PSEmu.pl

PSEmu.pl to witryna poświęcona emulacji PlayStation,
czyli tematyce oprogramowania umożliwiającego uruchamianie gier z konsol PS1, PS2 i PSP na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów Windows, Linux, macOS, iOS oraz Android.

Aktualności:

PPSSPP dev-g5d8b2ef50
Dodano 2021-01-11 w pionie PSPortable
przez winter_mute

Najwyraźniej znów przyjdzie nam poczekać na wydanie konkurencyjnego projektu, więc na łamy serwisu trafia wpis o rozwojowej wersji PPSSPP z dnia 11 stycznia 2021r.

LocoRoco

Najistotniejsze zmiany jakie wprowadzono w wersji 1.10.3-1550-g5d8b2ef50, względem opisanej poprzednio odsłony to:

  • usprawniono pracę w trybie pełnoekranowym;
  • poprawiono wsparcie dla systemu iOS 12.1+/13/14;
  • dodano wsparcie dla architektury ARM64 pod systemem Windows;
  • poprawiono działanie funkcji AdhocMatching;
  • dodano do interfejsu przycisk Home oraz nowe ikony;
  • poprawiono wyświetlanie europejskich znaków diakrytycznych;
  • usprawniono działanie menadżera plików w systemie Android, w tym obsługę zawartości przechowywanej na karcie SD;
  • zwiększono kompatybilność programu względem gier takich jak: Atari Classics Evolved, Bleach Soul Carnival, Grand Theft Auto - Vice City Stories, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact, Scooby-Doo! Who's Watching Who?, Persona 3, Tron Evolution, Wipeout Pure;

Po najnowsze rozwojowe odsłony emulatora odsyłam do tutejszego Downloadu, gdzie znajdują się stosowne pliki, w wersji dla systemów Windows (64.bitowych) oraz Android

PSE-PSP update
Dodano 2021-01-07 w pionie Serwis
przez winter_mute

Kilkukrotnie wspominałem na fejsie o zbieraniu materiałów, które planowo trafić mają na stronę. Podobnie, na łamach forum wspomniałem o zamierzeniach w opisywanym zakresie.

Nadszedł moment by wspomniane zamiary przekuć w czyn, okraszając zebrane materiały stosownym komentarzem i opublikować w najbardziej niedopieszczonym ;] miejscu.

Tym samym pion poświęcony PlayStation Portable zyskuje:
1) sekcję Artykuły gdzie trafiają teksty:
a) PSP ISO opisujący procedurę tworzenia obrazów gier, tudzież kopiowania plików ISO z konsoli PSP;
b) PPSSPP na Linuksie, opisujący krok po kroku procedurę uruchomienia emulatora PPSSPP pod systemem Linuks;
c) JPCSP na Windowsie, opisujący krok po kroku procedurę uruchomienia emulatora JPCSP pod systemem Windows;

Jednocześnie w sekcji Emulatory pojawia się wpis poświęcony pracy Carlosa Ballesteros Velasco, tj. jegomościa znanego pod pseudonimem Soywiz, którego niektórzy mogą kojarzyć z licznych ekserymentów związanych z emulacją PSP.
W nawiązaniu do ww. opisu, sekcja Linki została wzbogacona o odnośniki do stron internetowych, bezpośrednio prezentujących działanie emulatorów jspspemu oraz kpspemu, jak również repozytoriów Github zawierający kod źródłowy aplikacji cspspemu, jspspemu, kpspemu.






Play! Dev-20210102
Dodano 2021-01-04 w pionie PlayStation2
przez winter_mute

Wraz z powitaniem nowego roku zapraszam do zapoznania się z informacjami dot. najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play!

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 2 stycznia oznaczone identyfikatorem e90a22ae obejmuje następujące zmiany:

  • przeprowadzono generalne porządki w kodzie emulatora w wersji dla systemów Android, iOS i Linux;
  • kompilacje wersji dla systemów Android, iOS i Linux przeniesiona na usługę GitHub Actions;
  • dodano opcję aktywującą wyświetlanie obrazu w trybie panoramicznym;
  • poprawiono wartość częstotliwości skanowania poziomego;
  • dodano formułę blendowania Cd * (1 - FIX) w trybie OpenGL;
  • rozbudowano emulację PS2VM o funkcje PauseAsync ;
  • zaktualizowano środowisko interfejsu Vulcan do wersji 1.2.162.0;
  • dodano w macOS wsparcie dla interfejsu Vulkan 1.1 przez bibliotekę MoltenVK;
  • poprawki i optymalizację kodu;

Standardowo, w sekcji Pliki znajdują się najnowsze wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.

Recapitulation
Dodano 2021-01-02 w pionie Serwis
przez winter_mute

Przyznaję szczerze, przebierając z nogi na nogę liczyłem dni, a później godziny dzielące miniony rok z nowym. Nowy rok, nowy początek, mentalna granica pozwalająca odciąć się od całego zawodowego syfu jaki narobił się z przybyciem COVIDu i autorskich głupot, jakimi zwaliłem sobie na głowę jeszcze większe problemy w życiu prywatnym.

