final fantasy 9 - częste zwisy
final fantasy 9 - częste zwisy
gra ff9 na emulatorze epsxe bardzo czesto mi sie zawiesza na amen - srednio co 15 minut. pozostaje tylko reset, bo komp przestaje odpowiadac a slychac tylko taki ciągły dzwięk. dzieje sie tak najczesciej podczas chodzenia, rzadziej przy walce. gdy zaczynalem gre takich problemow nie było...
gra zwiesza sie najczesciej w okreslonych lokacjach - "hotel" w treno, wieża doktora tota w treno, w ogole cale treno, chociaz w innych lokacjach tez ale mniej
uzywam tych plików sbi i ppf.
tak samo jest na 1.52 i 1.60
moje pluginy to Eternal Sound
Pete D3D (dziala szybciej niz OpenGL)
PeOPs CDRDriver
bardzo to wqrza bo wiecej czasu trace na restrarty kompa niz na gre...
prosze o jakies sugestie...
gra zwiesza sie najczesciej w okreslonych lokacjach - "hotel" w treno, wieża doktora tota w treno, w ogole cale treno, chociaz w innych lokacjach tez ale mniej
uzywam tych plików sbi i ppf.
tak samo jest na 1.52 i 1.60
moje pluginy to Eternal Sound
Pete D3D (dziala szybciej niz OpenGL)
PeOPs CDRDriver
bardzo to wqrza bo wiecej czasu trace na restrarty kompa niz na gre...
prosze o jakies sugestie...
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Wątpie by miało to jakiś związek z ustawieniami pluginów bo w 95% przypadków złe ustawienie wtyczek nie spowoduje zacięcia/padu systemu, tak więc:
1. Graj na ePSXe 1.5.2 bo jest barziej kompatybilny z FF9
2. Zainstaluj stery ASPI i najnowszą wersję driverów dla k. graficznej
3. Zrzuć grę do ISO
Problem może być też całkiem innej natury:
4. ePSXe jest aplikacją, która doskonale zjada zasoby systemu, czyt. ostro korzystaz z mocy obliczeniowej CPU przez co procesor b szybko się nagrzewa - w większości przypadków nie stanowi to problemów, jednakrze jeśli Twój procek jest podkręcony i niedaj Borze się zakurzył to isntnieje prawdopodobieństwo że się poprostu przegrzewa warto więc sprawdzić jego emperaturę. To samo tyczy się k. graficznej
5. Identyczny efekt - zacięcie ssytemu można uzyskać w przypadku występowania nielubianego przez wszystkich oprogramowania zwanego potocznie wirusami - warto sprawdzić czy jakiś drań nie zagnieździł CI się w systemie. Do tego celu polecam poniższą stronę >
http://skaner.mks.com.pl/skaner.html
1. Graj na ePSXe 1.5.2 bo jest barziej kompatybilny z FF9
2. Zainstaluj stery ASPI i najnowszą wersję driverów dla k. graficznej
3. Zrzuć grę do ISO
Problem może być też całkiem innej natury:
4. ePSXe jest aplikacją, która doskonale zjada zasoby systemu, czyt. ostro korzystaz z mocy obliczeniowej CPU przez co procesor b szybko się nagrzewa - w większości przypadków nie stanowi to problemów, jednakrze jeśli Twój procek jest podkręcony i niedaj Borze się zakurzył to isntnieje prawdopodobieństwo że się poprostu przegrzewa warto więc sprawdzić jego emperaturę. To samo tyczy się k. graficznej
5. Identyczny efekt - zacięcie ssytemu można uzyskać w przypadku występowania nielubianego przez wszystkich oprogramowania zwanego potocznie wirusami - warto sprawdzić czy jakiś drań nie zagnieździł CI się w systemie. Do tego celu polecam poniższą stronę >
http://skaner.mks.com.pl/skaner.html
2BII!2B
hehe przez poszukiwanie zródła problemu stracilem neta na dwa dni
i... nie znalazlem:) w pluguinie na opengl nie wiesza sie wcale wiec to nie przegrzewanie sie, jak myslalem wczesniej. dlatego uwazam ze te zwiechy na d3d to normalka a wszyscy graja na opengl i dlatego nie jest to zauwazalne...no chyba ze ktos gral na d3d i mu sie W OGÓLE nie zawieszało?teraz gram na opengl i no fakt, działa duzo wolniej ale chociaz stabilniej...
