PCSX2 0.9.7

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PCSX2 0.9.7

Post autor: winter_mute »

Obiecywałem sobie, że po złapaniu oddechu napisze niusa traktującego o nowej odsłonie emulatora PCSX2. Wygląda jednak na to, że w ciągu tygodnia nie jestem w stanie odpocząć po pracy. W związku z tym i zgodnie z dewizą lepiej późno niż wcale postanowiłem wystrugać niniejszą wiadomość w momencie, gdy zmęczony jeszcze nie jestem - mówiąc prościej, w pracy :]
Obrazek
Wybaczcie zatem nieskładność słów i mętlik stylistyczny, a jako rekompensatę przyjmijcie moje przeprosiny i poniższą listę zmian w najnowszej odsłonie najlepszego emulatora PlayStation2:
  • napisano na nowo obsługę re-kompilatora jednostek wektorowych (VU0/VU1),
  • podobna operacja dotknęła również re-kompilatora COP2 i VIF,
  • wprowadzono sporo poprawek w implementacji IPU, odpowiedzialnego za odtwarzanie wstawek filmowych,
  • napisano nowy, znacznie efektywniejszy i kompatybilny tryb pracy w wielu wątkach MTGS (obsługa HT i kilku jąder CPU),
  • dodano nowy, pracujący na osobnym wątku i bazujący na bibliotece wxWidgets interfejs graficzny (GUI),
  • dodano całą gammę nowych opcji z stosownymi opisami do tychże,
  • wprowadzono możliwość zmiany ustawień (emulatora i pluginów) w tzw. "locie",
  • uproszczono okno dialogowe konfiguracji pluginów,
  • dodano magicznego auto-konfiguratora dla początkujących :],
  • napisano od nowa funkcję odpowiedzialną za obsługę hostów
  • wprowadzono nową, o wiele bardziej poprawną i kompatybilną metodę pomijania startu BIOSu konsoli,
  • poprawiono opcję wstrzymywani i ponownego rozruchu procesu emulacji,
  • obsługę opcji `Szybki zapis/odczyt` przeniesiono do osobnego wątku, więc korzystanie z tych nie powinno pauzować gry,
  • przeniesiono pliki konfiguracyjne emulatora do katalogu użytkownika, co zapewnia bezproblemową pracę na systemach Vista i 7,
  • zaimplementowano nową bazę gier, która identyfikuje uruchamiany tytuł, wyświetla informacje o jego kompatybilności oraz w razie potrzeby aktywuje stosowne poprawki-łatki,
  • rozdzielono kody od łatek, te pierwsze można wrzucać do katalogu `cheats` i (de)aktywować z poziomu nemu emulatora
  • poprawiono stabilność pluginu GSdx przy generowaniu obrazu na pełnym ekranie, plus możliwość bezproblemowej zmiany trybu wyświetlania obrazu kombinacją Alt+Enter,
  • do opcji ograniczania klatek dołożono tryby Turbo/Slow,
  • zwiększono możliwości wtyczki CDVD o pełne wsparcie dla nośników DVD9 (dwuwarstwowe płyty DVD), co poprawi kompatybilność względem tytułów takich jak: God of War, Xenosaga, Gran Turismo 4,
  • wprowadzono nowy system odczytu plików ISO, z listą ostatnio wybranych obrazów,
  • wprowadzono dziesiątki, jeśli nie setki poprawek do pozostałych wtyczek, dzięki którym te pracują lepiej, a sam emulator szybciej i z większą kompatybilnością.
Tyle w temacie wstępu i rozwinięcia, czas na konkrety, a więc PCSX2 v0.9.7 (r3113) dla systemów Windows, PCSX2 v0.9.7 (r3119) systemów Linux, oraz bezpośredni link do instalatora dla ludzi leniwych. Na zakończenie zaś, zachęcam do dzielenia się wynikami z testów nowej wersji PCSX2(jak to już poniektórzy - MAT - uczynili) oraz zapraszam na stronę domową emulatora i jej oficjalne kanały w serwisach Facebook oraz Twitter
Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2010, 21:31 przez winter_mute, łącznie zmieniany 1 raz.
2BII!2B
Awatar użytkownika
MAT
Senior
Senior
Posty: 116
Rejestracja: 04 lipca 2008, 14:04

Post autor: MAT »

http://psemu.pl/forum/viewtopic.php?p=21117#21117 :)
Obrazek
Obrazek
Gdy włączycie jakąś gre i wejdzie wam do menu z kartami pamięci zamiast uruchomić gre to znaczy że bios nie pasuje do formatu gry (NTSC-PAL) nie zawsze jest tak ale z Gran Turismo 4 tak miałem.
Konsola PS2 SCPH 79004 PAL/NTSC
Kable BigBen RGB EURO Scart i Orginalny SONY Component
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Pochwalę się, a co tam - dziś odpaliłem PCSX2, po raz pierwszy od dobrych dwóch lat... generalnie miło popatrzeć na te wszystkie zmiany, szczególnie te in plus jakie znalazły się w emulatorze po tych kilkudziesięciu miesiącach, ale lepiej dam spokój rozwlekłym wstępom i przejdę do konkretów:

