PCSX2 0.9 a co ze starymi kartami grafiki
PCSX2 0.9 a co ze starymi kartami grafiki
Witam myśle że ten temat będzie odpowiedni dla wszystkich co posiadają stare karty graficzne . Otóż czy na kartach nie wyposażonych w obsługe Pixel Shader użytkownicy będą mogli korzystać z Emulatora .. PCSX2 0.9 tak aby chodziło im załóżmy Final Fantasy płynnie tak jak zaprezentował winter_mute na głównej stronce grywalność od 10 FPSów ? Czy programiści pomyśleli nad użytkownikami starszych modeli kart np GF2 MX 100/200 64MB ? czy też innych tego pokroju ?
Bez wyjątku tak już to jest poprostu w każdym z nas to żyje i każdy ma swój Old School...
Według mnie GeForce 2 MX400 odpada. Gdzieś czytałem, że karta graficzna PS2 jest porównywalna z GeForce2 GTS czyli z kartą lepszą od MX. A obsługa Pixel Shader przynajmniej w wersji 1.1 chyba będzie potrzebna.
A mam małe pytanie do innych. Jak myślicie czy na karcie Radeon 9550 będzie się dało rade wyciągnać te 20Fps'ów o których mowa w najnowszy newsie.
A mam małe pytanie do innych. Jak myślicie czy na karcie Radeon 9550 będzie się dało rade wyciągnać te 20Fps'ów o których mowa w najnowszy newsie.

-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5228
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
No nie wiem... podczas gdy GPU XBoxa bez problemu można porównać do GF, bo to AFAIR zmodyfikowany GF3 to GS to całkiem inna kość. Co więcej miałek kiedyś GF2 i nadal mam GF3.... i wierz mi że jakość grafiki w grach tj. KZ, PoP, Burnout3/4, GT4, Tekken5, CoD2 etc. bije na łeb na szyję obraz który generują karty z rodziny GF2 i 3.wolumin pisze:karta graficzna PS2 jest porównywalna z GeForce2 GTS czyli z kartą lepszą od MX
nikt nie sprecyzował że jest to dokładnie 10fps i ani klatki więcej... nie ma co wyciągac pochopnych wniosków, lepiej poczekać na relase i samemu sprawdzić jak szybko pracuje emulator.jooozek pisze:a te ponizej to srednio max 10 fpsow,
2BII!2B
Jest lepszy, przeciez widac to na pierwszy rzut oka. Nawet nie ma nad czym dyskutowac.wolumin pisze:Czyli w takim razie Xbox jest gorszy od PS2 pod względem grafiki.
NV2A, to cos pomiedzy GF3 a GF4. I tyle w kwesti samego ukladu graficznego, bez zbednego rozpisywania sie. Wez pod uwage, ze Xbox, to dwa razy wiecej pamieci nizli PS2 i ogolnie rzecz biorac - potezniejsze parametry. Xbox jest zdecydowanie najmocniejsza technicznie konsola sposrod wszystkich current gen'ow, nie liczac X360 oczywiscie. Koniec twierdzenia.wolumin pisze:Ale zastanawia mnie fakt, że np. GPU Xboxa(porównywalny z GeForce3) jest wydajnościowo lepszy od Pecetowego dopowiednika. Baaaa, nawet od GF4 jest lepszy chociaż teoretycznie powinien być gorszy.
Nie wiem do czego maja prowadzic Twoje spekulacje. Jedna watpliwosc juz rozwialem [grafika oferowana przez PS2 versus grafika oferowana przez Xbox'a]. Porownujesz mozliwosci graficzne konsol z mozliwosciami PC'tow, wyposazonych w GPU o zblizonych parametrach. Na takie porownania nie ma sie co silic, poniewaz konsola, to zupelnie inna architektura, a poza tym nie samym GPU sprzet zyje. Rozpatrujac wydajnosc danej konsoli, nie mozesz brac pod uwage jedynie parametrow graficznych GS [w przypadku PS2] czy NV2A w przypadku Xklocka - dolacz do tego procesory, pamiec, koprocesory i inne duperele, wyszukaj w googlach osiagi, jakie moze uzyskac wybrana platforma. Wtedy mozesz wyciagac wnioski. W przypadku wydajnosciowego boju - konsola vs PeCet - suche porownania, w kazdej sytuacji prowadza do blednych konkluzji.
