PSEmu.pl

PSEmu.pl to witryna poświęcona emulacji PlayStation,
czyli tematyce oprogramowania umożliwiającego uruchamianie gier z konsol PS1, PS2 i PSP na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów Windows, Linux, macOS, iOS oraz Android.

Aktualności:

Play! Dev-20200910
Published 2020-09-12 in PlayStation2
Author winter_mute

Człowiek się cieszy, że udało się całkiem szybko i aktualnie wrzucić niusa o najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play! a tu klops. Ostatnia wersja aplikacji z 3 września br. jak się okazało zawierała istotny błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie tekstur

play-andr-fframe
Fatal Frame uruchomiony na Play! pod Androidem

Wspomniany powyżej błąd szybko zlokalizowano i wprowadzono stosowną poprawkę, finalizując całą sprawę wydaniem oznaczonym 69f84730 z 10 września, które to bez zbędnej zwłoki udostępniam w pobieralni w wersjach dla systemu:

PPSSPP dev-ge3dd3e597
Published 2020-09-11 in PSPortable
Author winter_mute

Celem urozmaicenia niusów oraz zaktualizowania plików zawartych w tutejszej pobieralni rzućmy okiem na najnowszą wersję rozwojową emulatora PPSSPP.

ppsspp-naruto
NARUTO SHIPPUDEN Ultimate Ninja na PPSSPP

Zmiany wprowadzone w bieżącym miesiącu usprawniają obsługę gier takich jak: Hot Shots Tennis, Ridge Racer 2, Warriors Orochi 2, Soulcalibur Broken Destiny i obejmuje miedzy innymi:

  • zmodyfikowano sposób inicjacji emulatora tak by w pierwszej kolejności ładowane były speedhacki oraz wtyczki dedykowane danej grze
  • zaimplementowano blokowanie funkcji PtpFlush oraz gniazd w trybie wielowątkowym
  • poprawiono wyświetlanie "sprajtów" w trybie programowego wyświetlania obrazu
  • usprawniono obsługę sieci WLAN i Adhoc

Po najnowszą wersję rozwojową odsyłam na strony pobieralni gdzie znajdziecie rozwojowe PPSSPP ge3dd3e597 z dnia 11.09.2020r. w wersji dla systemów Windows (64-bitowych) oraz Android

PCSX2 dev-g4d0650baa
Published 2020-09-09 in PlayStation2
Author winter_mute

Skoro w poprzednim niusie wspomniałem o PCSX2 to wypada wrzucić w sekcję Pliki najnowszą rozwojową wersję tegoż emulatora.

Kingdom Hearts uruchomione na PCSX2 w wysokiej rozdzielczości.

Oznaczona ciągiem 229-g4d0650baa rozwojowa wersja PCSX2 v1.7.0 obejmuje w stosunku do swej poprzedniczki zmiany takie jak:

  • usunięto nieużywane pliki interfejsu OpenCL
  • poprawiono obsługę liczników GS dla funkcji CSR i VBlank
  • usprawniono obsługę modyfikatorów przez jednostki VU0 i microVU
  • zmodyfikowano interfejs rozszerzając opisy w konsoli, menu (nagrywanie), opcjach emulatora wtyczek (memorki, gsdx, lilipad)

Zapraszam do pobierania, plik dla systemów Windows w 32-bitowej wersji.

Play! dev-20200903
Published 2020-09-05 in PlayStation2
Author winter_mute

Osoby śledzące zmiany, jakie nastąpiły po reaktywacji serwisu z pewnością zwróciły uwagę że w nowej wersji witryny obok sztandarowego PCSX2 pojawił się nowy promowany emulator w postaci tytułowego Play!

