PSEmu.pl

PSEmu.pl to witryna poświęcona emulacji PlayStation,
czyli tematyce oprogramowania umożliwiającego uruchamianie gier z konsol PS1, PS2 i PSP na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów Windows, Linux, macOS, iOS oraz Android.

Aktualności:

18th bday
Published 2020-08-02 in Serwis
Author winter_mute


Po sześciu latach bezpłodnego planowania oraz czterech miesiącach intensywnego dłubania PSEmu.pl wraca do życia. Moment bez wątpienia ku temu stosowny, gdyż w dniu dzisiejszym witryna obchodzi osiemnaste urodziny.

18thbday

Unosząc kieliszek w świątecznym toaście, pozdrawiam wszystkich odwiedzających i życzę miłego pobytu na łamach nowej wersji, od dziś pełnoletniego serwisu PSEmu.pl

JPCPS r69699f20
Published 2020-07-16 in PSPortable
Author winter_mute

Szybko i na temat. W najnowszej wersji rozwojowej, napisanego w języku JAVA emulatora konsoli Sony PlayStation znalazły się następujące zmiany:

  • zmodyfikowano sposób przechowywania informacji o dużych teksturach,
  • dodano szyfrowane wartości dla plików psmf.prx oraz libfont.prx,
  • zredukowano liczbę logów zapisywanych przez emulator.

Zaś w tutejszej pobieralni, znaleźć można stosowne pliki dla systemów Windows, Linux oraz macOS.

PPSSPP 1.10.3
Published 2020-06-27 in PSPortable
Author winter_mute

Po kilku latach przerwy człowiek całkowicie zapomina jak napisać zgrabnego niusa. Na szczęście zespół developerski PPSSPP nie próżnował w tym czasie, a najnowsza odsłona przywołanego emulatora może pochwalić się całkiem rozbudowaną listą poprawek i nowo wprowadzonych funkcjonalności.

Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • dodano wsparcie ekranów z notchem na urządzeniach z Androidem,
  • naprawiono działanie emulatora na urządzeniach Raspberry Pi 4 EGL,
  • rozbudowano przetwarzanie obrazu i poprawiono obsługę mipmap,
  • poprawiono działanie trybu pełnoekranowego biblioteki Vulkan/SDL,
  • naprawiono wyświetlanie obrazu w częstotliwości w 30Hz,
  • dodano obsługę ekranów HiDPI retina,
  • dodano wsparcie biblioteki Vulkan dla systemu Mac,
  • naprawiono błędy graficzne w środowiskach GLES2.0 i Vulkan, zwiększając kompatybilność programu m.in. względem Darkstalkers, Hot Shots Golf, Pangya Golf, Ghost in the Shell, Ghost in the Shell
  • wprowadzono obsługę kamery (bez dźwięku) pod systemami Windows, Linux i Mac
  • dodano prosty czat dla gier sieciowych
  • zaimplementowano obsługę myszki z poziomu SDL, gałki analogowej w menu oraz wprowadzono szereg usprawnień w obsłudze sterowania związanych m.in. z klawiszem kombo, rapidfire , wychyleniem analoga, rozmieszczeniem oraz przypisywaniem przycisków na ekranach dotykowych,
  • wprowadzono pomniejsze usprawnienia zwiększające prędkość programu na ekranie ładowania gier,
  • dodano język chorwacki.

Z uwagi na fragmentację wydań dla poszczególnych systemów, w sekcji Download znajdziecie zarówno najnowszą wersję stabilną dla systemów Android oraz Windows, jak również rozwojowe wydania przeznaczone dla systemów iOS, Linux oraz macOS.

