Hogs of War [Front Schweine]

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Marrrcin

Hogs of War [Front Schweine]

Post autor: Marrrcin »

Witam wszystkich forumowiczów!
Mam problem z grą Hogs of War. Gra działa normalnie (oprócz spadków FPS które chyba nie powinny występować) . Problemy zaczynają się kiedy próbuje zapisać gre. Kiedy nacisnę na Save team to ekran robi się czarny, ale jak się naciska klawisze to słychać dźwięk przeskakiwania po opcjach menu. Jak tak trochę ponaciskam (czyli prawdopodobnie trafię na Zapisz lub Anuluj) to na 0,5 sekundy pojawia mi się ekran zapisywania, a potem gra przechodzi do menu. Co moge powiedzieć o mojej konfiguracji:
Sprzęt: C2D E4300 @ 3GHz, 2GB RAM, GeForce 8800 GTS 320MB
System: Win XP + SP2
Emulator: ePSXe 1.6 inPCP
Wtyczki:
- Pete's DX 6 D3D Driver 1.76 (1440x900, 32bit, wszystko na max.)
- Eternal SPU Plugin 1.41
BIOS: SCPH7502
Proszę o pomoc.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5220
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

We wtyczce wideo wypróbuj następujących ustawień:
- Off-Screen Drawing: 3
- Framebuffer textures: 0
- Famebuffer access: 4
2BII!2B
Marrrcin

Post autor: Marrrcin »

Nic nie pomogło.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5220
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Ja bym wciąż obstawiał że to kwestia efektów więc proponuję przetestować inne kombinacje ww. opcji. U mnie dla przykładu całkiem nieźle spisuje się 3/3/3, z którymi Twoja karta również sobie spokojnie poradzi.

Najszybszy sposób na testy to wejście do gry, odczekanie aż pojawi się kłopotliwa scena, a nastepnie:
a) Delete - wywołujesz menu wtyczki wideo
b) Insert - włączasz opis opcji
c) PageDown - przechodzisz do opcji `FB`
d) End - przełączasz tryby aż do pojawienia się obrazu
e) to samo czynisz dla opcji `FA`
f) ... i różnych kombinacji dwóch powyższych opcji (FA i FB)

Jesli nie pomoże, pomyślimy o czymś innym.
2BII!2B
Marrrcin

Post autor: Marrrcin »

Dzięki za pomoc, ale chyba coś robiłem źle. Jak naciskam delete gdy mam włączoną grę to nic się nie dzieje, ale popróbowałem cztery kombinacje tych opcji poprzez Config -> Video za każdym razem wyłączając i włączając emulator. Niestety nic to nie pomogło. Postanowiłem wypróbować wszystkie inne pluginy. Okazało się że na Software Renderingu i OGL2 menu Save/Load wyświetla się bez problemu. No i w tym miejscu pojawia się następny problem. Są tam dwie pozycje Load i Exit, no i chyba powinna być możliwość przełączania się pomiędzy nimi, a u mnie load jest na bladobrązowo (tak jakby było nieaktywne), a save na szaro (tak jakby była to aktualnie wybrana opcja). Są tam jeszcze 3 funkcje przypisane pod klawisze pada: confirm, cancel i back. Jak naciskam na cancel i back to nic się nie dzieje (nie ma nawet żadnego dźwięku). Kiedy naciskam krzyżak lewo/prawo to słychać dźwięk przeskakiwania po pozycjach menu ale też nic się nie zmienia na ekranie. Dodam jeszcze że jak wcześniej miałem całkowicie czarny ekran i troche ponaciskałem krzyżakiem i potwierdziłem X'em to gra mi się normalnie zapisywała. Pod OGL też tak chyba jest choć nie próbowałem.
Nie wiem czy brak reakcji w menu Save/Load to wina emulatora czy gry. Załączam screen żeby lepiej przedstawić sytuację.

Obrazek

P.S. Czy to normalne że gra ma gorszą wydajność pod OGL niż pod DX?

edit: Udało mi się rozwiązać mój problem. Wcześniej popełniłem błąd nie testując wszystkich możliwości ustawień Compatibility. Za mój problem odpowiadała opcja Off-Screen Drawing której wartość musi być ustawiona na 4, inaczej w Load/Save robi się czarny ekran.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5220
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

P.S. Czy to normalne że gra ma gorszą wydajność pod OGL niż pod DX?
Na sterownikach Windowsa zdecydowanie, na sterach k. graficznej nieznacznie - związane jest to z faktem, że:
a) w systemach Windows dominuje środowisko DX
b) przez co karty graficzne tworzone są głównie z myślą o DX
c) prostota i brak zaawansowanych funkcji DX6 pociąga za sobą dużą wydajność tego API
Udało mi się rozwiązać mój problem. Wcześniej popełniłem błąd nie testując wszystkich możliwości ustawień Compatibility. Za mój problem odpowiadała opcja Off-Screen Drawing której wartość musi być ustawiona na 4, inaczej w Load/Save robi się czarny ekran.
Gratuluję rozwiązania problemu. W związku z faktem iż tytułowa gra należy do grona orientalnych i żadko opisywanych proponowałbym dodać odpowiedni wppis do działu Kompatybilność ePSXe:
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Kompatybilnosc
tak by w przyszłości osoby mające podobny problem, nie musiały przegrzebywać całego forum w poszukiwaniu rozwiązania kłopotliwej sytuacji z save`owanie w grze.

Z góry dzięki i pozdrawiam,
2BII!2B
Marrrcin

Post autor: Marrrcin »

Nie mam nic przeciwko. Dodaj to do listy kompatybilności, zostanie dla potomności.
ODPOWIEDZ