X-Com Enemy Unknown

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
ZLEFF
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwietnia 2004, 02:06
Kontakt:

X-Com Enemy Unknown

Post autor: ZLEFF »

Z tego co zauważyłem to niewiele osób wie że ta gra wyszła na PSX na szczęście udało mi się ją dorwać na eMule i to w pełnej wersji. Jeżeli ktoś nie zna UFO Enemy Unknown to moge tylko powiedzieć że to gra z 1993 (wtedy wyszła na PC), która doczekała się konwersji na PSX w 1995 i jest to o wiele lepsze wydanie niż PC (jest to najlepsze wydanie) dzisiaj odpaliłem ją sobie na epsxe i nie mogłem się oderwać przez pół dnia jutro też zasiadam i chyba nie odejde dopóki nie polecę na Cydonie :P(kumaci wiedzą o co chodzi). Jest to strategia turowa (to na jej wzór zrobiono potem hiciora na PC Jagged Alliance) w której wcielamy się w dowodzenie jednostą X-Com odpowiedzialną za walkę z "niezidentyfikowanymi" obiektami latającymi czyli prościej z "obcymi" (alienami jak kto woli:P). Mamy pełno rodzajów broni możemy rozbudowywać bazę po prostu to trzeba zobaczyć i zagrać gwarantuję że nikt się nie zawiedzie. Oczywiście gra ta jest cholernie ciężka do znalezienia więc jak by ktoś chciał to walić na mojego maila, a pomogę. Gierka obsługuje myszke i w związku z tym mam pytanie do was: czy możliwe jest ustawianie czułości myszy (sensitivity) w epsxe? bo za szybko troszkę chodzi ale ogólnie da się wytrzymać. Niestety nie udało mi się odpalić tej gry na pluginie Pete's OpenGl Driver 1.75 - intro się wczytuje po czym słyszymy dźwieki z ekranu opcji ale obrazu nie widzimy. Za to na P.E.Op.S Soft Driver 1.16 śmiga całkiem przyjemnie. Jeżeli ktokolwiek ma jakies pomysły jak to odpalić na OpenGl to prosze o rady. Aktualnie jestem w trakcie załatwiania również drugiej części tej wspaniałej strategii - X-Com Terror From The Deep i za dzień lub dwa będe to miał również. Dla mnie ta gra jest prawdziwym klasykiem, a dodatkowo namawiam do grania w wersje PSX bo wersja PC jest o wiele uboższa wystarczy sobie tylko przypomnieć jakie możliwości miały komputery PC w tamtym okresie a jakie zaserwowało nam Sony. POLECAM i czekam na opinie, porady, sugestie:)
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5223
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Gierka obsługuje myszke i w związku z tym mam pytanie do was: czy możliwe jest ustawianie czułości myszy (sensitivity) w epsxe? bo za szybko troszkę chodzi ale ogólnie da się wytrzymać.
Niestety nie :(
Jeżeli ktokolwiek ma jakies pomysły jak to odpalić na OpenGl to prosze o rady.
Podaj obecne ustawienia pluginu Pete`s OpenGL.
POLECAM i czekam na opinie, porady, sugestie:)
Nienajgorszy tekst, może chciałbyś spróbować pisać recenzje gier dla PSePSXe.
2BII!2B
ZLEFF
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwietnia 2004, 02:06
Kontakt:

Post autor: ZLEFF »

Ustawienia Pete's OpenGl:

Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.75
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 MX/AGP/3DNOW!

Resolution/Color:
- 1024x768 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit] (oczywiście próbowałem z różnymi rozdzielczościami)
- Keep psx aspect ratio: on (z off też próbowałem)

Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 3
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]

A tu ustawienia P.E.Op.S. Soft Driver 1.16 na których gierka mi chodzi ale zaobserwowałem że regularnie co jakieś 30 sekund gierka staje na sekunde po czym dalej chodzi i za 30 sekund znowu staje:
Plugin: P.E.Op.S. Soft Driver 1.1.16
Author: Pete Bernert and the P.E.Op.S. team

Resolution/Color:
- 800x600 Fullscreen - [16 Bit]
Stretch mode: 0
Dither mode: 0

Framerate:
- FPS limit: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Misc:
- Scanlines: disabled
- Game fixes: off [00000000]

Mój sprzęt to : Athlon 1 GHz, Geforce 2 MX 400 64MB , 256 SDRAM
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5223
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Jeszcze jedno pytanko - wciśnij "delete" i napisz mi proszę co się dzieje z prędkością po zakończeniu intra (tzn na czarnym ekranie) - ile klatek/s jest wyświetlane :?: Czy liczba się zmienia, w jakim tempie :?:
2BII!2B
ZLEFF
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwietnia 2004, 02:06
Kontakt:

Post autor: ZLEFF »

Gdy intro sobie leci FPS'y śmigają od 48 do 50 (czyli wszystko dobrze) ale jak kończy się intro zatrzymuje się na 50 i sztywno stoi 50 i chociaż w tle słychać już dźwięki z menu gry to na ekranie widać ostatnią klatke z intra.
ZLEFF
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwietnia 2004, 02:06
Kontakt:

Post autor: ZLEFF »

Czekam na opdowiedź, a może sam chcesz tą gierke stestować?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5223
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Ciężko powiedzieć bo ustawienia wydają się być w pożądku, co więcej gra chodzi na innym pluginie także jedyne co mogę doradzić to pobawienie się ustawieniami następujących opcji:
- Offscreen drawing
- Framebuffer texture
- Framebuffer access
ewentualnie możnaby jeszcze spróbować odpalić grę na innej wersji ePSXe, choć wątpie by to pomogło, ale spróbować nie zawadzi.
Jeśli żadna zmina nie pomoże pomyślimy o zgłoszeniu tego buga bezpośrednio do Pete`a, ale to dopiero po świętach.
Czekam na opdowiedź, a może sam chcesz tą gierke stestować?
W chwili obecnej nie mam za bardzo czasu na granie, ale po świętach możemy nad tym pomyśleć - odezwę się przez PW.
2BII!2B
ZLEFF
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwietnia 2004, 02:06
Kontakt:

Post autor: ZLEFF »

powiedz mi jeszcze czemu mam taki dziwny problem w każdej grze że jak naciskam klawisz któremu przyporządkowany jest psx'owy "start" to po pierwszym naciśnięciu gra się pauzuje dopiero po drugim załapuje "start"?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5223
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Będę strzelał:
1) Sprawdź czy nie przypisałeś tych samych klawiszy pod "Start" i "Select"
2) Emulator ma spore problemy jeśli jakiś przycisk przypiszesz pod klawisz z cyferkami np. pod "1", "2" itd.
2BII!2B
ZLEFF
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwietnia 2004, 02:06
Kontakt:

Post autor: ZLEFF »

ok pomogło jak wyłaczyłem Digital/Mouse(F5) tylko na Digital

P.S. Mam już X-Com Terror From The Deep właczyłem na chwile i zauważyłem że ma podobne wymagania jak Enemy Unknown. Obie gierki znacznie przyspieszają (na plus) gdy w "Special Game Fixes" właczy się "Use Old Frame Skipping" ale wciąż nie działają na pluginie OpenGl ani na D3D.
ODPOWIEDZ