Odchodząc od powyższego i czyniąc opacznie do narodowo przyjętego obrządku, zamiast narzekać chciałbym wyrazić swą wdzięczność i zadowolenie.

Jestem wdzięczny, że pomimo popełnionych błędów bliscy się nie odwrócili. Jestem pozytywnie zaskoczony, że pomimo całego bajzlu sprawy w pracy jakoś się poukładały. Jestem zadowolony, że pozytywne zdarzenia objęły sferę związaną z niniejszym serwisem, bo jakby nie spojrzeć:

  • PSEmu.pl powróciło do żywych po sześciu latach śpiączki, co warto podkreślić bo nawet połowa przytoczonego okresu usprawiedliwiałaby zamknięcie strony;
  • radykalna reanimacja pozwoliła na budowę nowej wersji serwisu na nowoczesnych fundamentach zapewniających prawidłowe funkcjonowanie we współczesnym środowisku oraz stabilną podstawę dla przyszłego rozwoju;
  • kilkumiesięczna rehabilitacja, pozwoliła przywrócić sprawność większości organów i uratować lwią część opublikowanych dotychczas materiałów;
  • radykalnie odmienna codzienność i ograniczone zasoby nie powstrzymały napływu nowych materiałów, których liczba znacząco przekroczyła początkowe zamierzenia;

Przekładając powyższe, "górnolotne pierdoły" na język potoczny, w roku 2020 postanowiłem ponownie uruchomić PSEmu.pl... i witryna ruszyła w nowej odsłonie. Planowałem przenieść stare treści na nowy silnik... i niusy, pliki, artykuły oraz forum powróciły. Miałem nadzieję by znaleźć czas na wydłubanie kilku nowych aktualności... i w przeciągu pięciu miesięcy na stronie pojawiło się ponad 60 nowych niusów. I jak tu się nie być zadowolonym? Mając to na uwadze życzę sobie, by w przyszłym roku pojawił się analogiczny nius w równie pozytywnym brzmieniu. W międzyczasie, życzę Wam by kolejne 12.miesięcy przyniosły spokój, radość i zadowolenie z każdego nadchodzącego dnia.

duckstation Dev-gfd39f09a
Dodano 2020-12-26 w pionie PlayStation
przez winter_mute

Kontynuując pozytywną passę, ciąg dalszy informacji emulatorze duckstation, który w najnowszej rozwojowej wersji z 25 grudnia br. oznaczonej jako 00.1-2663-gfd39f09a....


... doczekał się następującej listy zmian:

  • wprowadzono opcje zrzutu i podmiany tekstur, dla gier które w każdej klatce ładują pliki graficzne z tłem do pamięci VRAM;
  • zaimplementowano rozszerzenie PGXP Depth Buffer, dodające aplikacji Z-bufor, a wyświetlanemu obrazowi głębię, której z uwagi na ograniczenia sprzętowe brakowało konsoli. Zaś w przyszłości umożliwi to wprowadzenie efektów takich jak SSAO;
  • zaincjowano wydanie programu w dwóch wersjach tj. wydanie w wersji właściwej (stable) oraz poprzedzające o kilka dni wydanie w wersji beta (latest/master).
  • dodano rekompilator dla architektury AArch32/armv7;
  • dodano zintegrowany debugger CPU dla aplikacji pracującej na graficznym interfejsie QT;
  • wprowadzono możliwość zmiany rozmieszczenia przycisków ekranowych w aplikacji przeznaczonej dla systemów Android;
  • wprowadzono lokalizacje programu przeznaczonego dla systemu Android. Aktualnie dostępne języki to brazylijski, holenderski, portugalski i włoski;
  • dodano ładowanie plików z okładkami umieszczonymi w folderze /duckstation/covers pod systemem Android;
  • zaimplementowano listę tytułów gier z bazy udostępnianej przez redump.org
  • zaktualizowano listę mapowania kontrolerów sterowania w interfejsie SDL;
  • wprowadzono wsparcie dla układów graficznych obsługujących starszy OpenGL ES 2.0 poprzez generowanie obrazu w trybie programowym;
  • zaimplementowano obsługę wątków dla generowania obrazu w trybie programowym;

Z najlepszymi świątecznymi życzeniami, zapraszam do sekcji Pliki skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, macOS, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.

MerryXmas
Dodano 2020-12-23 w pionie Serwis
przez winter_mute

Mając na uwadze zmiany, jakie nastąpiły na przełomie kilku minionych lat z przykrością informuję, że standardowo roznegliżowanych Pań tym razem nie będzie:]

Miast tego, miło i kulturalnie, życzę wszystkim spokoju, ciepła i rodzinnej atmosfery w czasie rozpoczynających się właśnie Świąt oraz wszelkiej pomyślności i normalności w nowym 2021 roku.

PCSX2 dev-g2c7f54134
Dodano 2020-12-20 w pionie PlayStation2
przez winter_mute

Grudniowy przegląd nowości jakie pojawiły się na scenie kontynuuje najpoważniejszy gracz wśród emulatorów systemu PlayStation2.

