PSEmu.pl

PSEmu.pl to witryna poświęcona emulacji PlayStation,
czyli tematyce oprogramowania umożliwiającego uruchamianie gier z konsol PS1, PS2 i PSP na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów Windows, Linux, macOS, iOS oraz Android.

Aktualności:

18th bday
Published 2020-08-02 in Serwis
Author winter_mute


Po sześciu latach bezpłodnego planowania oraz czterech miesiącach intensywnego dłubania PSEmu.pl wraca do życia. Moment bez wątpienia ku temu stosowny, gdyż w dniu dzisiejszym witryna obchodzi osiemnaste urodziny.

18thbday

Unosząc kieliszek w świątecznym toaście, pozdrawiam wszystkich odwiedzających i życzę miłego pobytu na łamach nowej wersji, od dziś pełnoletniego serwisu PSEmu.pl

PSEmu.pl reaktywacja
Published 2020-04-09 in Serwis
Author winter_mute

Emulacja stała się domeną niszową. Miejsce wyspecjalizowanych aplikacji zajęły konsole zdolne do uruchamiania tytułów z poprzedniej generacji i obcych systemów. Osoby prężnie udzielające się w temacie pochłonęła szarość dnia codziennego, obowiązki rodzinne i zawodowe, a natężona roszczeniowość społeczności dobitne odebrała resztkę chęci do dalszych aktywności. Nie dziwi, że w świetle przytoczonych uwarunkowań, na emulacyjnej scenie pozostali jedynie najwytrwalsi, a gro niegdyś prężnie funkcjonujących serwisów zamknęła swe podwoje lub popadła w ruinę i zapomnienie. PSEmu.pl nie stanowi wyjątku, funkcjonując teoretycznie w szkielecie utrzymywanych usług i agonalnie serwowanych treści w archaicznej formie. Mając na uwadze niniejsze, byłoby zasadnym zakończyć występ.

Tyle że... na myśl o zejściu ze sceny, łezka sama się kręci w oku. Wszak PSEmu.pl to kawałek merytorycznej treści, projekty przygotowane z myślą o fanach, społeczność licząca tysiące użytkowników i genialni znajomi. PSEmu.pl to masa środków zainwestowanych w serwis i setki godzin spędzone w sieci by nieść radę i pomoc innym. PSEmu.pl to sięgająca 2002 r. historia stanowiąca istotny rozdział mojego życia, która mam cichą nadzieję budzi również u Was pozytywne skojarzenia i miłe wspomnienia.

W związku z powyższym, odrzucam myśl o kapitulacji, chowam białą flagę, przywodząc po raz wtóry inicjatywę wskrzeszenia witryny. Nie mam przy tym złudzeń. Ludzie nie rzucą się na emulatory jak na papier toaletowy w czasie epidemii. PSEmu.pl nie będzie popularne jak dziesięć lat temu. Mało prawdopodobnym jest by działała z wcześniejszą werwą. Mimo to, miło będzie zobaczyć serwis w formie umożliwiającej komfortowe korzystanie z opublikowanych treści dziś i przez kilka kolejnych lat.

Jeśli masz podobne odczucia, odrobinę sympatii względem PSEmu.pl, chcesz wesprzeć niniejszą inicjatywę, bądź po prostu wypowiedzieć się w temacie, odwiedź założony w tym celu fanpage i pozostaw ślad po sobie.

Serdecznie pozdrawiam
winter_mute

Nius sponsorują cyfra 7, literka a... oraz

serwis motkar.net
FPse 0.11.134 for Android
Published 2014-05-28 in PlayStation
Author winter_mute

Choć w mym skromnym mniemaniu, prym wśród emulatorów PlayStation, na urządzeniach mobilnych wiedzie konkurencyjny projekt, dzisiejszą wiadomość dedykuje z trzech powodów tytułowemu FPse. Po pierwsze, dawno nie gościliśmy wzmianki o rzeczonej aplikacji. Po drugie, coś Wam obiecałem (o czym na dole wiadomości). Po trzecie z kolei, program jest na tyle często aktualizowany, że brak jakiejkolwiek notki na jego temat, byłoby sporym błędem...


