!!PROBLEM!! Czarny ekran w grach=zwiecha...

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Boro_sz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 kwietnia 2005, 16:41

!!PROBLEM!! Czarny ekran w grach=zwiecha...

Post autor: Boro_sz »

Mam problem z ktorym sie borykam juz jakis miesiac... chodzi o czarny ekran w grach(czasami jest zatrzymany obraz), podczas gdzy muzyka nadal gra... przeczytalem chyba wszystkie posty na ten temat ale nic nie pomoglo. Czarny ekran wystepuje w ff9, chrono cross, valkyrie profile, metal gear solid(tutaj jest tylko zwiecha) i jeszcze kilku niejszych tytulach. Uzywam epsxe152, zainstalowalem wszystkie nowe sterowniki, mam:
athlon1700+ (ponad 1,4ghz)
512ram
gf4 mx 440
zauwazylem dziwna rzecz: mianowicie chodzi o to ze gra na moent rusza po wcisnieciu L2 (domyslnie mam pod 2), ale po chwili nadal jest zwiecha za wyjatkiem valkyrie profile i mgs ktore to gry zaczynaja sie wgrywac chwile i pozniej chodza bez zarzutu...
Najczesciej wystepuje to w ff9 (ntsc) w chwili sejvovania/przechodzeniu na inny ekran zaraz po zmianie ekwipunku/abilities (z tym ze im wiecej zmian tym bardziej pewna zwiecha), jednak nie zmieniajac wogole ekwipunku moge grac caly czas. Gra jest pelna bez zadnych ciec...

Bardzo prosze o pomoc, mi juz koncza sie pomysly- mecze sie z tym juz wieki i nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi...
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

To tak:
1. Graj w CC na emulatorze w wersji 1.5.2
2. Włącz w Special Game Fixes opcję Odd/Even bit hack
3. Jeżeli w niektórych miejscach masz czarny ekran, to włącz Framebuffer Acces na maksymalną wartość.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Boro_sz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 kwietnia 2005, 16:41

Post autor: Boro_sz »

nie pomaga
juz tego probowalem...
ff9 zawiesza sie przy wyjsciu z pomieszczenia/sejvovaniu zawsze po zmiane abilities, a czesto po zmianie ekwipunku... a co do sejvow to moogle "zawiesza" sie w powietrzu zawsze przed zapisaniem stanu... zato CC czasami przy ladowaniu czarow.
mi juz rece opadaja...
no nic w kazdym razie dzieki

best regards dla calej ekipy ePSXe Pl
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5224
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Pozwólcie że dodam swoje 5 groszy:
po wcisnieciu L2 (domyslnie mam pod 2)
Unikaj przypisywania przycisków pod klawisz z cyframi. Niewiedzieć czemu, ale są z tym problemy.
ff9, chrono cross, valkyrie profile, metal gear solid [...] Włącz w Special Game Fixes opcję Odd/Even bit hack
Wymienione przez Ciebie gry należą do tych problematycznych i oprócz wspomnianego odd/even bit przeważnie wymagają właczenia innych, dodatkowych opcji. Przejrzyj Listę kompatybilności i porozglądaj się w konfiguracjach wtyczek wideo / audio czy przy jakiejś opcji nie stoi nazwa gry którą chcesz odpalic, bądź jej skrót (FF9 , MGS etc.)... Jesli takową znajdziesz (a zapewniam że znajdziesz) nie zaszkodzi ją włączyć.
Jeżeli w niektórych miejscach masz czarny ekran, to włącz Framebuffer Acces na maksymalną wartość.
A tutaj słówko wyjaśnienia - jeśli gra wywaliła czarny ekran, ale wciąż pracuje a licznik fpsów (klawisz 'Delete') nadal pracuje to oznacza to iż do działania ruszył jeden z efektów typu. blur, wir etc., a Ty nie skonfigurowałeś wtyczki graficznej do jego wyświetlania - wspomniane przestawienie opcji FBA korygguje to niedopatrzenie i wszystko wraca do normy.
2BII!2B
Boro_sz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 kwietnia 2005, 16:41

Post autor: Boro_sz »

moje ustawienia pluginu pete`s psx opengl:
windowed mode800x600
color deph 32
keepsx aspect ratio:off

texture quality: r8g8b8a8
texture flitering: 2
hi res:0
gfx card vram:0

show fps display:on
use fps limit: on i na auto
use frame skiping: on

offscreen drafing: 2
framebuffer textures: 2
framebuffer access: 4

disable screensaver: on
SGF: on i z tego mam wlaczone: g4 polygon cache, odd/even bit hack

niestesty problem wystepuje nadal... nawet na pluginach sftwareowych.
ODPOWIEDZ