Silent HIll... Problem (Ta-da....)

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Raziel-chan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwietnia 2006, 00:46

Silent HIll... Problem (Ta-da....)

Post autor: Raziel-chan »

Okay... Nie jestem pewien, czy to jest problem, czy tak miało być: Jak na razie w 2 miejscach w grze, podczas wychodzenia z windy na 4 poziomie szpitala (gdy przechodzi się do świata alternatywnego) i rozmowy z Lisą po samoistnym zapaleniu się proszku na ołtarzu za dziurą w ścianie w antykwariacie, nie widać nic oprócz Czarnego ekranu (taka 'świecąca czerń: paski filmowe na górze i dole są czarne, a pole widoku troszkę jaśniejsze'). Podczas rozmowy z Lisą emulator zwalnia jakby coś tam jednak renderował, a wzdłóż prawej krawędzi pola widoku widać jakiś fragment renderingu (pasek jest tak wąski, że mogę tylko zgadywać, że to to pomieszczenie z następnej sceny).
Używam Epx 1.6.0. Było w tej nieoficjalnej konwersji, ale przekonfigurowałem, bo źle chodziło. Ustawienia mam takie:

Plugin: Pete's psx D3D plugin 1.76
screen size: 640x480
Color depth: 16 bit
Texture Quality: R4G4B4A4
Hires Textures: 0
Filtering: 0
Vram: Autodetect
Frame skipping z autodetect
Off-screen drawing: 1
Adv. Blending: 2
Framebuffer Textures: 2
Framebuffer Access: 0
Alpha Multipass/Mask Bit: on
Unfiltered Buffer Access on
Color Dithering: on
Disable Screensaver: on
Gamefixes: none

Komputerek to:

Celeron 433mhz
320 MB ram
Nvidia RivaTNT2Vanta PCI 32 Mb firmy Creative
Windows 2000 Pro SP4
Force(d) ASPI
Ostatnie kompatybilne Forceware Nvidii

Próbowałem zmieniac, co się da, ale nic nie dało. A jesli tak ma być - cóż, nikt nie jest doskonały...

EDIT: Pogrzebałem jeszcze trochę i stwierdziłem, że problem ten występuje we wszystkich pluginach Hardware, ale w Software już nie. TYle, że przy tym sprzęcie dobrze jest jak software ma 2 klatki na sekundę...

cya
Raziel-chan
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

próbowałeś już z "Framebuffer access" ustawionym na 4 :?:
2BII!2B
Raziel-chan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwietnia 2006, 00:46

Post autor: Raziel-chan »

Pomogło, ale nie całkiem:
Obraz jest, ale to wszystko strasznie zwalnia. Naprawdę drastycznie.

Edit: Podczas testowania innych emulatorów trafiłem na Pete's Direct 3D plugin 1.58 albo coś takiego. Na tym tego efektu nie było, a i chodziło szybciej... Gdyby tylko jeszcze nie renderowało czasami liści z drzewa na drugim końcu lokacji tuż przed kamerą... sigh...
Takie pytanko: Który najlepszy byłby dla mojego 'super' sprzęciora plugin graficzny...? Bo tak wszyscy mówią "Opengl! OpenGl!", a u mnie to D3d działa szybciej (a przynajmniej w tym przypadku).

I jeszcze jedno pytanko - nie da się jakoś przekonfigurować AdriPsx aby działał wolniej i nie ciął dźwięku? Bo w porównaniu z Epsc to on po prostu 'cholernie za**erdala' z normalbym dźwiękiem, a jak się da frame limit na 30 to się dźwięk tnie.

cya
Raziel-chan
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Raziel-chan pisze:Pomogło, ale nie całkiem:
Obraz jest, ale to wszystko strasznie zwalnia. Naprawdę drastycznie.
Ja bym sugerowal przesiadke na plugin albo nawet emulator software'owy. Procek masz niezgorszy, zatem sprobuj emulacji z plugiem P.E.Op.S. Soft Driver . Ewentualnie przetestuj CVGS [z patchem] badz Emurayden.

Szczerze mowiac, nie widze powodow, dla ktorych Silent Hill mialby pracowac plynnie na Twoim sprzecie. Nawet moja maszyna, uzbrojona w Duron @672 / 512 SDRAM / GF2 MX 200, momentami nie wyrabia przy emulacji malomiasteczkowego srodowiska z SH. Cala gra jest w 3D, zatem wymagania wzgledem sprzetu rosna, a co za tym idzie, zdarzaja sie spowolnienia / rwanie nawet na mociejszych [umownie...] pecetach.
Raziel-chan pisze:Takie pytanko: Który najlepszy byłby dla mojego 'super' sprzęciora plugin graficzny...? Bo tak wszyscy mówią "Opengl! OpenGl!", a u mnie to D3d działa szybciej (a przynajmniej w tym przypadku).
Bo wszyscy mowia o Pete's OpenGL w odniesieniu do kart graficznych z rodzin GeForce / Radeon. Dla Rivy najlepszy bedzie Pete's D3D i basta. Oczywiscie, jesli brac pod uwage pluginy wspierajace dopalanie tekstur.

