Walka w FFVII
Walka w FFVII
Gdy wchodze do walki gra się zacina na kilka sakund. Potem moge normalnie grać ale troche to denerwujące
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5241
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
A to dlatego, że w tym momencie oprócz wczytywania pola walki jest wyświetlany efekt (wiru jeśli mnie pamięć nie myli) który namiętnie korzysta z mocy obliczeniowej procesora. Pokombinuj z ustawieniami wtyczki graficznej, a dokładniej opcjami: Framebuffer texture i Framebuffer access. Jeśli żadna kombinacja nie pomoże to ustaw ww. funkcje na 0 aczkolwiek musisz się liczyć z tym iż w takiej sytuacji niektóre sceny nie będą wyświetlane.
Czasami pomaga włączenie opcji „Use old frameskipping” oraz „Direct framebuffer updates” w sekcji special game fixes wtyczki wideo...
... Tyle ode mnie.
Czasami pomaga włączenie opcji „Use old frameskipping” oraz „Direct framebuffer updates” w sekcji special game fixes wtyczki wideo...
... Tyle ode mnie.
2BII!2B
Ale to chyba nie jest wina tego. Mam też wersję PC i tam nic takiego się nie dzieje. Jesli się mylę to sry. Jeśli ktoś nie ma takiego problemu to proszę aby w miarę możliwości podał mi konfigurację pluginu graficznego, jego wersję lub coś innego. Zadowolę się screanem. Niewiele mi pomogłeś winter ale dzięki za pomoc.
Jeśli to się przyda to mam procka Celeron 2.0 karte Radeon 9200se 128 i 256 ramu jesli to wina sprzętu to proszę o odpowiedż
Jeśli to się przyda to mam procka Celeron 2.0 karte Radeon 9200se 128 i 256 ramu jesli to wina sprzętu to proszę o odpowiedż
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5241
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Jest spora różnica pomiędzy emulacją wszystkich komponentów danego systemu, a uruchomieniem gry dedykowanej posiadanej platformie. Najprościej mówiąc, polega to na tym że podczas gdy w wersji PC cała moc idzie w grę właściwą to w przypadku emulatora spora część zasobów jest przeznaczana na udawanie poszczególnych elementów szaraka - w tym przypadku problemem są operacje związane z framebufforem (czyli różnorakie efekty) wykonywane na GTE i GPU. Sęk w tym że wspomnianymi efektami w większości przypadków nie można bezpośrednio obciążyć karty graficznej (jak to się dzieje w przypadku gier PC) lecz robota zostaje zwalona na procesor... i tym oto sposobem powstają zwolnienia.Ale to chyba nie jest wina tego. Mam też wersję PC i tam nic takiego się nie dzieje.
Co więcej wersja PC działa z dysku (AFAIR z płyty pobierane są jedynie wstawki filmowe) więc nie ma opóźnień związanych ze sczytywaniem danych z napędu.
Jasne że się przyda - mało RAMu i słaba grafika.. jednym słowem korzystanie z pluginu OpenGL2 w tytułowej grze mija się z celem... Co więcej zwolnienia będą występować z uwagi na małą ilość RAMu (mało RAMu - mniej danych może się w znaleźć w pamięci - wymagane jest częstsze doczytywanie).Jeśli to się przyda to mam procka Celeron 2.0 karte Radeon 9200se 128 i 256 ramu jesli to wina sprzętu to proszę o odpowiedż
Coś innego... hmmm.proszę aby w miarę możliwości podał mi konfigurację pluginu graficznego, jego wersję lub coś innego.
Tu masz podstawową konfigurację wtyczki OpenGL:
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... pu_peteogl
lub DX6(D3D), która jest trochę szybsza
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... pu_peted3d
wystartuj z tych ustawień bo na nich pracuje wszystko i w dodatku w pełnej prędkości... Następnie przystosuj konfigurację do pracy z FF7 - czyli uwzględnij ustawienia Game fixes, Offscreen drawing, Framebuffer texture, Framebuffer access z tego tekstu:
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... fig&id=ff7
Na koniec dostosuj wszystko do posiadanego sprzętu czyli jak pisałem wcześniej pobaw się usyawieniami Framebuffer texture i Framebuffer access tak by gra zwalniała jak najmniej. Dodatkowo warto wypróbować niektóre łatski z sekcji special game fixes: Adjust framebuffer access (konieczny w przypadku FF7), Direct frame buffer updates (u mnie ślicznie przyśpiesza wspomniane kilkukrotnie efekty), Use low-res fps timer (łatka sprzetowa, można wypróbować czy coś pomoże), Use PC fps calculation (jak poprzednio), Use old frame skipping (wymaga włączenia opcji `Use frame skipping` w głównych ustawieniach pluginu wideo i wymusza stałe pomijanie klatek przez co eliminuje przeskoki), Fake sub. blending/FSAA (może problem leży po stronie karty graficznej więc też warto wypróbować), Mixed software FB access (kolejny fix dla kart ATI - warto sprawdzić).
W końcu zrzuć grę na dysk i korzystaj z ISO zamiast napędu bo to nie dość że przyśpieszy emulację to znacznie skróci ładowanie (także przed walkami).
Jeśli bardzo chcesz to mogę Ci wykonać gotową konfigurację dopasowaną do mojego kompa (albo nawet dwóch), ale:
1) ze względu na różnice hardwarowe wcale nie musi ona działać dobrze u Ciebie
2) Ze względu na ograniczoną ilość wolnego czasu będziesz musiał poczekać na to co najmniej do weekendu.
2BII!2B