Mickey's Wild Adventure features

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
krismuz
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 30 lipca 2006, 14:13

Mickey's Wild Adventure features

Post autor: krismuz »

Pomocy !!! brak muzyki podczas grania w super platformówkę Mickey's Wild Adventure features :(
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Nalezaloby podac troche szczegolow:

- konfiguracja emulatora [spis uzytych pluginow, etc.]
- wersja gry [czy jest kompletna, etc.]
- grasz z obrazu / CD?
- czy brak muzyki mamy rozumiec poprzez glucha cisze podczas emulacji, czy tez nie wystepuje jedynie sciezka dzwiekowa przygrywana w tle [nazwijmy to umownie - utwory / piosenki audio]
- czy w MWA, jako jednynym emulowanym przez ciebie tytule, brakuje muzyki, czy problem powtarza sie w kazdym przypadku?
krismuz
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 30 lipca 2006, 14:13

Mickey's Wild Adventure features

Post autor: krismuz »

Szczegóły problemu:
- w trakcie gry nie występuje ścieżka dźwiękowa ,utwory
muzyczne charakterystyczne dla każdego poziomu misji, które są bardzo ważne dla utrzymania odpowiedniej atmosfery gry. Wszystkie inne dźwięki i odgłosy są słyszalne .
Próbowałem z różnymi emulatorami zarówno z obrazem płyty jak i też CD. Emulator ePSXe1.6.0 różne pluginy i ustawienia, efekt taki ,że ścieżka dźwiękowa występowała tylko podczas misji treningowych.
CVGS tak samo jak w ePSXe, w pSX bez ścieżki dźwiękowej . Jedynie Xebra
odtwarzała muzykę podczas grania,ale tak niewyraźnie, że zamiast potęgować klimat gry to ją psuła, a i grafika też nie należała do za pięknych.
To jest jedyna gra z ,którą mam problemy ze Ścieszką dźwiękową.
Dodam jeszcze , że u znajomego na systemie 98 z emulatorem ePSXe1.6.0 z mojego CD dźwięczy aż miło .
Konfiguracja sprzętowa: Pentium 4HT 2.8 ,Radeon 9700pro, RAM 1G. XPSP2.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2008, 20:01 przez krismuz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

krismuz pisze: w trakcie gry nie występuje ścieszka dżwiękowa ,utwory muzyczne charakterystyczne dla każdego poziomu misji,
Czyli wystepuje.

Zerknij sobie do tego arta. Na samym spodzie, mozna przeczytac o mountowaniu obrazu pod DT w celu uzyskania audio podczas gry. Mysle, ze o to chodzi, zatem powinienes zadzialac zgodnie z podanym a rtykule schematem.

Aby wszystko bylo cacy, upewnij sie, ze w sekcji Config > Sound ustawien ePSXe, trzy pierwsze opcje sa zaptaszkowane, a czwarta nie jest.
krismuz
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 30 lipca 2006, 14:13

Post autor: krismuz »

Po zainstalowaniu obrazu w DT jest taki oto efekt:
gra odpala menu czyli do opcji : -trening praktyczny , -test dźwięku (jest audio) i -ustawienie gry. Trening praktyczny gra bez problemu (jest audio).Problem w tym ,że gdy odpalam start misji to włącza się muzyczka a gra się nie uruchamia, po wyłączeniu emulatora w systemie gra nadal muzyczka z tej gry !.
Produkcja tej gry jest z 1995 r, to była moja pierwsza gra na konsole sony.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Jakiego pluga dzwiekowego uzywasz?
krismuz
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 30 lipca 2006, 14:13

Post autor: krismuz »

próba na:ePSXe 1.6.0
P.E.Op.S DSound Audio Driver1.9 /P.E.Op.S. CDR Driver 1.4 / Pete's DX6 D3D Driver 1.76
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Dorzucę 3 grosze od siebie.
1) Fakt iz muzyka pracuje nawet przy wyłączonym emulatorze skłania mnie do stwierdzenia że mamy do czynienia z dźwiękiem CDAudio. Moznaby to sprawdzić - włóż płytkę do wierzy i przeskocz do 2-3 ścieżki, a stanie się jasność :D
2) Jezeli gra pracuje bez problemu z płyty to zalecałbym granie z tego tpu nośnika - dzięki temu pominiesz wszelkie komplikacje jakie mogły wyniknąć przy zrzucaniu gry do ISO.
3) Może być kilka powodów niesłyszalnego dźwięku CDA (gra uruchomiona z napędu):
a) brak połączenia (kabelka) pomiędzy kartą muzyczną i CD-ROMem (dotyczy też kart zintegrowanych gdzie kabelek wpina się bezpośrednio w płytę główną)
b) wyciszony w systemie dźwięk CDA - włącz sobie regulacje głóśności w Windowsie (jest zdajsie w Akcesoria > Rozrywka, bądź wł przez ikonę głośniczka rezydującą obok zegarka na pasku start)
c) dzwięk CDA wyłaczony w emulatorze - wybierz z menu {Config > Sound} i upewnij się że w okienku które wyskoczy masz zaznaczoną 2gą opcje - "Enable CDDA Sound (Selecto to enable CDROM sound)"

jeśli codzi o kabelek CDA można w prosty sposób sprawdzić jego obecność bez rozkręcania kompa (jesli masz np. plomby) otóż:
a) upewniasz się że masz niewyciszony w systemie dźwięk CDAudio (pkt b) powyżej)
b) odpalasz Windows media Player
c) wkładasz do napędu jakąś płytkę Audio, czyli standardowy CD z muzyką (byle nie mp3 :] )
d) dajesz play w WMP
e) jesli muzyka jest słyszalna to wszystko jest ok, jeśli nie to masz problem :D
2BII!2B
krismuz
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 30 lipca 2006, 14:13

Post autor: krismuz »

Kabelek jest wpięty ,dźwięk w panelu sterowania ustawiony ,CD w napędzie
i ta konfiguracja działa w vgs1.4.1 , jest cd audio i gra działa.
W epsxe1.6.0 pomimo tej samej konfiguracji jak w vgs ,od startu poziomu gry ,
gra się blokuje.Czy do emulatora CVGS 1.4.1 można wstawić plugin umożliwiajacy szybki seave ?.


edit:
Nareszcie!!!, teraz to ja mogę w tą grę pograć ,a mianowicie -dzięki nowej wersji programu ePSXe 1.7.0 i nowych pluginów ,w trakcie grania występuje ścieżka dźwiękowa,utwory muzyczne charakterystyczne dla każdego poziomu misji, które są bardzo ważne dla utrzymania odpowiedniej atmosfery gry.Dodam też iż inne programy(gry) też dźwięczą i grają tak, jak dawniej się grało na konsolce. :D
ODPOWIEDZ