Znowu Chrono Cross - pomocy!!

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
elvishitler77
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 listopada 2003, 15:58

chrono cross - ciernista droga do celu...

Post autor: elvishitler77 »

tez mam problem z chrono crossem....na poczatku gry po tym jak glowny bohater budzi sie w wiosce, po przespacerowaniu okolicy udałem się do "szefa" wioski (soltysa?:) ktory wykłada tutorial...nastepnie wlazlem do domu (podejrzewam ze soltysowego) ktory znajduje sie w lokalizacji w ktorej otrzymujemy wykłady z tutorialu - jak juz tam wlazlem okazało sie ze ekran zmienil sie w dziwaczna mozaike pikseli dziwnych kolorow na ktorej ledwie mozna bylo rozpoznac zarysy postaci...kiedy udalo mi sie z tamtad wyjsc wszystko bylo ok poza glownym bohaterem ktory zbudowany byl....a jakze...z mozaiki pikseli dziwnej barwy, ponadto wszystkie dialogi sa mniej wiecej tego samego wygladu (czytaj: mozaika) i sa absolutnie nieczytelne...

o co chodzi?
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Hmm... spróbój zmienić wersję emu na 1.5.2; ustaw plugin graficzny tak, jak jest pokazane w dziale Teksty; ew. zainstaluj najnowsze stery do grafy - byc może tutaj leży problem. Btw. jakiej wersji Chrono Cross'a uzywasz (ISO/RIP) ?
elvishitler77
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 listopada 2003, 15:58

Post autor: elvishitler77 »

uzywam ISO

walcze z tym cały czas i jak na razie nie znalazłem rozwiazania innego niz po prostu tam nie wchodzic - a propo czy jest to konieczne zeby posunac fabułe naprzod? drugie pytanie: moze w tym pomieszczeniu wystepuje jakis specyficzny efekt graficzny (rozmazanie albo wir)? moze ktos wie?
Awatar użytkownika
MVT
Senior
Senior
Posty: 168
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 21:19
Kontakt:

Post autor: MVT »

To mi wygląda na taki zmaz który czasami ukazuje się na filmach w formacie Divx, Xvid, itd. Płytę masz orginalną?
;> Steel POWAH ;>
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Btw. mogę prosić o konfiguracje plugów i specyfikację techniczną kompa ;)?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Osobiście nie zetknąłem się z tym błędem chociaż wlazłem do domq sołtysa (z tego co pamiętam powie Ci gdzie zdobyć skorupy na naszyjnik - raczej mało istotna kwestia i mozna do niej dojść samemu). Spróbowałbym:

- Zmianę ustawień opcji "Offscean Drawing"
- Ustawienie "Framebuffer access" na 4 jesli ma to coś wspólnego z efektami tj. np. wiry
- Instalację nowszych sterowników graficznych
- Ewidentną zmianę emulatora jeśli korzystasz z ePSXe 1.6.0 (na 1.5.2 nie ma problemów z tą grą)

BTW; Korzystałeś wcześniej z PEC? Miałem tego typu problemy z GT2 po testowaniu PECa.
2BII!2B
elvishitler77
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 listopada 2003, 15:58

Post autor: elvishitler77 »

witam!
dzięki za tak liczne odpowiedzi:)

co do pc: 800 mhz, 256 ram, tnt2 64,
emu: korzystałem z 1.5.1, 1.5.2, 1.6.0 z pluginem pete 1.74 dla kart riva (nie pamiętam teraz pełnej szczegółowej nazwy a na razie nie mogę sprawdzić bo w tym momencie jestem na uczelni i pobieram nauki :lol: podam pełną specyfikacje za pare godzin) - na wszystkich emu występuje ten sam problem- dom sołtysa = zamazanie...

wczoraj udało mi się dostrzec w gąszczu pikseli w wiadomej lokalizacji turkusowy romb - czy to aby nie jest miejsce przeznaczone do save'owania ??? jeśli tak i to raczej muszę rozwiązac ten problem hehe...
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

1. Najlepsze osiągi na TNT2 otrzymasz korzystając z plugina Pete`s DX(D3D)
2. Naprawdę warto zainstalować nowe Detonatory - z TNT2 i W98 (jak podejrzewam) powinny wystarczyć jakieś początkowe z serii 30.00. Gdyż poźniejsze sterowniki dedykowane są głównie dla kart GF (np 38.00 sprawują się najlepiej pod GF2) i systemu XP (seria 4X.XX)
3. Wypróbuj też jak zachowa się gra po zmianie opcji Offscrean Drawing i Framebuffer access.
4. Napisz czy korzystałeś wcześniej z PEC (psx emulation cheater) - błąd może pochodzić właśnie od niego
5. Podaj obecną konfiguracje pluginu graficznego (użyj klawisza Copy 2 Clipboard, to najszybszy sposób) - może wkradł się jakiś błąd.
2BII!2B
elvishitler77
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 listopada 2003, 15:58

...

Post autor: elvishitler77 »

witam!
na zupełnie innym sprzęcie i kolejnym wypróbowaniu innych pluginów sytuacja bez zmian - ta sama lokalizacja ten sam problem...to chyba wina iso...

tak to wyglada w detalach...(pc - AMD 2000+Mhz, 512 mb ram, RADEON 9200 126MB,)

Plugin: Pete's DX6 D3D Driver 1.1.74
Author: Pete Bernert
GFX card: RADEON 9200

Resolution/Color:
- 800x600 Fullscreen - [32 Bit]

Textures:
- R5G5B5A1
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limit: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 1
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: off
- Advanced blending: none

Misc:
- Scanlines: off [0]
- Unfiltered FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Full vram: off
- Game fixes: off [00000800]


nie korzystałem z PEC....
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Niezbyt ciekawa sytuacja... No cóż pozostały jeszcze 2 rzeczy do wypróbowania:
1) uruchom grę na pluginie video nie korzystającym z akceleracji np PeoPS Software Plugin.
2) Spróbuj uruchomić grę na innym emu VGS/PSXeven

... jeśli sytuacja się powtórzy będziesz miał 100% pewność, że to wina kopii, jeśli zaś zniknie to pomyslimy dalej jak za\\jej zaaradzić pod ePSXe.

Pozdro
/w_m/
2BII!2B
ODPOWIEDZ