dlatego chcialem jezcze spytac, jaka polecacie konfiguracje plugina PETE'S OPENGL dla wolniejszych kompów??
znaczy duron 800, gforce 2mx
i... nie znalazlem:) w pluguinie na opengl nie wiesza sie wcale wiec to nie przegrzewanie sie, jak myslalem wczesniej. dlatego uwazam ze te zwiechy na d3d to normalka a wszyscy graja na opengl i dlatego nie jest to zauwazalne...no chyba ze ktos gral na d3d i mu sie W OGÓLE nie zawieszało?teraz gram na opengl i no fakt, działa duzo wolniej ale chociaz stabilniej...
dlatego chcialem jezcze spytac, jaka polecacie konfiguracje plugina PETE'S OPENGL dla wolniejszych kompów??
znaczy duron 800, gforce 2mx
Oto konfig, który znalazł zastosowanie na moim blaszaku (D600, GF2MX 300, 384 SDR):
Upewnij się, że masz wyłączone bajery typu Antyaliasing, czy Filtorwanie Anizotropowe - zawsze parę klatek więcej.
Jako że masz szybszy od mojego procesor, to lepiej powinna wygladać emulacja tytułów (tj. Silent Hill, FF7-9, CC...) wymagających większej mocy obliczeniowej tego podzespołu (u mnie 50-55fps w NTSC, 39-44fps w PAL; pozostałe - pełne lub prawie pełne 60/50).Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.75
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce2 MX/AGP/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [16 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: on
- 15 bit FB: off
- Dithering: on
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00004102]
Upewnij się, że masz wyłączone bajery typu Antyaliasing, czy Filtorwanie Anizotropowe - zawsze parę klatek więcej.
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Oczywiście, że nie powinno się zawieszać, swego czasu ciupałem na D3D i nie było z nim problemów (były swego czasu np z GT2, ale zostały naprawione w nowych wersjach, albo można je było zniwelować przez wł. odpowiednich sgf`ów). Poza tym masa osób wykorzystuje tą wtyczkę i się nie skarży. Sprawdź czy nie masz wirusa, zainstaluj nowe sterowniki dla k. graficznej i spróbuj przeinstalować DirectX (na WinXP możesz jedynie zainstalować najnowszą wersję bibliotek, ale i to może pomóc). Sprawdź też jak sprawa wygląda na wtyczce DX6(D3D), która jest IMHO najszybsza z całej gamy plugsów autorstwa Pete`a....no chyba ze ktos gral na d3d i mu sie W OGÓLE nie zawieszało?
Taką liczbę klatek bez problemu wyciśniesz nawet na słabszym sprzęcie, po prostu wył. filtrowanie i wł. kilka sgf`ów typu "use old frameskipping" czy "direct framebuffer update", można też zmniejszyć liczbę kolorów itd, itp < odpowiedni konfig jest w dziale Artykuły.u mnie 50-55fps w NTSC, 39-44fps w PAL; pozostałe - pełne lub prawie pełne 60/50
Na takim sprzęcie (D800 / GF2MX) włączanie FA / AA nie spowoduje straty kilku klatek lecz znacząco zwolni emulacje - upewnij się że masz te opcje wyłączone Co więcej powyłanczaj wszystkie aplikacje działające w tle, które nie są Ci potrzebne w czasie grania - program antyvirusowy, firewall, komunikatory (GG, ICQ), nie wspominając już o procesach, które zagnieżdżają Ci sie w systemie po instalacji oprogramowania tj.: DivX, CloneCD, Nero, winamp itp.Upewnij się, że masz wyłączone bajery typu Antyaliasing, czy Filtorwanie Anizotropowe - zawsze parę klatek więcej.
