Silent Hill 1 - Dźwięk

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Kurt
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 26 stycznia 2006, 10:50

Silent Hill 1 - Dźwięk

Post autor: Kurt »

Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum ,chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać: WITAM :D


otóż wczoraj chciałem pograć sobie w sajlenta , skonfigurowałem ePSXe 1.6.0 no i odpalam ... Z grafiką żadnych problemów, pierwszy monolog i ...
Chheeerrrylll ??? Poprostu gdy Harry mówi to się zacina :/ Nie gra tylko dźwięk.... Gdy doszedłem do miejsca gdzie oświetlamy sobie drogę zapałką i harry podziwia powieszone zwłoki ,było normalnie już ... Ale gdy przyszedl czas na dialog z Cybil ,znowu dźwięk się zacina, i u niej i u Harryego ... grrrr....
OK pomyślałem płytka z 99 roku ,troche porysowna ...
Załatwiłem sobie wersje z Silentscape Studios , tam jest dobrze skonfigurowane emu i wogole ... Budze się rano ... Odpalam ... Instalacja porawnie... Pierwszy monolog Chheeeryyylll ... znowu to samo ...
I tak samo było z zwłoki powieszonymi ,tam też było normalnie ... Dalej znowu się tnie...

Podaje wam konfiguracje mojego plugina:

Eternal SPU Plugin 1.41

+ Enable Sound (Select to enable ADPCM sound) [włączone]
+ Enable CDDA (Select to enable CDROM sound) [włączone]

+ Enable XA sound (Select to enable XA sound in MDEC) [włączone]
- Enable SPU IRQ hack (need in some games) [wyłączone]

Teraz wchodze w samą konfiguracje Eternala:

Audio device - DirectSound

Buffer size: 16
Audio out method: Thread

W MISC nie mam nic zaznaczone

Fine tune: 0
Reverb: TiMidity

W Special game fix również nie mam nic zaznaczone!

************************************************
PC:

Asus P3B-F
Pentium III 800Mhz
GeForce 2 MX 64MB
256 RAM
SoundBlaster 128 PCI
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Witaj,

Wstepnie widze dwa wyjscia:

- podbij Buffer size w ustawieniach Eternal'a [nieznacznie, 1-4 powinno wystarczyc]
- zmien wtyczke dzwiekowa na P.E.Op.S. DSound Audio Driver [zdaje sie, ze ustawienia defaultowe beda odpowiednie]

BTW; polecam zrzucic porysowana plyte do obrazu i z niego uruchamiac Silent Hill'a za pomoca polecenia {File > Run ISO}.
Kurt
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 26 stycznia 2006, 10:50

Post autor: Kurt »

Ad1. Zmieniałem ,buffer o 1 ,aż do 20 czyli o 4 więcej od 16 (tak jak radziles)
Ad2. Gdy zainstalowalem tego drugiego plugina , to dźwięk podczas filmików również zaczął się cicąć ...
Ad3. Odpalam właśnie z ISO ,bo ściągnołem tą wersje 'pecetową' , zrobioną przez studio SilentScape ... bo moja płytka była porysowana i czytnik nie nadażał ...
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Kurt pisze:Ad2. Gdy zainstalowalem tego drugiego plugina , to dźwięk podczas filmików również zaczął się cicąć .
Nie moze byc. Plugin P.E.Op.S. wydobywa genialny dzwiek z XA w MDECach [filmikach]. Przed chwila dla pewnosci odpalilem u siebie SH, z uzyciem tego wlasnie pluga, skonfigurowanego w sposob nastepujacy:

Obrazek
lub
Obrazek
Wybrobuj tych ustawien.

Byc moze nalezaloby jeszcze wprowadzic male korekty w konfigu wtyczki graficznej [Pete's OpenGL]. SH niejednokrotnie konczylem na jednym, tym samym ustawieniu, ktore polecam gdzie i kiedy tylko sie da, gdyz nie jest specjalnie mocozerne, a pozwala na uzyskanie obrazu w porzadnej jakosci bez jednoczesnego uposledzania dzwieku - co zdarza sie w przypadku, gdy konfiguracja sprzetowa PC jest za slaba, by pociagnac idealnie emulowany dzwiek przy jednoczesnym wyzylowaniu jakosci grafiki. Mniejsza o detale, oto ustawienie:

Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76

Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 0
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]

Przy czym takie rzeczy jak rozdzielczosc, glebia kolorow, smoothing, czy scanlines sa kwestia indywidualna. :]
Kurt
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 26 stycznia 2006, 10:50

Post autor: Kurt »

Po ustawieniu twoich opcji, poprawiła się grafika ,to pewne ...
Lecz dźwięk w filmikach i dialogach dalej się tnie :/
Spróbowałem również opcje 'Mono' ,ale i tak lipa ....
Jestem zdesperowany ....
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Zaznacz Unfiltered framebuffer updates w sekcji Misc ustawien plugina graficznego. Czy to cos dalo?
Kurt
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 26 stycznia 2006, 10:50

Post autor: Kurt »

niestety nic to nie dało :(
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Hmm... koncza mi sie pomysly.

Sprawdz czy problemy wystapia w przypadku uzycia innego emulatora, np. CVGSa lub Emurayden'a [oprocz zdefiniowania przyciskow odpowiedzialnych za sterowanie, zaden z nich nie wymaga dodatkowej konfiguracji]. Jesli TAK, to:

- zaktualizuj DirectX
- upewnij sie, ze w systemowych ustawieniach odtwarzania audio masz aktywne opcje, ktore podpisane sa jako Zalecane. W Windows 98 sciezka dostepu do tych ustawien wyglada nastepujaco: Panel sterowania > Multimedia > Audio > Odtwarzanie > Zaawansowane > Wydajność > Odtwarzanie audio > Zalecane / Zalecane. W przypadku pozostalych systemow MS sciezka dostepu bedzie taka sama lub podobna. W kazdym razie wiadomo czego szukac.
- [opcjonalnie] zdobadz wersje gry, ktora NA PEWNO nie stwarza problemow u innych i przetestuj ja u siebie

Jesli zas CVGS / Emurayden bezblednie pociagnely emulacje dzwieku w Silent Hill:

- pozostan przy ktoryms z tych emulatorow
- [lub] wrzuc ISO z Silent Hill do dowolnego virtual drive [Daemon Tools na przyklad] i uruchamiaj poleceniem {File > Run CDROM} - po uprzednim przekonfigurowaniu Cdrom plugin oczywiscie
- [i / lub] zastosuj dwie pierwsze rady z powyzszego akapitu [odnosnie DirectX i ustawien odtwarzania audio]

Tyle na razie. Kombinuj i informuj o efektach.
Kurt
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 26 stycznia 2006, 10:50

Post autor: Kurt »

Na emulatorze EmuRayden ,smiga aż miło :D Zero problemów z dźwiękiem!
Ale.... gra zasuwa za szybko :/ da sie jakos zwolnic ? bo za szybko :/
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Uruchamiaj emulator za pomoca Emurayden PSX AutoLauncher lub Emurayden PSX Emulator Compatibility [w przypadku, jesli jestes uzytkownikiem Windows 9x].
ODPOWIEDZ