PPSSPP 0.9.7.2

winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PPSSPP 0.9.7.2

Post autor: winter_mute »

Ostatni, z naglących niusów, o najprężniej rozwijającym się projekcie w ubiegłym, 2013 roku. Jak widać na załączonym poniżej materiale dowodowym, rok 2014 PPSSPP rozpoczyna spokojnie, od zmian kosmetycznych i rozwiązania problemów znanych z poprzednich wersji aplikacji.
Obrazek
Szczegółowa lista najistotniejszych zmian, przedstawia się następująco:
  • dodano wsparcie dla Android 4.4 UI (ulepszony obrót i tryb pełnoekranowy bez dodatkowych elementów),
  • usprawnione generowanie obrazu w trybie programowym,
  • poprawiono odtwarzanie wstawek filmowych oraz dźwięku,
  • pod systemem Windows 8 wstępnie zaimplementowano obsługę wielo-dotyku ekranowego,
  • rozbudowano funkcjonalność narzędzi deweloperskich (mapy i debugger),
  • naprawiono kompatybilność savestatów transferowanych pomiędzy 32- i 64-bitową wersją programu,
  • wyeliminowano błędy w funkcjonowaniu alokatora VPL, bufora głębi i zapisu na memorce,
  • naprawiono błędy występujące przy emulacji tytułów: Yu Gi Oh, Parappa The Rapper, Pangya Golf, Jeanne D'arc.
Każdy potrzebuje chwili wytchnienia, na złapanie oddechu i (choćby lekkie) podładowanie baterii. Dlatego, miast narzekać (jak to w narodowym zwyczaju mamy), zatrzymajmy się i pokontemplujmy przez chwile w ciszy. Niech sobie autor PPSSPP chwilę odpocznie w spokoju, wszak dotychczas odwalił kawał świetnej roboty, za co należą mu się gromkie, acz nie za głośne oklaski. Proponuje tłumić te ostatnie, trzymając kciuki za kolejne odsłony PPSSPP - wszak, znajdzie się jeszcze sporo rzeczy do poprawki, a zwiększoną wydajnością programu, czy możliwością gry sieciowej pewnie nikt nie pogardzi. Kończąc... chylę czapkę, niecierpliwie czekam na 0.9.8 i standardowo odsyłam na stronę domową projektu.
Ostatnio zmieniony 25 marca 2014, 13:16 przez winter_mute, łącznie zmieniany 2 razy.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Od siebie dodam, że po ostatnich testach na nowo zakupionym, ośmiordzeniowym* procesorze AMD FX-8350, emulator śmiga aż miło. Nie odnotowałem żadnych problemów z Tekken'em, GTA czy Wipeout. Na androidzie jest już nieco gorzej, jeżeli chodzi o liczbę FPS (Nexus 4), ale to kwestia czasu.
Szkoda, że tym samym tempem nie idzie emulacja chociażby PS2

* ściema jakich mało.
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

* ściema jakich mało.
Obiło mi się o uszy, że w niektórych grach ten ośmiordzeniowy procek nie rzadko prześcigają układu i3, co jest z lekka śmieszne, biorąc pod uwagę że 4GHz-owy FX powinien IMHO konkurować z i7-kami, o i5-kach już nie wspominając. Kupiłeś do obróbki wideo, do podkręcenia, czy z uwagi na niską cenę?

... a w temacie androida i Nexusów - widziałeś N5? Jest śliczny, ostrzę sobie na niego zęby i poważnie rozpatruje zakup, gdy wersja 32GB zejdzie poniżej 1500zł, półroczna używka pewnie będzie do wyrwania w okolicy, a może nawet poniżej tysiaka.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Długa historia z tym procesorem. Generalnie jest tak, że w zastosowaniach innych niż gry osiąga wyniki bliższe i7 niż i5. Przykładowo - Blender, w którym się ostatnio bawie,, działa idealnie, to samo przy obróbce wideo. W gry gram już mniej, ale i tutaj nie uważam, żeby byla tragedia. Droższy o ok. 200zł i5 daje mi w większości przyrost na poziomie 5-10fps, co umówmy się nie jest powalającym wynikiem.
Do wszystkiego dochodzi jeden, bardzo ważny fakt - obie konsole nowej generacji posiadają procesory od AMD. Stąd mój (może i naiwny) wniosek, że wszystko teraz będzie pod to optymalizowane. Widziałeś Mantle w akcji? Sądze, że właśnie takie nowinki się będą pojawiać i niedługo te "mało wydajne i słabe" procesory (oraz karty graficzne) zaczną przewyższać konkurencję.

