Final Fantasy 8

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Gość

Final Fantasy 8

Post autor: Gość »

Mój problem polega na tym , że gra przy przechodzeniu z jednego terenu na drugi zwalnia . To samo dzieje się przy przechodzeniu do ekranu walki .
Moja konfiguracja :
Athlon 1,7
256 RAM
Geforce2 64RM

Grę opalam z dysku twardego ( z ISO)

Konfiguracja ePSXe 1,52 taka jak w artykule video ( Pete`s OpenGL v.1.70 tylko że mam 800*600 i pełny ekran ) sound -eternal

I co ciekawe , gdy mam właczone FPS limit :200 gra chodzi za szybko .
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Mój problem polega na tym , że gra przy przechodzeniu z jednego terenu na drugi zwalnia.
Przy przechodzeniu z ekranu do ekranu nic nie poradzisz poprostu wczytywane są kolejne dane/lokacje [tekstury, postacie itd] i to zawsze zwolni emulację. Co do walk to jest podobnie ale
Proponowałbym takie ustawienia grafiki (sprawdź jak działają i daj znać)
Pete`s OpenGL 1.7, ustawienia:
Resolution/Color:
- 800x600 fulscreen [lub window jak wolisz, nie wchodź na rozdzialki powyżej 1024x768 ;] / 32 Bit - Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: off
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on
>> w sgf włącz "Direct framebuffer updates" (są gry w których powoduje błędy, więc gdyby coś się działo to wyłącz) i "Use old frame skipping"
Powinny przyśpieszyć ładowaie, a dodatkowo włączyć efekt swirla (włąncza przynajmiej FFIX- na nim testowałem), ale prędkość nie powinna spadać - możesz to sprawdzić wciskając klawisz "Delete", dzięki któremu pojawi się licznik fps`ów i parę opcji konfiguracyjnych...
I co ciekawe , gdy mam właczone FPS limit :200 gra chodzi za szybko
Nic dziwnego gry powinny pracować z prędkością 50fps [PAL] lub 60fps`ów [NTSC], tak też należałoby ustawiać tą opcję ręcznie :) , jednakże ustaw fpslimit na autodetect :!: -> plugin sam wybierze odpowiednią wartość. Upewnij się jednak, że menu {Options > Country} jest ustawione na "Autodetect" [w przeciwnym razie mogą się zdarzyć przycięcia]

... sprawdź ustawienia i pisz jak się sprawują.
Pozdrawiam /
2BII!2B
Gość

Post autor: Gość »

Sprawdziłem tę konfigurację . Nie jest zła ( w każdym bądź razie ciut szybsza od poprzedniej ) ale czy można prosić o inną ?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Mysle ze powyższa była optymalna dla Twojego sprzętu, ale oczywiście możnaby w niej zamieszać, np.:
1. Poprawa jakości obrazu.
Chodzi głównie o poprawę jakości wyświetlania dwuwymiarowych teł przez właczenie opcji "Screen smoothing". Grafikę 3D można podciągnąć w górę przez powiekszenie tekstur, co uczyni włączenie opcji "HiResTextures (2xSAI)". Jednakże włączeie obydwu opcji wymaga całkiem niezłej maszyny, a dokładniej porządnej k. grafiki tj.: GF Ti (z min 64MB DDR) lub ATI Radeon.
2. Co do poprawy prędkości to dużo się nie da zrobić > w końcu gra musi wczytywać kolejne poziomy, walki, itd... Można oczywiście pomyśleć o wyłaczeniu wszelkich aplikacji działających w tle, co zwolni pamięc i przyśpieszy wyświetlanie animacji.... :roll:
2BII!2B
ODPOWIEDZ