.. biorąc pod uwagę fakt, że lista zmian jedynie z kilku ostatnich aktualizacji, przedstawia się bardzo ciekawie. Zobaczcie zresztą sami:
  • dodano shadery HQ3X, 5xbR, 4XHQ oraz możliwość zmiany tychże w czasie rozgrywki,
  • zaimplementowano nową wtyczkę OpenGL, charakteryzującą się zwiększoną: optymalizacją kodu, kompatybilnością i prędkością działania,
  • naprawiono działanie przycisków L2 i R2 na konsoli Shield oraz zewnętrznych kontrolerach,
  • rozbudowano i usprawniono działanie wtyczki dźwiękowej,
  • poprawiono obsługę BIOSu, znacząco zwiększając kompatybilność aplikacji
  • dodano obsługę multitap-u, tym samym gry wieloosobowej do 4 graczy jednocześnie,
  • rozbudowano menu MISC/Inne,
  • naprawiono menu i funkcje odpowiedzialne za mapowanie zewnętrznych kontrolerów,
  • przywrócono możliwość uruchamiania dem i aplikacji homebrew,
  • dla edycji KitKat, usprawniono działanie trybu pełnoekranowego i wykrywania kart SD,
  • wyeliminowano błędy (a przez to) i spowolnienia przy generowaniu grafiki HD w trybie programowym,
  • naprawiono losowe spowolnienia i zamykanie aplikacji, występujące na niektórych urządzeniach,
  • jak również analogiczne problemy, objawiające się bezpośrednio po uruchomieniu gry,
  • natomiast operację tworzenia/przywracania kopii ustawień emulatora, rozbudowano o obsługę plików kart pamięci i savestate-ów.
Przekładając powyższe na język czysto praktyczny - jest dobrze. Aktualizując emulator po kilku miesiącach zmiany widać na pierwszy rzut oka. FPse pracuje znacznie stabilniej i sytuacje, w których program nieoczekiwanie się przytnie, czy zakończy swe działanie, praktycznie się nie zdarzają. Co ważniejsze aplikacja pracuje znacznie szybciej, włączając w to również tryb sprzętowej akceleracji grafiki. Tak, OpenGL w końcu pracuje zadowalająco, oferując na wydajnych urządzeniach przyzwoitą szybkość oraz doskonałą jakość obrazu. Co prada tu i ówdzie występują niewielkie przekłamaniami, można je jednak zniwelować dostosowując ustawienia pluginu do uruchomionego tytułu. Przy odrobinie zabawy, spokojnie można wycisnąć pełną prędkość w trybie OpenGL, nawet w najbardziej wymagających tytułach (np. Tekken 3) i z wykorzystaniem dodatkowych ulepszaczy grafiki w postaci shaderów. Zaryzykowałbym nawet stwierdzeniem, że przy zachowaniu obecnego postępu prac, za 6 góra 10 miesięcy, urządzenia mobilne dorównają komputerom PC zarówno pod względem płynności, jak również jakości generowanego w procesie emulacji obrazu. Mówiąc wprost, na czterordzeniowym Snapdragonie emulator pracuje wyśmienicie. Natomiast na słabym sprzęcie - i tu obiecany poprzednio test FPse na moim, leciwym telefonie - wcale nie ma tragedii. Powiem więcej, jestem zaskoczony, że kilkuletnie Defy, wyposażone w zaledwie w 800-megahercowy, jednordzeniowy procesor i 512MB pamięci, po 20 minutach zabawy ustawieniami jest w stanie, podczas czystej młócki w Tekken 3, wycisnąć pełne 60 klatek/sekundę. Nie przewidzieliście się - we wspomnianej grze uzyskałem stabilne 60fpsów. Emulator należało przełączyć na niski profil ustawień, wyłączyć wszelkie możliwe ulepszacze i dodatkowo okupić spadkiem płynności animacji. Jednak pomimo wszystkich wspomnianych cięć, tytuł wciąż prezentował całkiem grywalny poziom. Reasumując, nawet na słabym sprzęcie emulator potrafi zapewnić przyzwoity komfort i przyjemną zabawę. W związku z powyższym, nie mogę rzec więcej, jak tylko - zapraszam do google Play po najnowszą odsłonę FPse.