PCSX2 1.6.0
Published 2020-06-08 in PlayStation2
Author winter_mute

Jeśli czujesz irytację z powodu rozbieżności pomiędzy pierwotną zapowiedzią Sony, a kolejnymi informacjami jakie publikowane były w kwestii wstecznej kompatybilności nadchodzącego PS5, winien pocieszyć Cię fakt że "wstępne" wdrożenie podobnej funkcjonalności w emulatorze PCSX2 zajęło lat 18. Jest więc nadzieja, że Sony umożliwi uruchamianie gier z poprzednich generacji przy okazji wydania PlayStation9, a czekając na niniejsze możesz zapoznać się ze zmianami wprowadzonym w najnowszej stabilnej wersji tytułowego emulatora.

  • zainicjowano wdrożenie wstecznej kompatybilności konsoli, umożliwiając przetwarzane podstawowych funkcji obsługi kodu z pierwszego PlayStation.
  • zaimplementowano mipmapping, co winno polepszyć jakość obrazu wyświetlanego oraz rozwiązać problemy występujące przy kilkudziesięciu grach, a wynikające z dotychczasowego braku emulacji niniejszej techniki,
  • wprowadzono poprawki do obsługi rozgałęzień VU i opóźnień, zapewniając poprawną obsługę gier: Dropship United Peace Force, World Rally Championship, WRC 2, WRC3
  • usprawniono rekompilator i podstawowy kod emulatora, zwiększając kompatybilność programu i eliminując konieczność stosowania łatek dla gier takich jak: Jak X, Spongebob the Movie, Spongebob Battle for Bikini Bottom,The Incredibles, The Incredibles Rise of the Underminer, Soukou Kihei Armodyne, Garfield Saving Arlene, Tales of Fandom Vol. 2 oraz serii
  • poprawiono obsługę instrukcje CFC2 w rejestrze TPC VU0, eliminując błędy występujące w Street Fighter EX 3,
  • poprawiono opóźniania i wyzwalanie dla instrukcji MSCALF, MSCNT , zapewniając prawidłowe wyświetlanie cieni, usuwając artefakty oraz poprawiając jakość obrazu w grach: Baldur's Gate: Dark Alliance, Champions of Norrath, Downhill Domination i Twisted Metal
  • poprawiono funkcje wyszukiwania tekstur i dopasowywania przesunięcia wierzchołków do wielkości z buforów, celem prawidłowego renderowania oczu w trybie sprzętowego wyświetlania obrazu,
  • rozbudowano obsługę D3D11 w wtyczce graficznej, tak by zaimplementowaną funkcjonalność API DX11 zbliżyć do poziomu oferowanego dotychczas przez interfejs OpenGL.
  • naprawiono skalowanie bufora dla podwyższonych rozdzielczości,
  • zaimplementowano sprzężenie zwrotne buforu wyjściowego, umożliwiając wtyczce OpenGL poprawne wyświetlanie efektów monochromatycznych w grach takich jak Xenosaga,
  • usprawniono emulację układu scalającego, zapewniając prawidłowe wyświetlanie obrazu w trybie podzielonego ekranu w grach Time Crisis 2 oraz Time Crisis 3,
  • naprawiono obsługę znaczników INT i FFMD w rejestrach wyświetlania, umożliwiając prawidłowe skalowanie obrazu w grze Gitaroo man i jej pochodnych,
  • zaimplementowano obsługę TEX0 zapewniając prawidłowe wyświetlanie obrazu w grach: Lupin: The Third and James Bond 007 Nightfire

Zapraszam do sekcji Download po najnowszą wersję stabilnego wydania programu oraz na stronę domową projektu po szczegółowe informacje i ilustracje graficzne obrazujące opisane powyżej zmiany.

