Final Fantasy IX

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
Smoczek
Junior
Junior
Posty: 16
Rejestracja: 05 lutego 2006, 00:23

Final Fantasy IX

Post autor: Smoczek »

Gra działa bardzo dobrze (grafika jest ładna i wszystko chodzi płynnie).
Niestety podczas walki co kilka sekund dźwięk się zacina (grafika w sumie najlepiej nie wygląda =='), zwłaszcza przy efektach różnorakich.
Jeszcze gorzej sprawa się ma na mapie gdzie gra działa z prędkością może 5 klatek na sekunde O_o.
Macie może jakąs radę na to ^^?

Poniże podaje konifguracje pluginu:

Kod: Zaznacz cały

Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.6
Author: Pete Bernert
Card vendor: ATI Technologies Inc.
GFX card: RADEON 9600 XT x86/SSE2

Resolution/Color:
- 800x600 Fullscreen - NO desktop changing
- Internal X resolution: 1
- Internal Y resolution: 1
- Keep psx aspect ratio: off
- No render-to-texture: off

- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 2
- TexWin pixel shader: on 
- VRam size: 256 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on 
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 1
- Framebuffer effects: 2
- Framebuffer uploads: 1

Misc:
- Scanlines: on  [255]
- Mdec filter: on 
- Screen filtering: on 
- Shader effects: 0/1
- Flicker-fix border size: 0
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: off [00000000]
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc ^^'.
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

1 - mógłbyś sprówować zmienić Hi-Res textures na 1 i/lub Framebuffer effects również na 1 (podobno zmiana rozdziałki na 640x480 [lub jej naturalną wielokrotność] też pomaga)
2 - mógłbyś spróbować na Petes OGL z tymi ustawieniami
3 - mógłbyś prócz karty podać też swój procesor i ilość ram (just in case :P)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
Smoczek
Junior
Junior
Posty: 16
Rejestracja: 05 lutego 2006, 00:23

Post autor: Smoczek »

3 - Procek 2.4 Celeron, RAM - 512 Kingston 400 (u mnie chodzi tylko na 333).
1,2 - probowalem... niestety efekty sa bardzo kiepskie :/ (tj. zauwazalne ale bardzo slabo)

Dodam ze wszystkie inne gry dzialaja prawie ze doskonale (Gran Turismo 2 m.in.).
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Aern pisze:Macie może jakąs radę na to ^^?
A jak sprawa wyglada po WYLACZENIU antialiasingu?
Awatar użytkownika
Smoczek
Junior
Junior
Posty: 16
Rejestracja: 05 lutego 2006, 00:23

Post autor: Smoczek »

Hmm... tak szczerze mówiąc to nawet nie wiem czy go mam włączonego - mam podstawowe sterowniki i nie wiem gdzie to się w nich zmienia (bo zainstalowaniu innych sterowników wyskakują mi błędy ==').
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

1. Brykaj na strone ATI i sciagaj, a pozniej instaluj oficjalne sterowniki. W razie problemow, sprobuj zainstalowac najnowsze drivery producenta karty.

2. A antialiasing.... Wejdz do wlasciwosci karty graficznej [p-klik na pulpicie > Właściwości] i gdzies w zaawansowanych opjcach szukaj ustawien Smooth Vision. Jesli znajdziesz - wylacz calkiem, uruchom FF IX z tymi samymi ustawieniami [mimo wszysko polecam Pete's OpenGL 1.76] i raportuj czy nastapila jakas poprawa.

A ja ide pic herbate. :]
Awatar użytkownika
Smoczek
Junior
Junior
Posty: 16
Rejestracja: 05 lutego 2006, 00:23

Post autor: Smoczek »

Hmmm... a mógłbyś jakieś konkretne ustawienia 2 1.76 zasugerować ^^'?
Zaraz postaram się zrobić wszystko o czym napisałeś... relacje zdam po instalacji xP.
I dzięki za pomoc (czy wy kiedykolwiek śpicie xD?)
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Aern pisze:Hmmm... a mógłbyś jakieś konkretne ustawienia 2 1.76 zasugerować ^^'?
Osobiscie gralem na takich [AFAIR...]:

Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76

Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00000200] [wlacz G4 polygon cache]

A w razie jakby cos nie pasowalo, zapraszam do dzialu PlayStation > Artykuły > Konfiguracje, gdzie znajduje się bardzo przyjemny i pomocny tekst winter_mute'a odnosnie ustawien emulatora dla FF IX [miedzy innymi].
I dzięki za pomoc (czy wy kiedykolwiek śpicie xD?)
Spimy ale bywa, ze zostaje ktos na nocnym czuwaniu. :]
Awatar użytkownika
Smoczek
Junior
Junior
Posty: 16
Rejestracja: 05 lutego 2006, 00:23

Post autor: Smoczek »

Hmm... jest trochę lepiej, aczkolwiek na mapie nadal wszystko się słimaczy ^^.
Pewnie mam po prostu za słaby sprzęt - jaki ty masz (albo źle skonfigurowany ^_-)?
Mam jeszcze pytanie. Istnieje możliwoś gry na pełnym ekranie, ale z rozdzielczośią typową dla PSXa (coś takiego jak było w emulatorze SNESa, chyba "stretched" czy jakoś tak xD).
Chodzi o to aby emulator nie rozszerzał obrazu ^_-.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Hmm... jest trochę lepiej, aczkolwiek na mapie nadal wszystko się słimaczy ^^.
Zerknij jakie masz zuzycie procesora BEZ wlaczonego ePSXe. Tak standardowo, zaraz po starcie systemu i polaczeniu sie z netem.
Aern pisze:Pewnie mam po prostu za słaby sprzęt - jaki ty masz (albo źle skonfigurowany ^_-)?
Szczerze mowiac zazdroszcze Ci tego sprzetu. U mnie, na Duron@672 / 512 SDR 133 / GF2MX 200, po zastosowaniu tego samego [AFAIR...] konfigu, ktory wkleilem powyzej, gra smigala ultraplynnie, a FPS malo kiedy spadal ponizej optymalny poziom ~ 60. Zatem Twoje problemy na pewno nie sa zwiazane ze slabym hardwarem.
Aern pisze:Mam jeszcze pytanie. Istnieje możliwoś gry na pełnym ekranie, ale z rozdzielczośią typową dla PSXa (coś takiego jak było w emulatorze SNESa, chyba "stretched" czy jakoś tak xD).
Ano istnieje. Przesiadz sie na software'owy plugin lub zmniejsz rozdzialke w Pete's OpenGL.
Aern pisze:Chodzi o to aby emulator nie rozszerzał obrazu ^_-.
Przeciez przy standardowych ustawieniach rozdzielczosci, tj. 320x240, 640x480, 1280x960 proporcje obrazu pozostaja niezmienione. Zatem w czym problem? Czy czegos nie zrozumialem?
ODPOWIEDZ