutejszego Downloadu, gdzie znajdują się stosowne pliki, w wersji dla systemów Windows (64.bitowych) oraz Android
Kilkukrotnie wspominałem na fejsie o zbieraniu materiałów, które planowo trafić mają na stronę. Podobnie, na łamach forum wspomniałem o zamierzeniach w opisywanym zakresie.

Nadszedł moment by wspomniane zamiary przekuć w czyn, okraszając zebrane materiały stosownym komentarzem i opublikować w najbardziej niedopieszczonym ;] miejscu.
Tym samym pion poświęcony PlayStation Portable zyskuje:
1) sekcję Artykuły gdzie trafiają teksty:
a) PSP ISO opisujący procedurę tworzenia obrazów gier, tudzież kopiowania plików ISO z konsoli PSP;
b) PPSSPP na Linuksie, opisujący krok po kroku procedurę uruchomienia emulatora PPSSPP pod systemem Linuks;
c) JPCSP na Windowsie, opisujący krok po kroku procedurę uruchomienia emulatora JPCSP pod systemem Windows;
Jednocześnie w sekcji Emulatory pojawia się wpis poświęcony pracy Carlosa Ballesteros Velasco, tj. jegomościa znanego pod pseudonimem Soywiz, którego niektórzy mogą kojarzyć z licznych ekserymentów związanych z emulacją PSP.
W nawiązaniu do ww. opisu, sekcja Linki została wzbogacona o odnośniki do stron internetowych, bezpośrednio prezentujących działanie emulatorów jspspemu oraz kpspemu, jak również repozytoriów Github zawierający kod źródłowy aplikacji cspspemu, jspspemu, kpspemu.
Wraz z powitaniem nowego roku zapraszam do zapoznania się z informacjami dot. najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play!

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 2 stycznia oznaczone identyfikatorem e90a22ae obejmuje następujące zmiany:
- przeprowadzono generalne porządki w kodzie emulatora w wersji dla systemów Android, iOS i Linux;
- kompilacje wersji dla systemów Android, iOS i Linux przeniesiona na usługę GitHub Actions;
- dodano opcję aktywującą wyświetlanie obrazu w trybie panoramicznym;
- poprawiono wartość częstotliwości skanowania poziomego;
- dodano formułę blendowania Cd * (1 - FIX) w trybie OpenGL;
- rozbudowano emulację PS2VM o funkcje PauseAsync ;
- zaktualizowano środowisko interfejsu Vulcan do wersji 1.2.162.0;
- dodano w macOS wsparcie dla interfejsu Vulkan 1.1 przez bibliotekę MoltenVK;
- poprawki i optymalizację kodu;
Standardowo, w sekcji Pliki znajdują się najnowsze wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.
Przyznaję szczerze, przebierając z nogi na nogę liczyłem dni, a później godziny dzielące miniony rok z nowym. Nowy rok, nowy początek, mentalna granica pozwalająca odciąć się od całego zawodowego syfu jaki narobił się z przybyciem COVIDu i autorskich głupot, jakimi zwaliłem sobie na głowę jeszcze większe problemy w życiu prywatnym.
Odchodząc od powyższego i czyniąc opacznie do narodowo przyjętego obrządku, zamiast narzekać chciałbym wyrazić swą wdzięczność i zadowolenie.
Jestem wdzięczny, że pomimo popełnionych błędów bliscy się nie odwrócili. Jestem pozytywnie zaskoczony, że pomimo całego bajzlu sprawy w pracy jakoś się poukładały. Jestem zadowolony, że pozytywne zdarzenia objęły sferę związaną z niniejszym serwisem, bo jakby nie spojrzeć:
- PSEmu.pl powróciło do żywych po sześciu latach śpiączki, co warto podkreślić bo nawet połowa przytoczonego okresu usprawiedliwiałaby zamknięcie strony;
- radykalna reanimacja pozwoliła na budowę nowej wersji serwisu na nowoczesnych fundamentach zapewniających prawidłowe funkcjonowanie we współczesnym środowisku oraz stabilną podstawę dla przyszłego rozwoju;
- kilkumiesięczna rehabilitacja, pozwoliła przywrócić sprawność większości organów i uratować lwią część opublikowanych dotychczas materiałów;
- radykalnie odmienna codzienność i ograniczone zasoby nie powstrzymały napływu nowych materiałów, których liczba znacząco przekroczyła początkowe zamierzenia;
Przekładając powyższe, "górnolotne pierdoły" na język potoczny, w roku 2020 postanowiłem ponownie uruchomić PSEmu.pl... i witryna ruszyła w nowej odsłonie. Planowałem przenieść stare treści na nowy silnik... i niusy, pliki, artykuły oraz forum powróciły. Miałem nadzieję by znaleźć czas na wydłubanie kilku nowych aktualności... i w przeciągu pięciu miesięcy na stronie pojawiło się ponad 60 nowych niusów. I jak tu się nie być zadowolonym? Mając to na uwadze życzę sobie, by w przyszłym roku pojawił się analogiczny nius w równie pozytywnym brzmieniu. W międzyczasie, życzę Wam by kolejne 12.miesięcy przyniosły spokój, radość i zadowolenie z każdego nadchodzącego dnia.
Kontynuując pozytywną passę, ciąg dalszy informacji emulatorze duckstation, który w najnowszej rozwojowej wersji z 25 grudnia br. oznaczonej jako 00.1-2663-gfd39f09a....