PSEmu.pl reaktywacja
Published 2020-04-09 in Serwis
Author winter_mute

Emulacja stała się domeną niszową. Miejsce wyspecjalizowanych aplikacji zajęły konsole zdolne do uruchamiania tytułów z poprzedniej generacji i obcych systemów. Osoby prężnie udzielające się w temacie pochłonęła szarość dnia codziennego, obowiązki rodzinne i zawodowe, a natężona roszczeniowość społeczności dobitne odebrała resztkę chęci do dalszych aktywności. Nie dziwi, że w świetle przytoczonych uwarunkowań, na emulacyjnej scenie pozostali jedynie najwytrwalsi, a gro niegdyś prężnie funkcjonujących serwisów zamknęła swe podwoje lub popadła w ruinę i zapomnienie. PSEmu.pl nie stanowi wyjątku, funkcjonując teoretycznie w szkielecie utrzymywanych usług i agonalnie serwowanych treści w archaicznej formie. Mając na uwadze niniejsze, byłoby zasadnym zakończyć występ.

Tyle że... na myśl o zejściu ze sceny, łezka sama się kręci w oku. Wszak PSEmu.pl to kawałek merytorycznej treści, projekty przygotowane z myślą o fanach, społeczność licząca tysiące użytkowników i genialni znajomi. PSEmu.pl to masa środków zainwestowanych w serwis i setki godzin spędzone w sieci by nieść radę i pomoc innym. PSEmu.pl to sięgająca 2002 r. historia stanowiąca istotny rozdział mojego życia, która mam cichą nadzieję budzi również u Was pozytywne skojarzenia i miłe wspomnienia.

W związku z powyższym, odrzucam myśl o kapitulacji, chowam białą flagę, przywodząc po raz wtóry inicjatywę wskrzeszenia witryny. Nie mam przy tym złudzeń. Ludzie nie rzucą się na emulatory jak na papier toaletowy w czasie epidemii. PSEmu.pl nie będzie popularne jak dziesięć lat temu. Mało prawdopodobnym jest by działała z wcześniejszą werwą. Mimo to, miło będzie zobaczyć serwis w formie umożliwiającej komfortowe korzystanie z opublikowanych treści dziś i przez kilka kolejnych lat.

Jeśli masz podobne odczucia, odrobinę sympatii względem PSEmu.pl, chcesz wesprzeć niniejszą inicjatywę, bądź po prostu wypowiedzieć się w temacie, odwiedź założony w tym celu fanpage i pozostaw ślad po sobie.

Serdecznie pozdrawiam
winter_mute

Nius sponsorują cyfra 7, literka a... oraz

serwis motkar.net
ePSXe 2.0.5
Published 2016-06-24 in PlayStation
Author winter_mute

Uzupełniając aktualnościach z świata emulacji PlayStation, grzechem byłoby pominięcie informacji o najnowszym wydaniu najpopularniejszego emulatora poczciwego szaraka. Szczególnie, że ostatnie wydanie tytułowego ePSXe, oznaczone numerem wersji 2.0.5 niesie ze sobą garść istotnych zmian. Poniżej lista tych najważniejszych:

  • ujednolicono rekompilator dla platform Android, Linux x64, macOS, Windows;
  • eksperymentalnie zaimportowano tryb lokalnej gry sieciowej znany z systemu Android do emulatora w wersjach dla systemów MacOSX, Linux x86, Linux x64 and Android;
  • zaimplementowano obsługę wątków dla przetwarzania obrazu;
  • dodano tryby wątków do załączonej wtyczki Pete OpenGL2, w tym podstawowy tryb 2.wątkowy i dwa dodatkowe tryby z efektami;
  • zmodyfikowano zintegrowaną wtyczkę sterowania, celem lepszego odwzorowania wibracji i umożliwienia sterowania lewym drążkiem w trybie cyfrowego kontrolera;
  • naprawiono błędy w konfiguracji sterowania występujące pod systemem Linux;
  • dodano obsługę obrazów gier o rozmiarze przekraczającym 2GB;
  • naprawiono obsługę kodów/cheatów na emulatorze uruchomionym w trybie interpretera;
  • dodano opcję ściągania kodów/cheatów z zewnętrznej bazy psxdatacenter.com;
  • wprowadzono poprawki zwiększające kompatybilność programu dla gier: Wing Commander IV, Monkey Hero;