RefStats #002
Published 2014-05-21 in Serwis
Author winter_mute

Z niewiadomych przyczyn, od dłuższego czasu cierpię na intrygującą przypadłość zwaną potocznie leniem :] Na ogół, symptomy choroby przyjmują dość standardową formę, którą łatwo zobrazować w trzech prostych krokach: (1) intensywnie nad czymś myślę, (2) rozpoczynam realizację pomysłu, (3) a po pewnym czasie tracę zainteresowanie i z początku genialna myśl obrasta w zapomnienie. Niestety, medycyna nie znalazła jeszcze skutecznej metody leczenia farmakologicznego opisywanej przypadłości i jedynym sposobem jest praca nad sobą i rozpoczętymi wcześniej zadaniami. W obawie przed degeneracją, elementarnym rozpadem centralnego ośrodka układu nerwowego i pogrzebaniem w kurzu, powracam dziś do tytułowej idei RefStats, tym samym przedstawiam Wam listę witryn czynnie wspierających PSEmu.pl w pierwszym kwartale 2014 roku:

1) t2e.pl - 4544 pkt. [+ bonus]
2) pspoland.pl - 6954 pkt.
3) mwrc.pl - 4564 pkt.
4) issonline - 2285 pkt.
5) pixelteam.pl - 822 pkt.
6) forum.pcformat.pl - 815 pkt.

W gwoli wyjaśnień: (1) kolejność listy została z premedytacją zmieniona, z okazji widocznego powyżej bonusu, który przyznałem z tytułu rozszerzonej kooperacji serwisów (2) pozostałe pozycje posortowane zostały względem liczby odwiedzin jakie wygenerowanych w okresie od stycznia do marca bieżącego roku (3) autorom ww. witryn, standardowo, ślicznie dziękuję za wsparcie (4) a wszystkim pozostałym osobom przypominam, że niniejszy ranking jest otwarty i każda strona ma szansę znaleźć się w kolejnym jego notowaniu, wystarczy zamieścić odnośnik do PSEmu.pl i w okresie trzech miesięcy zaliczyć z niego 500+ kliknięć, ewentualnie uzasadnić w komentarzu do niusa, z jakiego, innego powodu powinniśmy zareklamować właśnie Twoją stronę internetową. Tyle, kolejne notowanie za 3 miesiące.

MemcardRex 1.8
Published 2014-05-13 in PlayStation
Author winter_mute

Od kilku dobrych lat, na emu-scenie można zaobserwować dość przykrą przypadłość związaną z charakterem publikowanych materiałów. Mianowicie, lwią część aktywnych na chwile obecną projektów, stanowią wyłącznie emulatory. Ma to oczywiście swoje plusy - wszak miło jest co miesiąc odpalać na nową odsłonę PPSSPP, rozwojowego PCSX2, czy mobilnego FPse. Szkoda tylko, że po pluginach, frontendach, rozmaitych konwerterach i genialnych programistach niezależnych słuch wszelaki zaginął. Z łzą w oku i wielkim szacunkiem, dedykuje niniejszego niusa Shendo, który nie poddał się powiewom nowych czasów, publikując kolejne wersje aplikacji MemcardRex.


W najnowszej odsłonie tytułowego programu wprowadzono następujące zmiany:
  • dodano wtyczkę BCLoader, obsługującą edytor save-ów BlackChocobo dla gry Final Fantasy 7
  • rozszerzono zakres obsługi dla save-ów Action Replay o niestandardowe wpisy, takie jak: codelist, e00-exe, itp.,
  • dodano do interfejsu opcję przywracanie pozycji okna przy starcie programu,
  • naprawiono błąd występujący przy opuszczaniu programu, po odczycie danych z DexDrive-a,
  • przeniesiono opcję formatowania karty do zakładki `Hardware`,
  • dodano wsparcie dla MemCARDuino - czytnika kart pamięci opartego na platformie Arduino,
  • zaimplementowano obsługę oprogramowania PS1CardLink
  • dodano obsługę dla PS1CardLink, hemebrew umożliwiającego transfer save-ów za pomocą portu szeregowego.
Po MemcardRex w wersji 1.8, standardowo odsyłam do downloadu, a wszystkich, którym leży na sercu dobro emu-sceny, na stronę domową programu. Nie omieszkajcie zajrzeć, przybliżyć sobie informacje o najnowszych projektach (PadTest, PS1CardLink, MemCARDuino ) autora i złożyć wyrazy uznania.

JPCPS SVN 3516
Published 2014-05-09 in PSPortable
Author winter_mute

W temacie emulacji PSP - jak zapewne wielu z Was zauważyło - zdecydowanie faworyzuje PPSSPP. Nie należy jednak zapominać, że to nie jedyny program dobrze radzący sobie z emulacją PlayStation Portable. W związku z powyższym, chciałbym Wam przypomnieć tytułową aplikację...