W przeciwieństwie do wspomnianego PCSX2 charakteryzuje go znacznie mniejsza kompatybilność, przez co lista obsługiwanych gier jest kilkadziesiąt razy mniejsza. Z drugiej strony, Play! wydawany jest z zasady na wiele platform dzięki czemu umożliwia niedostępną dla czołowego emulatora PlayStation2 funkcjonalność widoczną na poniższym obrazku

play-andr-fframe
Fatal Frame uruchomiony na Play! pod Androidem

Tyle słowem wstępu. Zainteresowanych podjętą tematyką zapraszam do zapoznania się z listą zmian wprowadzonych w najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play! gdzie:

  • poprawiono działanie emulatora pod 10. wersją systememu Android ;
  • naprawiono obsługę pamięci masowej pod systemami Android;
  • usunięto błąd w działaniu przycisku select;
  • zwiększono rozmiar obszaru renderowania poprawiając obsługę gier ze stajni Snowblind;
  • usprawniono działanie instrukcji VU MOVE/RNEXT na podstawie zmian wdrożonych w PCSX2;

oraz odsyłam do tutejszej pobieralni gdzie znajduje się najnowsza wersja emulatora Play! z 3 września 2020r. oznaczona symbolem 29c5ca7a oraz opublikowana w wersjach dla systemów:

JPCPS rd18da8d8
Published 2020-09-01 in PSPortable
Author winter_mute

Miesiąc wrzesień rozpoczynamy od aktualizacji napisanego w języku JAVA, multiplatformowego emulatora PlayStation Portable, tj. JPCPS, oznaczonego symbolem rd18da8d8.

jpcsp-r2887-mh3
Monster Hunter Portable 3rd HD na JPCSP

W najnowszej wersji emulatora zmian niewiele, bo ogranicza się do naprawieniu błędów związanych z obsługą sieci ProOnline, niemniej jeśli przytoczona funkcjonalność do życia jest komuś niezbędna, to zapraszam do sekcji Pliki, gdzie znaleźć można najnowszą wersję tytułowej aplikacji w wersji dla systemów:

18th bday
Published 2020-08-02 in Serwis
Author winter_mute


Po sześciu latach bezpłodnego planowania oraz czterech miesiącach intensywnego dłubania PSEmu.pl wraca do życia. Moment bez wątpienia ku temu stosowny, gdyż w dniu dzisiejszym witryna obchodzi osiemnaste urodziny.

18thbday

Unosząc kieliszek w świątecznym toaście, pozdrawiam wszystkich odwiedzających i życzę miłego pobytu na łamach nowej wersji, od dziś pełnoletniego serwisu PSEmu.pl

JPCPS r69699f20
Published 2020-07-16 in PSPortable
Author winter_mute

Szybko i na temat. W najnowszej wersji rozwojowej, napisanego w języku JAVA emulatora konsoli Sony PlayStation znalazły się następujące zmiany:

  • zmodyfikowano sposób przechowywania informacji o dużych teksturach,
  • dodano szyfrowane wartości dla plików psmf.prx oraz libfont.prx,
  • zredukowano liczbę logów zapisywanych przez emulator.

Zaś w tutejszej pobieralni, znaleźć można stosowne pliki dla systemów Windows, Linux oraz macOS.

PPSSPP 1.10.3
Published 2020-06-27 in PSPortable
Author winter_mute

Po kilku latach przerwy człowiek całkowicie zapomina jak napisać zgrabnego niusa. Na szczęście zespół developerski PPSSPP nie próżnował w tym czasie, a najnowsza odsłona przywołanego emulatora może pochwalić się całkiem rozbudowaną listą poprawek i nowo wprowadzonych funkcjonalności.

Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • dodano wsparcie ekranów z notchem na urządzeniach z Androidem,
  • naprawiono działanie emulatora na urządzeniach Raspberry Pi 4 EGL,
  • rozbudowano przetwarzanie obrazu i poprawiono obsługę mipmap,
  • poprawiono działanie trybu pełnoekranowego biblioteki Vulkan/SDL,
  • naprawiono wyświetlanie obrazu w częstotliwości w 30Hz,
  • dodano obsługę ekranów HiDPI retina,
  • dodano wsparcie biblioteki Vulkan dla systemu Mac,
  • naprawiono błędy graficzne w środowiskach GLES2.0 i Vulkan, zwiększając kompatybilność programu m.in. względem Darkstalkers, Hot Shots Golf, Pangya Golf, Ghost in the Shell, Ghost in the Shell
  • wprowadzono obsługę kamery (bez dźwięku) pod systemami Windows, Linux i Mac
  • dodano prosty czat dla gier sieciowych
  • zaimplementowano obsługę myszki z poziomu SDL, gałki analogowej w menu oraz wprowadzono szereg usprawnień w obsłudze sterowania związanych m.in. z klawiszem kombo, rapidfire , wychyleniem analoga, rozmieszczeniem oraz przypisywaniem przycisków na ekranach dotykowych,
  • wprowadzono pomniejsze usprawnienia zwiększające prędkość programu na ekranie ładowania gier,
  • dodano język chorwacki.

Z uwagi na fragmentację wydań dla poszczególnych systemów, w sekcji Download znajdziecie zarówno najnowszą wersję stabilną dla systemów Android oraz Windows, jak również rozwojowe wydania przeznaczone dla systemów iOS, Linux oraz macOS.

PCSX2 1.6.0
Published 2020-06-08 in PlayStation2
Author winter_mute

Jeśli czujesz irytację z powodu rozbieżności pomiędzy pierwotną zapowiedzią Sony, a kolejnymi informacjami jakie publikowane były w kwestii wstecznej kompatybilności nadchodzącego PS5, winien pocieszyć Cię fakt że "wstępne" wdrożenie podobnej funkcjonalności w emulatorze PCSX2 zajęło lat 18. Jest więc nadzieja, że Sony umożliwi uruchamianie gier z poprzednich generacji przy okazji wydania PlayStation9, a czekając na niniejsze możesz zapoznać się ze zmianami wprowadzonym w najnowszej stabilnej wersji tytułowego emulatora.

  • zainicjowano wdrożenie wstecznej kompatybilności konsoli, umożliwiając przetwarzane podstawowych funkcji obsługi kodu z pierwszego PlayStation.
  • zaimplementowano mipmapping, co winno polepszyć jakość obrazu wyświetlanego oraz rozwiązać problemy występujące przy kilkudziesięciu grach, a wynikające z dotychczasowego braku emulacji niniejszej techniki,
  • wprowadzono poprawki do obsługi rozgałęzień VU i opóźnień, zapewniając poprawną obsługę gier: Dropship United Peace Force, World Rally Championship, WRC 2, WRC3
  • usprawniono rekompilator i podstawowy kod emulatora, zwiększając kompatybilność programu i eliminując konieczność stosowania łatek dla gier takich jak: Jak X, Spongebob the Movie, Spongebob Battle for Bikini Bottom,The Incredibles, The Incredibles Rise of the Underminer, Soukou Kihei Armodyne, Garfield Saving Arlene, Tales of Fandom Vol. 2 oraz serii
  • poprawiono obsługę instrukcje CFC2 w rejestrze TPC VU0, eliminując błędy występujące w Street Fighter EX 3,
  • poprawiono opóźniania i wyzwalanie dla instrukcji MSCALF, MSCNT , zapewniając prawidłowe wyświetlanie cieni, usuwając artefakty oraz poprawiając jakość obrazu w grach: Baldur's Gate: Dark Alliance, Champions of Norrath, Downhill Domination i Twisted Metal
  • poprawiono funkcje wyszukiwania tekstur i dopasowywania przesunięcia wierzchołków do wielkości z buforów, celem prawidłowego renderowania oczu w trybie sprzętowego wyświetlania obrazu,
  • rozbudowano obsługę D3D11 w wtyczce graficznej, tak by zaimplementowaną funkcjonalność API DX11 zbliżyć do poziomu oferowanego dotychczas przez interfejs OpenGL.
  • naprawiono skalowanie bufora dla podwyższonych rozdzielczości,
  • zaimplementowano sprzężenie zwrotne buforu wyjściowego, umożliwiając wtyczce OpenGL poprawne wyświetlanie efektów monochromatycznych w grach takich jak Xenosaga,
  • usprawniono emulację układu scalającego, zapewniając prawidłowe wyświetlanie obrazu w trybie podzielonego ekranu w grach Time Crisis 2 oraz Time Crisis 3,
  • naprawiono obsługę znaczników INT i FFMD w rejestrach wyświetlania, umożliwiając prawidłowe skalowanie obrazu w grze Gitaroo man i jej pochodnych,
  • zaimplementowano obsługę TEX0 zapewniając prawidłowe wyświetlanie obrazu w grach: Lupin: The Third and James Bond 007 Nightfire

