Medievil - płynność

Dyskusje na temat emulatorów systemu Sony Playstation innych niż ePSXe, czyli.: VGS, PSXeven, AdriPSX itd.
sirdoom
Junior
Junior
Posty: 5
Rejestracja: 15 sierpnia 2007, 18:55

Medievil - płynność

Post autor: sirdoom »

Witam wszystkich!
Przejdę od razu do rzeczy - mam dziwny problem z utrzymaniem stabilności w grze Medievil. Czemu dziwny? Otóż gra chodzi przez jakiś czas płynnie (60 fps - NTSC - ORYGINAŁ! Nie mój ale zawsze), jednakże po chwili gry ilość fps zaczyna się wahać - 50-60 fps, później 40-60 fps (ewidentnie widać zaciachy, a później spowolnienia) itp aż gra na chwilę zamiera i cykl się powtarza (frame skipping i frame limiter są ustawione na autodetect). Jest to o tyle dziwne, że na problem pomaga włączenie pauzy :shock: (znaczy się, po wyłączeniu pauzy znów jest 60 fps, a po chwili znów się tnie). Kiedy Dan stoi w miejscu i nic nie biega wokół niego nic się nie dzieje.
Testowałem większość emulatorów, pluginów graficznych, dźwiękowych (nie jest to też kwestia ich konfiguracji). Instalowałem też nowe sterowniki do karty graficznej.
Proszę o pomoc :( .

Ps. Mój PC z tego co najistotniejsze:
1 GB RAM (2x512 MB Dual-Channel), Sempron 2800+ (2GHz), GF 7600GT 256 MB (Palit)

Problem występuje tylko z tą grą...
Eysmond
Moderator
Moderator
Posty: 474
Rejestracja: 11 lutego 2007, 12:03

Post autor: Eysmond »

Możliwe że płyt jest porysowana i wtedy zwalnia bo nie może odczytać
sirdoom
Junior
Junior
Posty: 5
Rejestracja: 15 sierpnia 2007, 18:55

Post autor: sirdoom »

Nie ma takiej opcji - zrobiłem sobie obraz, żeby nie było zbyt głośno (nie cierpię jak komp mi hałasuje - jedyne co toleruję to dźwięki z głośników).
Chciałem też sprawdzić u kogoś innego, czy tak samo chodzi, ale wszyscy wyjechali (ci co mają kompa, który utrzyma emulację psx z >50 fps).
Eysmond
Moderator
Moderator
Posty: 474
Rejestracja: 11 lutego 2007, 12:03

Post autor: Eysmond »

a jakiego używasz emulatora?
sirdoom
Junior
Junior
Posty: 5
Rejestracja: 15 sierpnia 2007, 18:55

Post autor: sirdoom »

sirdoom pisze:Testowałem większość emulatorów, pluginów graficznych, dźwiękowych (nie jest to też kwestia ich konfiguracji).
Hmmm to może rozszerzę to zdanie...
Emulatory: Bleem!, ePSXe 1.5.2 , 1.6.0, PCSX, PSXeven, SSSPSX, Xebra
Pluginy graficzne: wszystkie które wydał Pete (4), Next GL, Next 3D, P.E.Op.S. Soft GPU
Pluginy dźwiękowe: P.E.Op.S. DSound (zarówno Lite jak i normalna wersja), Eternal SPU

Nazwy brane z downloadu.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5223
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Hmmm, dziwna sprawa jako że dotyczy tylko 1 tytułu, ale... próbowałeś starszej wersji frameskippa (znaczy sie włączyć special game fixes w głównym oknie ustawień gpu, a w samej zakładce sgf opcję `Use old frameskipping`)?

Z innych przywar - sprawdzałeś czy wtyczka dżwiękowa niczego nie przydusza, sprawdź na różnych trybach emulacji dźwięku, przy różnych wielkościach buforu.

Z innej beczki - w samym ePSXe ustaw na sztywno region na US. NTSC

Jeszcze inny pomysł - pokombinuj we wtyczce wideo z ustawieniami framebuffer access / textures... bo ww opcje lubią spowalniać proces emulacji.\

Kolejna sprawa - rozumiem że masz zainstalowane ForceASPI i nowsze stery dla karty graficznej?

Ostatnia kwestia - ustawienia karty wideo: zmień wartość opcji odpowiedzialnej za synchronizację pionową.

Tyle ode mnie.
2BII!2B
sirdoom
Junior
Junior
Posty: 5
Rejestracja: 15 sierpnia 2007, 18:55

Post autor: sirdoom »

Problem rozwiązany :D
W czasie kiedy ustawiałem 'Old frame skipping' zauważyłem opcję 'Use PC fps calculation' w okienku game fixes. Pomogła :)
Dzięki za pomoc :)
ODPOWIEDZ