Silent Hill 1 - Dźwięk
Silent Hill 1 - Dźwięk
Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum ,chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać: WITAM
otóż wczoraj chciałem pograć sobie w sajlenta , skonfigurowałem ePSXe 1.6.0 no i odpalam ... Z grafiką żadnych problemów, pierwszy monolog i ...
Chheeerrrylll ??? Poprostu gdy Harry mówi to się zacina :/ Nie gra tylko dźwięk.... Gdy doszedłem do miejsca gdzie oświetlamy sobie drogę zapałką i harry podziwia powieszone zwłoki ,było normalnie już ... Ale gdy przyszedl czas na dialog z Cybil ,znowu dźwięk się zacina, i u niej i u Harryego ... grrrr....
OK pomyślałem płytka z 99 roku ,troche porysowna ...
Załatwiłem sobie wersje z Silentscape Studios , tam jest dobrze skonfigurowane emu i wogole ... Budze się rano ... Odpalam ... Instalacja porawnie... Pierwszy monolog Chheeeryyylll ... znowu to samo ...
I tak samo było z zwłoki powieszonymi ,tam też było normalnie ... Dalej znowu się tnie...
Podaje wam konfiguracje mojego plugina:
Eternal SPU Plugin 1.41
+ Enable Sound (Select to enable ADPCM sound) [włączone]
+ Enable CDDA (Select to enable CDROM sound) [włączone]
+ Enable XA sound (Select to enable XA sound in MDEC) [włączone]
- Enable SPU IRQ hack (need in some games) [wyłączone]
Teraz wchodze w samą konfiguracje Eternala:
Audio device - DirectSound
Buffer size: 16
Audio out method: Thread
W MISC nie mam nic zaznaczone
Fine tune: 0
Reverb: TiMidity
W Special game fix również nie mam nic zaznaczone!
************************************************
PC:
Asus P3B-F
Pentium III 800Mhz
GeForce 2 MX 64MB
256 RAM
SoundBlaster 128 PCI
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
otóż wczoraj chciałem pograć sobie w sajlenta , skonfigurowałem ePSXe 1.6.0 no i odpalam ... Z grafiką żadnych problemów, pierwszy monolog i ...
Chheeerrrylll ??? Poprostu gdy Harry mówi to się zacina :/ Nie gra tylko dźwięk.... Gdy doszedłem do miejsca gdzie oświetlamy sobie drogę zapałką i harry podziwia powieszone zwłoki ,było normalnie już ... Ale gdy przyszedl czas na dialog z Cybil ,znowu dźwięk się zacina, i u niej i u Harryego ... grrrr....
OK pomyślałem płytka z 99 roku ,troche porysowna ...
Załatwiłem sobie wersje z Silentscape Studios , tam jest dobrze skonfigurowane emu i wogole ... Budze się rano ... Odpalam ... Instalacja porawnie... Pierwszy monolog Chheeeryyylll ... znowu to samo ...
I tak samo było z zwłoki powieszonymi ,tam też było normalnie ... Dalej znowu się tnie...
Podaje wam konfiguracje mojego plugina:
Eternal SPU Plugin 1.41
+ Enable Sound (Select to enable ADPCM sound) [włączone]
+ Enable CDDA (Select to enable CDROM sound) [włączone]
+ Enable XA sound (Select to enable XA sound in MDEC) [włączone]
- Enable SPU IRQ hack (need in some games) [wyłączone]
Teraz wchodze w samą konfiguracje Eternala:
Audio device - DirectSound
Buffer size: 16
Audio out method: Thread
W MISC nie mam nic zaznaczone
Fine tune: 0
Reverb: TiMidity
W Special game fix również nie mam nic zaznaczone!
************************************************
PC:
Asus P3B-F
Pentium III 800Mhz
GeForce 2 MX 64MB
256 RAM
SoundBlaster 128 PCI
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
Witaj,
Wstepnie widze dwa wyjscia:
- podbij Buffer size w ustawieniach Eternal'a [nieznacznie, 1-4 powinno wystarczyc]
- zmien wtyczke dzwiekowa na P.E.Op.S. DSound Audio Driver [zdaje sie, ze ustawienia defaultowe beda odpowiednie]
BTW; polecam zrzucic porysowana plyte do obrazu i z niego uruchamiac Silent Hill'a za pomoca polecenia {File > Run ISO}.
Wstepnie widze dwa wyjscia:
- podbij Buffer size w ustawieniach Eternal'a [nieznacznie, 1-4 powinno wystarczyc]
- zmien wtyczke dzwiekowa na P.E.Op.S. DSound Audio Driver [zdaje sie, ze ustawienia defaultowe beda odpowiednie]
BTW; polecam zrzucic porysowana plyte do obrazu i z niego uruchamiac Silent Hill'a za pomoca polecenia {File > Run ISO}.
Ad1. Zmieniałem ,buffer o 1 ,aż do 20 czyli o 4 więcej od 16 (tak jak radziles)
Ad2. Gdy zainstalowalem tego drugiego plugina , to dźwięk podczas filmików również zaczął się cicąć ...
