Dziwny obraz w epsx

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
kamilol
Junior
Junior
Posty: 22
Rejestracja: 21 listopada 2003, 22:24

Post autor: kamilol »

Na Twoich ustawieniach większość gier dzialala poprawnie, ale Tekken 3 chodzi straszmie wolno.

Postanowilem trochę sam poeksperymentować. Użylem ponownie plugina video Pete's OpenGL Driver 1.72. Compability dalem wszystko na 0, wlączylem Alpha Multipass, Mask bit i Advanaced blending. Misc wlączony aby Special games fixes. Window mode, rozdzielczość 1024x768. Po tym wszystko dziala dobrze. :D . Tekken 3 aż za szybko, gralem jedynie na konsoli w wersji PAL. W Crash Bandicoot (oryginal) cień postaci jest kwadratem, na konsoli jest chyba inaczej (jeszcze nie sprawdzalem). Medievil gubi trochę klatek, ale jest dobrze. Filmiki nie chcą mi dzialać. Mam czarny ekran, albo pokaz slajdów. Wszystkich gier jeszcze nie testowalem.

Teraz o muzyce. Nie dziala w Ridge Racer i Tekken 3. Obie gry zgrywalem z podejrzanych zródel (eMule). Może poprostu mają wyciętą muzykę ? W Castlevania (bittorrent) i grach oryginalnych muzyka dziala bez zarzutu.


Dzięki za wszystko. Postaram się o porządny GF.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5241
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Osobiście sądze że przesiadka na plugin współpracujący z OpenGL jest błędem, gdyż został on stworzony z myślą o kartach firmy nVidia (teraz także ATI), dlatego proponuję przesiąść się na Pete`s DX6(D3D). Ponieważ jednak nażekasz na prędkość emulacji pod powyższymi ustawieniami spróbowałbym następujących zmian:

> Rozdzielczość 800x600 - sądzę, że Twoja karta ze względu na małą ilość RAMu i powiedzmy nieszczególny GPU będzie sobie z nią radzić o wiele lepiej niż z 1024x728
> Framebuffer texture: 1
> Framebuffer access: 0
- zdawałoby się, że Twój dwugigowy procek poradzi sobie z obsługą framebuffera w trybie Software, ale najwyraźniej tak nie jest, dlatego spróbuj wyłączyć te opcje ustawiając wartości jak napisałem powyżej. Możnaby spróbować bezpośredniej obsługi przez kartę (ustawić wartości na 2 i 0).
> Game fixes: on + w menu kontekstowym zaznaczyć opcję "use old frameskipping", co powinno dać kolejne, dodatkowe fps`y...

... sprawdź te ustawiewnia i daj znac jak tam efekty, jesli wciąż coś będzie nie tak to pomyślimy dalej.
2BII!2B
kamilol
Junior
Junior
Posty: 22
Rejestracja: 21 listopada 2003, 22:24

Post autor: kamilol »

Jednak na moich ustawieniach pluginu OpenGL gry dzialają mi lepiej. Najważniejsze, że animacja jest plynna.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5241
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

W sumie masz rację
... jak to się mówi "co kraj to obyczaj", "co konfiguracja sprzętowa to inne ustawienia" :)

Cieszę się że wszytko chodzi jak nalezy.
2BII!2B
ODPOWIEDZ