final fantasy 9 - częste zwisy

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
JohnnyB
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 09 czerwca 2004, 03:05

final fantasy 9 - częste zwisy

Post autor: JohnnyB »

gra ff9 na emulatorze epsxe bardzo czesto mi sie zawiesza na amen - srednio co 15 minut. pozostaje tylko reset, bo komp przestaje odpowiadac a slychac tylko taki ciągły dzwięk. dzieje sie tak najczesciej podczas chodzenia, rzadziej przy walce. gdy zaczynalem gre takich problemow nie było...
gra zwiesza sie najczesciej w okreslonych lokacjach - "hotel" w treno, wieża doktora tota w treno, w ogole cale treno, chociaz w innych lokacjach tez ale mniej

uzywam tych plików sbi i ppf.
tak samo jest na 1.52 i 1.60
moje pluginy to Eternal Sound
Pete D3D (dziala szybciej niz OpenGL)
PeOPs CDRDriver


bardzo to wqrza bo wiecej czasu trace na restrarty kompa niz na gre...
prosze o jakies sugestie...
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Podaj konfig kompa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Wątpie by miało to jakiś związek z ustawieniami pluginów bo w 95% przypadków złe ustawienie wtyczek nie spowoduje zacięcia/padu systemu, tak więc:
1. Graj na ePSXe 1.5.2 bo jest barziej kompatybilny z FF9
2. Zainstaluj stery ASPI i najnowszą wersję driverów dla k. graficznej
3. Zrzuć grę do ISO
Problem może być też całkiem innej natury:
4. ePSXe jest aplikacją, która doskonale zjada zasoby systemu, czyt. ostro korzystaz z mocy obliczeniowej CPU przez co procesor b szybko się nagrzewa - w większości przypadków nie stanowi to problemów, jednakrze jeśli Twój procek jest podkręcony i niedaj Borze się zakurzył to isntnieje prawdopodobieństwo że się poprostu przegrzewa warto więc sprawdzić jego emperaturę. To samo tyczy się k. graficznej
5. Identyczny efekt - zacięcie ssytemu można uzyskać w przypadku występowania nielubianego przez wszystkich oprogramowania zwanego potocznie wirusami - warto sprawdzić czy jakiś drań nie zagnieździł CI się w systemie. Do tego celu polecam poniższą stronę >
http://skaner.mks.com.pl/skaner.html
2BII!2B
JohnnyB
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 09 czerwca 2004, 03:05

Post autor: JohnnyB »

a co to wlasciwie sa te sterowniki ASPI?? podejrzewam ze cos do cdromu bo taka nazwe ma ktoras wtyczka do epsxa pod WinME...pod XP zadziała?? i skad wlasciwie to sciagnąć??

na razie jestem na etapie badania stabilności systemu i w tym szukam przyczyny... :) za jakis czas sie odezwe i podam rezultaty
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

ASPI jest to rodzaj sterowników, który poprawia współpracę napędów z systemem operacyjnym. Możesz je ściągnąć np. stąd.
JohnnyB
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 09 czerwca 2004, 03:05

Post autor: JohnnyB »

hehe przez poszukiwanie zródła problemu stracilem neta na dwa dni :)
i... nie znalazlem:) w pluguinie na opengl nie wiesza sie wcale wiec to nie przegrzewanie sie, jak myslalem wczesniej. dlatego uwazam ze te zwiechy na d3d to normalka a wszyscy graja na opengl i dlatego nie jest to zauwazalne...no chyba ze ktos gral na d3d i mu sie W OGÓLE nie zawieszało?teraz gram na opengl i no fakt, działa duzo wolniej ale chociaz stabilniej...
dlatego chcialem jezcze spytac, jaka polecacie konfiguracje plugina PETE'S OPENGL dla wolniejszych kompów??
znaczy duron 800, gforce 2mx
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Oto konfig, który znalazł zastosowanie na moim blaszaku (D600, GF2MX 300, 384 SDR):
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.75
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 MX/AGP/3DNOW!

Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [16 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: on
- 15 bit FB: off
- Dithering: on
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00004102]
Jako że masz szybszy od mojego procesor, to lepiej powinna wygladać emulacja tytułów (tj. Silent Hill, FF7-9, CC...) wymagających większej mocy obliczeniowej tego podzespołu (u mnie 50-55fps w NTSC, 39-44fps w PAL; pozostałe - pełne lub prawie pełne 60/50).
Upewnij się, że masz wyłączone bajery typu Antyaliasing, czy Filtorwanie Anizotropowe - zawsze parę klatek więcej.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

