PSEmu.pl

PSEmu.pl to witryna poświęcona emulacji PlayStation,
czyli tematyce oprogramowania umożliwiającego uruchamianie gier z konsol PS1, PS2 i PSP na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów Windows, Linux, macOS, iOS oraz Android.

Aktualności:

ePSXePL
Dodano 2021-01-28 w pionie PlayStation
przez winter_mute

Z wielką radością informuję o nowym projekcie związanym ze emulacją pierwszego PlayStation. Tym większa przyjemność, że sprawa wiąże się nie tylko z szarakiem, ale również z czołowym emulatorem tego systemu, naszym ojczystym językiem oraz autorem zaprzyjaźnionym z tutejszym serwisem.

Nie przedłużając dalej, zapraszam na stronę domową ePSXe PL, gdzie znajdziecie komplet materiałów poświęconych tytułowemu projektowi, w tym paczkę aplikacji zawierającą przetłumaczony emulator, wtyczki, plik pomocy oraz dedykowany dodatek zapewniający szybki dostęp do polskojęzycznych pluginów oraz łatek spolszczających gry.

DuckStation Dev-0.1-2956
Dodano 2021-01-23 w pionie PlayStation
przez winter_mute

Zacząłem przeglądać zasoby serwera i przyznam szczerze, że ilość materiałów związanych z tytułowym duckstation zaczęła mnie przytłaczać. Z jednej strony niezwykle rad jestem, że projekt pojawia się na tak mnogą liczbę systemów. Cieszy też niebywale, że publikacje pojawiają się się niebywale często. Zmartwiło mnie jednak, że stosując gitowskie oznaczenia zmian, bez zerkania na datę wydania i posiłkowania się listą publikacji, za licha dojść nie mogę co, kiedy i jak. Z tegoż powodu od dnia dzisiejszego wprowadzam zmianę nomenklatury oznaczając niusy i pliki dostępne na PSEmu.pl związane z tytułowym projektem jedynie numerem opisywanego wydania.


Co się zaś tyczy tytułowej wersji rozwojowej emulatora z 21 stycznia 2021 r., oznaczonej jako 0.1-2956-g44331976, to ta względem opisanego wcześniej wydania otrzymała następującą listą zmian:

  • zaimplementowano tryb wyświetlania obrazu z wykorzystaniem downsamplingu adaptacyjnego oraz w trybie box;
  • rozbudowano mipmapping pod interfejsami Vulcan oraz D3D11;
  • dodano wyświetlanie obrazu w proporcjach 20:9;
  • usprawniono działanie aplikacji na architekturze AArch32/armv7;
  • poprawiono błędy występujące na systemach Android związane z nieprawidłowym wyświetlaniem listy gier i przypisanym domyślnie kontrolerem gry (gamepadem);
  • wprowadzono tryb trwałej wydajności umożliwiający stabilną długą pracę niektórym urządzeniom pracującym pod kontrolą systemu Android;
  • dodano obsługę BIOSu szaraka opublikowanym na platformie PlayStation3;
  • usprawniono obsługę wibracji w gamepadach;
  • naprawiono błąd pojawiający się przy wyświetlaniu obrazu z przeplotem;
  • usprawniono obsługę tekstur z wykorzystaniem interfejsu D3D11;
  • dodano możliwość przypisania akcji do klawiszy głośności
  • zaimplementowano funkcje zrzucania zawartości pamięci GPU/SPU do plików;
  • dodano możliwość importowania cheatów przeznaczonych dla emulatora ePSXe;
  • naprawiono błędy debuggera występujące przy korzystaniu z interfejsu Vulkan;
  • dodano opcję do zwiększenia prędkości emulacji, tzw. tryb Turbo;
  • poprawiono wyświetlanie znaków diakrytycznych języków z środkowej Europy oraz znaków cyrylicy;
  • dodano obsługę gamepadów z wykorzystaniem interfejsu DInput;
  • wprowadzono tryb ciemny oraz zoptymalizowano interfejs aplikacji dla systemu Android;
  • odświeżono tłumaczenie programu w językach: chińskim uproszczonym, japońskim, polskim, portugalski/brazylijski, włoskim;
  • zwiększono kompatybilność emulatora względem gier takich jak: Capcom vs SNK Pro, Championship Motocross 2001, CyberSled, Final Fantasy VII, Moto Racer, Vib-Ribbon, Vigilante 8;