Opisywany ePSXe w wersji 2.0.5, dla systemów:

zgarnąć można z tutejszej pobieralni. Linki powyżej

FPse 0.11.134 for Android
Published 2014-05-28 in PlayStation
Author winter_mute

Choć w mym skromnym mniemaniu, prym wśród emulatorów PlayStation, na urządzeniach mobilnych wiedzie konkurencyjny projekt, dzisiejszą wiadomość dedykuje z trzech powodów tytułowemu FPse. Po pierwsze, dawno nie gościliśmy wzmianki o rzeczonej aplikacji. Po drugie, coś Wam obiecałem (o czym na dole wiadomości). Po trzecie z kolei, program jest na tyle często aktualizowany, że brak jakiejkolwiek notki na jego temat, byłoby sporym błędem...


.. biorąc pod uwagę fakt, że lista zmian jedynie z kilku ostatnich aktualizacji, przedstawia się bardzo ciekawie. Zobaczcie zresztą sami:
  • dodano shadery HQ3X, 5xbR, 4XHQ oraz możliwość zmiany tychże w czasie rozgrywki,
  • zaimplementowano nową wtyczkę OpenGL, charakteryzującą się zwiększoną: optymalizacją kodu, kompatybilnością i prędkością działania,
  • naprawiono działanie przycisków L2 i R2 na konsoli Shield oraz zewnętrznych kontrolerach,
  • rozbudowano i usprawniono działanie wtyczki dźwiękowej,
  • poprawiono obsługę BIOSu, znacząco zwiększając kompatybilność aplikacji
  • dodano obsługę multitap-u, tym samym gry wieloosobowej do 4 graczy jednocześnie,
  • rozbudowano menu MISC/Inne,
  • naprawiono menu i funkcje odpowiedzialne za mapowanie zewnętrznych kontrolerów,
  • przywrócono możliwość uruchamiania dem i aplikacji homebrew,
  • dla edycji KitKat, usprawniono działanie trybu pełnoekranowego i wykrywania kart SD,
  • wyeliminowano błędy (a przez to) i spowolnienia przy generowaniu grafiki HD w trybie programowym,
  • naprawiono losowe spowolnienia i zamykanie aplikacji, występujące na niektórych urządzeniach,
  • jak również analogiczne problemy, objawiające się bezpośrednio po uruchomieniu gry,
  • natomiast operację tworzenia/przywracania kopii ustawień emulatora, rozbudowano o obsługę plików kart pamięci i savestate-ów.
Przekładając powyższe na język czysto praktyczny - jest dobrze. Aktualizując emulator po kilku miesiącach zmiany widać na pierwszy rzut oka. FPse pracuje znacznie stabilniej i sytuacje, w których program nieoczekiwanie się przytnie, czy zakończy swe działanie, praktycznie się nie zdarzają. Co ważniejsze aplikacja pracuje znacznie szybciej, włączając w to również tryb sprzętowej akceleracji grafiki. Tak, OpenGL w końcu pracuje zadowalająco, oferując na wydajnych urządzeniach przyzwoitą szybkość oraz doskonałą jakość obrazu. Co prada tu i ówdzie występują niewielkie przekłamaniami, można je jednak zniwelować dostosowując ustawienia pluginu do uruchomionego tytułu. Przy odrobinie zabawy, spokojnie można wycisnąć pełną prędkość w trybie OpenGL, nawet w najbardziej wymagających tytułach (np. Tekken 3) i z wykorzystaniem dodatkowych ulepszaczy grafiki w postaci shaderów. Zaryzykowałbym nawet stwierdzeniem, że przy zachowaniu obecnego postępu prac, za 6 góra 10 miesięcy, urządzenia mobilne dorównają komputerom PC zarówno pod względem płynności, jak również jakości generowanego w procesie emulacji obrazu. Mówiąc wprost, na czterordzeniowym Snapdragonie emulator pracuje wyśmienicie. Natomiast na słabym sprzęcie - i tu obiecany poprzednio test FPse na moim, leciwym telefonie - wcale nie ma tragedii. Powiem więcej, jestem zaskoczony, że kilkuletnie Defy, wyposażone w zaledwie w 800-megahercowy, jednordzeniowy procesor i 512MB pamięci, po 20 minutach zabawy ustawieniami jest w stanie, podczas czystej młócki w Tekken 3, wycisnąć pełne 60 klatek/sekundę. Nie przewidzieliście się - we wspomnianej grze uzyskałem stabilne 60fpsów. Emulator należało przełączyć na niski profil ustawień, wyłączyć wszelkie możliwe ulepszacze i dodatkowo okupić spadkiem płynności animacji. Jednak pomimo wszystkich wspomnianych cięć, tytuł wciąż prezentował całkiem grywalny poziom. Reasumując, nawet na słabym sprzęcie emulator potrafi zapewnić przyzwoity komfort i przyjemną zabawę. W związku z powyższym, nie mogę rzec więcej, jak tylko - zapraszam do google Play po najnowszą odsłonę FPse.