... w której od czasu ostatniego niusa wprowadzono kilka istotnych zmian:
  • wprowadzono obsługę zewnętrznych wtyczek wideo
  • takich jak XBRZ4JPCSP od shenweip
  • czy własnych pluginów generujących obraz programowo, z optymalizacją dla instrukcji SSE2, SSE3, SSE41, AVX i AVX2
  • wraz z zaawansowaną obsługą tekstur
  • skalowaniem obrazu
  • oraz usprawnionym renderowaniem w trybie wielowątkowym,
  • zmodyfikowano interfejs programu na potrzeby powyższych zmian
  • zaimplementowano natywne dekodowanie dźwięku Atrac3+,
  • poprawiono obsługę szyfrowania save-ów i algorytmów AMCTRL.
JPCSP może nie jest najszybszym emulatorem PSP, z pewnością nie grzeszy również intuicyjnością, niemniej nie da się powiedzieć, że to kiepski program. Wręcz przeciwnie, pod względem innowacyjności, możliwości oraz specyfiki tworzenia kodu, od pojawienia się na scenie JPCSP pozostawił daleko w tyle konkurencję. Co bardziej istotne, dzięki ciągłemu rozwojowi, identyczne określenia można skierować względem najnowszej, rozwojowej wersji SVN, za co autorowi należą się gromkie brawa. Osobiście mam również nadzieję, że opisany wyżej, kawał świetnej roboty, nie tylko znajdzie uznanie wśród fanów emulacji, ale zmotywuje również deweloperów do cięższej pracy nad konkurencyjnymi projektami.

Happy Easter
Published 2014-04-19 in Serwis
Author winter_mute

.



Staropolskim obyczajem
dużo szynki życzę z jajem.
Niech zające i barany pospełniają wasze plany,
niech to będzie czas uroczy
życzę miłej Wielkanocy!!!

PCSX2 SVN r5932
Published 2014-04-10 in PlayStation2
Author winter_mute

Od publikacji ostatniej stabilnej wersji emulatora minęły dwa miesiące, dlatego warto się przypatrzeć jakie modyfikacje, od tego czasu poczyniono w projekcie PCSX2.


Lista najistotniejszych zmian rozwojowej wersji emulatora przedstawia się następująco:
  • poprawiono obsługę najnowszej wersji bibliotek Mesa oraz OGL/GL4.1 pod linuxem,
  • znacząco rozbudowano narzędzia developerskie takie jak: zaawansowany podgląd deasemplera R5900 i R3000, podświetlana lista zmian w rejestrach, skanowanie funkcji i widok makr, przerwania warunkowe, widok pamięci z możliwością edycji, itp.,
  • usprawniono obsługę pamięci, poprawiając funkcje odpowiedzialne za emulację DMA,
  • skorygowano ustawienia synchronizacji pionowej dla obrazu wyświetlanego z przeplotem,
  • naprawiono błędy występujące przy emulacji VIF, GIF i SPR, kilka dzięciołów we wtyczce SPU2-X oraz zintegrowanej bazie gier,
  • z kolei w pluginie graficznym GSdx zaimplementowano obsługę funkcji DATE, wykorzystywanej do generowania cieni i innych efektów, oraz anizotropowe filtrowanie tekstur zwiększające jakość obserwowanego pod kątem obrazu,
  • zaimplementowano szereg funkcji mających w przyszłości umożliwiać uruchamianie na emulatorze gier z pierwszego PlayStation.
Ok, czas na tradycyjne posłowie praktyczne. Jak każdy widzi, zmian mogłoby być więcej, co więcej fixy poprawiają kompatybilność programu jedynie względem kilku tytułów, tj.: Syphon Filter - Omega Strain, Final Fantasy XII, All Star Pro Wrestling, Legendz Gekitou! Saga Battle oraz seria Gromit. Niemniej, jeśli ktoś doświadczył problemów grając w jedną z wymienionych pozycji, ewentualnie posiada przyzwoity sprzęt z wypasioną grafiką i chciałby uzyskać jak najlepszy efekty wizualny emulując gry z PlayStation2... zdecydowanie powinien zainteresować się rozwojową wersją PCSX2, tym samym odwiedzić nasz Download w celu pobrania stosownego pliku, ewentualnie stronę domową projektu w poszukiwaniu szczegółowych informacji na temat najnowszego wydania.

hps1x64 v014
Published 2014-04-06 in PlayStation
Author winter_mute

Czy ktoś z szanownych czytelników testował dogłębnie tytułowy emulator? ... bo szczerze powiedziawszy mam pewien problem z napisaniem niusa. Z jednej strony, lista zmian względem opisanej poprzednio odsłony...


