Chrono Trigger - Problem z walką

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
ChrisPL
Junior
Junior
Posty: 9
Rejestracja: 16 października 2003, 10:21

Chrono Trigger - Problem z walką

Post autor: ChrisPL »

Ściągnołem z BitTorrenta Chrono Triggera. Wszystko ładnia chodzi, ale jak zaczyna sie walka to prawdopodobnie z zbyt dużej liczby "okienek" gra zaczyna zwlniać, aż mnie to zaczyna wkurzać! Grafa jest banalnie prosta (ale fajna) i mi komp nie wyrabia! To skandal już lepiej CC mi chodziło. Może cośz plugginem pokombinowałem?
Moj sprzent:
- Athlon 1000 MGh
- Ram 256
- GeForce 2 MX 100/200
Plugin: Pete's D3D Driver 1.74
a ustawienia:
Obrazek
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

NIestety z CT na PSX'a tak już jest - po prostu Square odwalił kichę przy konwersji. Twoje ustawienia wyglądają nieźle - poczekaj na w_m'a, on ci ew. powie co zmienić ;-)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Mortus ma całkowitą rację - z CT już tak jest. Square zbabrał robotę konwertując tą grę na PSXa i czas ładowania jest niemiłosiernie długi...

Oczywiście możnaby popracować nad ustawieniami np.:
- przeżucić się na Pete`s OpenGl 1.75 (powinien być szybszy)
- i ustawić odpowiednie opcje tajk jak opisałem tutaj >
http://www.psemu.pl/forum/viewtopic.php?t=414
2BII!2B
ChrisPL
Junior
Junior
Posty: 9
Rejestracja: 16 października 2003, 10:21

Post autor: ChrisPL »

O kurde! Na twoich ustawieniach fps jest mniej więcej równy 1klatka/sek. COśchyba przeceniłeśmojego kompa :P Powiedz mi co z tych ustawien powinienem zmienić...
Aha, pamiętaj, że GeForce 2 MX 100/200 ma tylko 32 ramu nie 64.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

O kurde! Na twoich ustawieniach fps jest mniej więcej równy 1klatka/sek. COśchyba przeceniłeśmojego kompa
Założe się że śmigasz pod WinXP z domyślnymi sterownikami karty graficznej - zainstaluj sobie detonatory nVidii a zobaczysz różnicę :P
Czasami zdarza się równiż że gry chodzą wolniej na GF w OpenGL niż na D3D (róznica jest rzędu paru klatek) - zaradzić temu można ustawiając odpowiednie opcje w "panelu sterowania kartą graficzną" o których równiaż pisałem w tamtym temacie.

Ogólnie z OpenGL jest trochę roboty - jesli jesteś leniwy i nie zazlezy Ci na kilku(nastu) dodatkowych fps`ach to zostań przy D3D. Sprawdź jednak jak gry będą się zaachowywać po:
a) wyłaczeniu "HiRes Textures" > u mnie np. opcja "Stretched" nie daje rezultatatów przy wyłaczonym AA/FA (którego Twoja karta i tak nie obsługuje). Wyłacz, sprawdź czy obraz uległ pogorszeniu - jeśli nie to pozostaw opcję wyłaczoną bo nic oprócz straty prędkości przez nią nie zyskasz.
b) Nie zawadzi też zmniejszyć rozdzielczości - podejrzewam, że Twoja karta nia ma za dużo pamięci... a wiadomo, że im większa rozdziałka tym więcej jest jej pożerane.
c) w czasie gry wciśnij "Delete" przejdź do opcji "Off-screen drawing" i sprawdź jak zmniejszenie wartości do 2 wpłynie na prędkość emulacji i jakość grafiki. Jeśli na ekranie nie pokażą się dzięcioły, a liczba klatek wzrośnie warto przestawić wartość z 3 na 2.
d) więcej grzechów nie pamiętam :)

BTW; poza tym skoro gra jest 2D to może bardziej opłacalne okaże się skorzysanie z pluginu PeoPS Soft Driver. Sprawdź to sam.
2BII!2B
Awatar użytkownika
MVT
Senior
Senior
Posty: 168
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 21:19
Kontakt:

Post autor: MVT »

Hi!

PAmiętacie może boss'a z CT Son of Sun (ten któremu trzeba walić w płomyki, jest ich 5 a tylko jak trafisz w jeden to odbiera mu życie a on je jeszcze przemieszcza ;()?!
Wie ktoś może skąd wiedzieć w który płomyk w danej chwili walić?
Plis help : P. Kiedyś go przeszedłem ale to było dawno a i tak wtedy przed nim lewel nabijałem... a to bez sensu : P.
;> Steel POWAH ;>
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Nie da rady przewidzieć - możesz tylko strzelać. Najlepszym sposobem na niego, jest wyposażenie się w Red Vest i/lub Red Mail, które pochłaniają ogień. Miłej zabawy :-)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
fifol
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 lutego 2004, 12:18

Post autor: fifol »

ej no kolego w czym problem :) ja wiem ze psx to psx ale jak sie chce pogac w CT to jedynym wyjsciem bedzie zagranie na emulatorze Super Nintendo. tam ta gra smiga az milo :)
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Śmiga śmiga, ale nie ma filmików (wg. mnie warto było się pomęczyć z grafą dla filmików :P).
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
ODPOWIEDZ