Gran Turismo 4 - moje dotychczasowe problemy

Problemy z emulatorem PCSX2 i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
michu123
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 23:39

Gran Turismo 4 - moje dotychczasowe problemy

Post autor: michu123 »

Okej, więc sprawa wygląda następująco. Od 2 dni próbuje emulować GT4 i wciąż napotykam przeróżne problemy.

Mój komp to:
Intel Core2Quad Q6600 2.4 GHz
Zotac GeForce 8800 GT 512 Mb
4GB pamięci
Windows XP i Vista

Dotychczas z udało mi się pod XP odpalić tą grę i pojeździć w Time Trial z całkiem przyzwoitą płynnością (chociaż nie na wszystkich trasach np. Nurburgring albo ta druga sekcji w Dirt nie działają, bo pojawiają się błędy graficzne i dupa). Niestety Single Race działa jedynie na trasach, gdzie nie ma lotnego startu (jeżeli takowy występuje, to w momencie, gdy kamera ma przejść na standardowy widok, emulator się wywala). Na Viście jest już lepiej, bo udało mi się odpalić wyścig z lotnym startem, ale gra strasznie się cięła.

I tu pytanie do was forumowicze, może wiecie co poradzić, żeby ta gra chodziła płynnie i chodzi mi tu głównie o działanie na XP. Bo w moim mniemaniu, na moim sprzęcie powinno to chodzić płynnie (chociaż mogę się mylić, jeżeli tak, to prosze o uświadomienie mnie o tym)

Parametry emu:
PCSX2 svn377
GSdx 890 0.1.14 (przy używaniu plugina ZeroGS gra bardzo traciła na szybkości, a po przejściu do wyścigu nie znikały te artefakty co się na początku pojawiają)
P.E.Op.S. SPU2 1.9.0
P.E.Op.S. CDVD 1.3.0
Oczywiście wszystkie ustawienia procesora również ustawione.
ryshard
Junior
Junior
Posty: 9
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 14:50

Post autor: ryshard »

Jest właśnie tak jak piszesz, tak właśnie działa na chwilę obecną Gt4 pod pcsx2. Poprostu trzeba czekać na lepszą wersję emulatora i podziękować tym programistom którym udało się jako jedynym zrobić cokolwiek działającego w emulacji pod ps2. tak nawiasem oglądając filmy z youtube z emulacji gt4 to wnioskuje że masz, żeby nie powiedzieć za słaby, nie odpowiedni procesor, bo z tego co widzę to gt4 potrzebuje GHz zegara ja nie 4 rdzeni. Tam ktoś osiągnął pełne 60 fps na E8400@4,6 GHz i to jest chyba właśnie rozwiązanie na wolne działanie, a zacinanie na wyścigach w locie niestety jest bugiem do tej pory nie rozwiązanym tak samo jak czornyj prud w MGS 3, który działa z podobną prędkością. Ja posiadam AMD X2 5000+ i po 2 dniach zabawy z ciekawości porzuciłem tą zabawę do czasu jak zmienię platformę na intel, ale to potrwa, bo na razie planuje zakup 6000+ żeby procesor nie był najsłabszym ogniwem mojego zestawu (4GB RAM, 9600GT), bo w indeksie prędkośći Visty 64 właśnie nim jest z indeksem 5,1.
Pozdrawiam.
---------------------------
Pare screenów z emulacji gt4
http://rapidshare.com/files/183832770/snap.rar
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2009, 13:34 przez ryshard, łącznie zmieniany 1 raz.
michu123
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 23:39

Post autor: michu123 »

No właśnie osobą, która osiągnęła 60 fps na E8400 4,6 GHz jest kolega Oak z tego forum. Właśnie sęk w tym, że 60fps potrafie uciągnąć w Time Trial. W Singlu już nie.
ryshard
Junior
Junior
Posty: 9
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 14:50

Post autor: ryshard »

U mnie w single jest 25-40 klatek, zależy ile samochodów jest na widoku, jak włączę widok wstecz to mam ok 5 klatek więcej. Raczej wymiana procesora w moim przypadku na taki o 600Mhz szybszy dużej zmiany nie da, trzeba czekać na nowe wersje PCSX. Kiedy już takowa ujrzy światło dzienne, można będzie rozejrzeć się nad jakimś Intelem.
Pozdro
michu123
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 23:39

Post autor: michu123 »

Przejżałem zdjęcia które wrzuciłeś i widzę, że odpalasz normalnie wyścigi, również na trasach szutrowych. To na Viście, czy XP? Jakich pluginów używasz?

EDIT:
Podkręciłem procka pod 2,8 GHz. Efekt taki, że time trial chodzi płynnie, za to single race dalej wywala. Boje się podkręcać więcej, bo nie wiem, jak zareaguje. Gdyby tylko PCSX2 miał obsługe czterordzeniowców...
ryshard
Junior
Junior
Posty: 9
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 14:50

Post autor: ryshard »

To nie trasa szutrowa, tylko część licencji Peugotem 205 GT :). Odpalam na Viście 64 pod dx10, chodzi dużo lepiej niż XP. Odpalam z PCSX2 X3 396, reszta pluginów standart, czyli GSDX 1.1.14 i SPU 1.9.0
żeby tylko dało się licencje zdać, a tak wywala na tescie z Mini.
michu123
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 23:39

Post autor: michu123 »

Może i licencja, ale jednak na szutrze ^^. Mi z szutrowych chodzi tylko Grand Canion. Na Swiss Alps i Cathedral Rock się zacina. Z licencji też żadna nie chodzi. Jutro (tzn. dzisiaj ^^) będę musiał dłużej na Viście posiedzieć i popróbować.
ryshard
Junior
Junior
Posty: 9
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 14:50

