Grafika, grywalność, licencja, co decyduje o zagraniu w grę?

Ogólne dyskusje na temat gier.
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

Bzyku wymieniasz te gry stare w których nie moge tego zmienic ale na innych jest musowo min 800 na 600. Pozatym winter nie wybrażam sobie grania w gry w rodzeilczości 320x240. Być może czepiam się ale gry na pc miedzy innymi wygladają lepiej niż na konsolach przez to że może ja puścić w wyższych rozdzielczościach.
Obrazek
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Adult pisze: Pozatym winter nie wybrażam sobie grania w gry w rodzeilczości 320x240. Być może czepiam się ale gry na pc miedzy innymi wygladają lepiej niż na konsolach przez to że może ja puścić w wyższych rozdzielczościach.
320x240, to miedzy innymi gry na PlayStation czy Nintendo 64 [bez RAM PAKa w przypadku tego drugiego]. Taki low res wyglada OBLEDNIE na ekranie TV. Przyklad - PSX: Tekken 3, Soul Edge, Chrono Cross, Final Fantasy IX; N64:Super Mario 64, Zelda OoT, Turok 2 i wiele innych. Zastosowanie niskiej rozdzilczosci na monitorze pozwoli otrzymac znacznie gorszy efekt.

Czepiasz sie, oj czepiasz. :] Wysokie rozdzielczosci, tj. 64368237482x58432742932 i inne, moze i zretuszuja piksele ale w zadnym wypadku nie dodadza bogatej polygonalnosci, co jest cecha charakterystyczna dla wiekszosci konsolowych tytulow. Dobry przyklad podawal w_m. W takim NWN postaci wygladaja, jakby zlozone byly z prostych bryl. Co innego wydany [mniej wiecej] rownolegle FF X - oblosc ksztaltow piesci oczy. A 800x600 potrzebujesz jedynie dlatego, iz monitor nie jest w stanie wyswietlic tak ladnego obrazu jaki generuje TV [w odniesieniu do gier oczywiscie]. Wszystkie gry na PS2, Xbox'a i pozostale systemy 32-bitow wzwyz, to ~640x480. Lacznie z konwersjami PCtowych hitow na X'a. Jest jeszcze wysoko rozdzielczosciowy HDTV i X360 - kosmos, przy ktorym monitor moze jedynie cichutko zaszlochac.

Czego ja sie w ogole uczepilem. Gry PC niejako wymuszaja zastosowanie wysokiej rozdzielczosci, uaktywnianie filtrow, antialiasingu, itd. bo monitor NIE POSIADA hardware'owych bajerow charakterystycznych dla telewizora. I z czystym sumieniem moge powiedziec, ze 90% tytulow konsolowych wyglada ladniej i naturalniej na TV mimo skromnego 640x480. PeCetowy hi res niech sie schowa.
Awatar użytkownika
szarak
User
User
Posty: 35
Rejestracja: 25 października 2005, 22:38
Kontakt:

Post autor: szarak »

Dla mnie obowiazkowa licencja jest w rajdówkach, i w Gran Turismo bo nie wyobrażam sobie tej gry bez licencji, co innego gdyby jeszcze uszkodzenia były ale bez nich te 500 aut gdyby były wymyślone przez autorów gry to ta gra by straciła cały power, a tak dzięki tej licencji możemy spokojnie przełknąc brak zniszczeń.

Licencja nie potrzebna jest mi w takich grach jak Burnout Revenge za swoje kraksy czy PES za piękny futbooll, bo one mają tyle w sobie miodu że o licencji można śmiało zapomnieć.

Grafika ma dla mnie najwieksze znaczenie w grach wyścigowych ze względu że nie da się wybaczyć podczas jazdy kiepsko zrobionych fur i tras, a reszta gatunków gier jak ma słabszą grafe a grywalność dobra to moge to wybaczyć.

A co do rozdzielczości to że odbiornik tv ma rozdzielczość słabą tak jak konsole to mi przy dobrej grze no konsole to nic nie przeszkadza, dla mnie liczy się dobrze bawić przy grach a nie rozdzielczościami się przejmować.
Najlepsza i jedyna aktualizowana strona o PsOne www.psxdev-pl.tk sporo recenzji na szaraka i solucji a także scena, emulacja, developing i forum.Polecam zagorzalym fanom PsOne. Aktualka po dłuższym czasie znów aktywna w tym newsy o PsOne! Zapraszam
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5220
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Adult pisze:Być może czepiam się ale gry na pc miedzy innymi wygladają lepiej niż na konsolach przez to że może ja puścić w wyższych rozdzielczościach.
I tak i nie... wysoka rozdzielczość, bajery graficzne... itd itp to z pewnościa zalety PieCa, ale po prostu boli mnie fakt:że np.

