ePSXe Gry chodzą za szybko...
ePSXe Gry chodzą za szybko...
Jak w temacie... Nie wiem jak spowolnić grę po prostu śmiga jak szalona... Czy można to gdzieś ustawić? Ku ścisłości podam konfigurację kompa: Motherboard: Epox 8RDA , Procesor: AMD Athlon 1700+ Palomino ( ) , Pamięć: 256MB RAM DDR , Grafika: Ati Radeon 9500 128MB RAM , Hdd: WD 40GB; Maxtor 15GB , Dźwięk: SB LIVE 5.1. To tyle! Z góry dziękuję za pomoc!!
Był już taki temat w dziale "Gry"
Cytuję Mortusa:
"Włącz opcję Use FPS limit i Auto-detect FPS/Frame skipping limit. Na pewno pomoże."
Proszę na przyszłość o korzystanie z funkcji szukaj oraz przeczytanie FAQ, tam akurat to zagadnienie jest opisane.
Pozdrawiam i życzę miłego grania.
Cytuję Mortusa:
"Włącz opcję Use FPS limit i Auto-detect FPS/Frame skipping limit. Na pewno pomoże."
Proszę na przyszłość o korzystanie z funkcji szukaj oraz przeczytanie FAQ, tam akurat to zagadnienie jest opisane.
Pozdrawiam i życzę miłego grania.
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2003, 20:04 przez MVT, łącznie zmieniany 1 raz.
;> Steel POWAH ;>
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5241
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Aktualnie troszkę się zajmuje emulacją ps2 i trochę o tym wiem. No więc nawet chociażbyś sobie kupił procka AMD fx-51 3.4 GHz 64bit, do tego miałbyś około 3Gb ramu i Geforce fx 5950 256mb 256bit (co jest moim marzeniem ;D) to i tak by ci to za dużo nie dało, no może jakbyś miał trochę szczęścia to by ci podskoczyło o jedną klatkę, a wszystko to za sprawą, że emulator jest jeszcze niezbyt dobrze zoptymilizowany (pcsx2 v0.5), ale za to nowa beta odpala coraz to wiecej gier (ostatnio nawet wta tenis w całości), dzięki czemu emulator zmierza w dobrą stronę. Nie dostaniesz za szybko większej ilości klatek, ponieważ shadow (autor pcsx2) pracuje teraz przedewszystkim nad tym, żeby odpalać jak najwięcej tytułów, a później się dopiero będzie zabierał za optymilizację prędkości itd.
A Winter Mute (co do tego co napisałeś na emudreams.pl) to z tą emulacją to wcale nie jest tak prosto, bo niby game cube jest potężniejszy od ps2, ale za to enginy itd. ma dużo prostsze do opanowania, tak samo masz porównanie psx-n64. A zresztą gdyby przyjrzeć się dolphinowi to on wcale jeszcze nie umi odpalić całej gry do porządku, bo jak widać na screenach często znika połowa obrazu, czy same linie się pojawiają, a pcsx2 już w pełni odpala super bust a move i wta tenis bez żadnych skutków ubocznych i prawie do końca Oni. A teraz dopiero emulacja ps2 moim zdaniem ruszy pełną parą. No bo skoro już mają parę tytułów to zaczną poprawiać widoczne w nich błędy i takim sposobem inne gry też zaczną chodzić.
No nic przekonamy się jak to będzie za parę tygodni/miesięcy, bo moim zdaniem sprawa dobrego działania pcsx2 (około40% gier i około 20 fps) jest już blisko.
Poczekamy zobaczymy.
A Winter Mute (co do tego co napisałeś na emudreams.pl) to z tą emulacją to wcale nie jest tak prosto, bo niby game cube jest potężniejszy od ps2, ale za to enginy itd. ma dużo prostsze do opanowania, tak samo masz porównanie psx-n64. A zresztą gdyby przyjrzeć się dolphinowi to on wcale jeszcze nie umi odpalić całej gry do porządku, bo jak widać na screenach często znika połowa obrazu, czy same linie się pojawiają, a pcsx2 już w pełni odpala super bust a move i wta tenis bez żadnych skutków ubocznych i prawie do końca Oni. A teraz dopiero emulacja ps2 moim zdaniem ruszy pełną parą. No bo skoro już mają parę tytułów to zaczną poprawiać widoczne w nich błędy i takim sposobem inne gry też zaczną chodzić.
