PCSX2 is almost...

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
turkot
User
User
Posty: 53
Rejestracja: 16 stycznia 2005, 22:57

Post autor: turkot »

jak testowalem 0.8 to mialem taki sam progres jak inni, nawet ci ktorzy maja dobry sprzet...;/
c2d e4500 ---- 2gb ddr2 800 ---- Asus GF8600GTs
Awatar użytkownika
Daniu
Spammer
Posty: 171
Rejestracja: 01 grudnia 2005, 16:50
Kontakt:

Post autor: Daniu »

Dzięki Bogu zmieniłem karte graficzną na Ge Forca 6200 256MB DDR2 świerzo podkręcony 350@400 GPU i 500@800 Pamięć. Więc nareszcie moge potestować :D

A co do sprzętu kolegi to niewpierajcie mu że ma za słaby nie testował nikt jeszcze więc po co głupie komentarze... możliwe że będzie w miare chodził

A ogólnie życze wszystkim udanych testów PCSX2 0.9 :)
Bez wyjątku tak już to jest poprostu w każdym z nas to żyje i każdy ma swój Old School...
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Jak dobrze zauważyłeś Turkot - średnia prędkość emulacji na większości komputerków jest taka sama jeżeli chodzi o emulator do wersji 0.81, z wersją 0.9 ma się to zmienić ze względu na zaimplementowanie obsługi dual core, co powinno dać niezłe przyspieszenie szczęśliwym posiadaczom athlonów x2 czy pentiumów dual core. Jednakże jak byś się przyjżał to żaden z nas tutaj nie ma takowego procesora, także najprzypuszczalniej dalej prędkość emulacji u nas będzie bardzo podobna (pewnie wśród klasy jednordzeniowców będą królować procesory 64bitowe z obsługą SSE 2).
Romek
wolumin
User
User
Posty: 45
Rejestracja: 04 lutego 2006, 22:36

Post autor: wolumin »

Ale to nie znaczy, że my posiadacze słabego sprzętu nie możemy juz liczyć, że sobie nie pogramy na emulatorze :cry: . PCSX2 nie jest jeszcze doskonały. Nie wykorzystuje maxymalnie potęcjałów naszych procesorów np. nie wykorzystuje (chyba) instrukcji 3D NOW dzięki którym np. Athlon XP jest tak wydajny.
Na komputer jedne gry mają słabą grafike a duże wymagania a inne mają bardzo ładną grafike i nie wymagają dobrzego srzętu :). To zależy od programistów. Mam nadzieje, że PCSX2 będzie tak doszlifowany, że na nawet na prockach 32bit bedzie wyciągał dużo FPSów. :D
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Też mam taką nadzieję :P . A po za tym to 3D now! wykorzystuje. A co do słabego sprzętu to pożyjemy zobaczymy, może na procesorach jednordzeniowych pcsx 2 również wyciągnie kiedyś te 30 klatek. Niewykluczone, jednak najpierw chciałbym widzieć kompatybilność sięgającą 50% gier w pełni emulowanych. A po za tym nigdy nie powiedziałem czegoś takiego, że posiadacze słabego sprzętu nie mają co liczyć na pogranie sobie na pcsx`ie 2 - wręcz przeciwnie praktycznie już mogą na wersji 0.81 w parę gier 2d, które są emulowane z całkiem niezłą prędkością (bust-a-move itp.). Po za tym pamiętajcie że ja się też zaliczam do posiadaczy 'słabego sprzętu' i z wami trzymam kciuki aby penego dnia pcsx2 mi odpalił, tylko po prostu chciałem zapobiec rozlewu krwi pomiędzy Turkotem i Bomberem :)
Romek
Bomber
Senior
Senior
Posty: 138
Rejestracja: 27 sierpnia 2005, 13:36
Kontakt:

Post autor: Bomber »

ludziska już tylko 1 dzien ;]
a skoro już mowa o sprzecie to SEE2 obsuguje np Celeron D i wcale nie jest on 64 bitowy :/
Pentium D 2 rdzenie 2666mhz 1024 DDRII DUAL CHANNEL 2xSamsung 160gb 7200obr GeForce 7300GS 256MB
>>>PSEmu<<< FOREVER