... doczekał się następującej listy zmian:
- wprowadzono opcje zrzutu i podmiany tekstur, dla gier które w każdej klatce ładują pliki graficzne z tłem do pamięci VRAM;
- zaimplementowano rozszerzenie PGXP Depth Buffer, dodające aplikacji Z-bufor, a wyświetlanemu obrazowi głębię, której z uwagi na ograniczenia sprzętowe brakowało konsoli. Zaś w przyszłości umożliwi to wprowadzenie efektów takich jak SSAO;
- zaincjowano wydanie programu w dwóch wersjach tj. wydanie w wersji właściwej (stable) oraz poprzedzające o kilka dni wydanie w wersji beta (latest/master).
- dodano rekompilator dla architektury AArch32/armv7;
- dodano zintegrowany debugger CPU dla aplikacji pracującej na graficznym interfejsie QT;
- wprowadzono możliwość zmiany rozmieszczenia przycisków ekranowych w aplikacji przeznaczonej dla systemów Android;
- wprowadzono lokalizacje programu przeznaczonego dla systemu Android. Aktualnie dostępne języki to brazylijski, holenderski, portugalski i włoski;
- dodano ładowanie plików z okładkami umieszczonymi w folderze /duckstation/covers pod systemem Android;
- zaimplementowano listę tytułów gier z bazy udostępnianej przez redump.org
- zaktualizowano listę mapowania kontrolerów sterowania w interfejsie SDL;
- wprowadzono wsparcie dla układów graficznych obsługujących starszy OpenGL ES 2.0 poprzez generowanie obrazu w trybie programowym;
- zaimplementowano obsługę wątków dla generowania obrazu w trybie programowym;
Z najlepszymi świątecznymi życzeniami, zapraszam do sekcji Pliki skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, macOS, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.
Mając na uwadze zmiany, jakie nastąpiły na przełomie kilku minionych lat z przykrością informuję, że standardowo roznegliżowanych Pań tym razem nie będzie:]

Miast tego, miło i kulturalnie, życzę wszystkim spokoju, ciepła i rodzinnej atmosfery w czasie rozpoczynających się właśnie Świąt oraz wszelkiej pomyślności i normalności w nowym 2021 roku.
Grudniowy przegląd nowości jakie pojawiły się na scenie kontynuuje najpoważniejszy gracz wśród emulatorów systemu PlayStation2.

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-767-g2c7f54134 rozwojowa wersja PCSX2 obejmuje w stosunku do opisanego poprzednio programu między innymi:
- usprawniono emulację microVU poprawiając przetwarzanie instrukcji VU1;
- poprawiono błędy występujące przy kilkukrotnym włączeniu kamery EyeToy;
- przepisano na nowo i zoptymalizowano kod odpowiedzialny za obsługę kontrolerów gier;
- usprawniono przetwarzanie MTVU oraz MFIFO przez VIF;
- dodano obsługę gamepadów 8BitDo SN30, Amazon Fire Game, HORI Real Arcade Pro; PowerA Moga XP5-X;
- zwiększono kompatybilność programu wzglęm tytułów takich jak: Arctic Thunder, Neo Contra, Savage Skies, Fight Night Round 3, King Kong, Parappa the Rapper 2, Shadowman, Tekken 5, Rebirth Moon, Separate Hearts, ;
Zapraszam do pobierania, w przeznaczonej temu sekcji znajdziecie jeszcze cieplutkie wydanie 32.bitowego emulatora dla systemów Windows.
Proszę jak ładnie, wpierw pojawiły się informacje na temat konkurencyjnego projektu, a dziś na łamy serwisu trafia wpis o rozwojowej wersji PPSSPP z dnia 15 grudnia 2020r.

Najistotniejsze zmiany jakie wprowadzono w wersji 1.10.3-1330-g73da378ef, względem opisanej poprzednio odsłony, to:
- dodano wsparcie dla systemu macOS pracującego na architekturze ARM64;
- usprawniono obsługę układów graficznych urządzeń Apple;
- zoptymalizowano wydanie dla platformy ARM64;
- usprawniono obsługę układów graficznych Mali;
- wprowadzono mniejsze poprawki i czyszczenie kodu;
- usprawniono wyświetlanie czcionek na platformach iOS oraz macOS;
- poprawiono obsługę shaderów pod interfejsem DX11;
- zwiększono kompatybilność programu przy obsłudze gier takich jak: Dream Club Portable, DiRT 2, Ghosts'n'Goblins, Danganronpa, The Simpsons Game, Jeanne d'Arc Senkou Taikenban, , Digimon Adventure, Super Danganronpa 2, Hitman Reborn Battle Arena
Po najnowsze rozwojowe odsłony emulatora odsyłam do tutejszego Downloadu, gdzie znajdują się stosowne pliki, w wersji dla systemów Windows (64.bitowych) oraz Android
Zobacz archiwum aktualności poświęconych:
PlayStation | PlayStation2 | PlayStation Portable | PSEmu.pl