Ad3. Odpalam właśnie z ISO ,bo ściągnołem tą wersje 'pecetową' , zrobioną przez studio SilentScape ... bo moja płytka była porysowana i czytnik nie nadażał ...
Ad2. Gdy zainstalowalem tego drugiego plugina , to dźwięk podczas filmików również zaczął się cicąć ...
Ad3. Odpalam właśnie z ISO ,bo ściągnołem tą wersje 'pecetową' , zrobioną przez studio SilentScape ... bo moja płytka była porysowana i czytnik nie nadażał ...
Nie moze byc. Plugin P.E.Op.S. wydobywa genialny dzwiek z XA w MDECach [filmikach]. Przed chwila dla pewnosci odpalilem u siebie SH, z uzyciem tego wlasnie pluga, skonfigurowanego w sposob nastepujacy:Kurt pisze:Ad2. Gdy zainstalowalem tego drugiego plugina , to dźwięk podczas filmików również zaczął się cicąć .
lub
Wybrobuj tych ustawien.
Byc moze nalezaloby jeszcze wprowadzic male korekty w konfigu wtyczki graficznej [Pete's OpenGL]. SH niejednokrotnie konczylem na jednym, tym samym ustawieniu, ktore polecam gdzie i kiedy tylko sie da, gdyz nie jest specjalnie mocozerne, a pozwala na uzyskanie obrazu w porzadnej jakosci bez jednoczesnego uposledzania dzwieku - co zdarza sie w przypadku, gdy konfiguracja sprzetowa PC jest za slaba, by pociagnac idealnie emulowany dzwiek przy jednoczesnym wyzylowaniu jakosci grafiki. Mniejsza o detale, oto ustawienie:
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 0
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]
Przy czym takie rzeczy jak rozdzielczosc, glebia kolorow, smoothing, czy scanlines sa kwestia indywidualna. :]
Hmm... koncza mi sie pomysly.
Sprawdz czy problemy wystapia w przypadku uzycia innego emulatora, np. CVGSa lub Emurayden'a [oprocz zdefiniowania przyciskow odpowiedzialnych za sterowanie, zaden z nich nie wymaga dodatkowej konfiguracji]. Jesli TAK, to:
- zaktualizuj DirectX
- upewnij sie, ze w systemowych ustawieniach odtwarzania audio masz aktywne opcje, ktore podpisane sa jako Zalecane. W Windows 98 sciezka dostepu do tych ustawien wyglada nastepujaco: Panel sterowania > Multimedia > Audio > Odtwarzanie > Zaawansowane > Wydajność > Odtwarzanie audio > Zalecane / Zalecane. W przypadku pozostalych systemow MS sciezka dostepu bedzie taka sama lub podobna. W kazdym razie wiadomo czego szukac.
- [opcjonalnie] zdobadz wersje gry, ktora NA PEWNO nie stwarza problemow u innych i przetestuj ja u siebie
Jesli zas CVGS / Emurayden bezblednie pociagnely emulacje dzwieku w Silent Hill:
- pozostan przy ktoryms z tych emulatorow
- [lub] wrzuc ISO z Silent Hill do dowolnego virtual drive [Daemon Tools na przyklad] i uruchamiaj poleceniem {File > Run CDROM} - po uprzednim przekonfigurowaniu Cdrom plugin oczywiscie
- [i / lub] zastosuj dwie pierwsze rady z powyzszego akapitu [odnosnie DirectX i ustawien odtwarzania audio]
Tyle na razie. Kombinuj i informuj o efektach.
Sprawdz czy problemy wystapia w przypadku uzycia innego emulatora, np. CVGSa lub Emurayden'a [oprocz zdefiniowania przyciskow odpowiedzialnych za sterowanie, zaden z nich nie wymaga dodatkowej konfiguracji]. Jesli TAK, to:
- zaktualizuj DirectX
- upewnij sie, ze w systemowych ustawieniach odtwarzania audio masz aktywne opcje, ktore podpisane sa jako Zalecane. W Windows 98 sciezka dostepu do tych ustawien wyglada nastepujaco: Panel sterowania > Multimedia > Audio > Odtwarzanie > Zaawansowane > Wydajność > Odtwarzanie audio > Zalecane / Zalecane. W przypadku pozostalych systemow MS sciezka dostepu bedzie taka sama lub podobna. W kazdym razie wiadomo czego szukac.
- [opcjonalnie] zdobadz wersje gry, ktora NA PEWNO nie stwarza problemow u innych i przetestuj ja u siebie
Jesli zas CVGS / Emurayden bezblednie pociagnely emulacje dzwieku w Silent Hill:
- pozostan przy ktoryms z tych emulatorow
- [lub] wrzuc ISO z Silent Hill do dowolnego virtual drive [Daemon Tools na przyklad] i uruchamiaj poleceniem {File > Run CDROM} - po uprzednim przekonfigurowaniu Cdrom plugin oczywiscie
- [i / lub] zastosuj dwie pierwsze rady z powyzszego akapitu [odnosnie DirectX i ustawien odtwarzania audio]
Tyle na razie. Kombinuj i informuj o efektach.