Awięc miałem już ustawione wszystko pieknie, włączam dzisiaj gre i co widze? Wszystkie renderowane tła, i na filmikach też rzuca sie to w oczy (tylko obiekty 3d sa ok) są tak jakby pdzielone na kwadratowe pola i wygląda to nie ciekawie (lekko poprzesuwane względem siebie, nie ta sama paleta barw itd, jednym słowem nieudana ukłądanka ) screen :
http://www.badongo.com/pic.php?file=hee ... ane.JPG&s=
Na pierwszy rzut oka nic nie widac,(nieco rozmyte kolory - jpg ;/, , u mnie w czasie gry wygląda to dużo gorzej) ale jesli się przypatrzycie lepiej (Viper Manor np.).. widac że coś sie krzaczy ...
Próbowałem już z róznymi opcjami video emulatora, ale różnicy nie widze :/
Aktualne ustawienia (wszystko było ok wcześniejszego dnia.. !! arhivum X !!):
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.75
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 GTS/AGP/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [16 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 3
- Framebuffer texture: 3
- Framebuffer access: 3
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: on
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00001000]
Może jeszcze dodam, że wcześniej były może ze 2 takie linie i tylko w poziomie, wiecej nia zauważyłem, teraz calutki obraz jes poprzecinany w pionie i poziomie
:[
Dobra wiem , że chodzi o texture filtering, jesli ustawie opcje 3-4 lub wylacze filtrowanie, nie ma problemów z tym kwadratami, ale wtedy wali na lewo i prawo pixelozą
Chrono cross + szachy?
Filtering powinienes miec akurat ustawiony na 6,a tak w ogole polecam zapoznanie sie z TYM artykulem. Chyba nie musze niczego dodawac*.
*zakladajac, ze masz przynajmniej PIII 700
*zakladajac, ze masz przynajmniej PIII 700
Ja stosuje bardzo przyjemne combosy:
- screen smoothing + FSAA
- screen smoothing + scanlines
- screen smoothing + FSAA + scanlines
Czym jest smoothing i FSAA - wiadomo. Dwa efekty, ktore wygladaja ranty, kanty i pustaki do tego stopnia, ze z kanciaste obiekty nabieraja milych dla oka, oblych ksztaltow.
Uruchomilem CC z wlaczonym smoothing'iem {Video > Pete's ... > Configure > Misc > Screen smoothing} i wlasna konfiguracja dla tej gry:
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 MX/AGP/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [16 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 32 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]
Efekt:
Mysle, ze widac mala roznice. Dolozenie delikatnego scanlines [(...) > Misc > Scanlines} zretuszuje niedociagniecia przefiltrowanych partii prerenderow, na ktore narzekasz. Polecam zabawic sie w rozmywanie i porownac efekty z dotychczasowymi.
BTW; Twoje ustawienie nie moze sprawiac, ze CC wyglada lepiej nizli po zastosowaniu konfiguracji z artykulu - chocby dlatego, ze w emulacji uzywasz 16-bitowej palety kolorow.
- screen smoothing + FSAA
- screen smoothing + scanlines
- screen smoothing + FSAA + scanlines
Czym jest smoothing i FSAA - wiadomo. Dwa efekty, ktore wygladaja ranty, kanty i pustaki do tego stopnia, ze z kanciaste obiekty nabieraja milych dla oka, oblych ksztaltow.
Uruchomilem CC z wlaczonym smoothing'iem {Video > Pete's ... > Configure > Misc > Screen smoothing} i wlasna konfiguracja dla tej gry:
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 MX/AGP/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [16 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 32 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]
Efekt:
Mysle, ze widac mala roznice. Dolozenie delikatnego scanlines [(...) > Misc > Scanlines} zretuszuje niedociagniecia przefiltrowanych partii prerenderow, na ktore narzekasz. Polecam zabawic sie w rozmywanie i porownac efekty z dotychczasowymi.
BTW; Twoje ustawienie nie moze sprawiac, ze CC wyglada lepiej nizli po zastosowaniu konfiguracji z artykulu - chocby dlatego, ze w emulacji uzywasz 16-bitowej palety kolorow.