Nexusa 5 widziałem. Faktycznie - dobrze wyglądający, z dobrymi podzespołami smartfon. Osobiście nie mam zamiaru go kupować, bo dla mnie jest tylko ulepszeniem N4, a to troche za mało.
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Stąd mój (może i naiwny) wniosek, że wszystko teraz będzie pod to optymalizowane. Widziałeś Mantle w akcji? Sądze, że właśnie takie nowinki się będą pojawiać i niedługo te "mało wydajne i słabe" procesory (oraz karty graficzne) zaczną przewyższać konkurencję.
Temat rzeka, bo tak całkiem ogólnie rzecz ujmując, czeka nas rewolucja - albo całkowity zwrot technologiczny (przejście ze skali nano na atomową, zmiana krzemu na węgiel, komplenie nowa architektura PC, względnie wszystko na raz), albo bum znany fanom serii Fallout. Świat w tkwi w zastoju, ekonomicznym, gospodarczym i technologicznym, z którego wyjścia są tylko dwa: albo znajdziemy nową ścieżkę dalszego rozwoju, albo trzeba będzie wszystko rozpierdzielić i zacząć budować od nowa.
Nie inaczej jest w przypadku sprzętu komputerowego, taktowanie procesorów od dłuższego czasu posuwa się jedynie lekko w górę, stoi w miejscu, albo leci w dół, kosztem zwiększenia ilości rdzeni. Z kolei ilości jajek nie uda nam się zwiększać w nieskończoność nie zwiększając przy tym znacząco powierzchni układów, czy ich poboru prądu i emisji cieplnej. Przerzuciliśmy więc sporo wymagań względem mocy na układy graficzne, ale prędzej czy później szczyt ich możliwości, z opisanych wcześniej powodów również zostanie osiągnięty.
Nie dziwi mnie więc, że AMD kombinuje z Mantle - podejście bardzo dobre, co swego czasu udowodnił 3Dfx, ze swoimi sławetnymi kartami Voodoo. Jakby nie spojrzeć ich Glide był właśnie odpowiednikiem Manle i działał świetnie. No ale co z tego? Skoro to rozwiązanie doraźne i w dużej mierze chwyt marketingowy. Czemu? A nóż dlatego, ze wzrost wydajności rzędu 50%, a nawet większy można uzyskać w prostszy sposób - optymalizując kod aplikacji. Tylko, komu się chce, a tym bardziej opłaca to robić? Można przecież powiedzieć "ten Windows", "ta gra", czy "ten program" wymaga najnowszego sprzętu, chcesz z niego korzystać, to zmień maszynę. Programiści mają problem z głowy, a producenci sprzętu się cieszą zgarniając kasiure na kolejne wersji urządzenia, która tak de-facto (przy dobrej optymalizacji kodu) nikomu nie byłaby do niczego potrzebna. Wracając do Mantle - co z tego, że AMD wprowadzi nowe API i 40% wzrost wydajności, dziś to ładnie wyglada na papierze/ekranie, jutro nVidia wprowadzi swoje środowisko, a za dwa dni twórcy gier wprowadzą do swoich produkcji bajer, który zeżre nadmiar mocy obliczeniowej i znów trzeba będzie kupić nowy sprzet. Błędne koło.
Nexusa 5 widziałem. Faktycznie - dobrze wyglądający, z dobrymi podzespołami smartfon. Osobiście nie mam zamiaru go kupować, bo dla mnie jest tylko ulepszeniem N4, a to troche za mało.
Mam N7 v2, będącego większym odpowiednikiem N4, więc wiem na co sprzęt stać i jak najbardziej rozumiem. Niemniej, w przypadku telefonu chcę się przesiąść z Defy, na jednym rdzeniu @ 800MHz, więc różnice po przesiadce na Snapdragona 800 (4 jaja @ 2.23GHz) raczej w tym przypadku odczuje. Poza tym, N7 nie utrzyma mi się na klipsie nałożonym na DS3 :] A te dodatkowe 700MHz względem N4/7 na pewno pod PPSSPP się nie zmarnuje :]
2BII!2B
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Temat rzeka, bo tak całkiem ogólnie rzecz ujmując, czeka nas rewolucja
Szczerze? Wątpię, by to nastąpiło przez najbliższe 5-6 lat. Konsole muszą zarobić, a i sprzęt który zalega w magazynach - sprzedać. O rewolucji się dużo mówi (ba, nawet mnie uczono o tym :D ) ale nie widać jakiś większych, namacalnych efektów. Zapewne z czasem się to zmieni :]
Póki co FX-8350 starcza do wszystkiego, a po 'rewolucji' i i7 będzie do d*** ;)
No ale co z tego? Skoro to rozwiązanie doraźne i w dużej mierze chwyt marketingowy. Czemu? A nóż dlatego, ze wzrost wydajności rzędu 50%, a nawet większy można uzyskać w prostszy sposób - optymalizując kod aplikacji.
No właśnie o tym mówie. Chcąc nie chcąc, programiści (chociażby i w najmniejszym stopniu) będą musieli dokonywać jakiś optymalizacji pod sprzęt AMD. Przede wszystkim wykorzystywać dostępne rdzenie/wątki, bo nie wyobrażam sobie dobrze działających gier w minimum FullHD (bo niby dostępne jest też 4k) na procesorze zapewne słabszym niż aktualne Intele, z taktowaniem 1.6GHz. Sam XBO już nie daje rady z 1080p, a co dopiero później?
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Szczerze? Wątpię, by to nastąpiło przez najbliższe 5-6 lat. Konsole muszą zarobić, a i sprzęt który zalega w magazynach - sprzedać.
Tak samo jak choćby ropa... Od dawna się mówi o alternatywnych paliwach i sposobach zasilania samochodów, ale nikomu się nie kwapi do zmian. Ot nowy proces technologiczny i koszty wdrożenia są zbyt wysokie. Łatwiej i taniej jest zatruć wodę, czy wywołać wojnę, niż zainwestować w coś przyszłościowego.
Adekwatnie w technice komputerowej, z krzemu dużo więcej nie wyciśniemy, a x86 jest od dawna przestarzałą architektura, ale póki się na tym da zarobić, to będzie to eksploatowane, do granic możliwości. Nie ma co się oszukiwać.

