cze jestem nowy i mam pare pytań
1.dlaczego nie wyhodzą nowe wersje ePSXe i innych emu NP.chankast
2.czy jeśli ustawie wszystko na minium w ePSXe to bedzie mi usuwać jakieś elemnty z gry mało ważne np myszyy ptaki takie czy tylko zmiejszy ich jakośc
3.podajcie linka do pluginu Seal Audio 0.8 lub nowszej
Emu STOP ??
1. Z takim pytaniem powinieneś się zwrócić do autorów oprogramowania. IMO stagnacja w publikacji nowych wersji softu jest najczęściej spowodowana brakiem czasu/chęci lub dopracowywaniem/tworzeniem projektów, które w będą w przyszłości relase'owane.
2. Konfig w wersji 'Fast' spowoduje utratę jakości (oczywiście zależne jest to od wtyczki i użytego 'dopalacza', ale na ogół lecą detale, a nie całe obiekty).
3. A GUGLI czasem używasz?
2. Konfig w wersji 'Fast' spowoduje utratę jakości (oczywiście zależne jest to od wtyczki i użytego 'dopalacza', ale na ogół lecą detale, a nie całe obiekty).
3. A GUGLI czasem używasz?
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5240
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Po kolei:
1) widać autorzy emulatorów są równie zapracowani co ja
Nie można zapominać że to ludzie tacy jak Ty czy ja i mają swe prywatne sprawy, którym również muszą poświęcać czas. A może po prostu szykują coś na święta 
2) ustawienie poszczególnych opcji na minimum spowoduje usunięcie efektów (rozmycie, wiry itd) w niektórych grach, gdyż owe efekty bardzo spowalniają proces emulacji. Wszystkie elementy grafiki (myszy, ptaki itakie tam) pozostaną zaś na swoim miejscu. Oczywiście nie ma róży bez kolców i wzrost prędkości uzyskiwany jest również przez zmniejszenie zmniejszenie jakości wyświetlanego obrazu (głównie zmniejszenie tekstur, usunięcie filtrowania itd.)
3) Poszukaj na www.emufanatics.com lub www.ngemu.com
edit: znów się spóźniłem
BTW; Bzy jak tam sprawy 
1) widać autorzy emulatorów są równie zapracowani co ja


2) ustawienie poszczególnych opcji na minimum spowoduje usunięcie efektów (rozmycie, wiry itd) w niektórych grach, gdyż owe efekty bardzo spowalniają proces emulacji. Wszystkie elementy grafiki (myszy, ptaki itakie tam) pozostaną zaś na swoim miejscu. Oczywiście nie ma róży bez kolców i wzrost prędkości uzyskiwany jest również przez zmniejszenie zmniejszenie jakości wyświetlanego obrazu (głównie zmniejszenie tekstur, usunięcie filtrowania itd.)
3) Poszukaj na www.emufanatics.com lub www.ngemu.com
edit: znów się spóźniłem


2BII!2B
Re: Emu STOP ??
Szczerze, czy tak naprawdę potrzebujesz nową wersję ePSXe?. Na obecnej wersji chodzi wiecej niz 80% gier. Rdzeń emulatora jest juz kompatybilny z oryginałem w wystarczającym i zadowalającym stopniu, wiec nie sądze aby DEV'y odpowiedzialne za epsxe jeszcze kiwnęli paluszkiem i wypuścili nową wersję. Nie mozna ulepszać wszystkiego w nieskończoność, kiedyś trzeba powiedzieć "dość". TO słowo chyba już padło w 2003 roku przy okazji wydania ostatniej wersji ePSXe.solid pisze:cze jestem nowy i mam pare pytań
1.dlaczego nie wyhodzą nowe wersje ePSXe i innych emu NP.chankast
To nie PC. Emulator nie ingeruje w sprite'y / textury i nie wybiera "mniej " obciążających system textur.solid pisze: 2.czy jeśli ustawie wszystko na minium w ePSXe to bedzie mi usuwać jakieś elemnty z gry mało ważne np myszyy ptaki takie czy tylko zmiejszy ich jakośc
www.psxdev-pl.tk - PsOne Section-PL - Najlepsza strona o PsOne / PSX. [Gry / Recenzje / Opisy / Scena PSX / Emulatory na PSX / Emulacja Psx / Artykuły / Forum / Duży DOWNLOAD / Codzienne aktualizacje]
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5240
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
hey StreaK, dobrze Cię widzieć. Pozwól że z tej radości trosdzkę popolemizuję z Tobą
gdyż jest parę rzeczy które nalezy poprawić jak np. obsługa gier ze stajni Square`a (to był krok w tył jesli chodzi o wersję 1.6.0 ePSXe, jako że pod 1.5.2 tytuły tj. CC, FF9 itd pracowały bez zarzutów) oraz kilka innych gierek "Tennis arena", "Blast Chamber", które pracowały pod starszymi wersjami emu, a pod 1.6.0 już nie. Jest też pare wciąż niegrywalnych tytuów (choć lista obsługiwanych gier to w zazsadzie 90% tytułów wydanych na szaraczka) i gier z którymi od dawna są bolączki np. Vigilante 8.
Na dodatek obsługa pistoletu, obsługa zew. pluginów sterowania, itd. itd.
Wierz mi, że autorzy mają nad czym pracować

