Dwurdzeniowy procek, konfiguracja, pluginy

Problemy z emulatorem PCSX2 i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
N25
User
User
Posty: 90
Rejestracja: 23 marca 2007, 22:53

Dwurdzeniowy procek, konfiguracja, pluginy

Post autor: N25 »

mam nowego kompa: Intel core 2 DUO 2 GHz (procesor jest dwurdzeniowy 2x2GHz) 2GB RAM DDR2 800 i Geforce 7600 GS niewiem czy to istotne ale chce gierki z dysku odpalac więc mozę podam takze jego parammetry 160GB SATA2 16MB 7200 obr Cache a więc dośc szybki. Mam dwie gierki oczywiscie orginałki GTA Vice CITY Stores i Burnout 2 Point of Impact Burnout jest emulwoany a GTA VCS jest oznaczone ingame (czyli odpala ale żadko, na dobrym sprzęcie z błędami ?) Zalezy mi żeby te gry odpalic wiem ze niemam sznas na pożądną gre ale slajdy chętnie obejże ;) Teraz moje pytanie kolega muwiłmi z etrzeba w jakimś specjalnym pluginie zaznaczyć opcje dla procesorów dwurdzeniowych bo jak tego niezrobie to będzie mi traktowało jako jeden rdzeń czyli marne 2GHz. Ogulnie neizbyt isę znam na PCSX2 mam biosa i emulator w najnowszej wersji te pathy i ok teraz prosze o pomoc w dobraniu do mojego sprzętu pluginów wszystkich i pomoc w ich konfiguracji.
Doradzono mi ównierz odpalanie gier z dysku jakby co mam na płytach ale zrobiłęm takze ISO. Aha i jeszcze jedno muj procek jest 64 bitowy jednak mam windowsa Viste w wersji 32 bitowej! A więc emulator będiz ejak to rozumiaiał ???? Aha w normalnych grach na PC Vista jakby wspomaga gry na Viście wygladają lepiej niż na XP przy takim samym sprzęcie jak jest z emulatorem? niebędzie się nic chrznic ?

dzięki, pozdro
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Doradzono mi ównierz odpalanie gier z dysku jakby co mam na płytach ale zrobiłęm takze ISO.
Dobrze Ci doradzono.
muj procek jest 64 bitowy jednak mam windowsa Viste w wersji 32 bitowej! A więc emulator będiz ejak to rozumiaiał ?
Emulator ruszy na AMDx64 pod Win98, nie ma problemu... szczególnie na dzień dzisiejszy. W przyszłości (od wersji 0.9.4) natomiast będziesz ograniczony do wolniejszej, 32-bitowej wersji emulatora.
Aha w normalnych grach na PC Vista jakby wspomaga gry na Viście wygladają lepiej niż na XP przy takim samym sprzęcie jak jest z emulatorem?
O wyglądzie (czy też wsparciu dla DX10) nic mi nie wiadomo... ogólnie mówi się jednak ze wersja x64 emulatora (wymagajaca zarówno 64-bitowego systemu, jak i procesora) będzie pracować (ponoć znacznie) szybciej od wersji 32-bitowej.
kolega muwiłmi z etrzeba w jakimś specjalnym pluginie zaznaczyć opcje dla procesorów dwurdzeniowych bo jak tego niezrobie to będzie mi traktowało jako jeden rdzeń czyli marne 2GHz.
2GHz, choć bardzo istotne, tu nie ma nic do rzeczy - cała obsługa 2-jajowców polega na tym, że proces emulacji jest obsługiwany przez pierwszy rdzeń, a generowanie grafiki w osobnym wątku przez drugi.
Opcje które są Ci do tego potrzebne to: Multi threaded GS mode (MTGS) oraz Dual Core Mode (DC) - zaznacz w ustawieniach {Konfiguracja > CPU}. Funkcja wciąż eksperymentalna, działa z niektórymi grami, a przy obsłudze innych potrafi powodować błędy.
2BII!2B
N25
User
User
Posty: 90
Rejestracja: 23 marca 2007, 22:53

Post autor: N25 »

wielkie dzięki ale mam jeszcze takie pytanka:
A więc emulator (v0.9.3) na Windowsie Vista (wersji 32bit) z procesorem 64bitowym będzie pracował "szybciej" jak z 32 czy też jest konieczne (choc naarzie sparwi mi to kłopot) zmienianie windy na 64bitową? bo pwoiedziałeś chyab ze w 0.9.4 będzie to koneicznie a obecnie mam mieć 0.9.3 ?
Aha no i jeszcze pytanko co do v0.9.3 bo na oficjalnej stronie (na waszej też) jest tylko instalka 0.9.2 a z kad wziąśc 0.9.3 ? jest na to jakis path czy coś ? jak tego uzyć? aha i chciałbym mieć wersje emulatora x64 a ja znalażłem taka tylko dla linuxa gdzie znajde dla windy 0.9.3 x64 ?

No i jeszcze takie aby pytanko moze trohe lamerskie, choc trohe szperałem na forum i na google. Jakich Pluginów najlepiej użyc do mojego sprzętu i co ważniejsze jak je skonfigurwac aby gra burnout2 i GTA VCS działały jak naj najszybciej ? wiem pewnie mi doradzicie ze mam kombinować różne ustawienia samemu; i macie racje ale wiecie jak to jest zaczynać od zera.

Wielkie dizęki, pozdro, sorry za błędy i literówki
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

A więc emulator (v0.9.3) na Windowsie Vista (wersji 32bit) z procesorem 64bitowym będzie pracował "szybciej" jak z 32 czy też jest konieczne (choc naarzie sparwi mi to kłopot) zmienianie windy na 64bitową?
Jeżeli sprawy z nadchodzącą 0.9.4 będą się miały podobnie do stanu jaki panuje obecnie na 0.9.3 to 64-bitowej wersji emulatora wogóle nie uruchomisz pod 32-bitową wersją Windows`a.
Co do prędkości - tak jak powyżej - x64 ma być szybsza.
Aha no i jeszcze pytanko co do v0.9.3 bo na oficjalnej stronie (na waszej też) jest tylko instalka 0.9.2 a z kad wziąśc 0.9.3 ? aha i chciałbym mieć wersje emulatora x64 a ja znalażłem taka tylko dla linuxa gdzie znajde dla windy 0.9.3 x64 ?
Nie ma czegoś takiego jak instalka 0.9.3 ponieważ nie ma czegoś takiego jak PCSX2 v0.9.3 dla windowsa.
Gdyby była to pewnie znalazłbyś zarówno na pcsx2.net jak i na psemu.pl
Jakich Pluginów najlepiej użyc do mojego sprzętu i co ważniejsze jak je skonfigurwac aby gra burnout2 i GTA VCS działały jak naj najszybciej ?
1) Wideo: ZeroGS -> http://www.psemu.pl/ps2.php?dzial=Artyk ... gpu_zerogs
podpunkt (a)
2) Dźwięk Eternal SPU -> http://www.psemu.pl/ps2.php?dzial=Artyk ... u_peopspu2
jak na rysunku
3) CDVD: Linuzapzz ISO -> ustawienia nie mają znaczenia, ba tego pluginu wręcz nie powinno sie ustawiać
4) Konfiguracja > CPU - wszystko włączone / frame Limit na normal, chyba że coś będzie chodzić za szybko to na Limit (ew. jesli osiągi będą w granicach 30+klatek to mozna testować 2 ostatnie opcje sekcji "Frame Limiting")
2BII!2B
ODPOWIEDZ