epsxe vs laptop

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
luke66
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2006, 14:03

epsxe vs laptop

Post autor: luke66 »

Witam
zakupiłem niedawno laptopa o parametrach:
intel Celeron 1.86Ghz
Intel GMA X3100 do 358 MB ram
1 GB RAM
WIN XP SP 2 Home

Używam epsxe 1.52 i 1.7.0. Problem jest przy używaniu pluginów pete openGL. W grach takich jak np. Persona 2 czy Breath of Fire używam pete DX6 D3D i wszystko ok. Niestety w grach takich jak FF9 czy Parasite Eve powinno się używać pete openGL dla uzyskania ładnej grafiki(w Peop'sie np. postacie są strasznie pixelowate). Przy używaniu pete openGL 1.76 gry dość konkretnie zwalniają(przy wybraniu screen smoothing nawet niektóre miejsca mam zaciemnione np cienie postaci). Wiem że kompa nie mam super uber, ale na emulację ps1 powinien wystarczyć bez problemów.
Czy ktoś wie jak ustawić ten emulator?
Pozdrawiam
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Intel GMA X3100 do 358 MB ram
W tym tkwi Twój problem - ta karta nie radzi sobie z OpenGL-em, jak zresztą wszystkie pozostałe ze stajni Intela. Jedyna słuszna i prawidłowo działająca wtyczka graficzna dla laptopów (z wyłączeniem maszyn wyposażonych w układ graficzny nVidii, bo na nich chodzą w zasadzie wszystkie pluginy) to Pete's DX6 D3D.

To wszystko co można mądrego napisać w tym temacie.
2BII!2B
Awatar użytkownika
luke66
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2006, 14:03

Post autor: luke66 »

Ok udało mi się ustawić na D3D DX6 takie gry jak np. Persona 2, BoF 3 i 4 oraz FF9. jednak nie mogę ustawić FF8 by działało płynnie i nie zanikały tekstury. Może ktoś podać dobre ustawienia?
Przy okazji dlaczego na D3D przy włączonym screen smoothing gry zwalniają? Przecież D3D używa procesora a na 1.86 nie powinno być problemów
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Poczynając od dupy strony:

- Do generowania grafiki "z procesora korzystają" wtyczki programowe takie jak np. PEoPS Soft GPU. Zaś D3D, bądź Direct3D to składnik środowiska DirectX, wykorzystujący akcelerację graficzną, a więc opierające się na "ułatwieniach" jakie oferują karty graficzne począwszy od bodajże '97 roku. Mniejsza, sęk w tym, że rozmycie pełnoekranowe "screen smoothing" w dużej mierze opiera się na na mocy obliczeniowej GPU, a skoro Twoja grafika do najmocniejszych nie należy, to i efekt działania filtra jest słaby. A tak swoją drogą, Celerak 1,8 to żadna rewelacja, wymięka przy choćby takim leciwym PIV 2,4-3GHz... Mniejsza... generalnie jednak najistotniejszy jest fakt, że każda czynność jaką wykonujesz na laptopie po wciśnięciu przycisku power, korzysta z procesora :]

Co się tyczy FF8 to z grubsza powinien Ci się sprawdzić konfig z FF9 - te gry niewiele się różnią :] przynajmniej pod względem wymogów konfiguracyjnych. Dla ułatwienia zerknij na tekst:
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... ig&id=ff89
i wypróbuj ustawienia w nim zawarte, a dla ścisłości zdefiniuj co to takiego dla Ciebie "zanikające tekstury"? Co do prędkości, absolutnie wyłącz "screen smoothing", możesz też spróbować ograniczyć prędkość za sprawą wtyczki audio, ponoć z wykorzystaniem SPU Eternal (nie Lite) w trybie SPUasync i wysokim buforem efekty są znakomite.
2BII!2B
ODPOWIEDZ