Oj nie ładnie winter mute robic w konia "darmowe gry na ps2" heheeh
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

pewnie wśród klasy jednordzeniowców będą królować procesory 64bitowe z obsługą SSE 2
Zdanie to niewyklucza istnienie takich procesorów, jedynie zakłada ono, ze najszybciej wśród jednordzeniowców będą chodzić procesory i z obsługą SSE i zarazem z obsługą 64 bitów. Wiem, że są procki SSE 2 bez 64 bitów, ale te powinny raczej chodzić wolniej niż 64-ki.
A tak po za tym ciekawe, czy emu będzie wypuszczony w godzinach porannych czy wieczornych 8) .
Romek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Powtarzam po raz kolejny iz według wczesniejszych zapewnień (100% pewność bedziecie mieć za kilka/naście godzin) 64bity nie graja tak duzej roli jak dwa rdzenie. Te akurat występuja w większości procesórów Intela dostępnych na rynku komputerów klasy PC. W przypadku AMD dwurdzeniowa architektura jest dostepna jedynie w rodzinie X2, jednakże w przyszłym roku planuje się wprowadzenie technologii do wszystkich procków... rózwniez niskobudżetowych Semptron'ów.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Jeżeli chodzi o dual core i intel to wcale nie jest wiele procesorów posiadających prawdziwe dwa rdzenie. Owszem są procesory z technologią HT, jednakże nie są one dwurdzeniowe, a jedynie emulują drugi rdzeń, a działają na zasadzie jednordzeniowych procków. Co więcej owego czasu wyczytałem na emuforums, że właśnie procki z technologią HT będą wolniej działać od jednordzeniowców ze względu strat na emulacji, ale za to nie jestem pewien, bo już to jakichś czas temu czytałem, także ręki nie dam za tą wiadomość, jednakże technologia HT nijak się nie ma do prawdziwych procków dwurdzeniowych.
EDIT
A oto i słowa od Pana Refraction - jednego z głównych programistów Pcsx2
yes HT is a virtual processor, so youre only actually using 1 core which is splits the usage in 2, so HT isnt an advantage on single core apps

FFVII Forever: its been proven that 64bit processors run 32bit apps faster than 64bit ones, something to do with the fact it pushes 2 lots of 32bits of data at once where a 64bit app can have the data stretched out over that space. dont ask me the exact science, but i remember a 32bit vs 64bit comparison and 64bit wasnt any faster in most cases, but a 64bit processor of the same clock could run faster than a 32bit processor.

and i know mhz means nothing, but im talking AMD vs AMD not AMD vs Intel which is much different
... co potwierdza to co już powiedziałem wcześniej.
Romek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

No dobra, wejdźmy w szczegóły :D
Romek pisze:Jeżeli chodzi o dual core i intel to wcale nie jest wiele procesorów posiadających prawdziwe dwa rdzenie.
Zgadza się jest ich niewiele i na dodatek wszystkie procki są drogie - zarówno Intelowski Xeon czy Itanium, jak i Operton X2 od AMD to wciąż spory cios dla kieszeni... juz nie wspomne o PPC - ceny jednostek z 2xG5 pod maskę zaczynają się od 8-9 tys.
Romek pisze:Owszem są procesory z technologią HT, jednakże nie są one dwurdzeniowe, a jedynie emulują drugi rdzeń, a działają na zasadzie jednordzeniowych procków.
Tu tez się zgodze, ale nie jest to emulacja lecz swego rodzaju oszustwo wobec systemu operacyjnego, mające na celu przedstawienie jednego procesora jako dwóch jednostek logicznych... co w rezulacie ma umożliwić jednoczesne korzystanie z jednostki dwum niezalezym wątkom, odciązenie procesora, stabilniejszą pracę etc. etc.

