FF9 - OpenGL a 2D - fps

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Ein
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, 09:29

FF9 - OpenGL a 2D - fps

Post autor: Ein »

Witam.

Mam taki oto problem: podczas gry w FF9 na pluginie Pete's OpenGL 1.75 na mapie świata oraz podczas walk gra działa z 60 fps-a, ale kiedy tylko wejdę do jakiejkolwiek lokacji lub do menu gra drastycznie zwalnia - w pierwszym przypadku do ~30, a w drugim do dokładnie 25 klatek na sekundę. Próbowałem bawić się ustawieniami pluginu (bazując na tekście z artykułów), ale niewiele to dało. Co ciekawe, na Pete's D3D Driver 1.75 takich problemów nie mam. Co jest źle? Mój sprzęt to:

Athlon 2000 XP+ (rzeczywista prędkość 1666 MHz)
256 Mb DDR
GeForce 4 MX 440

Problem nie jest palący, bo jak napisałem, na D3D gra chodzi płynnie, ale zawsze to milej by się grało przy grafice bez przekłamań :)
Subarashii Fantasy - już wkrótce zaistnieje po raz wtóry.
(O ile Starcraft 2 nie będzie szybszy. ;P)
Awatar użytkownika
Krecik
Junior
Junior
Posty: 6
Rejestracja: 30 sierpnia 2006, 12:31

Post autor: Krecik »

Ja mam na Open GL max 15 kratek na sekunde.Poprostu graj na jakimś innym pluginie lub coś.

Może ktos się znajdzie i ci pomoże ale ja tylko radze inny plugin graficzny.
"Brawa dla niego"

Obrazek
Awatar użytkownika
jooozek
Junior
Junior
Posty: 10
Rejestracja: 04 stycznia 2006, 20:28

Post autor: jooozek »

Grafike bez przeklaman i ze stala predkoscia 60 fpsow uzyskasz na pSX.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

No nie wiem, mam słbszy sprzet niż Ein ale wyciągam 60 klatek w OpenGL. Generalnie zacząłbym od tego czy:
1) Korzystasz z sterowników dołączonych do windowsa czy zainstalowałeś sterowniki nVidii - te pierwsze niestety nie radzą sobie z OpenGL
2) Sprawdź w właściwościach karty graficznej czy nie masz przypadkiem włączonego AA i FA (po polskiemu zwie się to Filtr Anizotropowy i Wygładzanie obrazu). Niestety obydwie opcje powodują spowolnienia na mało wydajnych kartach tj. GF4MX
3) Czasami warto wyłączyć również synchronizację pionową (Vsync)
4) W końcu nie zawadziłoby poczęstować nas ustawieniami wtyczki wideo :D
2BII!2B
Ein
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, 09:29

Post autor: Ein »

Kolejno: Winter_mute:
1. Oczywiście, że sterowniki nVidii.
2. Wyłączone.
3. Wyłączone.
4. Cytując siebie:
Próbowałem bawić się ustawieniami pluginu (bazując na tekście z artykułów), ale niewiele to dało.
Wynik tego 'bawienia się' to w chwili obecnej:
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.75
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce4 MX 440 with AGP8X/AGP/SSE/3DNOW!

Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 3
- Framebuffer texture: 3
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00000200]
Dodam jeszcze, że wersja emulatora to 1.5.2 .

Jooozek:
Grafike bez przeklaman i ze stala predkoscia 60 fpsow uzyskasz na pSX.
Well, to samo uzyskałbym na ePSXe na pluginie Pete's Soft, tyle że jakość grafiki... cóż, troszkę spadnie :P Nie wykluczam, że kiedyś się przesiądę, ale po co to robić, skoro mógłbym uzyskać (przynajmniej w teori) lepszą grafikę przy tej samej prędkości? Szczególnie, że przy OpenGLu z włączonym Screen Smoothingiem na mapie świata uzyskuje pełne 60 fps...
Subarashii Fantasy - już wkrótce zaistnieje po raz wtóry.
(O ile Starcraft 2 nie będzie szybszy. ;P)
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Nie widze tu żadnych błędów, jedyne do czego mógłbym się przyczepic to:
Ein pisze:- Framebuffer texture: 3
- Framebuffer access: 4
Sprawdź czy przesiadka na
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 3
przyśpieszy emulację.

Poza tym upewnij się że w sekcji special game fixes masz włączone, opcje >
- G4 Polygon Cache
- Direct framebuffer updates

W końcu można podnieść framerate włączająć opcje:
- Frame skipping
- use old frame skipping (special game fixes)

tyle ode mnie :)
2BII!2B
Ein
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, 09:29

Post autor: Ein »

Old Frame Skipping pomógł ^__^

Wprawdzie równocześnie z włączeniem tej opcji ogólna prędkość zaczęła się wachać w wartościach 50-60 fps (przyspiesza na pół sekundy i zwalnia, przyspiesza znowu i zwalnia), ale jak podejrzewam takie są jej konsekwencje i nic więcej nie wydumam.

Anyways, wielkie dzięki ^____^
Subarashii Fantasy - już wkrótce zaistnieje po raz wtóry.
(O ile Starcraft 2 nie będzie szybszy. ;P)
ODPOWIEDZ