Witam!
Czy ktoś wie w czym pisane są gry na psx lub czym kompilowane
Pisanie gier
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Kiedyś mielismy identyczny temat, ale coś mi się zdaje, że przepadł przy zmianie serwera...
Tak czy owak,
1) AFAIK komercyjne gry na PSXa są pisane w C++ i kompilowane za pomocą specjalneko kompilatora dostarczaqnego przez Sony (nie ma jak trzepać kapuchy na wszystkim czym się da - to by tłumaczyło skąd wzięła się cała ta kasa z licencji)
2) Sony Net-Yaroze czyli zestaw (zmodyfikowana konsola PSX + soft) dla prawdziwych zapaleńców umozliwiający własnoręcznę pisanie softu dla tego systemu... na temat kompilatora niestety nic mi nie wiadomo...
edit: coś jednak znalazłem > kompuilator w NY również pochodził od Sony (choć była to wielce ograniczona wersja) a soft pisany był w C.
Tak czy owak,
1) AFAIK komercyjne gry na PSXa są pisane w C++ i kompilowane za pomocą specjalneko kompilatora dostarczaqnego przez Sony (nie ma jak trzepać kapuchy na wszystkim czym się da - to by tłumaczyło skąd wzięła się cała ta kasa z licencji)
2) Sony Net-Yaroze czyli zestaw (zmodyfikowana konsola PSX + soft) dla prawdziwych zapaleńców umozliwiający własnoręcznę pisanie softu dla tego systemu... na temat kompilatora niestety nic mi nie wiadomo...
edit: coś jednak znalazłem > kompuilator w NY również pochodził od Sony (choć była to wielce ograniczona wersja) a soft pisany był w C.
2BII!2B
Jest jeszcze 3 możliwość: Blade PSX libraries [Freeware]. W telegraficznym skrócie. Piszesz w C++ program dokładasz pare bibliotek BLADE'a , kompilujesz to w kompilatorze bladea i już możesz wypalać programik na CD. PSX łyka to bez problemu.
www.psxdev-pl.tk - PsOne Section-PL - Najlepsza strona o PsOne / PSX. [Gry / Recenzje / Opisy / Scena PSX / Emulatory na PSX / Emulacja Psx / Artykuły / Forum / Duży DOWNLOAD / Codzienne aktualizacje]