BzyRes,

Oficjalne źródła (autorzy) podają że jeszcze takowy czas nie nadszedłNie mozna ulepszać wszystkiego w nieskończoność, kiedyś trzeba powiedzieć "dość".

Na dodatek obsługa pistoletu, obsługa zew. pluginów sterowania, itd. itd.
Wierz mi, że autorzy mają nad czym pracować
W zasadzie się zgodze, ale zważ uwagę na fakt, że choć emulator z założenie nie ingeruje bezpośrednio w kod gry to za pomoca pluginu wideo znacząco ingeruje w sposób wyświetlania obrazu. Zmiana rozdzielczości, filtrowanie tekstur, obsługa framebuffera <- całkowicie odmienia sposób postrzegania danego tytułu. Przecież odpowiednie ustawienie framuffer access/textures spowoduje włączenie bądz wył. efektów w grach Square-softu. Podobnie można regulować przezroczystość elementów i masę innych tj. rozmiar tekstur (Hi-Res text) rozdzielczość (Resolution), głębie kolorów (Color deph) co w rezultacie pozwala na dostosowanie procesu do posiadanych zasobów sprzętowych względnie wyświetlanej grafiki. NieprawdażEmulator nie ingeruje w sprite'y / textury i nie wybiera "mniej " obciążających system textur.

BzyRes,
To kiedy popijawaBardzo dobrze - zostaniesz ojcem [chrzestnym ;P].


2BII!2B
Człek ze mnie ostatnio wybitnie zapracowany , lecz jednak znajduje czasami time , aby coś skrobnąć na innych forach niż rodzime
...
01. Wiesz wydaje mi sie ze jesli jest ePSXe na którym chadza FF , czyli na old-epsxe, to IMHO nie ma co "otwierać z buta dzwi ktore są od dawna otwarte", mówiąc rzeczowo , nie ma co kodawać nowej wersji ePSXe aby współgrała z FF, jeśli na starym ePSXe giera "człapie" znośnie... wystarczy chętnych do grania w FF odesłać do starej wersji [zaoszczędzony czas i nerwy przy kodowaniu]
02. Tak, można parę rzeczy wywalić - są to zazwyczaj efekty dodawane przez sam PLUGIN [ te sprawy o których powiedziałes (filtrwanie , głebia kolorów)]. Jak sie gość uprze to wywali nawet wszystkie tekstury pozostawiająć same GRID'y [ w grach 3D] ale nie ma mozliwośći wyrzucenia pojedynczych SPRITE'ów / tekstur aby odciążyć delikatnie prcesor. All or Nuttin' powiadają...

