PCSP 1.0.0 preview

winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PCSP 1.0.0 preview

Post autor: winter_mute »

Tegoroczny maraton aktualności zaczniemy nietypowo. Nietypowo, bo tematyka dzisiejszego niusa, choć gości czasami na łamach serwisu, to nie należy do głównego nurtu poruszanych zagadnień. Nietypowo, bo dzisiejsza wiadomość bezpośrednio nawiązuje do wątku rozpoczętego pod koniec października ub.r. Nietypowo, bo w zasadzie niniejszy nius pod względem merytorycznym nie przedstawia większej wartości. Mimo to (i nie bez przyczyny) w dniu dzisiejszym, po raz kolejny przyjrzymy się projektowi PCSP...
Obrazek
... który zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami powoli ewoluuje w kierunku nowej odsłony oznaczonej numerkiem 1.0.0. Nie powiem, już sam ten fakt zbudził moją sympatię, nie będę jednak również krył, że nowy (widoczny na powyższym obrazku) interfejs także przypadł mi do gustu. Najistotniejsza w temacie jest jednak zapowiadana od kilku dobrych miesięcy rewolucja w kodzie - napisana praktycznie na nowo aplikacja, ma wyjść z cienia błędów swego poprzednika i stanąć w pełnym świetle zalet i nowych możliwości. Na chwilę obecną, ogranicza się to co prawda, jedynie do obietnic i praktycznego wykładnika w postaci możliwości uruchamiania homebrew (niekomercyjnego oprogramowania, zwanych również potocznie aplikacjami/grami domowej roboty), nie zmienia to jednak faktu, że warto trzymać rękę na pulsie i oczy na stronie domowej projektu bo kto wie, może autorom uda się zaskoczyć nie tylko fanów emulacji, ale również konkurencyjne projekty... a to, sami przyznacie, może być już coś. Wszak przełamanie monopolu programów takich jak ePSXe, PCSX2 czy JPCSP to nie lada sztuka.
Ostatnio zmieniony 12 października 2012, 00:44 przez winter_mute, łącznie zmieniany 7 razy.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Yohokaru
Senior
Senior
Posty: 192
Rejestracja: 15 lutego 2011, 14:51

Post autor: Yohokaru »

Czyżby pojedynek pomiędzy PCSP a JCPSP dochodził do kluczowej fazy?... A tak BTW: Trzy pytania w temacie emu PSP... 1) Jakie wymagania systemowe mają te emulatory? 2) Czy jest jakiś program do zrzucania zawartości UMD(Kumpel ma kilka gier i płyt z demami to bym sprawdził,chociaż z moim gruchotem...) 3) Kiedyś był podobno projekt emulacji PSP na PS2. Czy to upadło?
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

1. Z tego co jest mi wiadome, wymagania systemowe nie są oficjalnie określone (co jest logiczne - ciężko mówić o takich rzeczach, gdy produkt jest stale rozwijany i nieukończony). Mogę tylko powiedzieć, że przy dwóch rdzeniach i karcie graficznej zbliżonej wydajnościowo do 8800GT nie powinno być większych problemów.
2. W legalny sposób? Zapomnij.
3. Prawdę mówiąc, nie spotkałem się z czymś takim.
Obrazek
Awatar użytkownika
Yohokaru
Senior
Senior
Posty: 192
Rejestracja: 15 lutego 2011, 14:51

Post autor: Yohokaru »

Tak jak myślałem nic dla mojego sprzętu...czyli dalej pozostaję przy ePSXe. Co do zrzucania UMD, to odetchnąłem z ulgą,bo jak przyjrzałem się tematowi,to mogłem bezpodstawnie oskarżyć Husona,ale na szczęście tak nie jest:)
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Ad 1. A mnie się zdaje, że taki JPCPS ma ciut wyższe wymagania sprzętowe niż PCSX2 - patrząc na materiały poniewierające się w sieci większą ilość klatek na ogół widzę w grach z PS2 niż tych z jego przenośnego brata. Choć w głównej mierze to pewnie wina słabej kompatybilności i optymalizacji... tak czy owak, z ciekawości muszę to kiedyś obejrzeć :]
Ad 2.1. Nigdy PSP nie posiadałem, a poruszanym tematem się nie interesowałem, ale pierwsza rzecz jaka przychodzi mi na myśl, to ściepka z UMD na kartę pamięci na przerobionej konsoli, a później czytnik kart albo kabel i do kompa...
ad 2.2: doczytałem, przerobioną konsolę można podpiąć do kompa po USB w roli czytnika płyt UMD, więc zrzucać bezpośrednio na kompa też się da.
ad 2.3. @ Zardon - a czemu niby nielegalnie, posiadasz oryginalny nośnik to w literze polskiego ustawodawstwa masz prawo wykonać sobie kopię bezpieczeństwa oprogramowania. Nikt nie określił jasno i nie zastrzegł że dotyczy to jedynie płyt CD czy DVD.
Ad 3. AFAIK na PS2 to tylko emulator PSXa się ukazał, w dodatku działa(ł) średnio.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Yohokaru
Senior
Senior
Posty: 192
Rejestracja: 15 lutego 2011, 14:51