RefStats #002
Published 2014-05-21 in Serwis
Author winter_mute

Z niewiadomych przyczyn, od dłuższego czasu cierpię na intrygującą przypadłość zwaną potocznie leniem :] Na ogół, symptomy choroby przyjmują dość standardową formę, którą łatwo zobrazować w trzech prostych krokach: (1) intensywnie nad czymś myślę, (2) rozpoczynam realizację pomysłu, (3) a po pewnym czasie tracę zainteresowanie i z początku genialna myśl obrasta w zapomnienie. Niestety, medycyna nie znalazła jeszcze skutecznej metody leczenia farmakologicznego opisywanej przypadłości i jedynym sposobem jest praca nad sobą i rozpoczętymi wcześniej zadaniami. W obawie przed degeneracją, elementarnym rozpadem centralnego ośrodka układu nerwowego i pogrzebaniem w kurzu, powracam dziś do tytułowej idei RefStats, tym samym przedstawiam Wam listę witryn czynnie wspierających PSEmu.pl w pierwszym kwartale 2014 roku:

1) t2e.pl - 4544 pkt. [+ bonus]
2) pspoland.pl - 6954 pkt.
3) mwrc.pl - 4564 pkt.
4) issonline - 2285 pkt.
5) pixelteam.pl - 822 pkt.
6) forum.pcformat.pl - 815 pkt.

W gwoli wyjaśnień: (1) kolejność listy została z premedytacją zmieniona, z okazji widocznego powyżej bonusu, który przyznałem z tytułu rozszerzonej kooperacji serwisów (2) pozostałe pozycje posortowane zostały względem liczby odwiedzin jakie wygenerowanych w okresie od stycznia do marca bieżącego roku (3) autorom ww. witryn, standardowo, ślicznie dziękuję za wsparcie (4) a wszystkim pozostałym osobom przypominam, że niniejszy ranking jest otwarty i każda strona ma szansę znaleźć się w kolejnym jego notowaniu, wystarczy zamieścić odnośnik do PSEmu.pl i w okresie trzech miesięcy zaliczyć z niego 500+ kliknięć, ewentualnie uzasadnić w komentarzu do niusa, z jakiego, innego powodu powinniśmy zareklamować właśnie Twoją stronę internetową. Tyle, kolejne notowanie za 3 miesiące.