01. Wiesz wydaje mi sie ze jesli jest ePSXe na którym chadza FF , czyli na old-epsxe, to IMHO nie ma co "otwierać z buta dzwi ktore są od dawna otwarte", mówiąc rzeczowo , nie ma co kodawać nowej wersji ePSXe aby współgrała z FF, jeśli na starym ePSXe giera "człapie" znośnie... wystarczy chętnych do grania w FF odesłać do starej wersji [zaoszczędzony czas i nerwy przy kodowaniu]
02. Tak, można parę rzeczy wywalić - są to zazwyczaj efekty dodawane przez sam PLUGIN [ te sprawy o których powiedziałes (filtrwanie , głebia kolorów)]. Jak sie gość uprze to wywali nawet wszystkie tekstury pozostawiająć same GRID'y [ w grach 3D] ale nie ma mozliwośći wyrzucenia pojedynczych SPRITE'ów / tekstur aby odciążyć delikatnie prcesor. All or Nuttin' powiadają...
www.psxdev-pl.tk - PsOne Section-PL - Najlepsza strona o PsOne / PSX. [Gry / Recenzje / Opisy / Scena PSX / Emulatory na PSX / Emulacja Psx / Artykuły / Forum / Duży DOWNLOAD / Codzienne aktualizacje]
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5240
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Ah jak ja lubię takie kulturalne kłótnie 
Ad 01. Ze względu na fakt, że
a) FF nie jest jedyna grą wydaną na PSXa.
b) trochę boli fakt, że trzeba żąglować poszczególnymi wersjami emu (1.5.2 dla CC, 1.5.2 dla FM, 1.5.0 dla tenis arena, 1.6.0 dla reszty) przy odpalaniu kilku tytułów.
c) naprawdę przydałaby się możliwość zastowowania zewnętrznych pluginów sterowania, choćby ze względu na mozliwość zaistnienia wtyczek dedykowanych takim użądzeniom jak pistolet, kierownica, których obsługa w chwili obecnej jest niemożliwa bądź to tak niekompletna, ze praktycznie uniemożliwia granie.
d) nie zawadzi zrobić nowe GUI (widziałeś jak prezentuje się PS7) i napisać parę innych drobnych bajerków, które może nie będą przełomowe ale z pewnością podniąsą atrakcyjnośc programu.
Nie zrozóm mnie źle, nie twierdzę że ePSXe jest be... wręcz przeciwnie to b. dobry jeśli nie najlepszy emulator PSXa, jednakże nie uważam że projekt stanie w miejscu, szczególnie po ostatniej wersji, w której liczbą poprawionych błędów = liczbie nowych. Może i autorzy nie odzywają się od dłuższego czasu, ale wspomniana wersja 1.6.0 pokazała do czego może doprowadzić zbytni pośpiech.
Ad 02. Częsciowo się zgodzę, w większości są to efekty generowane przez plugin, z małym acz niezwykle istotnym wyjątkiem >> framuffer access/textures << po wyłaczeniu którego znikają efekty typu wiry/rozmycia generowane przez GRę, a prędkość emulacji na słabszych komputerach wzrasta o 100% i więcej (powiedzmy z takich 5-10klatek można bez problemu wycisnąć 50).

Ad 01. Ze względu na fakt, że
a) FF nie jest jedyna grą wydaną na PSXa.
b) trochę boli fakt, że trzeba żąglować poszczególnymi wersjami emu (1.5.2 dla CC, 1.5.2 dla FM, 1.5.0 dla tenis arena, 1.6.0 dla reszty) przy odpalaniu kilku tytułów.
c) naprawdę przydałaby się możliwość zastowowania zewnętrznych pluginów sterowania, choćby ze względu na mozliwość zaistnienia wtyczek dedykowanych takim użądzeniom jak pistolet, kierownica, których obsługa w chwili obecnej jest niemożliwa bądź to tak niekompletna, ze praktycznie uniemożliwia granie.
d) nie zawadzi zrobić nowe GUI (widziałeś jak prezentuje się PS7) i napisać parę innych drobnych bajerków, które może nie będą przełomowe ale z pewnością podniąsą atrakcyjnośc programu.
Nie zrozóm mnie źle, nie twierdzę że ePSXe jest be... wręcz przeciwnie to b. dobry jeśli nie najlepszy emulator PSXa, jednakże nie uważam że projekt stanie w miejscu, szczególnie po ostatniej wersji, w której liczbą poprawionych błędów = liczbie nowych. Może i autorzy nie odzywają się od dłuższego czasu, ale wspomniana wersja 1.6.0 pokazała do czego może doprowadzić zbytni pośpiech.
Ad 02. Częsciowo się zgodzę, w większości są to efekty generowane przez plugin, z małym acz niezwykle istotnym wyjątkiem >> framuffer access/textures << po wyłaczeniu którego znikają efekty typu wiry/rozmycia generowane przez GRę, a prędkość emulacji na słabszych komputerach wzrasta o 100% i więcej (powiedzmy z takich 5-10klatek można bez problemu wycisnąć 50).
2BII!2B