Pete's D3D 1.76 versus Pete's OpenGl 2 2.07

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
szu
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 września 2005, 17:58

Post autor: szu »

BzyRes dzięki za to co napisałeś, to mnie w zasadzie przekonało.
Co do podbicia opcji to już raczej nie poszaleje, mam następujące ustawienia Obrazek. Jakie jest Twoje zdanie, czy coś można poprawić. Zdjęcia schodków nie zamieszczam, bo po włączeniu Screen filtering problem prawie nie istnieje. Dzięki, że nauczyliście mnie wstawiać picsy do postów.. :D
$zu
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Mysle, ze mozna byloby zaszalec jeszcze z Shader effects. W tym przypadku niestety nie zdam sie na wiele - jestem nieszczesliwym posiadaczem GF2MX, ktory ze wzajemnoscia kocha tylko Pete's OpenGL. Musisz po prostu pokombinowac. :]

Jeszcze jedna sprawa - Texture filtering. Wcisnij podczas gry klawisz Delete, nastepnie raz lub dwa End i zobacz jak wyglada filtrowanie w praniu. Dla roznych gier odpowiednia jest rozna wartosc. Aby zmieniac ustawienia tej sekcji "w locie" nalezy posluszyc sie przyciskami Page Up i / lub Page Down. Jak wyzej - radz sobie sam. :]
Ostatnio zmieniony 07 września 2005, 20:21 przez BzyRes, łącznie zmieniany 1 raz.
szu
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 września 2005, 17:58

Post autor: szu »

Dzięki BzyRes, pokombinuje.
$zu
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5241
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

BzyRes pisze:Mysle, ze mozna byloby zaszalec jeszcze z Shader effects.
Myślę że nie głupim pomysłem byłoby uzyskanie rozmycia (AA) za pomocą shaderów tj. Fullscreen smothing czy Luigi's "Blur AA" shader. moze za ich pomocą uzyskasz interesujący Cię efekt.
2BII!2B
szu
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 września 2005, 17:58

Post autor: szu »

winter_mute pisze:Myślę że nie głupim pomysłem byłoby uzyskanie rozmycia (AA)
Próbowałem, ale niestety, przynajmniej wg mnie efekt ten nie jest najlepszy, wypróbowałem go na wszystkich poziomach i bardzo rozmywa obraz, ogólnie nie podba mnie się on. Wypróbowałem przed momentem OpenGL 1.76 i na tym pluginie AA działa bez zarzutu. Czy są jakieś znaczące różnice międzi OpenGL 1.76 a OpenGL2?
$zu
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

szu pisze:Czy są jakieś znaczące różnice międzi OpenGL 1.76 a OpenGL2?
I owszem - OGL2 obsługuje instrukcje, o których OGL może tylko pomarzyć (np. pixel shader itp.) i jest krótko mówiąc przeznaczony jest dla sprzętów z większą ilością ramu i mocniejszymi kartami graficznymi niż OGL (w momencie wydania przeznaczony był jedynie dla komputerów high-end'owych.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
szu
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 września 2005, 17:58

Post autor: szu »

Czyli jeżeli dobrze rozumiem, jeżeli na OpenGL2 wszystko mi działa i na OpenGL 1.76 wszystko działa to polecasz OpenGL2? Czy tak...
$zu
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Tak - różnica może być momentami niezauważalna (albo to tylko ja mam takie wypalone oczy -_-), ale na OGL2 grafika powinna być lepsza.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5241
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

szu pisze:Próbowałem, ale niestety, przynajmniej wg mnie efekt ten nie jest najlepszy, wypróbowałem go na wszystkich poziomach i bardzo rozmywa obraz,
Zawsze można wyłaczyć screen filtering i za pomoca Shader Level dobrać siłę rozmycia do własnych potrzeb.
szu pisze:Czyli jeżeli dobrze rozumiem, jeżeli na OpenGL2 wszystko mi działa i na OpenGL 1.76 wszystko działa to polecasz OpenGL2? Czy tak...
Pomimo iż OGL2 jest bardziej kompatybilny i wykorzystuje efekty dostępne w nowych k. graficznych to wszystko rozbija się o kwestię gustów. Moim skromnym zdaniem, obraz w OpenGL2, jest zbyt wyrazisty, poligony ostro nakładają się na siebie, a tekstury są ostre jak żyleta, co niezbyt przypada mi do gustu - osobiście wolę mniej wyraźny, lekko rozmyty i pięknie wygładzony obraz uzyskany przez kombinację pluginu OpenGL i odpowiednie ustawienia AA i FA w preferencjach karty graficznej.
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

winter_mute pisze:osobiście wolę mniej wyraźny, lekko rozmyty i pięknie wygładzony obraz uzyskany przez kombinację pluginu OpenGL i odpowiednie ustawienia AA i FA w preferencjach karty graficznej.
Otoz to. Do tego niska rozdzielczosc, scanlines [moje zboczenie] i LSD, he he he.
ODPOWIEDZ