PC nie wykorzystuje w pełni swej mocy... dla przykładu opisze Ci może KillZone, bo PS2 jest najsłabsza z current-genów, a jak stwierdził Bzyk KillZone nie nalezy do gier fantastycznych pod względem graficznym.. Pamiętam jak dziś moment gdy w grze wszedłem z lokacji czysto urbanistycznej (AFAIR jakiegoś centrum handlowego) do ...parku, w którym Helgoni rozbili obóz. Zielone połacie nie były może jakieś przeogromne ot w 10-20 minut dało się przebyć całą lokacje, aczkolwiek cały park by wypełniony roślinnościa, krzewami w których mogłeś się chować, trawą i drzewami... coż drzewa były specyficzne, bo właśnie kwitneły i w momencie gdy zawiał wiatr cały ekran, ba... cała plansza wypełniała się setkami, tysiącami wręcz milionami wirujących, różowych płatków - widok zapierający dech w piersi. Inny przykład Tekken5 lub MGS3 - gry z górnej półki jeśli chodzi o jakość wyświetlanej grafiki, w obydwóch jest identyczny motyw... zarówno w MGS lokacja, w której walczysz z Boss oraz w uwielbiana przez wielu plansza bodajrze Moon Casted z Tekken5 sa wypełnione po brzegi dmuchawcami które przy ruchu wypuszczaja dziesiatki czastek fruwajacych po planszy, do tego cudowne rozmycie i jeszcze lepsza muza, i masz w sumie widok, którego nie zapomnisz do końca życia... toteż zważywszy na sam fakt że w samej karcie graficznej mam 8x więcej pamięci niż wyposarzone jest PS2 śmiem twierdzic że grafika jaką prezentują PCtowe tytuły jest conajmniej uboga... i co z tego że są naprawdę ładne gry np. CoD2, Doom3, seria NFS, King Kong... skoro: ukazują się one raz na ruski rok, przeważnie są to FPP i wyścigi, i jakby na problem nie spojrzeć są tylko kropla w oceanie crapu wydawanego na PC, a na konsoli co drugi tytuł jest w stanie mnie użec choćby pod wzgledem oprawy graficznej.
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

winter_mute pisze:dla przykładu opisze Ci może KillZone, bo PS2 jest najsłabsza z current-genów, a jak stwierdził Bzyk KillZone nie nalezy do gier fantastycznych pod względem graficznym..
Napisalem, ze KillZone uruchomiony na monitorze nie bedzie stanowil takiej rewelacji jak chocby Tekken 5. Razilaby zairnistosc niestety. KillZone jest piekny, dokladny, przepelniony detalami ale... to FPP. Monitor ublizylby temu tytulowi - cale szczescie pozostal jako exclusive dla PS2. :]
winter_mute pisze:toteż zważywszy na sam fakt że w samej karcie graficznej mam 8x więcej pamięci niż wyposarzone jest PS2 śmiem twierdzic że grafika jaką prezentują PCtowe tytuły jest conajmniej uboga... i co z tego że są naprawdę ładne gry np. CoD2, Doom3, seria NFS, King Kong... skoro: ukazują się one raz na ruski rok, przeważnie są to FPP i wyścigi, i jakby na problem nie spojrzeć są tylko kropla w oceanie crapu wydawanego na PC, a na konsoli co drugi tytuł jest w stanie mnie użec choćby pod wzgledem oprawy graficznej.
Podpisuje sie pod tym, jak zawsze, obiema recami. Gry z PC nie maja ani troche tego, czego w przypadku konsolowych tytulow rzadko kiedy brakuje. Mam na mysli artyzm wykonania. Smaczki, rozmaite wyszukane efekty, cale piekno swiatow, w ktorych toczy sie akcja konsolowych pozycji. Dmuchawce w Tekken, przepiekne areny w SC3, dzungla, ktora tetni zyciem w MGS3. I w koncu fotorealistyczne do bolu Gran Turismo 4. Mam pomysl - w_m, zarzuc dowolnym screenem auta, pozyskanego po wygraniu ENDURANCE w GT4. Zapewniam, ze taki skromny obrazek wymiecie WSZYSTKO, co do tej pory mozna bylo ujrzec na PC [procz demosow z benchamrkow ale to akurat sprawa dyskusyjna,mowimy przeciez o grach].
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5220
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

BzyRes pisze:Mam pomysl - w_m, zarzuc dowolnym screenem auta, pozyskanego po wygraniu ENDURANCE w GT4.
Z największa przyjemnością. Co wiecej, aby nie przedobrzyć screen prezentujący samochodzik pochodzi bezpośrednio z wyścigu, a wszystkie dodatkowe bajery graficzne (filtry etc) są wyłączone. Trochę się rozmyło bo dość szybko jechałem - monster wyciąga 200km/h w kilka sekund :D

Tak czy siak oto on - San Francisco Circuit i Toyota Minolta >
http://www.psemu.pl/forum/gfx/inne/IMG0000.JPG
2BII!2B
ODPOWIEDZ