Zapraszam do sekcji Download po najnowszą wersję stabilnego wydania programu oraz na stronę domową projektu po szczegółowe informacje i ilustracje graficzne obrazujące opisane powyżej zmiany.

PSEmu.pl reaktywacja
Published 2020-04-09 in Serwis
Author winter_mute

Emulacja stała się domeną niszową. Miejsce wyspecjalizowanych aplikacji zajęły konsole zdolne do uruchamiania tytułów z poprzedniej generacji i obcych systemów. Osoby prężnie udzielające się w temacie pochłonęła szarość dnia codziennego, obowiązki rodzinne i zawodowe, a natężona roszczeniowość społeczności dobitne odebrała resztkę chęci do dalszych aktywności. Nie dziwi, że w świetle przytoczonych uwarunkowań, na emulacyjnej scenie pozostali jedynie najwytrwalsi, a gro niegdyś prężnie funkcjonujących serwisów zamknęła swe podwoje lub popadła w ruinę i zapomnienie. PSEmu.pl nie stanowi wyjątku, funkcjonując teoretycznie w szkielecie utrzymywanych usług i agonalnie serwowanych treści w archaicznej formie. Mając na uwadze niniejsze, byłoby zasadnym zakończyć występ.

Tyle że... na myśl o zejściu ze sceny, łezka sama się kręci w oku. Wszak PSEmu.pl to kawałek merytorycznej treści, projekty przygotowane z myślą o fanach, społeczność licząca tysiące użytkowników i genialni znajomi. PSEmu.pl to masa środków zainwestowanych w serwis i setki godzin spędzone w sieci by nieść radę i pomoc innym. PSEmu.pl to sięgająca 2002 r. historia stanowiąca istotny rozdział mojego życia, która mam cichą nadzieję budzi również u Was pozytywne skojarzenia i miłe wspomnienia.

W związku z powyższym, odrzucam myśl o kapitulacji, chowam białą flagę, przywodząc po raz wtóry inicjatywę wskrzeszenia witryny. Nie mam przy tym złudzeń. Ludzie nie rzucą się na emulatory jak na papier toaletowy w czasie epidemii. PSEmu.pl nie będzie popularne jak dziesięć lat temu. Mało prawdopodobnym jest by działała z wcześniejszą werwą. Mimo to, miło będzie zobaczyć serwis w formie umożliwiającej komfortowe korzystanie z opublikowanych treści dziś i przez kilka kolejnych lat.

Jeśli masz podobne odczucia, odrobinę sympatii względem PSEmu.pl, chcesz wesprzeć niniejszą inicjatywę, bądź po prostu wypowiedzieć się w temacie, odwiedź założony w tym celu fanpage i pozostaw ślad po sobie.

Serdecznie pozdrawiam
winter_mute

Nius sponsorują cyfra 7, literka a... oraz

serwis motkar.net

Zobacz archiwum aktualności poświęconych:
PlayStation | PlayStation2 | PlayStation Portable | PSEmu.pl