...no chyba ze ktos gral na d3d i mu sie W OGÓLE nie zawieszało?
Oczywiście, że nie powinno się zawieszać, swego czasu ciupałem na D3D i nie było z nim problemów (były swego czasu np z GT2, ale zostały naprawione w nowych wersjach, albo można je było zniwelować przez wł. odpowiednich sgf`ów). Poza tym masa osób wykorzystuje tą wtyczkę i się nie skarży. Sprawdź czy nie masz wirusa, zainstaluj nowe sterowniki dla k. graficznej i spróbuj przeinstalować DirectX (na WinXP możesz jedynie zainstalować najnowszą wersję bibliotek, ale i to może pomóc). Sprawdź też jak sprawa wygląda na wtyczce DX6(D3D), która jest IMHO najszybsza z całej gamy plugsów autorstwa Pete`a.
u mnie 50-55fps w NTSC, 39-44fps w PAL; pozostałe - pełne lub prawie pełne 60/50
Taką liczbę klatek bez problemu wyciśniesz nawet na słabszym sprzęcie, po prostu wył. filtrowanie i wł. kilka sgf`ów typu "use old frameskipping" czy "direct framebuffer update", można też zmniejszyć liczbę kolorów itd, itp < odpowiedni konfig jest w dziale Artykuły.
Upewnij się, że masz wyłączone bajery typu Antyaliasing, czy Filtorwanie Anizotropowe - zawsze parę klatek więcej.
Na takim sprzęcie (D800 / GF2MX) włączanie FA / AA nie spowoduje straty kilku klatek lecz znacząco zwolni emulacje - upewnij się że masz te opcje wyłączone :!: Co więcej powyłanczaj wszystkie aplikacje działające w tle, które nie są Ci potrzebne w czasie grania - program antyvirusowy, firewall, komunikatory (GG, ICQ), nie wspominając już o procesach, które zagnieżdżają Ci sie w systemie po instalacji oprogramowania tj.: DivX, CloneCD, Nero, winamp itp.

Co do samego przyśpieszania OpenGL to w panelu sterowania kartą warto wyłaczyć opcję "vsync/vertical synchronization/synchronizacja pionowa" i ustawić opcję "page flipping mode" na wartość "transfer blokowy" (opcja niedostępna w nowych sterownikach nVidii - ja przynajmniej jej nie znalazłem).

Na koniec warto pomyśleć o zrzucecniu gry do ISO bo chocbyś miał super wypasiony napęd CDR/DVD to i tak Twój HDD będzie od niego szybszy, a to zawsze kilka dodatkowych fpsów.
2BII!2B
JohnnyB
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 09 czerwca 2004, 03:05

Post autor: JohnnyB »

jezeli na ekranie znajduja sie 2 do 4 postaci to chodzi bardzo ładnie - ponad 50 fps...dopiero przy walce i bajeranckich efektach zaczyna spadać do 10, muza zwalnia i wyglada to jak slow-mo w matrixie...
BZYRES - ustawienie ktore mi poleciles - screen smoothing - calkowicie zarżnęło mój sprzęt - przeca to działa podobnie jak antialiasing ktory oczywiscie mam wylaczony w ustawieniach karty...
a - nie slyszalem wczesniej o gf2mx 300!! a myslalem ze trtoche sie znam na sprzecie :D
wirusa nie mam, gram z iso a tnie sie dalej...
w winME dziala troche szybciej wiec to moze wina tego ze mam troche malo ramu...
zreszta mam to wszystko gdzies, waznie ze gra sie calkiem przyjemnie :)
ale i tak dzieki wszytskim za porady, licza sie dobre chęci hehe



"i'll be back..."
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

winter_mute pisze:
BzyRes pisze:mnie 50-55fps w NTSC, 39-44fps w PAL; pozostałe - pełne lub prawie pełne 60/50

Taką liczbę klatek bez problemu wyciśniesz nawet na słabszym sprzęcie, po prostu wył. filtrowanie i wł. kilka sgf`ów typu "use old frameskipping" czy "direct framebuffer update", można też zmniejszyć liczbę kolorów itd, itp < odpowiedni konfig jest w dziale Artykuły.
Sgf'y są włączone, próbowałem już wszystkiego. Nie mogę natomiast pozbyć się filtrowania, ani też zmniejszać liczby kolorów - przemawiają względy estetyczne ;]
Nie da się ukryć - mam za słaby procek, karta graficzna też do elity nie należy ;] - dlatego nie ma co marzyć o emulacji ze 100% szybkością...
JohnnyB pisze:BZYRES - ustawienie ktore mi poleciles - screen smoothing - calkowicie zarżnęło mój sprzęt - przeca to działa podobnie jak antialiasing ktory oczywiscie mam wylaczony w ustawieniach karty...
Podałem, gdyż z włączonym SS IMHO gry wyglądają ładniej - podobnie jak w TV. Na moim sprzęcie włączenie SS nie powoduje ŻADNYCH ubytków w wyświetlanych fps'ach, co mnie do tej pory dziwi...
JohnnyB pisze:a - nie slyszalem wczesniej o gf2mx 300!! a myslalem ze trtoche sie znam na sprzecie
A jednak coś takiego istnieje, siedzi w mojej płycie głównej i ma się całkiem dobrze ;).
ODPOWIEDZ