Chwila moment wcanie nie tak do końca jest porzebny PIxel Shader w v1.1 Przecierz w pluginie GSdx8.0 jest opcja Fixed Pipline (Przepraszam jeżeli przekręciłem nazwe) Trzeba by było porozmawiać z autorami czy GF2 podoła emulacji PCSX 9.0
Bez wyjątku tak już to jest poprostu w każdym z nas to żyje i każdy ma swój Old School...
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5228
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Zgadza się, zarówno GSoft jak i GSDx9 jest w stanie obsłużyć karty nie wspierające PS... Problem wolnej emulacji na starych kartach nie tkwi w obsłudze PS, choc AFAIK PS3.0 umożliwia zyskanie paru dodatkowych fpsów... sęk w tym że stare karty korzystaja z szyny AGP, która ma po prostu za "wąskie gardło" by przesłać i obrobić wszystkie dane przetwarzane w procesie emulacji - dlatego też najlepsze efekty i największa prędkość uzyska się na nowych kartach PCI-Expres.Daniu pisze:Chwila moment wcanie nie tak do końca jest porzebny PIxel Shader w v1.1 Przecierz w pluginie GSdx8.0 jest opcja Fixed Pipline
Generalnie porównywanie PC i konsol jest bez sensu... gdyż oprócz różnicy w architekturze jest masa innych cech którymi jeden sprzęt różni sie od drugiego. Dla przykładu:BzyRes pisze:Porownujesz mozliwosci graficzne konsol z mozliwosciami PC'tow, wyposazonych w GPU o zblizonych parametrach.Na takie porownania nie ma sie co silic, poniewaz konsola, to zupelnie inna architektura, a poza tym nie samym GPU sprzet zyje.
- komputery PC dopiero wkroczyły w erę 64bitów, podczas gdy PS2 było od samego początku sprzętem 128bitowym
- choć technologia HT istnieje na PC od dosyć dawna mało jest aplikacji i zastosowań w pełni ją wykorzystujących, podczas gdy na PS2 90% aplikacji wykorzystuje przetwarzanie równoległe na 3 jednostach obliczeniowych.
- PCty wciąż mają spore ograniczenia w szybkości przesyłania danych związane z chocby zapenieniem wstecznej kompatybilności wobec sprzetu, natomiast PS2 była tworzona do gier i z załozenia miała umozliwiać jak najszybszy przesył danych pomiedzy elementami składowymi CPU<->GPU<->RAM<->SPU...
- PCty mają architekturę otwartą czyli mozesz sobie wkładać i wyjmować dowolne karty i peryferia i większość z nich będzie działać z grami, podczas gdy PS2 składało się zawsze z tych samych części (arch. zamknięta), dzięki czemu programiści moga doskonale zoptymalizować gry.
- PCty są ograniczone systemem operacyjnym, sterownikami, które zawalają pamięć... całe oprogramowanie systemowe PS2 zajmuje 8MB i znajduje się na osobnych kościach, ew. do pamięci ładowane są sterowniki IRX, ale one w większości przypadków zajmują pare kilo.
- itd... itd...
Nie, jak pisał Bzy XBox jest maszyną silniejszą niż PS2 i to widać choćby po odpaleniu gier. Róznice nie są jakieś ogromne, ale są.wolumin pisze:Czyli w takim razie Xbox jest gorszy od PS2 pod względem grafiki.
Może dlatego że XBox ma zamknięta architekturę, nie ma ciężkiego systemu operacyjnego... jednym słowem brak mu ograniczeń PCta.wolumin pisze:Ale zastanawia mnie fakt, że np. GPU Xboxa(porównywalny z GeForce3) jest wydajnościowo lepszy od Pecetowego dopowiednika. Baaaa, nawet od GF4 jest lepszy chociaż teoretycznie powinien być gorszy.
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2006, 21:25 przez winter_mute, łącznie zmieniany 1 raz.
2BII!2B