MemcardRex 1.8
Published 2014-05-13 in PlayStation
Author winter_mute

Od kilku dobrych lat, na emu-scenie można zaobserwować dość przykrą przypadłość związaną z charakterem publikowanych materiałów. Mianowicie, lwią część aktywnych na chwile obecną projektów, stanowią wyłącznie emulatory. Ma to oczywiście swoje plusy - wszak miło jest co miesiąc odpalać na nową odsłonę PPSSPP, rozwojowego PCSX2, czy mobilnego FPse. Szkoda tylko, że po pluginach, frontendach, rozmaitych konwerterach i genialnych programistach niezależnych słuch wszelaki zaginął. Z łzą w oku i wielkim szacunkiem, dedykuje niniejszego niusa Shendo, który nie poddał się powiewom nowych czasów, publikując kolejne wersje aplikacji MemcardRex.


W najnowszej odsłonie tytułowego programu wprowadzono następujące zmiany:
  • dodano wtyczkę BCLoader, obsługującą edytor save-ów BlackChocobo dla gry Final Fantasy 7
  • rozszerzono zakres obsługi dla save-ów Action Replay o niestandardowe wpisy, takie jak: codelist, e00-exe, itp.,
  • dodano do interfejsu opcję przywracanie pozycji okna przy starcie programu,
  • naprawiono błąd występujący przy opuszczaniu programu, po odczycie danych z DexDrive-a,
  • przeniesiono opcję formatowania karty do zakładki `Hardware`,
  • dodano wsparcie dla MemCARDuino - czytnika kart pamięci opartego na platformie Arduino,
  • zaimplementowano obsługę oprogramowania PS1CardLink
  • dodano obsługę dla PS1CardLink, hemebrew umożliwiającego transfer save-ów za pomocą portu szeregowego.
Po MemcardRex w wersji 1.8, standardowo odsyłam do downloadu, a wszystkich, którym leży na sercu dobro emu-sceny, na stronę domową programu. Nie omieszkajcie zajrzeć, przybliżyć sobie informacje o najnowszych projektach (PadTest, PS1CardLink, MemCARDuino ) autora i złożyć wyrazy uznania.

JPCPS SVN 3516
Published 2014-05-09 in PSPortable
Author winter_mute

W temacie emulacji PSP - jak zapewne wielu z Was zauważyło - zdecydowanie faworyzuje PPSSPP. Nie należy jednak zapominać, że to nie jedyny program dobrze radzący sobie z emulacją PlayStation Portable. W związku z powyższym, chciałbym Wam przypomnieć tytułową aplikację...


... w której od czasu ostatniego niusa wprowadzono kilka istotnych zmian:
  • wprowadzono obsługę zewnętrznych wtyczek wideo
  • takich jak XBRZ4JPCSP od shenweip
  • czy własnych pluginów generujących obraz programowo, z optymalizacją dla instrukcji SSE2, SSE3, SSE41, AVX i AVX2
  • wraz z zaawansowaną obsługą tekstur
  • skalowaniem obrazu
  • oraz usprawnionym renderowaniem w trybie wielowątkowym,
  • zmodyfikowano interfejs programu na potrzeby powyższych zmian
  • zaimplementowano natywne dekodowanie dźwięku Atrac3+,
  • poprawiono obsługę szyfrowania save-ów i algorytmów AMCTRL.
JPCSP może nie jest najszybszym emulatorem PSP, z pewnością nie grzeszy również intuicyjnością, niemniej nie da się powiedzieć, że to kiepski program. Wręcz przeciwnie, pod względem innowacyjności, możliwości oraz specyfiki tworzenia kodu, od pojawienia się na scenie JPCSP pozostawił daleko w tyle konkurencję. Co bardziej istotne, dzięki ciągłemu rozwojowi, identyczne określenia można skierować względem najnowszej, rozwojowej wersji SVN, za co autorowi należą się gromkie brawa. Osobiście mam również nadzieję, że opisany wyżej, kawał świetnej roboty, nie tylko znajdzie uznanie wśród fanów emulacji, ale zmotywuje również deweloperów do cięższej pracy nad konkurencyjnymi projektami.

Zobacz archiwum aktualności poświęconych:
PlayStation | PlayStation2 | PlayStation Portable | PSEmu.pl