Klasyczne ustawienia grafiki

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Po pierwsze muzyka w grach, wszystko jedno w jakim formacie byłaby jest cyfrowa. Po drugie - w dużej mierze, a w szczególności w grach (j)RPG na PSXa jest to dodatkowo w formie sekwencyjnej więc brzmienie `jak z syntezatora` jest jak najbardziej na miejscu. W końcu, jesli chodzi o sztuczność dźwięku to:
1) absolutnie nie korzystałbym z Eternala w wersji Lite bo on strasznie zniekształca dźwięk.
2) polecem poeksperymentować z róznymi ustawieniami Reverb
3) co do ustawień to osobiście mam:
DirectSound, bufor 32, metoda thread, zaznaczone Wait for XA, i reverb od Neilla, plus opcję "update before ..."
z doświadczenia jednak wiem że najlepsze efekty uzyskuje się z:
Dirrect Sound, bufor w przedziale 60-120, SPUasync / smooth, reverb wedle uznania (Iori jest ładny, ja lubię neilla)... i sgf dostosowane do odpalanej gry.

wypróbuj i pisz jakie rezultaty.
Pozdrawiam,
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Moje trzy grosze:

Polecam zrezygnować z Pete's OpenGL i przesiąść się na P.E.Op.S. Soft Driver 1.17. Moim zdaniem, zważywszy na to, że Lunar ze screena jest afair w całości 2D, soft-plugin zagwarantuje lepszy obraz - przede wszystkim naturalne rozmycie, NIE DO UZYSKANIA na wtyczce Pete'a.

Co do dźwięku - nie lubię Eternala. Głównie dlatego, że dla wielu uzytkowników ePSXe stał się sound-pluginem pierwszego kontaktu, co z kolei dyskryminuje nieco będący w jego cieniu P.E.Op.S. DSound Audio Driver. Ta druga wtyczka również daje radę, a w przypadku niektórych tytułów zapewnia lepsze efekty niż Eternal. W związku z powyższym nakłaniam, aby wypróbować i stosować dla alternatywy.
Awatar użytkownika
Rieviel
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 13:01

Post autor: Rieviel »

P.E.Op.S. DSound Audio Driver Jest o wiele lepszy od Eternala. Dźwięk jest wyraźniejszy i mniej zniekształcony, co zwłaszcza widać w Lunarze w przerywnikach filmowych.

A co do P.E.Op.S. Soft Driver 1.17: Jest lepiej ale jedno pytanie - jak wyłączyć naturalne rozmycie? Jakoś przyzwyczaiłem się do pixeli z Gameboya i Snesa i po prostu się przyzwyczaiłem :oops:
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Opcja Use system memory w dolnej części okna konfiguracyjnego, a jak nie pomoże to dodatkowo Stretch mode i Dither mode na pierwszą z możliwych opcji.
2BII!2B
ODPOWIEDZ