1) Promowany z nową wersją równie świeży interfejs graficzny to (pomimo że to tylko interfejs) duży krok naprzód - miło widzieć że PCSX2 to nowy emulator, a nie aplikacja posępnie krocząca ścieżką wyznaczoną jeszcze w ubiegłym milenium przez PSEmu Pro. Mówiąc krócej jest ładnie, naprawdę ładnie, intuicyjne, bardzo funkcjonalnie (zmiana ustawień w locie to kosmos) i wspominałem już ładnie? :]
2) W porównaniu do pierwszych wersji 0.9.x (bo te akurat testowałem dokładnie) `generowanie obrazu` bądź mówiąc fachowo emulacja GS oraz IPU to całkiem inna bajka. Na 4 odpalone gry, tylko jedna (Tekken5) wyświetlała artefakty (w dodatku w postaci jakiegoś przezroczystego, ledwo widocznego pola w lewej górnej krawędzi - screen poniżej). W pozostałych przypadkach wszystko (wstawki filmowe, sceny na silniku gry, czy elementy łączące oba przypadki - patrz na screen z GoW poniżej) wygląda dokładnie tak jak powinno.
3) By zbytnio nie ubarwiać, dla odmiany teraz wada programu - odczyt czegokolwiek z płyty to pomyłka, choć generalnie zdaje mi się (zdaje bo nie uruchomiłem niczego z ISO), że odczyt i wczytywanie danych do pamięci to obecnie największa bolączka PCSX2 - emulator w czasie loadingu mocno chrupi i potrafi nieziemsko zwolnić, przykład, wspomniany wcześniej GoW - menu, na dzień dobry zwalnia do kilkunastu klatek, natomiast gdy wgra już sobie co potrzeba zasuwa aż miło w full-speedzie. Podobną sytuację można zaobserwować w przypadku innych gier. Będę musiał coś zrzucić i przypatrzeć się problemowi.
4) Generalnie prędkość potrafi dać kopa - jeśli tylko gra jest zoptymalizowana, a emulator wysoce z nią kompatybilny. Przykład Kingdom Hearts 2 - tu wszystko pracuje z pełną prędkością a zwolnienia są minimalne i absolutnie do przełknięcia.
5) Czas pożegnać DualCore/Core2duo - emulator jak nic korzysta z trzech rdzeni, na trzecim ląduje obsługa savestete (rzeczywiście niezauważalna obecnie) oraz dźwięku (chyba - info do potwierdzenia)... jeśli chcemy spokojnie nie zeżreć zasobów systemu, warto mieć 4 jajka pod maską.
6) Obsługa pada bezproblemowa, w dodatku działa analog i wibra (test na DualShock2 i Super DualBox Pro)
7) W pełnej prędkości udźwiękowieniu nie jestem w stanie nic zarzucić.
8) Emulator można uruchamiać z lotu - cały opis jak i wszystkie obrazki pochodzą z ustawień domyślnych, wszystkie łatki, game-patche i speedhacki wyłączone, optymalizacja pod sprzęt nie przeprowadzana, w poszczególnych opcjach pluginów gmerane (choćby dla osiągnięcia max prędkości) nie było, a na dodatek gry uruchamiane z płyt [z lenistwa, nie oszukujmy się] więc w dochodzę do wniosku, że w emulatorze wciąż jest jeszcze spory, uśpiony potencjał.

Tyle w temacie marudzenia, czas na obrazki:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Ktoś jeszcze podzieli się własnymi spostrzeżeniami?
2BII!2B
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Jak rzecze stare przysłowie - dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane... czasem odnieść można to do osób nam bliskich, an czasie odnieść można to do polityków, a czasami do samego siebie... co właśnie zrobię w dzisiejszym wpisie. Ładny wstęp, nieprawdaż? Szkoda tylko, że właściwie nie wiadomo o co come'on :] Temu jednak mogę akurat szybko zaradzić - już tłumaczę - chodzi o to, że obiecywałem sobie, iż przy najbliższej okazji sprawdzę jak się ma granie z ISO do uruchamiania gier bezpośrednio z napędu. Tyle w temacie chęci, wyszło jak zawsze - inaczej, bo niesiony czystym spontanem ni z tego, ni z owego postanowiłem przetestować dziś cosik innego. W końcu Duali u mnie dostatek, przy kompie poniewiera się również kilkumiesięczny Super DualBox Pro, a ponieważ temat obsługi wibracji jest u nas zawsze aktualny nie pozostało nic innego jak przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu.

