THPS 1 NTSC

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
Dragonus
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 października 2004, 01:43

THPS 1 NTSC

Post autor: Dragonus »

Witam.
Mam problem z dzwiękiem w pełnej wersji Tony Hawk Pro Skater wetsja US NTSC. img

A mianowicie problem dotyczy tylko i wylącznie muzyki w tej grze, wszystkie inne dzwięki są odtwarzane bez problemowo.

Muzyka rwie a dokładnie efekt ten mogę opisać jako 1 sekundę czystej muzy i 1/4 sekundy ciszy i tak w kólko.

Plugin dzwięku to Eternal SPU Plugin 1.41

Plugin graficzny to Pete's OpenGL2 Driver 2.8

Dane mojego PeCeta
CPU Athlon 1,2g
Ram 256
Dzwięk na płycie
Karta Graficzna Nvidia FX 5200 128


Morduję się z ustawieniami Dzięku w Eternalu od 3 dni ale niestety nie jestem w stanie sobie z tym poradzić w związku z tym Proszę o pomoc.

Dziękuję Bardzo.
Niema złych gier są tylko kiepscy gracze
Awatar użytkownika
snake
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 14 listopada 2005, 21:16
Kontakt:

Post autor: snake »

Jak gra chodzi w 60fpsach to ustaw na 65, może to pomoże.
A jak nie to może użyj SPU od petego.
<center>http://www.issonline.pl polskie centrum piłek KONAMI.</center>
Awatar użytkownika
Dragonus
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 października 2004, 01:43

Post autor: Dragonus »

Godzinę temu rozwiązałem problem krórym były zbyt wysokie utawienia pluginu Pete's OpenGL2 Driver 2.8.

Plugin graficzny pozerał zbyt wiele zasobów komputera a dzwięk operował na tych nędznych resztkach jakie pozostały.

Po obnizeniu ustawin pluginu gpu do sensowniejszego poziomu gra chodzi jak złoto.
Niema złych gier są tylko kiepscy gracze
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Dragonus pisze:Plugin graficzny to Pete's OpenGL2 Driver 2.8
[...]
CPU Athlon 1,2g
Ram 256
Karta Graficzna Nvidia FX 5200 128
Ten plugin o czym była wielokrotnie mowa do bezproblemowej pracy wymaga conajmniej 2GHz procesora, 512MB RAMu i porzadną kartę graficzną, a GF 5200 niestety taką nie jest... Generalnie więc proponowałbym przesiadkę na inną wtyczke np. Pete OpenGL bo przy tytułach, które wyświetlają większą ilość poligonów możesz uświadczyć nieprzyjemnych skoków.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Dragonus
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 października 2004, 01:43

Post autor: Dragonus »

winter_mute pisze:
Dragonus pisze:Plugin graficzny to Pete's OpenGL2 Driver 2.8
[...]
CPU Athlon 1,2g
Ram 256
Karta Graficzna Nvidia FX 5200 128
Ten plugin o czym była wielokrotnie mowa do bezproblemowej pracy wymaga conajmniej 2GHz procesora, 512MB RAMu i porzadną kartę graficzną, a GF 5200 niestety taką nie jest... Generalnie więc proponowałbym przesiadkę na inną wtyczke np. Pete OpenGL bo przy tytułach, które wyświetlają większą ilość poligonów możesz uświadczyć nieprzyjemnych skoków.
Wielce ubolewam nad marniejącymi w oczach możliwościami mojego niemłodego już komputera lecz muszę stwięrdzić że gra Tony Hawk Pro Skater przy uzyciu tego własnie pluginu wygląda i działa prawidłowo.

Testowałem tą grę z innymi pluginamu graficznymi lecz zawsze wyrażnie widoczne były braki, niedociągnięcia w jej emulacji a mianowicie przekłamania w emulowanum obrazie, znikające/czarne ekrany ładowania itp itd.

Tylko i wylącznie plugin graficzny Pete's OpenGL2 Driver 2.8 prawidłowo, właściwie, bez przekłamań i niedociągnięć emuje grafikę w grze THPS.