Tyle. Zapraszam do sekcji Pliki skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, macOS, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.

hps2x64 v019
Dodano 2021-01-17 w pionie PlayStation2
przez winter_mute

Wraz z kolejnym wydaniem projektu hpsx64, światło dzienne ujrzało nowa rozwojowa wersja symulatora PlayStation2 pod nazwą hps2x64.

hps2x64 - bios#003

W przeciwieństwie do poprzednich odsłon, w wydaniu z 10 stycznia 2021 r. lista zmian nie ogranicza się do jednej pozycji i obejmuje:

  • usprawnione działanie programu w trybie wielowątkowym;
  • częściową implementację pamięci podręcznej;
  • częściową implementację emulacji btac;
  • poprawiony rekompilator w zakresie odczytu rejestrów R5900;

W tutejszej pobieralni znajdziecie niewielkie archiwum zawierające plik wykonywalny najnowszej wersji tytułowego emulatora hps2x64. Natomiast w sekcji Pliki pionu PS1, znaleźć można archiwum z najnowszym wydaniem kompletnego projektu hpsx64.

hps1x64 v0340
Dodano 2021-01-16 w pionie PlayStation
przez winter_mute

Z przyjemnością informuję o nowym wydaniu eksperymentalnego symulatora PlayStation, emulującego szaraka w ramach opisywanej aplikacji pod nazwą hps1x64.

Lista zmian w ostatniej wersji aplikacji z 10 stycznia 2021r. obejmuje:

  • udoskonalona obsługa gamepadów w trybie multiplayer;
  • usprawnione działanie programu w trybie wielowątkowym;
  • poprawiony rekompilator w zakresie odczytu rejestrów R3000A;

Po przestudiowaniu powyższej teorii, zapraszam na zajęcia praktyczne do działu Pliki, gdzie znajduje się najnowsza wersja oficjalnego wydania projektu oraz minimalistycznej paczki z plikiem wykonywalnym emulatora pierwszego PlayStation dla systemu Windows.

PPSSPP dev-g5d8b2ef50
Dodano 2021-01-11 w pionie PSPortable
przez winter_mute

Najwyraźniej znów przyjdzie nam poczekać na wydanie konkurencyjnego projektu, więc na łamy serwisu trafia wpis o rozwojowej wersji PPSSPP z dnia 11 stycznia 2021r.

LocoRoco

Najistotniejsze zmiany jakie wprowadzono w wersji 1.10.3-1550-g5d8b2ef50, względem opisanej poprzednio odsłony to:

  • usprawniono pracę w trybie pełnoekranowym;
  • poprawiono wsparcie dla systemu iOS 12.1+/13/14;
  • dodano wsparcie dla architektury ARM64 pod systemem Windows;
  • poprawiono działanie funkcji AdhocMatching;
  • dodano do interfejsu przycisk Home oraz nowe ikony;
  • poprawiono wyświetlanie europejskich znaków diakrytycznych;
  • usprawniono działanie menadżera plików w systemie Android, w tym obsługę zawartości przechowywanej na karcie SD;
  • zwiększono kompatybilność programu względem gier takich jak: Atari Classics Evolved, Bleach Soul Carnival, Grand Theft Auto - Vice City Stories, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact, Scooby-Doo! Who's Watching Who?, Persona 3, Tron Evolution, Wipeout Pure;

Po najnowsze rozwojowe odsłony emulatora odsyłam do tutejszego Downloadu, gdzie znajdują się stosowne pliki, w wersji dla systemów Windows (64.bitowych) oraz Android

PSE-PSP update
Dodano 2021-01-07 w pionie Serwis
przez winter_mute

Kilkukrotnie wspominałem na fejsie o zbieraniu materiałów, które planowo trafić mają na stronę. Podobnie, na łamach forum wspomniałem o zamierzeniach w opisywanym zakresie.