Shadow of the Colossus

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-767-g2c7f54134 rozwojowa wersja PCSX2 obejmuje w stosunku do opisanego poprzednio programu między innymi:

  • usprawniono emulację microVU poprawiając przetwarzanie instrukcji VU1;
  • poprawiono błędy występujące przy kilkukrotnym włączeniu kamery EyeToy;
  • przepisano na nowo i zoptymalizowano kod odpowiedzialny za obsługę kontrolerów gier;
  • usprawniono przetwarzanie MTVU oraz MFIFO przez VIF;
  • dodano obsługę gamepadów 8BitDo SN30, Amazon Fire Game, HORI Real Arcade Pro; PowerA Moga XP5-X;
  • zwiększono kompatybilność programu wzglęm tytułów takich jak: Arctic Thunder, Neo Contra, Savage Skies, Fight Night Round 3, King Kong, Parappa the Rapper 2, Shadowman, Tekken 5, Rebirth Moon, Separate Hearts, ;

Zapraszam do pobierania, w przeznaczonej temu sekcji znajdziecie jeszcze cieplutkie wydanie 32.bitowego emulatora dla systemów Windows.

PPSSPP dev-g73da378ef
Dodano 2020-12-16 w pionie PSPortable
przez winter_mute

Proszę jak ładnie, wpierw pojawiły się informacje na temat konkurencyjnego projektu, a dziś na łamy serwisu trafia wpis o rozwojowej wersji PPSSPP z dnia 15 grudnia 2020r.

Wipeout Pure na PPSSPP

Najistotniejsze zmiany jakie wprowadzono w wersji 1.10.3-1330-g73da378ef, względem opisanej poprzednio odsłony, to:

  • dodano wsparcie dla systemu macOS pracującego na architekturze ARM64;
  • usprawniono obsługę układów graficznych urządzeń Apple;
  • zoptymalizowano wydanie dla platformy ARM64;
  • usprawniono obsługę układów graficznych Mali;
  • wprowadzono mniejsze poprawki i czyszczenie kodu;
  • usprawniono wyświetlanie czcionek na platformach iOS oraz macOS;
  • poprawiono obsługę shaderów pod interfejsem DX11;
  • zwiększono kompatybilność programu przy obsłudze gier takich jak: Dream Club Portable, DiRT 2, Ghosts'n'Goblins, Danganronpa, The Simpsons Game, Jeanne d'Arc Senkou Taikenban, , Digimon Adventure, Super Danganronpa 2, Hitman Reborn Battle Arena

Po najnowsze rozwojowe odsłony emulatora odsyłam do tutejszego Downloadu, gdzie znajdują się stosowne pliki, w wersji dla systemów Windows (64.bitowych) oraz Android

XEBRA 20/12/09
Dodano 2020-12-14 w pionie PlayStation
przez winter_mute

Opisanie tytułowego emulatora sprawia mi niemały problem. Z jednej strony niebywale cieszy fakt opublikowania nowej wersji programu Xebra. Z drugiej miło by wiedzieć co uległo zmianie od poprzedniego wydania aplikacji.


Niestety, ww. lista zmian nie została opublikowana, wiec nie pozostaje mi nic innego jak zaproponować praktyczne sprawdzenie niniejszego we własnym zakresie, odsyłając do tutejszej pobieralni po plik wykonywalny Xebra 20/12/09 z przeznaczeniem dla systemów Windows.

Play! Dev-20201207
Dodano 2020-12-09 w pionie PlayStation2
przez winter_mute

W przeciwieństwie do poprzedniego niusa, dzisiejszy wpis pojawia się bez opóźnienia. Tym samym zapraszam do zapoznania się z informacjami dot. najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play!

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 7 grudnia oznaczone identyfikatorem fab8a434 obejmuje następujące zmiany:

  • dodano emulację rejestrów VIF ERR i IOP DPCR2;
  • usprawniono obsługę wątków rejestrów IOP ;
  • zaimplementowano obsługę instrukcji PEXEH jednostki EE;
  • rozbudowano emulację funkcji czasowych instrukcji CMIPS oraz rejestu QWC;
  • Zaimplementowano wtapianie (ang. blending) wykorzystujące algorytm Cs * (1 - As);
  • dodano opcję wstrzymywania/wznawiania emulacji w trybie pełnoekranowym;
  • rozbudowano wyświetlanie operacji VU w debuggerze;
  • poprawiono obsługę wątków GS pod systemem macOS;
  • usunięto z kody zbędne gamefixy wymagane wcześniej przez np. Capcom Arcade Collection;
  • przeprowadzono generalne porządki w kodzie emulatora w wersji dla systemów macOS;
  • kompilacja wersji dla systemów macOS przeniesiona na usługę GitHub Actions;

Co ciekawe, dzięki ostatnim z ww. opisanych zmian binarne wydanie emulatora dla systemów macOS schudło o dobre 40%. Nie zaniedbując pozostałe systemy w pobieralni umieszczam aktualne wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również binarki dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux oraz Windows.

Zobacz archiwum aktualności poświęconych:
PlayStation | PlayStation2 | PlayStation Portable | PSEmu.pl