Zmniejsz rozdzielczosc, uzyj mniej zasobozernego pluga dzwiekowego - Eternal SPU zdecydowanie odpada. Pokombinuj z ustawieniami sekcji Textures oraz Compatibility. Jesli mam cos jeszcze zasugerowac, to polecam przyjrzec sie artykulom dostepnym na stronie [PlayStation > Artykuły]. Jeden z nich poswiecony jest konfiguracji emulatora z mysla o wzglednie slabych komputerach. Stosujac analogiczne rozwiazania, powinienes cos wskorac u siebie.
Raziel-chan pisze:I jeszcze jedno pytanko - nie da się jakoś przekonfigurować AdriPsx aby działał wolniej i nie ciął dźwięku? Bo w porównaniu z Epsc to on po prostu 'cholernie za**erdala' z normalbym dźwiękiem, a jak się da frame limit na 30 to się dźwięk tnie.
Nie bardzo da sie przekonfigurowac, poniewaz AdriPSX, podobnie jak ePSXe korzysta z pluginow > czyt. schemat konfiguracji jest ten sam. Choc zawsze mozna dzwiek wylaczyc. :]
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Raziel-chan pisze:Obraz jest, ale to wszystko strasznie zwalnia. Naprawdę drastycznie.
To normalne na słabych sprzętach bo w przypadku takich ustawień obciążenie związane z obsługą efektów jest kierowane na procesor. Na kilku gigowych prockach jest to w zasadzie nieodczuwalne, ale na 400 komp dostaje przez to czkawki.
Co można z tym zrobić? To generalnie zalezy:
- niektóre tytuły umozliwiają wyświetlanie efektów jedynie w trybie softwarowym (Framebuffer access: 4)
- niektóre karty nie obsługują sprzętowego generowanych przez Pete`s GPU efektów.

tak więc, na początek polecam sprawdzić czy możesz obsłużyć efekty sprzetowo w tym celu ustaw kombinacje opcji Offscreen drawing / Framebuffer texture / Framebuffer access na 2/2/0 lub 2/2/3, nie zawadzi też wypróbować inne kombinacje. Jesli to nie poskutkuje, albo efekty będa niezadowalające zauważ iż ustawienia Framebuffer access moga być kontrolowane bezpośrednio z poziomu emulatora, tak więc ustaw FA na 0 a w momencie gdy będą wyświetlane efekty (obraz zniknie) wciśnij delete, za pomocą PgUp/Down przejdź do kwadraciku oznaczonego jako FA i przełącz go na wartość 4 - zobrazowane to jest tym iż kwadracik będzie cały wypełniony - w momencie zakończenia sekwencji z efektami możesz znów przełączyć na FA na wartość 0 - kwadracik pusty.
Raziel-chan pisze:Podczas testowania innych emulatorów trafiłem na Pete's Direct 3D plugin 1.58 albo coś takiego.[...]który najlepszy byłby dla mojego 'super' sprzęciora plugin graficzny...? Bo tak wszyscy mówią "Opengl! OpenGl!", a u mnie to D3d działa szybciej (a przynajmniej w tym przypadku).
Generalnie Pete's GPU składa się z trzech wtyczek:
- Pete`s OpenGL
- Pete`s Direct 3D
- Pete`s DX6(D3D)
Pierwsza jest uniwersalna i pracuje z każdym GPU wspierającym OpenGL, aczkolwiek najlepiej pracuje z kartami GF2 lub lepsiejszymi. Druga przeznaczona jest dla kart wykorzystujących DX7 wzwyż czyli wszelkiej maśći Geforców i Radeonów - generalnie nie polecam bo zdarzają się przekłamania w grafice (np. w GT2). Trzecia jest wtyczką wspierającą stare DX6, czyli wszelkie karty bez T&L i w zasadzie jest to najszybszybsza wtyczka z zestawu Pete'a.

Tak więc, dla Twojej konfiguracji sprzętowej zalecam korzystanie z Pete`s DX6(D3D). Co więcej chciałbym zauwazyć, że ostatnia wersja pete GPU jest oznaczona numerkiem 1.76 więc proponuję zaktualizować stare wtyczki >
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Downl ... ale&plik=1
2BII!2B
Raziel-chan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwietnia 2006, 00:46

Post autor: Raziel-chan »

Er... Winter_Mute, jak się przyjrzyż mojemu pierwszemu postowi, to tam właśnie piszę, że używam wtyczki z numerkiem 1.76. Dopiero potem dałem na 1.58 i problem zniknał (ale pojawił się kolejny - ten z liśćmi) .

A co do płynności - tu musze się tylko częściowo zgodzić. Przy obcięciu wszystkich bajerów graficznych i tylko rozdzielczość na 640x480 działa calkiem nieźle. Co ciekawe, najbardziej zasobożerny fragment gry to chyba sam poczatek - pierwsze odwiedziny w underworld/trup rozpiety na siatce - tam się zawsze i wszędzie w epsz ścina, mniej lub bardziej.

Szkoda, że adripsx ma ten problem z dźwiękiem - bo pod względem szybkości to po prostu rządzi.

cya
Raziel-chan
ODPOWIEDZ