Nadszedł moment by wspomniane zamiary przekuć w czyn, okraszając zebrane materiały stosownym komentarzem i opublikować w najbardziej niedopieszczonym ;] miejscu.

Tym samym pion poświęcony PlayStation Portable zyskuje:
1) sekcję Artykuły gdzie trafiają teksty:
a) PSP ISO opisujący procedurę tworzenia obrazów gier, tudzież kopiowania plików ISO z konsoli PSP;
b) PPSSPP na Linuksie, opisujący krok po kroku procedurę uruchomienia emulatora PPSSPP pod systemem Linuks;
c) JPCSP na Windowsie, opisujący krok po kroku procedurę uruchomienia emulatora JPCSP pod systemem Windows;

Jednocześnie w sekcji Emulatory pojawia się wpis poświęcony pracy Carlosa Ballesteros Velasco, tj. jegomościa znanego pod pseudonimem Soywiz, którego niektórzy mogą kojarzyć z licznych ekserymentów związanych z emulacją PSP.
W nawiązaniu do ww. opisu, sekcja Linki została wzbogacona o odnośniki do stron internetowych, bezpośrednio prezentujących działanie emulatorów jspspemu oraz kpspemu, jak również repozytoriów Github zawierający kod źródłowy aplikacji cspspemu, jspspemu, kpspemu.






Play! Dev-20210102
Dodano 2021-01-04 w pionie PlayStation2
przez winter_mute

Wraz z powitaniem nowego roku zapraszam do zapoznania się z informacjami dot. najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play!

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 2 stycznia oznaczone identyfikatorem e90a22ae obejmuje następujące zmiany:

  • przeprowadzono generalne porządki w kodzie emulatora w wersji dla systemów Android, iOS i Linux;
  • kompilacje wersji dla systemów Android, iOS i Linux przeniesiona na usługę GitHub Actions;
  • dodano opcję aktywującą wyświetlanie obrazu w trybie panoramicznym;
  • poprawiono wartość częstotliwości skanowania poziomego;
  • dodano formułę blendowania Cd * (1 - FIX) w trybie OpenGL;
  • rozbudowano emulację PS2VM o funkcje PauseAsync ;
  • zaktualizowano środowisko interfejsu Vulcan do wersji 1.2.162.0;
  • dodano w macOS wsparcie dla interfejsu Vulkan 1.1 przez bibliotekę MoltenVK;
  • poprawki i optymalizację kodu;

Standardowo, w sekcji Pliki znajdują się najnowsze wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.

Recapitulation
Dodano 2021-01-02 w pionie Serwis
przez winter_mute

Przyznaję szczerze, przebierając z nogi na nogę liczyłem dni, a później godziny dzielące miniony rok z nowym. Nowy rok, nowy początek, mentalna granica pozwalająca odciąć się od całego zawodowego syfu jaki narobił się z przybyciem COVIDu i autorskich głupot, jakimi zwaliłem sobie na głowę jeszcze większe problemy w życiu prywatnym.

Odchodząc od powyższego i czyniąc opacznie do narodowo przyjętego obrządku, zamiast narzekać chciałbym wyrazić swą wdzięczność i zadowolenie.

Jestem wdzięczny, że pomimo popełnionych błędów bliscy się nie odwrócili. Jestem pozytywnie zaskoczony, że pomimo całego bajzlu sprawy w pracy jakoś się poukładały. Jestem zadowolony, że pozytywne zdarzenia objęły sferę związaną z niniejszym serwisem, bo jakby nie spojrzeć:

  • PSEmu.pl powróciło do żywych po sześciu latach śpiączki, co warto podkreślić bo nawet połowa przytoczonego okresu usprawiedliwiałaby zamknięcie strony;
  • radykalna reanimacja pozwoliła na budowę nowej wersji serwisu na nowoczesnych fundamentach zapewniających prawidłowe funkcjonowanie we współczesnym środowisku oraz stabilną podstawę dla przyszłego rozwoju;
  • kilkumiesięczna rehabilitacja, pozwoliła przywrócić sprawność większości organów i uratować lwią część opublikowanych dotychczas materiałów;
  • radykalnie odmienna codzienność i ograniczone zasoby nie powstrzymały napływu nowych materiałów, których liczba znacząco przekroczyła początkowe zamierzenia;

Przekładając powyższe, "górnolotne pierdoły" na język potoczny, w roku 2020 postanowiłem ponownie uruchomić PSEmu.pl... i witryna ruszyła w nowej odsłonie. Planowałem przenieść stare treści na nowy silnik... i niusy, pliki, artykuły oraz forum powróciły. Miałem nadzieję by znaleźć czas na wydłubanie kilku nowych aktualności... i w przeciągu pięciu miesięcy na stronie pojawiło się ponad 60 nowych niusów. I jak tu się nie być zadowolonym? Mając to na uwadze życzę sobie, by w przyszłym roku pojawił się analogiczny nius w równie pozytywnym brzmieniu. W międzyczasie, życzę Wam by kolejne 12.miesięcy przyniosły spokój, radość i zadowolenie z każdego nadchodzącego dnia.

DuckStation Dev-gfd39f09a
Dodano 2020-12-26 w pionie PlayStation
przez winter_mute

Kontynuując pozytywną passę, ciąg dalszy informacji emulatorze duckstation, który w najnowszej rozwojowej wersji z 25 grudnia br. oznaczonej jako 00.1-2663-gfd39f09a....


... doczekał się następującej listy zmian:

  • wprowadzono opcje zrzutu i podmiany tekstur, dla gier które w każdej klatce ładują pliki graficzne z tłem do pamięci VRAM;
  • zaimplementowano rozszerzenie PGXP Depth Buffer, dodające aplikacji Z-bufor, a wyświetlanemu obrazowi głębię, której z uwagi na ograniczenia sprzętowe brakowało konsoli. Zaś w przyszłości umożliwi to wprowadzenie efektów takich jak SSAO;
  • zaincjowano wydanie programu w dwóch wersjach tj. wydanie w wersji właściwej (stable) oraz poprzedzające o kilka dni wydanie w wersji beta (latest/master).
  • dodano rekompilator dla architektury AArch32/armv7;
  • dodano zintegrowany debugger CPU dla aplikacji pracującej na graficznym interfejsie QT;
  • wprowadzono możliwość zmiany rozmieszczenia przycisków ekranowych w aplikacji przeznaczonej dla systemów Android;
  • wprowadzono lokalizacje programu przeznaczonego dla systemu Android. Aktualnie dostępne języki to brazylijski, holenderski, portugalski i włoski;
  • dodano ładowanie plików z okładkami umieszczonymi w folderze /duckstation/covers pod systemem Android;
  • zaimplementowano listę tytułów gier z bazy udostępnianej przez redump.org
  • zaktualizowano listę mapowania kontrolerów sterowania w interfejsie SDL;
  • wprowadzono wsparcie dla układów graficznych obsługujących starszy OpenGL ES 2.0 poprzez generowanie obrazu w trybie programowym;
  • zaimplementowano obsługę wątków dla generowania obrazu w trybie programowym;

Z najlepszymi świątecznymi życzeniami, zapraszam do sekcji Pliki skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, macOS, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.

MerryXmas
Dodano 2020-12-23 w pionie Serwis
przez winter_mute

Mając na uwadze zmiany, jakie nastąpiły na przełomie kilku minionych lat z przykrością informuję, że standardowo roznegliżowanych Pań tym razem nie będzie:]

Miast tego, miło i kulturalnie, życzę wszystkim spokoju, ciepła i rodzinnej atmosfery w czasie rozpoczynających się właśnie Świąt oraz wszelkiej pomyślności i normalności w nowym 2021 roku.

Zobacz archiwum aktualności poświęconych:
PlayStation | PlayStation2 | PlayStation Portable | PSEmu.pl