Oczywiste jest że nie są dla mnie osiagalne maksymalne możliwości tego pluginu lecz znalazłem dla tej właśnie gry optimum pomiędzy jej wyglądem a płynnością działania i muszę tu napisać ze w porównaniu z jakością/wyglądem i działaniem tej gry ma mojej wysłużonej konsoli Playstation emulacja THPS z tym pluginem na emulatorze ePSXe wypada znakomicie na korzyść emulatora.
Niema złych gier są tylko kiepscy gracze
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Dragonus pisze:Wielce ubolewam nad marniejącymi w oczach możliwościami mojego niemłodego już komputera lecz muszę stwięrdzić że gra Tony Hawk Pro Skater przy uzyciu tego własnie pluginu wygląda i działa prawidłowo.
Proszę jednak zwrócić uwagę iż emulacja PlayStation nie ogranicza się jedynie do starych gier pokroju THPS czy prehistorycznej już pierwszej części RidgeRacer'a. Wspomniane tytuły nie posiadają wybitnej liczby poligonów czy zaawansowanych efektów które mogłyby znaczącą pożerać zasoby CPU w procesie emulacji toteż bez większych problemów pracuja nawet pod kontrolą tak zaawansowanego pluginu jak Pete's OpenGL2. Podane wcześniej wymagania nie są również moim widzimisie gdyż Pete w pliku readme napisał >
Requirements:
[...]CPUs with 2GHz or faster should be fine with all nearly all games in highest
compatibility and quality mode. Ah, at least 256 MB
Spójrzmy jednak prawdzie w oczy 256MB RAM to za mało by robić dziś cokolwiek. Oczywiście nie twierdzę iż emulacja na komputerze wyposażonym w tak małą ilość RAMu jest niemożliwa, jednakze skłaniam się ku stwierdzeniu iż na 512MB jest ona o wiele bardziej komfortowa i co ważniejsze szybsza. Jesli zaś chodzi o kwestię kart graficznych i OpenGL2, znów przytoczę Pete'a >
The plugin has been tested by me on a R9700Pro with 128 MB vram, and a GF4200
with 64 MB vram. GeforceFX and older Geforce3/2 cards are also able to handle it, but for good speed and quality, at least a 64 MB card should be used.
Biorąc pod uwagę fakt iż masz pod maską FX 5200 skłaniam się ku stwierdzeniu iż nie będziesz w stanie wycisnąć soków z wtyczki OpenGL2, a to z dwóch powodów: po pierwsze ta karta pozostaje pod względem wydajności daleko w tyle za rodzina GF4Ti, a po drugie ma słabą obsługe Pixel Shader'ów, które stanowią jeden z ważniejszych argumentów przemawiającym za korzystaniem z OpenGL2 - na Twojej karcie zastosowanie takich efektów po prostu zwolni emulację.

Reasumując: zastosowanie technologii wtyczek i mnogośc opcji konfiguracyjnych daje Tobie, jak i wszystkim użytkownikom ePSXe duże pole do popisu. Dzięki temu można wedle własnych upodobań i inwencji twórczej dobrać wtyczki i ustawienia zgodnie z własnymi widzimisie i tylko od Ciebie zalezy czy mając taki sprzęt jaki posiadasz będziesz korzystał z OpenGL ustawionego na maxa czy openGL2 z powiedziałbym średnimi ustawieniami. Jak pisałem wcześniej musisz tez wziąść poprawkę na to iż bardziej wymagające gry (choćby seria FF) będzie wymagać kolejnejgo obniżenia ustawień i w takim wypadku warto pomyśleć nad przesiadką na starszą wtyczkę, gdyż w jej przypadku możesz bez problemu ustawić wszystko na max, podczas gdy na OpenGL2 będziesz musiał pracować na minimalnych ustawieniach.
Dragonus pisze:Oczywiste jest że nie są dla mnie osiagalne maksymalne możliwości tego pluginu lecz znalazłem dla tej właśnie gry optimum pomiędzy jej wyglądem a płynnością działania i muszę tu napisać ze w porównaniu z jakością/wyglądem i działaniem tej gry ma mojej wysłużonej konsoli Playstation emulacja THPS z tym pluginem na emulatorze ePSXe wypada znakomicie na korzyść emulatora.
Jak wyżej: THPS to nie jedyna gra na PSXa i zapewniam że w wielu przypadkach możesz przy obecnych ustawieniach doznać skoków. Druga sprawa to fakt iż nie tylko OpenGL2 oferuje rozmycie tekstur, wygładzanie krawędzi, AA sceny itd - podobne efekty uzyskasz na OpenGL/D3D za to o wiele mniejszym kosztem zużytych zasobów CPU.
Dragonus pisze:Tylko i wylącznie plugin graficzny Pete's OpenGL2 Driver 2.8 prawidłowo, właściwie, bez przekłamań i niedociągnięć emuje grafikę w grze THPS.
Zapewniam że zarówno OpenGL jak i DX6D3D są w stanie poprawnie wyświetlić grafikę w THPS. To kwestia zabawy ustawieniami.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Dragonus
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 października 2004, 01:43

Post autor: Dragonus »

Z tego co pan napisał mozna wysnuć wniosek jakobym generalizował twierdząc że OpenGL2 Driver 2.8 mozna zastosowac do wszystkich lub wiekszości gier.

Cokolwiek napisałem dotyczyło to zastosowania pluginu OpenGL2 Driver 2.8 tylko i wylącznie z grą THPS.

Oszywistym faktemjest że kazdą emulowaną grę trzeba traktować odrębnie i bezsensem było by stosowanie jednej konfiguracji pluginów dla większości lub wszystkich tytułów.

Jestem w pełni świadom możliwości i ograniczeń mojego komputera więc twierdzenia jakobym przy tak słabym komputerze zdołał osiągnąć maksimum możliwości OpenGL2 Driver 2.8 . było by najzwyklejszym przejawem głupoty i lub chorobliwego optymizmu.