Co do samego przyśpieszania OpenGL to w panelu sterowania kartą warto wyłaczyć opcję "vsync/vertical synchronization/synchronizacja pionowa" i ustawić opcję "page flipping mode" na wartość "transfer blokowy" (opcja niedostępna w nowych sterownikach nVidii - ja przynajmniej jej nie znalazłem).
Na koniec warto pomyśleć o zrzucecniu gry do ISO bo chocbyś miał super wypasiony napęd CDR/DVD to i tak Twój HDD będzie od niego szybszy, a to zawsze kilka dodatkowych fpsów.
2BII!2B
jezeli na ekranie znajduja sie 2 do 4 postaci to chodzi bardzo ładnie - ponad 50 fps...dopiero przy walce i bajeranckich efektach zaczyna spadać do 10, muza zwalnia i wyglada to jak slow-mo w matrixie...
BZYRES - ustawienie ktore mi poleciles - screen smoothing - calkowicie zarżnęło mój sprzęt - przeca to działa podobnie jak antialiasing ktory oczywiscie mam wylaczony w ustawieniach karty...
a - nie slyszalem wczesniej o gf2mx 300!! a myslalem ze trtoche sie znam na sprzecie
wirusa nie mam, gram z iso a tnie sie dalej...
w winME dziala troche szybciej wiec to moze wina tego ze mam troche malo ramu...
zreszta mam to wszystko gdzies, waznie ze gra sie calkiem przyjemnie
ale i tak dzieki wszytskim za porady, licza sie dobre chęci hehe
"i'll be back..."
BZYRES - ustawienie ktore mi poleciles - screen smoothing - calkowicie zarżnęło mój sprzęt - przeca to działa podobnie jak antialiasing ktory oczywiscie mam wylaczony w ustawieniach karty...
a - nie slyszalem wczesniej o gf2mx 300!! a myslalem ze trtoche sie znam na sprzecie
wirusa nie mam, gram z iso a tnie sie dalej...
w winME dziala troche szybciej wiec to moze wina tego ze mam troche malo ramu...
zreszta mam to wszystko gdzies, waznie ze gra sie calkiem przyjemnie
ale i tak dzieki wszytskim za porady, licza sie dobre chęci hehe
"i'll be back..."
Sgf'y są włączone, próbowałem już wszystkiego. Nie mogę natomiast pozbyć się filtrowania, ani też zmniejszać liczby kolorów - przemawiają względy estetyczne ;]winter_mute pisze:BzyRes pisze:mnie 50-55fps w NTSC, 39-44fps w PAL; pozostałe - pełne lub prawie pełne 60/50
Taką liczbę klatek bez problemu wyciśniesz nawet na słabszym sprzęcie, po prostu wył. filtrowanie i wł. kilka sgf`ów typu "use old frameskipping" czy "direct framebuffer update", można też zmniejszyć liczbę kolorów itd, itp < odpowiedni konfig jest w dziale Artykuły.
Nie da się ukryć - mam za słaby procek, karta graficzna też do elity nie należy ;] - dlatego nie ma co marzyć o emulacji ze 100% szybkością...
Podałem, gdyż z włączonym SS IMHO gry wyglądają ładniej - podobnie jak w TV. Na moim sprzęcie włączenie SS nie powoduje ŻADNYCH ubytków w wyświetlanych fps'ach, co mnie do tej pory dziwi...JohnnyB pisze:BZYRES - ustawienie ktore mi poleciles - screen smoothing - calkowicie zarżnęło mój sprzęt - przeca to działa podobnie jak antialiasing ktory oczywiscie mam wylaczony w ustawieniach karty...
A jednak coś takiego istnieje, siedzi w mojej płycie głównej i ma się całkiem dobrze .JohnnyB pisze:a - nie slyszalem wczesniej o gf2mx 300!! a myslalem ze trtoche sie znam na sprzecie