Właśnie o to rozbija się cała kwestia - jak zauwazyliście swego czasu emulacja porzera 90-100% zasobów procesora. Zadaniem technologii HT jest odciązenie procka w takiej sytuacji przerzucając część zasobów na druga "wirtualną" jednostkę. Oczywiście najlepsze efekty uzyskuje się w przypadku "prawdziwych" dwurdzeniowych procesorów, aczkolwiek z wykorzystaniem technologii HT jest możliwe uzyskanie wzrostu wydajności rzędu 25-30%. Nie jest to wiele zwazywszy że dwu-rdzeniowce umożliwiają wzrost wydajności rzędu 70-80%, ale biorąc pod uwagę obecne ceny HT jest technologia bardziej przystępną.
Romek pisze:owego czasu wyczytałem na emuforums, że właśnie procki z technologią HT będą wolniej działać od jednordzeniowców ze względu strat na emulacji
Aby HT zadziałało aplikacja musi wykorzystywać ów technologie, w pozostałych przypadkach nie zauwazysz róznicy w prędkości aplikacji pomiedzy procesorem z i bez HT. Nie twierdzę że jej nie ma, sądze że jest nie tyle nie zauwazalna co nieodczuwalna dla szarego użytownika (no chyba że bawi sie np. 3DS - tu różnice widać na 1 rzut oka :D )
Romek pisze:jednakże technologia HT nijak się nie ma do prawdziwych procków dwurdzeniowych
Hmmm... Jak pisałem wcześniej jest spora różnica w wydajności prockesorów dwu-rdzeniowych i z technologią Hyper-Threading, jest to równiez całkiem inna architektura... aczklwiek z założenia obydwie technologie mają spełniać to samo zadanie - jesli pierwszy procesor dostaje w kość drugi ma przejąć część jego pracy. Ot, stare dobre przetwarzanie równoległe.


Ok, teraz weźmy się za tą część >
A oto i słowa od Pana Refraction - jednego z głównych programistów Pcsx2
Po kolei:
Refraction pisze:HT isnt an advantage on single core apps
Jak pisałem wcześniej aby móc korzytać z HT, podobie jak innych procesorów dwurdzeniowych (choćby wspomnianych wielokrotnie AMD-X2) w aplikacji musi być zaimplementowana ich obsługa. Bez tego nie masz co liczyć na wzrost wydajności - sprawa jest banalna obciążenie wędruje tylko na jeden rdzeń, bez wzgledu czy jest rzeczywistą jednostka logiczna czy też "wirtualną/pozorną".
Refraction pisze:its been proven that 64bit processors run 32bit apps faster than 64bit ones
Achh... no i czas na 64bity, których tak kurczowo się trzymacie :D Sprawa jest analogiczna do dwóch rdzeni - żeby uzyskać odpowiedni wzrost wydajności aplikacja musi byc napisana a później skompilowana z myślą o 64-bitowcach. Oczywiście nie twierdzę iż Refraction kłamie, bo na 64bitach rzeczywiście jest wzrost prędkości, aczkolwiek aby go odczuć musisz:
a) mieć 64-bitowca :]
b) korzystać z 64-bitowego SO
c) korzystać z aplikacji dedykowanej 64-bitowym prockom
...a co do 32-bitowych programów - polecam zerknąć na testy w dowolnie wybranym przez siebie serwisie o hardwarze, na dowolny test i przekonać się na własne oczy jaka mała jest różnica (AFAIR 1, max 3%) w przypadku "starych" programów.


Dobra jak to wszystko się ma do PCSX2 - 64bity.... nie wiem, nie napalałbym się bo autorzy nic na ten temat oficjalnie nie powiedzieli. Żeby odczuć przynajmniej 15% wzrost prędkości emulacji na 64-bitowych procesorach niezbędna jest publikacja PCSX2 w dwóch wersjach, 32bitowej i drugiej dedykowanej nowym procesorom wersji 64bitowej. Nie mówie że niemozliwe, po prostu nie wiem :D Dlaczego podkreślałem tak wiele razy wagę dwurdzeniowców i HT - obsługa tej technologii została na bank zaimplementowana w PCSX2 v0.9 < to akurat jest oficjanie potwierdzone, to z pewnościa przyśpieszy emulacje, może i niewiele, ale IMO lepsze 25% niż 1-3% :D

Ahh, zapomniałbym - sorki że nazwałem procesory HT dwurdzeniowymi :P nie miałem zamiaru siać ciemnoty, ale równocześnie nie chciało mi się snuć wywodów na temat przetwarzania równoległego, rzucać niezrozumiałą hińszczyzną jak mięsem w masarni, przynudzać, zajmować miejsce krzywymi literkami... i straszyć ludzi zawiłością tematu. W końcu jesteśmy serwisem o emulacji, a nie sprzęcie komputerowym :P
BTW; sorry za błedy - jest dość późno :D
2BII!2B
Zablokowany