Wykozystanie przeze mnie pluginu OpenGL2 Driver 2.8 dla gry THPS miało jedynie na celu mozliwie jak najwierniejsze odtworzenie/emulawanie poziomu graficznego tej gry bez przekłamań i błędów jakie występowały przy uzyciu innych pluginów graficznych i mogę z całą pewnością stwierdzic ze udało mi się to doskonale.

Nie było moim zamiarem stworzenie z tej gry graficznego potwora na miarę nanowszych tytulów tej serji wydanych chociażby na komputery PC co prawdopodobnie było by mozliwe przy wykozystaniu komputera przewyższającego minimalne wymagania tego pluginu.

Nigdy nie kozystam tylko z jednego pluginu np graficznego poniewaz byłoby to nazwyklejszym ograniczeniem moich mozliwości.

W tej chwili mam do do dyspozycji siedem pluginów graficznych i cztery pluginy dzwięku a wszystko po to aby uzyskać możliwie jak nadoskonalsze/najwierniesze emulowanie gry i jak największą rozpiętość możliwości dostosowania emulacji do moich potrzeb i wymagań.
Niema złych gier są tylko kiepscy gracze
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Dragonus pisze:Z tego co pan napisał mozna wysnuć wniosek jakobym generalizował twierdząc że OpenGL2 Driver 2.8 mozna zastosowac do wszystkich lub wiekszości gier.
Oczywiście. Jesli sprzęt na to pozwala i masz upodobanie do obrazu generowanego przez OpenGL2 to nie widze problemu by korzystać wyłącznie z tej wtyczki, co oczywiście można odnieść również do każdej innej.
Dragonus pisze:Cokolwiek napisałem dotyczyło to zastosowania pluginu OpenGL2 Driver 2.8 tylko i wylącznie z grą THPS.
Ja natomiast pisałem o szerszym zastosowaniu wtyczki, co łatwo wydedukować czytając uważnie mój 1 wpis "Generalnie więc proponowałbym przesiadkę na inną wtyczke np. Pete OpenGL bo przy tytułach, które wyświetlają większą ilość poligonów możesz uświadczyć nieprzyjemnych skoków."
Dragonus pisze:Oszywistym faktemjest że kazdą emulowaną grę trzeba traktować odrębnie i bezsensem było by stosowanie jednej konfiguracji pluginów dla większości lub wszystkich tytułów.
Są gusta i guściki. Bezsprzecznie pod względem graficznym największą zaletą emulatorów opartych na wtyczkach takich jak ePSXe jest wsparcie wszelkiej maści dobrodziejstw obecnych i starszych kart graficznych (chodzi mmi np. o proste operacje typu rozmycie tekstur itd.) czego nie oferują emulatory generujące obraz programowo takie jak CVGS, Xebra czy pSX. Niezaprzeczalnym atutem tej drugiej grupy programów jest natomiast prostota w konfiguracji. Teraz warto zadać sobie pytanie co z osobami, które chcą mieć ładny obraz i jednocześnie nie chcą, zmieniać wtyczek graficznych i ich ustawień za każdym razem gdy wkładają do napędu inną grę? Idealnym rozwiązaniem w takim przypadku jest korzystanie z Fronend'a, ale jeśli i to nie wchodzi w grę? Są gry problematyczne, wymagające specjalnych ustawień, nie zaprzeczam, ale stwierdzenie iż dla kazdej gry trzeba coś przestawiac wydaje mi się przesadzone bo nie jest problemem dostosowanie ustawień wtyczki GPU tak by pracowało z nimi conajmniej 50% gier. To jest kwestia czysto subiektywna, jesli lubisz grzebać w ustawieniach szlifując je na maks względem własnych odczuć estetycznych i odpalanego tytułu to ok, ale nie można wykluczyć iż są osoby, które cenią sobie bardziej przyjemność płynącą z samej gry niż grzebania w ustawianiach emulatora, które wkładają płytkę do napedu, uruchamiają grę i korzystają ze zdefiniowanych wcześniej ustawień i modyfikuja konfig tylko w przypadku gdy jest to konieczne.
Dragonus pisze:Nie było moim zamiarem stworzenie z tej gry graficznego potwora na miarę nanowszych tytulów tej serji wydanych chociażby na komputery PC co prawdopodobnie było by mozliwe przy wykozystaniu komputera przewyższającego minimalne wymagania tego pluginu.
Takie coś nie jest możliwe. Choćbyś nie wiem jak dobry miał komputer to stosując: rozmycie tekstur, wygładzenie krawędzi, FSAA czy proste efekty bazujące na Pixel/Vertex Shader'ach nie zrobisz ze starego Dooma nowego Dooma 3. To samo się tyczy gier wydanych kiedyś na PSX i obecnych kontynnuacji serii z curentgenów czy PC.
2BII!2B
ODPOWIEDZ