Witam wszystkich!
Przejdę od razu do rzeczy - mam dziwny problem z utrzymaniem stabilności w grze Medievil. Czemu dziwny? Otóż gra chodzi przez jakiś czas płynnie (60 fps - NTSC - ORYGINAŁ! Nie mój ale zawsze), jednakże po chwili gry ilość fps zaczyna się wahać - 50-60 fps, później 40-60 fps (ewidentnie widać zaciachy, a później spowolnienia) itp aż gra na chwilę zamiera i cykl się powtarza (frame skipping i frame limiter są ustawione na autodetect). Jest to o tyle dziwne, że na problem pomaga włączenie pauzy (znaczy się, po wyłączeniu pauzy znów jest 60 fps, a po chwili znów się tnie). Kiedy Dan stoi w miejscu i nic nie biega wokół niego nic się nie dzieje.
Testowałem większość emulatorów, pluginów graficznych, dźwiękowych (nie jest to też kwestia ich konfiguracji). Instalowałem też nowe sterowniki do karty graficznej.
Proszę o pomoc .
Ps. Mój PC z tego co najistotniejsze:
1 GB RAM (2x512 MB Dual-Channel), Sempron 2800+ (2GHz), GF 7600GT 256 MB (Palit)
Problem występuje tylko z tą grą...
Medievil - płynność
Hmmm to może rozszerzę to zdanie...sirdoom pisze:Testowałem większość emulatorów, pluginów graficznych, dźwiękowych (nie jest to też kwestia ich konfiguracji).
Emulatory: Bleem!, ePSXe 1.5.2 , 1.6.0, PCSX, PSXeven, SSSPSX, Xebra
Pluginy graficzne: wszystkie które wydał Pete (4), Next GL, Next 3D, P.E.Op.S. Soft GPU
Pluginy dźwiękowe: P.E.Op.S. DSound (zarówno Lite jak i normalna wersja), Eternal SPU
Nazwy brane z downloadu.
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Hmmm, dziwna sprawa jako że dotyczy tylko 1 tytułu, ale... próbowałeś starszej wersji frameskippa (znaczy sie włączyć special game fixes w głównym oknie ustawień gpu, a w samej zakładce sgf opcję `Use old frameskipping`)?
Z innych przywar - sprawdzałeś czy wtyczka dżwiękowa niczego nie przydusza, sprawdź na różnych trybach emulacji dźwięku, przy różnych wielkościach buforu.
Z innej beczki - w samym ePSXe ustaw na sztywno region na US. NTSC
Jeszcze inny pomysł - pokombinuj we wtyczce wideo z ustawieniami framebuffer access / textures... bo ww opcje lubią spowalniać proces emulacji.\
Kolejna sprawa - rozumiem że masz zainstalowane ForceASPI i nowsze stery dla karty graficznej?
Ostatnia kwestia - ustawienia karty wideo: zmień wartość opcji odpowiedzialnej za synchronizację pionową.
Tyle ode mnie.
Z innych przywar - sprawdzałeś czy wtyczka dżwiękowa niczego nie przydusza, sprawdź na różnych trybach emulacji dźwięku, przy różnych wielkościach buforu.
Z innej beczki - w samym ePSXe ustaw na sztywno region na US. NTSC
Jeszcze inny pomysł - pokombinuj we wtyczce wideo z ustawieniami framebuffer access / textures... bo ww opcje lubią spowalniać proces emulacji.\
Kolejna sprawa - rozumiem że masz zainstalowane ForceASPI i nowsze stery dla karty graficznej?
Ostatnia kwestia - ustawienia karty wideo: zmień wartość opcji odpowiedzialnej za synchronizację pionową.
Tyle ode mnie.
2BII!2B