FF IX

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
przemo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lipca 2003, 00:00

FF IX

Post autor: przemo »

Kiedy odtwarzane są filmiki z płyty gra zacina się i obraz niemiłosiernie skacze. Jakiego programu trzeba użyć, aby zgrać obraz płyty na dysk (ISO) tak, aby gra miała lepszą ydajność?
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Kiedy odtwarzane są filmiki z płyty gra zacina się i obraz niemiłosiernie skacze.
Zapewne winien temu jest zbyt porysowany CD z grą.
Jakiego programu trzeba użyć, aby zgrać obraz płyty na dysk (ISO) tak, aby gra miała lepszą ydajność?
Bez znaczenia jest jakim programem zrobisz obraz, gdyż szybkość emulacji gry nie zmieni się (oprócz przyspieszenia wynikającego z łatwiejszego dostępu do danych - HDD jest "szybszy" od CD ROM'u).
Osobiście używam Clone CD w wersji 4.0.0.1.. Program jest bajecznie prosty w obsłudze i nie sprawia problemoof. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby użyć czegoś innego...(czyt. CD Imager'a:)). Poszukaj Ten drugi program masz w dziale Download (a niech stracę:)http://www.psemu.pl/modules.php?name=Do ... tit&lid=59). Clone'a musisz poszukać sam...
przemo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lipca 2003, 00:00

Post autor: przemo »

Dzięki za szybką odpowieź. Na płycie nie ma ani jednej ryski. Wydaje mi się, że to sprawa CD-ROMu.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Podaj niezbędne info >
- Twój hardware
- SO, którego używasz
- pluginy, których używasz i ich ustawienia

BTW; zainstalowałeś niezbędne stery: ASPI & nowsze sterowniki karty graficznej.
2BII!2B
przemo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lipca 2003, 00:00

Post autor: przemo »

Dobra, uporałem się już z tym, zrzuciłem cd do iso przy pomocy Nero. Obraz się już nie zacina, ale mam inny problem.
Grafika jest do bani. Tekstury są wypixelowane, a postacie jakoś tak dziwnie przeskakują, nie wiem, może tak ma być (to moja pierwsza gra na emulatorze PSXa) a może to wina złych ustawień?
Mój sprzęt:

Pentium Celeron 1,1 GHz; 256 RAM; GeForce2 MX200 64MB
WinXP, ePSXe 1.5.2, a pluginy to: Pete's GPU 1.71; Eternal SPU 1.40;
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

A mógłbyś podać ustawienia v. plugina???
Podczas w gry wciskasz F8, następnie walisz do katalogu snap (w folderze z ePSXe) i przegladasz txt. poczym kopiujesz zawartość do posta.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

... lub używasz przycisku "Copy to Clipboard" dostępnego z menu konfiguracyjnego pluginu graficznego (tzn. wideo) i wstawiasz do treści przez Ctrl+V
Pentium Celeron 1,1 GHz; 256 RAM; GeForce2 MX200 64MB
WinXP, ePSXe 1.5.2, a pluginy to: Pete's GPU 1.71; Eternal SPU 1.40;
A zainstalowałeś sterowniki :?: Nowe detonatory i ASPI :?:
Ustawienia plugsów znajdziesz na stronie w dziale {Teksty > Konfikuracja}
2BII!2B
przemo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lipca 2003, 00:00

Post autor: przemo »

Oto ustawienia pluginu:

Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.72
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 MX/AGP/SSE

Resolution/Color:
- 800x600 Window mode
[32 Bit]- Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 4 - edge clamping supported
- Hi-Res textures: 0
- Palettized tex windows: on
- VRam size: 64 MBytes - 196 textures usable

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: on
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 3
- Framebuffer texture: 2 - texture created
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on (hardware)
- Subtractive blending: NOT supported!

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00001600]

A stery do karty mam sprzed miesiąca
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

1. Co do zrzucania gry do ISO:
Dobra, uporałem się już z tym, zrzuciłem cd do iso przy pomocy Nero.
Zalecałbym skorzystanie z CloneCD + ustawienia dla LybCrypt [było już o tym na forum - uzyj opcji wyszukiwania]

2. Co do WinXP i pluginu Pete`s OpenGL
GeForce2 MX200 64MB, WinXP, ePSXe 1.5.2, a pluginy to: Pete's GPU 1.71;
Jeśli działasz na domyślnych sterownikach XP dla karty graficznej to nic nie zdziałasz pod OpenGL - zainstaluj jakieś nowsze Detonatory dla GeForce`a. No i ASPI bo to mus.

3. Co do ustawień samego pluginu [twój wpis powyżej]
- Filtering: 4 < zmień wstępnie na 2
- VRam size: 64 MBytes < zmień na 0 (Autodetect)
- Frame skipping: on < wyłącz tą opcję, zamiast używać nowej wersji funkcji włącz starą w sekji special game fixes - "Use old frameskipping"
- Offscreen drawing: 3 < zmień na 2
- Game fixes: on < nie wiem co tam właczyłeś ale oprócz wspomianego powyżej "frameskippa" włącz "Direct framebuffer access" oraz "G4 poligon cache".

4. Ustawienia eternala:
Upewnij się, że opcja "Update before accessing register" jest właczona. Gdyby dxięk nadal rwał zwiększ wartość buforu dźwiękowego.

5. Inne
Upewnij się że w menu {Options > Country} emulatora masz wybraną opcję "Autodetect".

>> To powinno zarzegnać problemy <<
2BII!2B
ODPOWIEDZ