Co do rewolucji, może nie za 5, ani może nawet 10 lat, ale IMHO zmiana musi nastąpić, z tej prostej przyczyny, że jeśli technologia stanie w miejscu to nikt na niej nie zarobi. Jest więc tylko kwestią czasu, aż zmiana będzie się komuś kalkulowała bardziej niż ciągłe odgrzewanie tego samego kotleta.

A zmiany, są, choć czasem trudno je sobie uzmysłowić. Branża IT stanowi tu doskonały przykład. 30 lat wstecz wciąż ciężko było zwykły telefon założyć a o komputerze nikt nie miał co śnić. 20 lat do tyłu nikomu nie marzył się laptop, czy nawet komórka, a i386 robiło na wsi furorę. 10 lat do tyłu pojawiły się procesory z kilkoma rdzeniami. 5 lat temu rozpowszechniły się tablety, więc... niby nic, bo żyjesz otoczony tym sprzętem, ale jakbyś dał swojego N4 do ręki komuś przed 20 laty, to kisiel w majtach gwarantowany :)
No właśnie o tym mówie. Chcąc nie chcąc, programiści (chociażby i w najmniejszym stopniu) będą musieli dokonywać jakiś optymalizacji pod sprzęt AMD.
Tez miałem taką nadzieje w 98 jak kupowałem swoje AMD k6-2 z innowacyjną technologią 3DNow... i co... do dnia dzisiejszego optymalizacji się nie doczekałem. Nie twierdzę, ze AMD to zło, bez niego nie byłoby 64-bitów, tanich podzespołów i konkurencji dla Intela, za co gromkie brawa się należą. Niemniej w ogólnym rozrachunku, szału nie ma i cudów (w tym optymalizację pod AMD, gdy Intel jest szybszy i dużo bardziej popularny) bym się nie spodziewał. Ofc, mogę się mylić :]
2BII!2B
ODPOWIEDZ