Post autor: Yohokaru »

Szczerze to nie widzę logiki w tworzeniu emu PSX na PS2,gdyż to konsola potrafi to sama z siebie. Nawet przy FMCB wystarczy wyciągnąć memorkę i można pykać. Jakiś nonsens...oby następne PSP emu były lepiej zoptymalizowane.
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Winter - pytanie - czy przerobiony soft jest legalny? Bo faktycznie słabo się znam, ale wydaje mi się, że niebałdzo :)
Jeżeli jest - no to nie ma najmniejszego kłopotu żeby zgrać jakikolwiek nośnik UMD. Jedyny problem jaki można napotkać (aczkolwiek w tych czasach raczej błahy), to wymagane min. 2 GB pamięci.

Co do samych emulatorów - są zwyczajnie wolne i niezoptymalizowane. Z tego co pamiętam ze swoich pięknych emulacyjnych lat, to PCSP był pisany w C/C++, JPCSP w Javie i docelowo PCSP miał zastąpić swojego brata. Czas jednak pokazał, że jest zapotrzebowanie na oba produkty i w ten sposób mamy piękną rywalizację. Na zdrowie.
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Szczerze to nie widzę logiki w tworzeniu emu PSX na PS2
1) Nauczenie się czegoś nowego
2) Podnoszenie swoich umiejętności
3) Czysta ciekawość, czy da się coś takiego zrobić
Jak dla mnie całkiem logiczne powody :]
Winter - pytanie - czy przerobiony soft jest legalny? Bo faktycznie słabo się znam, ale wydaje mi się, że niebałdzo :)
To jest temat rzeka i ile głów tyle opinii. Co więcej każdy może interpretować dywagacje na własny sposób. Z jednej strony, Sony powie Ci, że grzebanie w oprogramowaniu, jak i dystrybucja zmodyfikowanego softu łamie jego prawa autorskie. Teoretycznie mają tu rację, ale w praktycznym zastosowaniu nie mają również argumentu by Cię pociągnąć do odpowiedzialności za wgranie zmodyfikowanego firmwareu, bo niby z jakiego tytułu?

To jest tak, jakbyś kupił sobie samochód, postawił na placu po czym wziął łom i rozwalił szyby, lusterka, światła i nalał do baku. Póki samochód stoi na Twojej posesji i robi za podstawkę na kwiatki to możesz sobie robić do bagażnika, czy co Ci się żyw nie podoba i nikt nie ma Cię prawa ruszyć jeśli nie łamiesz przy tym prawa... ale jak wyjedziesz czymś takim na ulicę to już popełniasz wykroczenie, za które policja powinna Cię ukarać co najmniej mandatem.

Analogicznie można to odnieść do PSP - kupując konsolę, kupujesz prawo do korzystania z niej w tym zawartego w niej oprogramowania, bez względu czy jest przerobione czy nie Zmieniając soft, wykonujesz czynność nieprzewidzianą przez producenta, czyli dokonujesz własnej ingerencji w towar, z tytułu czego ponosisz oczywiście konsekwencję w postaci utraty gwarancji... i tyle... bo jak napisałem wcześniej, nabywając jakiś towar masz prawo go popsuć, podmieniając firmware czy rzucając konsolą o ścianę, Twoja sprawa. Problemem jest to, jak taki przerobiony sprzęt później wykorzystasz - jeśli nabywasz piraty i grasz na nielegalnym oprogramowaniu to wiadomo, łamiesz prawo i można pociągnąć Cię do odpowiedzialności karnej na podstawie kilku paragrafów. Jeśli używasz darmowego softu do zrobienia przewidzianej ustawowo kopi bezpieczeństwa, to wszystko jest cacy, bo prawo Ci na to jak najbardziej pozwala. Czyż nie?
2BII!2B
Awatar użytkownika
Yohokaru
Senior
Senior
Posty: 192
Rejestracja: 15 lutego 2011, 14:51

Post autor: Yohokaru »

Świetna analogia w_m:) Wg mnie SONY jak zwykle zresztą zrobiło błąd, polegający na nie pozwoleniu pisania takiego darmowego softu. Konsola bez żadnych przeróbek mogłaby być lepiej wykorzystana i przerabianych PSP byłoby mniej. A tak widzimy(zwłaszcza,że zbliża się równanie: PSVITA=taniejące PSP) jak rynek korsarski się rozwinął i ile SONY straciło zysku,lecz to problem ich,nie nasz.

EDIT: Logika w tworzeniu emu PSX na PS2, jest taka by ułatwić życie posiadaczom FMCB, gdyż ten nie jest w stanie uruchomić gier CD (z racji przystosowania tylko do standartu DVD Video). PSX Luncher z tego co mówią, uruchamia wiele tytułów bez szwanku, a i chyba jest dalje rozwijany...
ODPOWIEDZ