Planowałem co prawda, poczęstwać Was w grudniu serią informacji dotyczących mobilnej emulacji na platformie Android, niemniej z powodów ode mnie niezależnych jestem zmuszony przesunąć niniejsze na bliżej nieokreśloną przyszłość. Tym samym, w dniu dzisiejszym, przyjrzymy się nowej wersji rozwojowe, najprężniej rozwijającego się emulatora przenośnego PSP - czyli Jpcsp.
Tu z kolei, zmian sporo, jakby nie spojrzeć - sześć miesięcy to okres, w którym wydarzyć się może wiele, a w przypadku tytułowego projektu - lista najistotniejszych zmian zawiera:
- wprowadzenie możliwości eksportu całych scen 3D oraz tekstur,
- dodanie wsparcie dla PSP Lamb, co z kolei umożliwia, modyfikowanie gry przez podmianę domyślnych tekstur na własne,
- implementacje obsługi sieci PRO Online, w tym mapowania portów, konfiguracji PnP i chatu,
- usprawnioną obsługę domyślnej sieci Adhoc emulatora,
- dodaną obsługę nożnego kontrolera PSP-LFH2210/00,
- usprawnioną emulację koprocesora VFPU, w tym funkcji MMUL, VMSCL, VMMOV, VMIDT, VMZERO, VMONE, VI2F, VLOG2, VEXP2, VF2H,
- wprowadzenie szeregu usprawnień do emulacji GE (Graphics Engine), w tym obsługi pamięci, tekstur, parametrów VTYPE i polecenia VAP,
- poprawioną obsługę wykonywalnych ELF-ów, z szczególnym naciskiem położonym na aplikacje hemebrew,
- usprawnioną obsługę dźwięku, modułu mpeg i funkcji odpowiedzialnej za wyświetlanie obrazów jpeg,
- wprowadzono obsługę wirtualnego systemu plików wykorzystywanego przy deszyfrowaniu plików PGD,
- usprawnienie operacji na shaderach oraz poprawki pod kątem urządzeń ATI/AMD,
- poprawki w funkcjach odpowiedzialnych za wyświetlanie czcionek, ikon w menu oraz odtwarzanie UMDvideo i dźwięku Atrac3,
- kilkukrotne przepisanie i zoptymalizowanie kod emulatora, zwiększające wydajność oraz kompatybilność programu.
Można by tak, jeszcze długo mnożyć punkty z kilkustronicowej listy zmian, niemniej każdy zainteresowany może bezproblemowo przejrzeć ogólne informacje na
stronie domowej projektu, znaleźć pliki i szczegóły techniczne w
automatycznym repozytorium SVN, a ewentualne wątpliwości w temacie obsługi danej gry, rozwiać z pomocą
oficjalnej listy kompatybilności.