Post autor: ryshard »

Wrzucam swoją memory, może komuś się by udało skończyć licencję. W save'e jest trochę podtuningowany Nissan Skyline R32 ok 230HP. Gra jest w wersji PAL i chodzi w 50 klatkach.
http://rapidshare.com/files/191706830/Mcd002.rar
i ps, zainspirowany czyimś postem wymusiłem na sterowniku AAx8 Anizotropowe 16Q, liczbę renderowanych klatek na 8 w przód oraz triple buffering i na którymś torze zbliżyłem się do 50 FPS, co prawda nie przez cały czas, ale zawsze coś.
Oak
Junior
Junior
Posty: 28
Rejestracja: 27 maja 2006, 20:29

Post autor: Oak »

Witam

Ciesze się niezmiernie ze ktos, poruszył wątek emulacji Najwspanialszej scigalki w jaka dane mi bylo kiedykowiek grac ... Mowa oczywiscie o seri Gran Turismo
Przyznam szczerze ze czuje się niejako biegły w emulacji tych tytułów, jako ze sa to moje ulubione gry, a stało się tak za sprawa REWELACYJNEGO GT2 na psx.
Ale do rzeczy. Prawda jest taka ze niestety Zarowno Gt3 jak i GT4 nie sa w 100% grywalne... ba nie sa nawet w 90 czy 70% grywalne a zaryzykuje stwierdzenia ze sa grywalne w ok 30% i jesli ktos wam wmawia ze jest inaczej to poprostu robi was w Bambuko albo jest nieswiadomy.
Ja osobiscie Przetestowalem prawie wszystkie tryby auta / wyscigi i prawde powiedziawszy Blizszy dobremu dzialaniu jest GT4 ... gdyz Gt3 niestety jest bardzo słabo emulowany.
Zacznijmy od sprawy Sprzetowej, bo ona jest tutaj niezmiernie istotna
Z moich obserwacji wynika (nie bede okrywczy) czym wiecej MHZ tym lepsza predkosc dzialania. Trzeba miec cos c2d 8xxx (wazna jest pamiec Cashe) i ok 4 ghz zeby uzyskac pelne 50/60 fps w dzialajacych planszach i trybach. Jednak same MHZ to nie wszystko Emulator ma pewne klopoty z szybkoscia wew dzialania gdyz zdazaja sie spowolnienia animacji np przy slajdowaniu na zakrecie (pomimo ze wskaznik FPS caly czas wskazuje 60) to juz niestety wina Emulatora Byc moze obsluga 4 core znacznie pomogla by w tym wypadku.
Jesli zas chodzi o wtyczke graficzna to w moim przypadku najladniej dziala na najnowszym GSdx 891 SSE 4.1 - natomiast najwieksza kompatybilnosc jest na GSdx wersji 1,17.
Ponad to w GSdx da sie ustawic Grafike w taki Sposob ze gra WYglada OBŁEDNIE ! naprawde doskonale !! - ale trzeba miec juz mocniejsza grafe.
Jeszcze z wazniejszych informacji to fakt ze wersja PAL znacznie lepiej smiga niz NTSC ktora ma mala kompatybilnosc z PCSX2
Podsumowując, nalezy miec nadzieje ze wraz z kolejnymi odslonami PCSX2 - bedzie tylko lepiej, gdyz widac ze obecny 0,9.5 radzi sobie lepiej z emulacja GT4 niz poprzednie wydania emulatora. Sadze ze jesli Autorzy skupili by sie jeszcze bardziej na zoptymalizowaniu kompatybilnosci - moglibysmy w koncu za jakis czas w pelni cieszyc sie gra w GT4 - na dzien dzisiejszy ja odstapilem od tej przyjemnosci z uwagi ze szkoda psuc sobie gry/nerwow.
Wydaje mi sie ze to co obecnie mozemy dzis emulowac jesli chodzi o Gt4 to przedsmak tego co moze nas juz niebawem czekac ... (oby)
Osobiscie Zycze tego Wam i sobie - Drodzy Forumowicze

p.s
Ponizej przedstawiam konfiguracje na jakiej emulowalem GT4 - jest to czesc mojej wypowiedzi na łamach forum pcsx.net
1. PCSX -0.9.5 svn 377 (no playground or other *****...)
2. speed Hack - only Disable Forcer ABS ( ON)
other OFF !!!
3. CPU - all on + normal draw all (or if you have too speed give limited 60)
4. Newest GSdx rev 890 (i used SSE4.1 if you have new E7xxx , E8xxx use too. But if you dont` havent use other SSE2 or SSE3 but renember Newest 890! )
config plugin
res 512x384 ,d3d hardware, ps 3.0 , interlacing off (if you have poor machine) , FBA on ,logarithmic Z on , filtrening on, NLOOP on.

5 and MOST imp - ONLY PAL ver Gt4 is "playable" (but not full)
ntsc dont work on PCSX
Moje Filmy z Emulacji Ps2
Sprzet do Emulacji PSX/PS2
C2d E8400@ 4520mhz + DFI BloodIron
Ati 4850 @ 850/2500 + PCI Voodoo 5500DVI
PowerChip 2x1gb @ 1160mhz /Cl4
michu123
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 23:39

Post autor: michu123 »

A czy duża różnica jest między SSE 4.1 a SSSE 3?

No jeżeli panowie od PCSX2 dodadzą obsługę 4 rdzeniowców, to będzie super.
ODPOWIEDZ