No nic przekonamy się jak to będzie za parę tygodni/miesięcy, bo moim zdaniem sprawa dobrego działania pcsx2 (około40% gier i około 20 fps) jest już blisko.
Poczekamy zobaczymy.
Romek
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5241
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Sęk w tym, że emulator nie jest prawie wogóle zoptymalizowany bo jak można optymalizować kod skoro prawie nic na tym nie chodzi. Minie jeszcze sporo czasu zaznim wezmą się za optymalizację.a wszystko to za sprawą, że emulator jest jeszcze niezbyt dobrze zoptymilizowany (pcsx2 v0.5), ale za to nowa beta odpala coraz to wiecej gier
Chyba mnie źle zrozmiałeś. Nie napisałem nigdzie że Delphin jest lepszy od PCSX2 - wogóle nie porównywałem tych 2 emu. Napisałem jedynie cytujez tą emulacją to wcale nie jest tak prosto, bo niby game cube jest potężniejszy od ps2, ale za to enginy itd. ma dużo prostsze do opanowania, tak samo masz porównanie psx-n64. A zresztą gdyby przyjrzeć się dolphinowi
A to z kilku powodów, poniżej dwa najważniejsze:Osobiście bardziej podobają mi się postępy jakie robi Dolphin! ... Nie można też zapomnieć o Icarusie, chociaż ...
1) bo to prawda. Porównaj sobie postępy jakie robią emu next-genów. PCSX2 - przez pierwsze 0,5 roku ludzie zachwycali sie mozliwością odpalenia demek domowej roboty. Przez nastepne 3 miechy zachwycali się kilkoma ekranami "loading" z paru gier i częściową emulacją BIOSu. Dopiero niedawno emu zaczął robić prawdziwe postępy - odpala coraz więcej tytułów, a niektóre z nich emuluje w dużej mierze. A teraz Dolphin - przez 1 miech było głośno na temat demek i programów GS lub multi-region (jeśli mnie pamięć nie myli) w następnym miesiącu były już screeny z Super Mario Sunshain, następnie Zelda... i ostatnio Mario Kart Double Dash. Co ważniejsze nie były to screeny z ekranów ładujących lecz obrazki z gier czy nawet wstawek filmowych. Podobnie było z Icarusem - pół roku milczenia, a potem wysyp gier emulowanych w stpopniu o wiele wyższym niż Dolphin i PCSX2 wziętych razem, zarówno pod względem kompatybilności, prędkości czy jakości wyświetlanej grafiki.
2) kupiłem sobie PS2 i mam przyjemność ciupania w kilka wspaniałych gierek (choć ostatnio i na to brakuje mi czasu) dlatego bardziej cieszą mnie byłe postępy Icarusa i obecne Dolphina bo w gry z tych platform pociupałbym sobie z równie wielką przyjemnością.
Z tym brakiem skutków ubocznych to duża przesada. Przyjrzyj sie uważnie screenom z tych gier a zauwazysz że jest na nich pełno artefaktów w postaci: źle nałożonych tekstur, czarnych kwadratów itd. Co więcej podane gry są po prostu słabe jak barszcz - nawet w połowie nie wykorzystują mocy konsoli i nie ma w niż żadnych efektów. Dla porównania weź FFX w którym operacje na frame bufferze wykonywane są średnio co 20s - nawet nie chcę mysleć jakiego giganta sprzętowego będzie wymagała emulacja tego tytułu.pcsx2 już w pełni odpala super bust a move i wta tenis bez żadnych skutków ubocznych i prawie do końca Oni.
Nie zrozum mnie źle, nie krytykuje emu Next-Genów, bo szczerze uważam każdy z nich za godny polecenia i wypróbowania. Szczerze podziwiam również pracę autorów jaką w nie włożyli. Stwierdzam jednak fakt, że pominąwszy Xpudło proces rozwoju emulacji najwolniej idzie w przypadku PCSX2 z takich czy innych powodów. Po drugie stwierdzam, że napalanie się na obecne wersje mija się z celem z dwóch powodów (wyłaczając z tego Icarusa):
a) emulatory są w zbyt wczesnej fazie rozwoju
b) obecny sprzęt nie poradzi sobie z pełną emulacją gier z PS2, XB czy GCN
... i dlatego moim zdaniem nie pozostaje Nam nic innego jak czekać na nadejście (hardwareowo-softwerowych) lepszych czasów - gdy emu będą na tyle dopracowane, a sprzęt na tyle mocny by odpalić FFX czy Mario Party.
2BII!2B