Mój problem polega na tym , że gra przy przechodzeniu z jednego terenu na drugi zwalnia . To samo dzieje się przy przechodzeniu do ekranu walki .
Moja konfiguracja :
Athlon 1,7
256 RAM
Geforce2 64RM
Grę opalam z dysku twardego ( z ISO)
Konfiguracja ePSXe 1,52 taka jak w artykule video ( Pete`s OpenGL v.1.70 tylko że mam 800*600 i pełny ekran ) sound -eternal
I co ciekawe , gdy mam właczone FPS limit :200 gra chodzi za szybko .
Final Fantasy 8
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Przy przechodzeniu z ekranu do ekranu nic nie poradzisz poprostu wczytywane są kolejne dane/lokacje [tekstury, postacie itd] i to zawsze zwolni emulację. Co do walk to jest podobnie aleMój problem polega na tym , że gra przy przechodzeniu z jednego terenu na drugi zwalnia.
Powinny przyśpieszyć ładowaie, a dodatkowo włączyć efekt swirla (włąncza przynajmiej FFIX- na nim testowałem), ale prędkość nie powinna spadać - możesz to sprawdzić wciskając klawisz "Delete", dzięki któremu pojawi się licznik fps`ów i parę opcji konfiguracyjnych...Proponowałbym takie ustawienia grafiki (sprawdź jak działają i daj znać)
Pete`s OpenGL 1.7, ustawienia:
Resolution/Color:
- 800x600 fulscreen [lub window jak wolisz, nie wchodź na rozdzialki powyżej 1024x768 ;] / 32 Bit - Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: off
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on
>> w sgf włącz "Direct framebuffer updates" (są gry w których powoduje błędy, więc gdyby coś się działo to wyłącz) i "Use old frame skipping"
Nic dziwnego gry powinny pracować z prędkością 50fps [PAL] lub 60fps`ów [NTSC], tak też należałoby ustawiać tą opcję ręcznie , jednakże ustaw fpslimit na autodetect -> plugin sam wybierze odpowiednią wartość. Upewnij się jednak, że menu {Options > Country} jest ustawione na "Autodetect" [w przeciwnym razie mogą się zdarzyć przycięcia]I co ciekawe , gdy mam właczone FPS limit :200 gra chodzi za szybko
... sprawdź ustawienia i pisz jak się sprawują.
Pozdrawiam /
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Mysle ze powyższa była optymalna dla Twojego sprzętu, ale oczywiście możnaby w niej zamieszać, np.:
1. Poprawa jakości obrazu.
Chodzi głównie o poprawę jakości wyświetlania dwuwymiarowych teł przez właczenie opcji "Screen smoothing". Grafikę 3D można podciągnąć w górę przez powiekszenie tekstur, co uczyni włączenie opcji "HiResTextures (2xSAI)". Jednakże włączeie obydwu opcji wymaga całkiem niezłej maszyny, a dokładniej porządnej k. grafiki tj.: GF Ti (z min 64MB DDR) lub ATI Radeon.
2. Co do poprawy prędkości to dużo się nie da zrobić > w końcu gra musi wczytywać kolejne poziomy, walki, itd... Można oczywiście pomyśleć o wyłaczeniu wszelkich aplikacji działających w tle, co zwolni pamięc i przyśpieszy wyświetlanie animacji....
1. Poprawa jakości obrazu.
Chodzi głównie o poprawę jakości wyświetlania dwuwymiarowych teł przez właczenie opcji "Screen smoothing". Grafikę 3D można podciągnąć w górę przez powiekszenie tekstur, co uczyni włączenie opcji "HiResTextures (2xSAI)". Jednakże włączeie obydwu opcji wymaga całkiem niezłej maszyny, a dokładniej porządnej k. grafiki tj.: GF Ti (z min 64MB DDR) lub ATI Radeon.
2. Co do poprawy prędkości to dużo się nie da zrobić > w końcu gra musi wczytywać kolejne poziomy, walki, itd... Można oczywiście pomyśleć o wyłaczeniu wszelkich aplikacji działających w tle, co zwolni pamięc i przyśpieszy wyświetlanie animacji....
2BII!2B