... przedstawia się następująco:
  • zoptymalizowano program pod kątem zużycia pamięci
  • usprawniono odczyt danych z nośnika
  • wprowadzono pełnoekranowy tryb wyświetlania obrazu (klawisz "f")
  • poprawiono obsługę wstawek filmowych i generowanego obrazu
  • zwiększono prędkość i kompatybilność aplikacji
Z praktycznego punktu widzenia, trudno mi jednak dostrzec większą różnicę w działaniu aplikacji. Tak, oczywiście obraz można wyświetlać na pełnym ekranie, niniejsze jednak nijak nie zwiększa wcale komfortu pracy z programem. Hps1x64 przez cały czas testów zużywał niecałe 40MB pamięci, ale bezwstydnie zjadał przy tym dobre 1.5 rdzenia procesora. Dźwięk, jak skakał poprzednio, tak dalej zasuwa żabim stylem, a wyłączenie filtru i zmniejszenie bufora tyko częściowo polepsza komfort odsłuchowy. Zaryzykowałbym stwierdzeniem, że program generuje grafikę ciut płynniej/szyciej, aczkolwiek poprawy w jakości wyświetlanego obrazu, czy odtwarzaniu wstawek FMV nie zauważyłem. O kompatybilności cokolwiek ciężko mi powiedzieć, bo emulator testowałem jedynie na sztandarowym tytule - Tekken 3. Z kolei niezwykle irytujące wydały mi się: brak intuicyjności w obsłudze (Bosze drogi, ile się trzeba naklikać by uruchomić grę) i możliwości przypisania sterowania do klawiatury. Ja rozumie, że to wciąż bardzo wczesna wersja projektu, ale jednocześnie nie ukrywam, że poprawki do w/w bolączek powitałbym z otwartymi ramionami i szczerym uśmiechem na twarzy. Ufff, tyle z mojej, jeśli ktoś ma game-pada i trochę chęci na testy, to serdecznie zapraszam do Downloadu oraz pozostawienia własnych spostrzeżeń w komentarzu do niusa.

PPSSPP 0.9.8
Published 2014-03-25 in PSPortable
Author winter_mute

Ależ jestem niewyspany, mózgownica ledwo pracuje i złożyć sensowne zdanie graniczy dziś z cudem. Z tego tytułu, wszystkich czekających na wylewny wstęp, z masą misternych ozdobników muszę rozczarować, ładnie przeprosić i poinformować, że niestety ;] sensownego lania wody dziś nie będzie. Zamiast tego, na stronie zagości całkiem aktualny nius dotyczący...


...najnowszej wersji emulatora PPSSPP, w której:
  • naprawiono obsługę OpenGL ES3 na urządzeniach z serii Xperia,
  • zwiększono precyzje emulacji i miksowania dźwięku,
  • usprawniono i przyśpieszono generowanie obrazu w trybie programowym,
  • dodano lokalizację aplikacji w języku galicyjskim,
  • wyeliminowano zacięcia występujące w grze Crash Tag Team Racing,
  • usprawniono pracę zintegrowanego deasemblera ARM,
  • naprawiono działanie przycisków głośności w trybie pełnoekranowym KitKat`a,
  • zaimplementowano całą gamę pomniejszych poprawek i usprawnień.
Dobra, czas na komentarz. Telefonu, czy tabletu Sony nie posiadam, podobnie jak CTTR w kolekcji gier, nie za bardzo mam czas by siedzieć przed ekranem obserwując kod przetwarzany przez emulator, a problemu z przyciskami głośności osobiście nie zaobserwowałem. W związku z powyższym, najnowsza odsłona PPSSPP nie rzuciła mnie na kolana, a zmiany względem odsłony 0.9.7.2 nazwałbym jedynie mianem kosmetycznych. Co więcej, z przyjemnością zasmakowałbym nowości w postaci - lepszego wykorzystania kilku jajek, co za tym idzie zwiększenia wydajności aplikacji dla androida, czy trybu multiplayer z prawdziwego zdarzenia. Niemniej nie ma co narzekać - każda poprawka rozwiązująca problemy, jest krokiem w przód, a na grubsze zmiany można poczekać. Czyż nie?

Zobacz archiwum aktualności poświęconych:
PlayStation | PlayStation2 | PlayStation Portable | PSEmu.pl