Dobra, do konkretów:
- emulator: PCSX2 0.9.7
- konfiguracja: domyślna
- sprzęt: laptop średniej klasy (na pokładzie i-core i budżetowy GF)
- tytuł testowy... w teście obsługi wibracji mógł być tylko jeden :]

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wnioski:
1) pełna prędkość, nie licząc grubszych porcji dogrywanych danych
2) ergo... będzie jednak trzeba sprawdzić (niekoniecznie następnym razem) prędkość z ISO
3) efekty tworzą przekłamania (podwójne generowanie obrazu) graficzne, może game-fixa wymaga ten tytuł, albo specyficznych ustawień
4) kompatybilość ok, bez problemu przelazłem cały pierwszy level
... i meritum dzisiejszego wpisu ...
5) grając w REZa na lilypad WIBRACJE DZIAŁAJĄ PRZEKOZACKO!!! :]
2BII!2B
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

winter_mute pisze:Ktoś jeszcze podzieli się własnymi spostrzeżeniami?
1. Winter_mute zaopatrzył się w nowy komputer
2. Emulator Pcsx2 jest zaskoczony tym faktem
3. Ekipa PSEmu również
4. Winter_mute to skromna osoba, nie ma potrzeby podawać na jakim wypasionym sprzęcie uruchomił emulator, by nie denerwować i nie onieśmielać użytkowników

Prócz tych spostrzeżeń, muszę przyznać, że również nie miałem okazji przetestować pcsx2. Może nie aż tak długo, jak kolega admin powyżej, ale jednak trochę czasu minęło. Kilka przemyśleń:

Plusy:
- nareszcie godnie wyglądający GUI
- większa stabilność i kompatybilność (tym razem jest to naprawdę widoczne, patrz GoW)

Minusy
- strasznie powolna emulacja na standardowych ustawieniach oraz na podrasowanych ustawieniach (speedhacks etc.). Nie wiem, może faktycznie dwa jajka to za mało, ale biorąc pod uwagę, że starsze wersje (które radziły sobie identycznie z wybranymi przeze mnie tytułami) działały znacznie, znacznie szybciej, nabieram wątpliwości co do optymalizacji. Możliwe, że skupiono się właśnie na kompatybilności, co pogrąża prędkość na nieco starszych maszynach.
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Winter_mute to skromna osoba, nie ma potrzeby podawać na jakim wypasionym sprzęcie uruchomił emulator, by nie denerwować i nie onieśmielać użytkowników
Nie ma potrzeby, bo to nic nadzwyczajnego - laptop, w dodatku z bebechami dedykowanymi zadaniom zgoła innym niż granie. Ujmę to tak - jeśli ktoś kupił kompa w przeciągu ostatnich 3 miesięcy i ma pod maską i-5 z zegarem co najmniej 2,5GHz i solidnego Radka (albo zainwestuje w nową nVidię z serii 4xx), to wydajnościowo nie ma się o co martwić, spokojnie skopie 4 litery mojej maszynie w grach czy emulacji PS2. Z innymi zadaniami może być już różnie :]
strasznie powolna emulacja na standardowych ustawieniach oraz na podrasowanych ustawieniach (speedhacks etc.). Nie wiem, może faktycznie dwa jajka to za mało, ale biorąc pod uwagę, że starsze wersje (które radziły sobie identycznie z wybranymi przeze mnie tytułami) działały znacznie, znacznie szybciej, nabieram wątpliwości co do optymalizacji. Możliwe, że skupiono się właśnie na kompatybilności, co pogrąża prędkość na nieco starszych maszynach.
Wydaje mi się, że wraz z 0.9.7 zaszły daleko idące zmiany, właśnie pod względem kompatybilności bo 9/10 uruchomionych przeze mnie gier startowało bez problemów zachowując się jak na konsoli, a braki i przekłamania były raczej kosmetyczne. W związku z tym stawiam, że 0.9.7 stanowi wydanie bazowe, coś jak 0.9, na którym opierały się kolejne wersje z widocznie zwiększoną prędkością emulacji. Jakby nie spojrzeć całkiem logiczne jest że wpierw powinno się wypuścić edycję z nową funkcjonalnością (GUI, nowy mtgs, wsparcie dla nowych technologii) i jak najwyższą, możliwą na obecną chwilę kompatybilnością, a dopiero później na jej podstawie kolejne coraz bardziej dopieszczone, zoptymalizowane (choćby pod względem prędkości) odsłony programu. No nie?

większa stabilność i kompatybilność (tym razem jest to naprawdę widoczne, patrz GoW)
Zgodzę się, choć mam trochę inny przykład - gra która odkąd pamiętam stała na pierwszym loadingu, a obecnie chodzi bardzo przyzwoicie, w dodatku z niezłą prędkością (full-speed w dość złożonym menu, i 2/3 predkości w grze). Nie przedłużając, kolejny test (tym razem kompatybilności) i kolejne obrazki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tyle na dziś.
2BII!2B
ODPOWIEDZ